Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat kan. Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Maar heel simpel gezegd laten ze nooit de situatie 100 kilometer verderop zien, waar de situatie niet zo erg is, simpelweg omdat de ergste situatie verkoopt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
29 okt 2021 19:22
Ja, dat kan. Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Maar heel simpel gezegd laten ze nooit de situatie 100 kilometer verderop zien, waar de situatie niet zo erg is, simpelweg omdat de ergste situatie verkoopt.
Niet omdat het zwartste scenario verkoopt, maar omdat dát scenario de ernst van dát moment in die regio laat zien.
In het begin waren vooral de beelden zichtbaar van Noord- Italië, zooo erg kon het dus worden.
Daar werd je dan met de neus op de rauwe werkelijkheid gedrukt.
En de rauwe werkelijk was rauw en shocking....dat moet je dus laten zien , want dát kon ook elders gebeuren en dat gebeurde dus ook :( .
Heeft niets met sensatie te maken....oorlogsbeelden uit Syrië, Afghanistan etc komen ook ongefilterd binnen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Net bij Nieuwsuur: er worden nog steeds ruim 100.000 prikken per week gezet. Vind ik best veel, dan zijn we voor het eind van de winter door de niet gevaccineerden heen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

We kunnen ook snel van niet-gevaccineerden af zijn door ze met de laagste prioriteit te behandelen als ze Corona krijgen en de zorgcapaciteit inzetten voor reguliere behandelingen die nu al lang genoeg zijn uitgesteld. Een deel zal alsnog met de staart tussen hun benen zich laten vaccineren. En de mensen die dan alsnog weigeren, tsja, we zullen we l zien hoe het daarmee afloopt. Het is hun keuze.

xflorisx
Berichten: 387
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

De echte wappie of anti vaccer zal zich nooit laten prikken. Eenmaal een extreem standpunt innemen en er nooit meer van afwijken. Er is nog wel een grote groep die wel overgehaald kan worden met argumenten en maatregelen.
Zo vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat prikken voor toegang nog steeds gratis is. Als de hele samenleving solidair is met de ongevaccineerden door ze voorrang te geven op ziekenhuisplaatsen, mag je toch ook wel wat terugverwachten.

Wat ik een mooi argument ga vinden is het Engelse onderzoek dat ook gevaccineerden het virus kan overdragen. Ook wel logisch. Het vaccin werkt niet altijd goed en er worden toch nog mensen ziek. Die zijn dan wel iets minder (lang) besmettelijk, maar ze zijn het dan toch. Anti-vaccers die zich veilig voelden is een maatschappij met 90 % groepsimmuniteit zijn dat dus persoonlijk niet.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
30 okt 2021 09:52
We kunnen ook snel van niet-gevaccineerden af zijn door ze met de laagste prioriteit te behandelen als ze Corona krijgen en de zorgcapaciteit inzetten voor reguliere behandelingen die nu al lang genoeg zijn uitgesteld.
Dat dit beleid nu anders is dan je voorstelt, kun je de niet-gevaccineerden niet aanrekenen
PeterPeters1966 schreef:
30 okt 2021 09:52
Een deel zal alsnog met de staart tussen hun benen zich laten vaccineren. En de mensen die dan alsnog weigeren, tsja, we zullen we l zien hoe het daarmee afloopt. Het is hun keuze.
Laten we gelijk ook alle rokers en mensen met obesitas weigeren op de IC. Dat zal ze leren een gezonde levensstijl erop na te houden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
30 okt 2021 09:52
We kunnen ook snel van niet-gevaccineerden af zijn door ze met de laagste prioriteit te behandelen als ze Corona krijgen en de zorgcapaciteit inzetten voor reguliere behandelingen die nu al lang genoeg zijn uitgesteld. Een deel zal alsnog met de staart tussen hun benen zich laten vaccineren. En de mensen die dan alsnog weigeren, tsja, we zullen we l zien hoe het daarmee afloopt. Het is hun keuze.

De wappies weten dat ze recht op zorg hebben, ik lees zo nu en dan op de site van een 'rasechte " wappie en het is gewoon zo dat als ze ziek worden verwachten ze ook zorg.

Je bent ook strafbaar als je dat niet geeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Iedereen heeft sowieso recht op zorg, ook de niet gevaccineerden.
Het doet wel pijn wanneer anderen daardoor op een nog langere wachtlijst komen te staan met alle kwalijke gevolgen vandien.
Dat gaat schuren .....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 okt 2021 11:12
Iedereen heeft sowieso recht op zorg, ook de niet gevaccineerden.
Het doet wel pijn wanneer anderen daardoor op een nog langere wachtlijst komen te staan met alle kwalijke gevolgen vandien.
Dat gaat schuren .....
Ik snap het wel waarom mensen vinden dat ze later zorg moeten krijgen, ik vind dat namelijk ook.....van de wappies dus.,
als je leest dat er zoveel stil gelegd wordt, dan denk ik ook van laten we het nu met zijn allen aanpakken... helaas.

Er kunnen regels komen , dat moet ook, maar zij gaan zich er niet aan houden is te lezen op de facebooksites waar zij vertoeven....dan vraag ik mij af hoe je dit onder controle krijgt. Hier heb ik namelijk totaal geen begrip voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

moederslink schreef:
30 okt 2021 11:43
Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.

Nooit gehad ook, lijkt mij.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 okt 2021 11:43
Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.
Ik niet, dan moet je je ook maar door God laten genezen....en dat doen ze niet.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Maar ik kan wel altijd hard lachen om sommige complottheorieën. Die met die zendmast van een paar weken geleden was hilarisch (post is helaas verwijderd).
Gelukkig is de groep niet zo groot, op de gehele bevolking (neem ik aan).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lievemarie schreef:
30 okt 2021 11:49
Maar ik kan wel altijd hard lachen om sommige complottheorieën. Die met die zendmast van een paar weken geleden was hilarisch (post is helaas verwijderd).
Gelukkig is de groep niet zo groot, op de gehele bevolking (neem ik aan).
Nee maar de groep verspreid wel via sociaal media veel complotten die mensen aan het twijfelen brengen. Zeker nu ook een landelijke politieke partij meegaat in deze complotten voelen ze zich extra gehoord.

De zendmast is hilarisch maar ze gaan nog veel verder op Twitter heb je een account die de groepen een beetje volgt. https://twitter.com/wappiehoekje

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het vervelende van die wappies is dat ze onwaarheden vertellen en er steeds meer rare mensen zich erbij aansluiten. Helaas..

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
30 okt 2021 11:43
Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.
Dat een dominee (uit Urk) dit preekt:
“ Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus. Mensen die gevaccineerd zijn worden ziek, en goed ziek. Dat is ook de werkelijkheid. Het is Gods hand.” “

Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen, gelukkig diverse kerkgangers ook niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.
Ieder zijn/haar religieuze overtuiging, maar er staat nergens in de bijbel (waarmee men pas zo'n kleine 1600 jaar geleden is begonnen te schrijven/verzinnen) dat gelovigen niet gevaccineerd mogen worden, want vaccinaties bestonden toen nog helemaal niet.
Op religieuze gronden niet mogen laten vaccineren is een menselijk verzinsel gelijk de vele verzinsels die in dit boek staan.

Deze gelovige vaccinatie weigeraars hebben er echter geen flauwe notie van wat ze allemaal in hun lijf gespoten krijgen als ze eenmaal met Corona op de IC van het ziekenhuis worden opgenomen.
Dan blijkt de regel van het niet vaccineren plots niet meer te bestaan en mogen anderen door hun toedoen alles krijgen wat op het bordje van de polikliniek staat, behalve de hoogst noodzakelijke zorg doe dat vraagt en dat alleen omdat de gelovige een voorkeursbehandeling geniet.

Ik weet dat je over het geloof niet moet willen discussiëren, maar als anderen er het slachtoffer van worden, dan kan ik het toch niet laten.
Geen enkel begrip voor welke weigeraar dan ook, behoudens als er om een medische reden niet mag/kan worden gevaccineerd.

Ben benieuwd hoelang mijn bijdrage hier blijft staan :wink:

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Wappies kunnen imo alleen maar hun "geloof" verspreiden onder mensen met een zwakke geest. Zoals aanhangers van een niet nader te noemen politieke partij. Dus ik ben er niet zo bang van.
Ik ben banger van die dwazen die zomaar mensen overhoop steken. En daar lopen er volgens mij veel meer van rond.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@scontra
Je zou de religieuze bezwaren tegen vaccinatie kunnen vertalen als een pleidooi voor natuurlijke selectie.
Het is even hard als jijzelf of je familieleden uitgeselecteerd worden, maar voor de menselijke soort vind ik het zeer verdedigbaar.
We krijgen er uiteindelijk een sterker menselijk ras door.

Zoals bij de olifanten die zich ontwikkelen zonder slagtanden. Ze bouwen zo een natuurlijke bescherming op tegen stropers.
https://www.animalstoday.nl/afrikaanse- ... lagtanden/
De natuur is werkelijk geniaal!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

Geip Suusje schreef:
30 okt 2021 12:16
@scontra
Je zou de religieuze bezwaren tegen vaccinatie kunnen vertalen als een pleidooi voor natuurlijke selectie.

De natuur is werkelijk geniaal!
Bij een natuurlijke selectie hoort geen ziekenhuisopname en behandeling, want dat druist in tegen elke vorm van natuurlijke selectie.

Gesloten