Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er zijn namelijk 2 omicron varianten. Diegene waar het steeds over gaat is als ik me niet vergis B.1.529 maar er is nog een variant de BA.2 (B.1.1.529.2). Deze hebben ze 2 december 2021 gevonden. Misschien verwachten ze dat nog problemen van.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Onkruid71 schreef:
23 jan 2022 13:32
. Misschien verwachten ze dat nog problemen van.
Daar kan je niet het hele land voor op slot gooien, er zullen nog wel meer varianten komen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

reggie2 schreef:
23 jan 2022 14:34
Onkruid71 schreef:
23 jan 2022 13:32
. Misschien verwachten ze dat nog problemen van.
Daar kan je niet het hele land voor op slot gooien, er zullen nog wel meer varianten komen.
Dat ben ik met je eens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Volgens het AD mogelijk einde pandemie in zicht. Dat is goed nieuws.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
23 jan 2022 12:23
scharrelschipper schreef:
23 jan 2022 11:29
Eens te zijn met welk gedrag?
Plunderingen en vernielingen? zeer zeker niet!
Wat ik bedoel is dat, ook als dat officieel niet toegestaan is, dat horeca,winkels enz. gewoon op normale tijden open gaan en blijven,en dat het gedoe met mondkapjes enz. ook verleden tijd is.
En ,oja,dat was ik nog vergeten,dat noem ik dus "de pleuris uit laten breken"
Niet dat ik dat zo spannend vind,maar een aantal mensen vindt dat duidelijk wel.
Je hebt zelf blijkbaar nog steeds niet in de gaten wat je schreef. José schreef dit:
Jose2501 schreef:
22 jan 2022 21:02
Ben benieuwd of Rutte en Kuipers het aandurven om die sluitingstijd te handhaven. Want ik denk dat als 20. 00 uur aangehouden blijft dat dan alsnog de pleuris uitbreekt in Nederland.
Dat is een inschatting van wat er zou kunnen gebeuren. Vervolgens schrijf jij:
scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden, maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Dat is wezenlijk anders dan wat José schrijft, want jij maakt ervan dat het tijd is dat het gebeurt, oftewel: je wilt dat het gebeurt. Dan kan je nu gaan nuanceren en draaien wat je wilt, maar dit is wat je schrijft.

En nogmaals: als je andere dingen bedoelt dan je schrijft, moet je wat beter nadenken over wat je schrijft. Het is niet bepaald de eerste keer dat je begint te draaien als een malle als je op je eigen teksten wordt aangesproken.
Was eigenlijk niet van plan om op jou te reageren,maar je gaat nu wel wat ver.
Jij begrijpt alleen wat je wilt begrijpen,en haalt bewust dingen uit de context.
Alles wat ik schrijf vindt jij niet kloppen,dat is je goed recht,heb ik geen probleem mee.
Zoals ik al eerder schreef "wij worden geen vriendjes"ook daar heb ik geen probleem mee.
Het is tenslotte slechts een forum.
Maar ik had begrepen dat we hier niet meer op de vrouw/man zouden spelen,en jij doet niet anders.
Als ik iets schrijf wat b.v. door jou niet begrepen wordt is het nou niet direct fatsoenlijk om dat leugens of draaierij te noemen.
ik ben geen voorstander van de meld knop,maar je zoekt hem wel op.
Verder voor een ieder een goede avond (ook voor jou MM) :wink:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat er niet over dat er niet begrepen wordt wat er geschreven wordt, maar dat schijnbaar iets anders bedoeld wordt dan dat er geschreven wordt.

Misschien dan beter meteen schrijven wat er bedoeld wordt, is duidelijker.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 jan 2022 12:23
scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden, maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Dat is wezenlijk anders dan wat José schrijft, want jij maakt ervan dat het tijd is dat het gebeurt, oftewel: je wilt dat het gebeurt. Dan kan je nu gaan nuanceren en draaien wat je wilt, maar dit is wat je schrijft.
Er zijn er wel meer die willen dat er wat protest/rellen ontstaan.
En dan zijn die rellen geen doel op zich, maar een middel om van het slechte beleid af te komen.
Een burgemeester kan volstaan met zijn naam zetten onder een stukje in de krant, de burger zal meer moeten doen om gehoord te worden.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
24 jan 2022 08:14
Er zijn er wel meer die willen dat er wat protest/rellen ontstaan.
En dan zijn die rellen geen doel op zich, maar een middel om van het slechte beleid af te komen.
Een burgemeester kan volstaan met zijn naam zetten onder een stukje in de krant, de burger zal meer moeten doen om gehoord te worden.
Het is natuurlijk wel zo dat de rellen en demonstraties tot nu toe nergens toe geleid hebben, dus dat is ook geen oplossing.
En naar de burger luisteren, naar die zoveel miljoen zelfbenoemde deskundigen? Welke besluiten er ook genomen worden, er zullen altijd groepen mensen blijven die het er niet mee eens zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
23 jan 2022 21:15
Het gaat er niet over dat er niet begrepen wordt wat er geschreven wordt, maar dat schijnbaar iets anders bedoeld wordt dan dat er geschreven wordt.

Misschien dan beter meteen schrijven wat er bedoeld wordt, is duidelijker.
Ik wil er niet te lang over doorgaan,maar het volgende: iemand schrijft dat de pleuris wel eens zou kunnen uitbreken,daarmee bedoelend dat er meer protest zou kunnen komen.
ik haak daarop in en schrijf dat ik inderdaad vind dat dat zou moeten gebeuren.
Dat wordt dan uitgelegd als een oproep tot rel schoppen.
Als ik vervolgens uitleg wat ik er precies mee bedoel is het ineens weer draaierij.
Zo kunnen we nog wel even natuurlijk.
Maar wat mij betreft is de zaak hiermee afgedaan.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
24 jan 2022 08:49
Het is natuurlijk wel zo dat de rellen en demonstraties tot nu toe nergens toe geleid hebben, dus dat is ook geen oplossing.
En naar de burger luisteren, naar die zoveel miljoen zelfbenoemde deskundigen? Welke besluiten er ook genomen worden, er zullen altijd groepen mensen blijven die het er niet mee eens zijn.
Aan de ene kant is het natuurlijk kwalijk dat op bepaalde vlakken wel naar kleine groepen wordt geluisterd door de overheid, maar op andere vlakken lijkt het wel alsof er geen duimbreed wordt toegegeven. Zelfs als de groep zoals nu heel erg groot is, wordt het volk niet gehoord.

https://nos.nl/artikel/2413580-veel-ont ... rsoepeling
Er staat dus nog maar 29% achter het coronabeleid. Dat betekent dus dat je dat aan zou moeten passen, zodat je de brede steun krijgt. En dat kan zijn dat je anders ernaar moet gaan kijken. Het virus anders moet behandelen, alsof het niet meer weg gaat en we ermee moeten leven. Accepteren dat er periodes zijn waarin het drukker wordt in de ziekenhuizen, maar geen maatregelen nemen door sluitingen of iets dergelijks.

Dan zou je dus mondkapjes in het OV en winkels kunnen doen wanneer het echt een probleem is, maar verder moet je dan ook niet meer gaan. Het hebben van Corona maakt dan niet meer uit, je bent pas ziek als je ziekteverschijnselen hebt. En je bent beter als die weg zijn.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat leuk, Maurice is er ook weer. Klakkeloos moeten we Maurice maar weer geloven schijnbaar.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
24 jan 2022 12:26
Wat leuk, Maurice is er ook weer. Klakkeloos moeten we Maurice maar weer geloven schijnbaar.
:D Ik wilde net schrijven: weer zo’n “deskundige”

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar zouden we zijn zonder Maurice.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
24 jan 2022 12:26
Wat leuk, Maurice is er ook weer. Klakkeloos moeten we Maurice maar weer geloven schijnbaar.
Er bestaat juist een situatie dat het RIVM en OMT klakkeloos worden geloofd.
In plaats van op de man (=Maurice) spelen , kun je beter jezelf goed informeren.
En dat kan gewoon met main stream media: WHO heeft zo te lezen toch een ander beeld van Omikron
https://nos.nl/artikel/2414256-who-eind ... k-in-zicht
versus
https://nos.nl/artikel/2414019-rivm-ech ... -te-noemen
Jacco Wallinga: "We weten nog steeds niet alles over de omikronvariant. Soms hebben we wel een vermoeden dat een eigenschap verschilt van de deltavariant, maar kunnen we daar nog niet mee rekenen. Bijvoorbeeld bij de kans op een IC-opname rekenen we daarom nog met de kans die geldt bij de deltavariant."

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2022 13:09
In plaats van op de man (=Maurice) spelen , kun je beter jezelf goed informeren.
En dat kan gewoon met main stream media: WHO heeft zo te lezen toch een ander beeld van Omikron
Gelukkig. Hebben we Mauricve dus niet eens nodig.
Leuk altijd, een schijnbare tegenstelling creëren om een punt te maken. Alleen klopt je vergelijk natuurlijk niet. Het RIVM heeft het over de situatie nu, terwijl de WHO het heeft over de situatie eind dit jaar.
"We verwachten een periode van rust voordat covid-19 tegen het einde van het jaar terugkomt." Hij zegt dat hij ervan uitgaat dat dat niet meer in de vorm van een pandemie zal zijn, maar dat corona dan endemisch en beheersbaar is, zoals de griep.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2022 13:14
Leuk altijd, een schijnbare tegenstelling creëren om een punt te maken. Alleen klopt je vergelijk natuurlijk niet. Het RIVM heeft het over de situatie nu, terwijl de WHO het heeft over de situatie eind dit jaar.
Leuk geprobeerd:
Ik lees toch echt een zin in voltooide tijd in het WHO artikel
Door de omikronvariant is de coronapandemie in een andere fase terechtgekomen.
Terwijl RIVM nog steeds Omikron gelijk stelt aan Delta.

En inderdaad, WHO probeert maanden vooruit te kijken, laat RIVM dat vooral niet doen.
3 weken is al teveel voor ze.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2022 13:20
Leuk geprobeerd:
Ik lees toch echt een zin in voltooide tijd in het WHO artikel
Wauw, in dat hele artikel één hele zin... :roll: terwijl het voleldige artikel een lange termijn-strekking over het jaar heen ademt, is één zin in de voltooide tijd (die ook nog eens niets concreets zegt) voldoende voor jou om dat tegenover het RIVM te zetten en een tegenstelling te zien?

Nou, dan ben ik vooral blij dat jij niet aan de knoppen zit.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
24 jan 2022 13:09
Er bestaat juist een situatie dat het RIVM en OMT klakkeloos worden geloofd.
Het is niet zo vreemd dat het OMT en RIVM worden geloofd. Daar zitten medici en e=medische wetenschappers.
16again schreef:
24 jan 2022 13:09
In plaats van op de man (=Maurice) spelen , .......
Heel fijn dat je laat zien mijn bericht niet te snappen. Ik beklaag me erover dat Jose2501 elke keer weer Maurice aanhaalt. Elke. Keer weer.
En dat elk bericht van deze man hier gepost wordt.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij wordt er gezegd dat bij verandering van pandemie naar endemisch door immuniteit door infectie of vaccin er eerst nog een paar maanden/ weken rust is voordat covid19 aan het eind van het jaar terug is.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2022 13:27
16again schreef:
24 jan 2022 13:20
Leuk geprobeerd:
Ik lees toch echt een zin in voltooide tijd in het WHO artikel
Wauw, in dat hele artikel één hele zin... :roll: terwijl het voleldige artikel een lange termijn-strekking over het jaar heen ademt, is één zin in de voltooide tijd (die ook nog eens niets concreets zegt) voldoende voor jou om dat tegenover het RIVM te zetten en een tegenstelling te zien?

Nou, dan ben ik vooral blij dat jij niet aan de knoppen zit.
Besef dat die hele lange termijn strekking juist gefundeerd is op die zin!
Als de verhouding IC-opnames/besmettingen inderdaad nog zo was als bij eerdere varianten, dan zag het verhaal van deze WHO medewerker er compleet anders uit.

Makkelijk praten overigens: jij bent voor je broodwinning niet afhankelijk van wie er aan de knoppen zit.

Gesloten