Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Eindelijk een stukje waar PEM en beetje beschreven wordt.

https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~bb696e43/

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Redactie: Coronaplein wordt https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/l ... tere-zorg/. Nog steeds van het Longfonds. Op zich oké - geen aandoening zonder patiëntenorganisatie - maar ik zou liever zien, dat hier bijv. de hersenstichting, hartstichting en alle andere specifiek-orgaan-groepen bij zijn. De symptomen zijn te breed, te divers.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Was net wel een stuk over long covid op Nederland 2, het is echt schandalig hoe de regering zich hierin opstelt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
01 jun 2022 21:04
Was net wel een stuk over long covid op Nederland 2, het is echt schandalig hoe de regering zich hierin opstelt.
Ik heb het niet gezien, kijk straks wel terug.
Wel vandaag in de krant: steeds méér en méér aandacht voor de consequenties van Long-Covid , m.n in het RadboudUMC.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Het is hier al even rustig,er is ook niet veel te melden wat corona aangaat.
Behalve dan dat wat doemdenkers wat nieuwe ellende voorspellen in de herfst.
Zou kunnen,we weten het niet.
Er zijn wat dingen die me opvallen:b.v.er waren foto`s van een lange rij met doodskisten in Italië in het begin van al die corona ellende waarvan men zei dat het corona doden waren,nu zeggen een aantal journalisten/onderzoekers dat het oudere foto`s zijn van verdronken asiel zoekers voor de Italieaanse kust.
Wat moeten we nu nog geloven?
Hetzelfde geld voor Foto`s van vrachtwagens met lijken die niet daar maar in Parijs gefotografeerd zouden zijn.
Nogmaals;wat is de waarheid?
Gezien al het gesjoemel en verkondigen van leugens en halve waarheden door onze (en niet alleen onze) overheid weet ik niet meer wie of wat ik nu moet geloven.
Dat het verkeerd gaat is duidelijk,zie Frankrijk,waar vaccinatieplicht is voor de zorg werker dreigt er nu een groot tekort aan deze mensen.
In ons land al niet beter.
Zie de zooi op Schiphol,zou dat misschien ook te maken kunnen hebben met het feit dat vroeger een verkouden iemand gewoon kwam werken en dat nu tot voor kort iemand met een snotneus een week thuis moest blijven?
Zal niet beter worden deze herfst ben ik bang.
Iedereen die het nieuws wat gevolgd heeft zou kunnen constateren dat de vaccinatie niet zaligmakend/levensreddend per definitie is.
Ook daar heb ik mijn twijfels over.
Zoals jullie weten ben ik niet geprikt,en gelukkig weet ik van geen overlijdens door corona in mijn familie en kennissenkring.
Het dichtbijzijnde was onze dochter (gevaccineerd) die positief getest werd,en een paar dagen flink grieperig was.
Aangezien ze werkt bij huisartsen liep daar ook van alles klem want ze moest uiteraard thuisblijven.
Hoe moeilijk wil je het maken?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat moeten we nu nog geloven?
Beste remedie is dan om er nog maar een aantal complottheorieën, halve waarheden en geruchten tegenaan te gooien, de stroom zou immers opdrogen..

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
05 jun 2022 22:15
Wat moeten we nu nog geloven?
Beste remedie is dan om er nog maar een aantal complottheorieën, halve waarheden en geruchten tegenaan te gooien, de stroom zou immers opdrogen..
Het zal wel aan mij liggen,maar deze reactie snap ik even niet.
Bedoel je dat als "men" (zelf in te vullen) Nog meer onzin,leugens en halve waarheden uitkraamt,ik het dan wel zou begrijpen?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gewoon vragen stellen wil ook nog wel eens helpen. Maar je moet vooral je eigen onderzoek doen! En nooit traceerbare bronnen noemen, dat geeft maar verwarring.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
05 jun 2022 22:37
Gewoon vragen stellen wil ook nog wel eens helpen. Maar je moet vooral je eigen onderzoek doen! En nooit traceerbare bronnen noemen, dat geeft maar verwarring.
Dat is wat long covid patiënten doen, maar dan zijn de bronnen wel traceerbaar. Ik kreeg toevallig een stukje van MdH voor me neus vorige week die niet echt geloofde in long covid, inderdaad ontraceerbare bronnen. Het is nog steeds horen dat er meer geld voor onderzoeken in Nederland vrij komt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik lees liever weer iets over long covid dan dat ik zonder aanleiding halve waarheden, complottheorieën en ongefundeerde geruchten krijg voorgeschoteld.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Onkruid71 schreef:
05 jun 2022 22:53
Ik kreeg toevallig een stukje van MdH voor me neus vorige week die niet echt geloofde in long covid, inderdaad ontraceerbare bronnen.
Dan lees je vooral watje wil lezen. Of wat je niet wil lezen. Uit het MdH stuk:
Dit wil niet zeggen dat niemand blijvende gevolgen van Covid heeft. Sommigen zeker wel, want dit geldt voor alle ziekten.
De linkjes naar de "ontraceerbare bronnen" doen het hier gewoon allemaal:
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M21-4905
https://jamanetwork.com/journals/jamain ... le/2785832

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Er zijn wat dingen die me opvallen:b.v.er waren foto`s van een lange rij met doodskisten in Italië in het begin van al die corona ellende waarvan men zei dat het corona doden waren,nu zeggen een aantal journalisten/onderzoekers dat het oudere foto`s zijn van verdronken asiel zoekers voor de Italieaanse kust.
Wat moeten we nu nog geloven?
De eerste melding, namelijk overleden aan de gevolgen van Corona.

Geeft jouw bron ook een verklaring hoe de 'verdronken asielzoekers' 60 tot 100 kilometer landinwaarts zijn aangespoeld? Vanuit Genua (westkust, Middellandse Zee) moet je dan eerst omhoog, voordat je weer afdaalt naar de Povlakte. Vanuit Venetië (oostkust, Adriatische Zee) is het een flink eind stroomopwaarts zwemmen, voordat je de regio's bereikt, waar dit aan de orde was.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Hetzelfde geld voor Foto`s van vrachtwagens met lijken die niet daar maar in Parijs gefotografeerd zouden zijn. Nogmaals;wat is de waarheid?
De eerste melding, namelijk overleden aan de gevolgen van Corona en wegens ruimtegebrek in het mortuarium per militaire vrachtwagen vervoerd naar een plek met koeling. Deze dode mensen hebben later allemaal een keurige, katholieke begrafenis gekregen.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Dat het verkeerd gaat is duidelijk,zie Frankrijk,waar vaccinatieplicht is voor de zorg werker dreigt er nu een groot tekort aan deze mensen.
In heel Europa is dit een gevolg van de vergrijzing van de bevolking.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Zie de zooi op Schiphol,zou dat misschien ook te maken kunnen hebben met het feit dat vroeger een verkouden iemand gewoon kwam werken en dat nu tot voor kort iemand met een snotneus een week thuis moest blijven?
Op alle luchthavens is er een tekort aan personeel. Niet zo raar, want twee jaar vliegen met weinig passagiers heeft ervoor gezorgd, dat er weinig personeel in dienst is gebleven. Wie vroeger bagage heeft gesjouwd en ondertussen ander werk heeft gevonden, zal echt niet weer bagage gaan sjouwen op een vliegveld.

In dezelfde reeks: 's avonds, op zondag en vooral op feestdagen zijn steeds minder winkels open. De reden: geen personeel te vinden.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Iedereen die het nieuws wat gevolgd heeft zou kunnen constateren dat de vaccinatie niet zaligmakend/levensreddend per definitie is.
Dat is de negatieve benadering. De positieve benadering: dankzij de vaccins zijn er steeds minder mensen, die met Covid naar het ziekenhuis worden gebracht.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Het dichtbijzijnde was onze dochter (gevaccineerd) die positief getest werd,en een paar dagen flink grieperig was. Aangezien ze werkt bij huisartsen liep daar ook van alles klem want ze moest uiteraard thuisblijven. Hoe moeilijk wil je het maken?
Dit gaat al maanden zo in de hele zorg. Daarom duurt het inhalen van de uitgestelde zorg ook zo lang.


In jouw plaats zou ik Facebook alleen nog gebruiken voor de foto's van familie en andere bekenden. Nieuws volgen doe je op andere sites.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Ik sluit mij volledig bij Jablan aan. Mij valt het op, met name op de social media en nu ook hier, dat nu de Corona even in rust is en er dus weinig voer is voor de "wapppies", zij zelf met deze beweringen komen. Hebben ze ergens gehoord of gelezen.

Ik kreeg van de week zelfs het verhaal te horen van iemand..... dat er bloed van kinderen wordt afgetapt en dat Rutte en andere leiders van bepaalde landen dat zouden drinken en zo die virus in stand houden. Hoe gek kunnen ze het maken? Als je dan vraagt, hoe weet je dat ? Moet je maar op youtube lezen. Daar zou dat staan. Nou, ik steek mijn tijd en energie hier echt niet in die flauwe kul.

Dan maar liever een "schaap" die de wetenschap vertrouwd en geloofd dan die onzin verhalen.
Ik blijf erbij, dat ik nog steeds maar wat trots en blij ben met mijn 6 prikken, hoewel ik ook best weet, dat je het alsnog kunt krijgen, maar de kans is kleiner dat je in het ZH beland. Ook wil ik nog zeggen, dat wij, mijn partner en ik, Corona/griep vrij de winter zijn doorgekomen zoals de jaren ervoor trouwens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik blijf erbij, dat ik nog steeds maar wat trots en blij ben met mijn 6 prikken,
:o Niet minder?? Jeetje en jij gelooft echt dat dit werkt? van mij mag je hoor , maar nooit er bij nagedacht wat ze in je spuiten?

Die verhalen circuleren niet alleen op facebook , die lees je overal. Mensen die nog normaal zijn weten dat het niet klopt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

@reggie2 : Even voor jou herinnering......2 vaccinaties, dan 1 griepspuit, gelijk met de pneumokok vaccinatie en de 2 boosters en nergens last van gehad, :D

Btw....wat hebben ze jou als kind ingespoten dan? Weet jij ook wat daar inzat ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat er als kind ingespoten is had ik geen invloed op.

Volgens mij ben jij volwassen, maar goed....ik heb zo mijn gedachten over dit. Lijkt mij niet echt gezond.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

reggie2 schreef:
06 jun 2022 15:10
Wat er als kind ingespoten is had ik geen invloed op.

Volgens mij ben jij volwassen, maar goed....ik heb zo mijn gedachten over dit. Lijkt mij niet echt gezond.
Oke, je had er als kind geen invloed op. Dat klopt, maar heb jij er nu alsnog wat van overgehouden dan ? Natuurlijk mag jij jou gedachten over de vaccinaties laten gaan hier. Heb ik totaal geen moeite mee. Ieder zijn/haar ding.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

G7 schreef:
06 jun 2022 15:16
. Dat klopt, maar heb jij er nu alsnog wat van overgehouden dan ?
Geen idee, maar nooit meer dat is 1 ding dat zeker is.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
05 jun 2022 22:37
Gewoon vragen stellen wil ook nog wel eens helpen. Maar je moet vooral je eigen onderzoek doen! En nooit traceerbare bronnen noemen, dat geeft maar verwarring.
Je moet je wel heel erg voor alle al of niet serieus te nemen nieuwsbronnen afsluiten om bij hetgeen ik noemde naar bronnen te vragen,dus helemaal eens met je laatste opmerking.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
06 jun 2022 12:28
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Er zijn wat dingen die me opvallen:b.v.er waren foto`s van een lange rij met doodskisten in Italië in het begin van al die corona ellende waarvan men zei dat het corona doden waren,nu zeggen een aantal journalisten/onderzoekers dat het oudere foto`s zijn van verdronken asiel zoekers voor de Italieaanse kust.
Wat moeten we nu nog geloven?
De eerste melding, namelijk overleden aan de gevolgen van Corona.

Geeft jouw bron ook een verklaring hoe de 'verdronken asielzoekers' 60 tot 100 kilometer landinwaarts zijn aangespoeld? Vanuit Genua (westkust, Middellandse Zee) moet je dan eerst omhoog, voordat je weer afdaalt naar de Povlakte. Vanuit Venetië (oostkust, Adriatische Zee) is het een flink eind stroomopwaarts zwemmen, voordat je de regio's bereikt, waar dit aan de orde was.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Hetzelfde geld voor Foto`s van vrachtwagens met lijken die niet daar maar in Parijs gefotografeerd zouden zijn. Nogmaals;wat is de waarheid?
De eerste melding, namelijk overleden aan de gevolgen van Corona en wegens ruimtegebrek in het mortuarium per militaire vrachtwagen vervoerd naar een plek met koeling. Deze dode mensen hebben later allemaal een keurige, katholieke begrafenis gekregen.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Dat het verkeerd gaat is duidelijk,zie Frankrijk,waar vaccinatieplicht is voor de zorg werker dreigt er nu een groot tekort aan deze mensen.
In heel Europa is dit een gevolg van de vergrijzing van de bevolking.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Zie de zooi op Schiphol,zou dat misschien ook te maken kunnen hebben met het feit dat vroeger een verkouden iemand gewoon kwam werken en dat nu tot voor kort iemand met een snotneus een week thuis moest blijven?
Op alle luchthavens is er een tekort aan personeel. Niet zo raar, want twee jaar vliegen met weinig passagiers heeft ervoor gezorgd, dat er weinig personeel in dienst is gebleven. Wie vroeger bagage heeft gesjouwd en ondertussen ander werk heeft gevonden, zal echt niet weer bagage gaan sjouwen op een vliegveld.

In dezelfde reeks: 's avonds, op zondag en vooral op feestdagen zijn steeds minder winkels open. De reden: geen personeel te vinden.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Iedereen die het nieuws wat gevolgd heeft zou kunnen constateren dat de vaccinatie niet zaligmakend/levensreddend per definitie is.
Dat is de negatieve benadering. De positieve benadering: dankzij de vaccins zijn er steeds minder mensen, die met Covid naar het ziekenhuis worden gebracht.
scharrelschipper schreef:
05 jun 2022 21:10
Het dichtbijzijnde was onze dochter (gevaccineerd) die positief getest werd,en een paar dagen flink grieperig was. Aangezien ze werkt bij huisartsen liep daar ook van alles klem want ze moest uiteraard thuisblijven. Hoe moeilijk wil je het maken?
Dit gaat al maanden zo in de hele zorg. Daarom duurt het inhalen van de uitgestelde zorg ook zo lang.


In jouw plaats zou ik Facebook alleen nog gebruiken voor de foto's van familie en andere bekenden. Nieuws volgen doe je op andere sites.
Dank voor de uitleg Jablan.
Dat van die doodskisten en vrachtwagens zoals jij het stelt, heb ik natuurlijk indertijd ook gelezen/gezien,nu zijn er andere versie`s van,vandaar mijn opmerking "wat moet je nu geloven" ,ik heb voor beide geen bewijzen.
Wat Frankrijk en de zorg sector daar betreft ligt het iets anders blijkbaar.
Mensen mogen niet meer werken als ze niet geprikt zijn,en dat is volgens hun vereniging/vakbond een groot deel van het probleem.
Overigens is facebook bij mij alleen voor een paar site`s met info voor de scheepvaart en historische schepen enzo,dus echt nieuws haal ik er niet vandaan.
Wat betreft de vaccinatie verschillen we van mening,het zij zo.

Gesloten