Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En persoonlijk denk ik juist dat er heel veel aanwijzingen zijn. Zoals die oversterfte van 3400 personen die men niet kan duiden.

Het dus uitsluiten omdat er geen aanwijzingen zijn, is een stuk kortzichtige dan er vanuit gaan dat het door de vaccinaties komt. Daar zit namelijk logica achter. Als je alle punten op een rij zet, dan is vaccinaties namelijk het enige verschil met 2020. Dat wil niet zeggen dat dat de reden, misschien is er een verstopte reden, maar het is wel het meest logische begin van een onderzoek.

Het is als een straat waar veel ongelukken gebeuren en waar altijd te hard gereden wordt. Dan kun je wel zeggen dat van hard rijden op zich geen ongelukken komen, maar toch zou ik mijn onderzoek daar beginnen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een echte onderzoeker stopt natuurlijk niet bij "nee" of "misschien" want dat verklaart niets.
Een echte onderzoeker concludeert dat er niets (significant) is gevonden in dit onderzoek en rond het daarmee af en geeft op zijn hoogst aan dat er verder onderzoek ( met wellicht een richting ) gedaan kan/zou moeten worden om meer te kunnen duiden.
Dat is wetenschappelijk onderzoek en niet 'iets' proberen te verklaren waar je niet de resultaten voor hebt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 aug 2022 16:07
Moneyman schreef:
17 aug 2022 15:39
16again schreef:
17 aug 2022 15:36
Er wordt beweerd dat de oversterfte niet wordt veroorzaakt door vaccinatie, zonder een andere oorzaak te geven.
https://nos.nl/artikel/2433702-opvallen ... nverklaard
Als de onderzoeksopdracht was "zoek uit of vaccinatie de oorzaak is van oversterfte", dan is het antwoord "ja" of "nee" of "misschien", maar komt er uiteraard geen andere oorzaak.
Een echte onderzoeker stopt natuurlijk niet bij "nee" of "misschien" want dat verklaart niets.
Dat noem jij "natuurlijk", maar het slaat in het kader van een wetenschappelijk onderzoek werkelijk nergens op. Een onderzoeker geeft (indien mogelijk) antwoord op de onderzoeksvraag, en trekt uiteraard vooral geen conclusies die buiten die vraag liggen.
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 16:10
Nou, het uitsluiten van vaccins als oorzaak wordt gedaan op deze basis:
"Volgens de onderzoekers zijn er geen aanwijzingen dat in de Nederlandse bevolking een verhoogde kans op overlijden bestaat in de weken volgend op covid-19-vaccinatie."
Je verwart "de basis" met de "de uitkomst".

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

maar toch zou ik mijn onderzoek daar beginnen.
Ga je gang. Je hypothese heb je al..
Alleen trek je ook al een conclusie en dat is niet heel wetenschappelijk verantwoord.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
17 aug 2022 16:14
En persoonlijk denk ik juist dat er heel veel aanwijzingen zijn. Zoals die oversterfte van 3400 personen die men niet kan duiden.

Het dus uitsluiten omdat er geen aanwijzingen zijn, is een stuk kortzichtige dan er vanuit gaan dat het door de vaccinaties komt. Daar zit namelijk logica achter. Als je alle punten op een rij zet, dan is vaccinaties namelijk het enige verschil met 2020. Dat wil niet zeggen dat dat de reden, misschien is er een verstopte reden, maar het is wel het meest logische begin van een onderzoek.
Dat kan jij allemaal heel logisch vinden, en het onderzoek kortzichtig noemen, maar juist jouw tekst en uitgangspunten zitten vol (onjuiste) aannames en . Noem het maar "logica"...

Alleen al jouw stelling "vaccinaties zijn het enige verschil met 2020" is natuurlijk volledig onjuist, en daarmee je conclusies uiteraard ook.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 aug 2022 16:23
16again schreef:
17 aug 2022 16:07
Een echte onderzoeker stopt natuurlijk niet bij "nee" of "misschien" want dat verklaart niets.
Dat noem jij "natuurlijk", maar het slaat in het kader van een wetenschappelijk onderzoek werkelijk nergens op. Een onderzoeker geeft (indien mogelijk) antwoord op de onderzoeksvraag, en trekt uiteraard vooral geen conclusies die buiten die vraag liggen.
We kunnen ook de motie van Omtzigt erbij pakken, daar staan de onderzoeksdoelen beschreven.
constaterende dat er volgens het CBS 800 tot 900 personen meer overleden per week dan verwacht in de afgelopen twee weken; constaterende dat het RIVM rapporteert dat er in de afgelopen twee weken ongeveer 300 mensen per week zijn overleden aan COVID-19; overwegende dat het onduidelijk is welke oorzaken er nog meer achter deze hoge oversterfte zitten; verzoekt de regering zo snel mogelijk een academisch onderzoek te laten starten om onderzoek te doen naar de redenen en oorzaken van oversterfte tot en met november 2021, en de Kamer hierover zo spoedig mogelijk te informeren,

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
17 aug 2022 16:14
Het dus uitsluiten omdat er geen aanwijzingen zijn, is een stuk kortzichtige dan er vanuit gaan dat het door de vaccinaties komt. Daar zit namelijk logica achter. Als je alle punten op een rij zet, dan is vaccinaties namelijk het enige verschil met 2020. Dat wil niet zeggen dat dat de reden, misschien is er een verstopte reden, maar het is wel het meest logische begin van een onderzoek.
Ik struikel over je mening, dat alleen de vaccins het verschil zijn met 2020. De 'planbare' of uitgestelde zorg is een ander, groot verschil tussen 2021 en 2020. Derde verschil is de piekbelasting van de IC's, waarvoor alles moest wijken.
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 14:31
Dat al 2 leden van de klankbordgroep dat vrijwel direct zeggen, geeft toch wel aan dat die conclusie wat voorbarig is. Wat we na de coronaperiode overigens moeten weten is dat de cijfers uit andere landen met een korreltje zout genomen moeten worden. Als namelijk door tegenstanders van de maatregelen (waaronder ik) werd aangedragen dat er in andere landen met minder maatregelen vrijwel identieke cijfers qua besmettingen kwamen, dan konden we nooit zomaar van de cijfers uitgaan en moest daar uitgebreid onderzoek naar komen, volgens velen hier. Dan stel ik nu voor dat we dit hier ook doen. Vooralsnog ga ik uit van de meest logische beredenering, dat de vaccins mogelijk verantwoordelijk zijn voor de oversterfte. Mijn eigen beleving dat ik 2x zieker werd van het vaccin dan ik ziek werd van het virus (wat ik ondertussen alweer 3x heb gehad zonder al teveel klachten) geeft mij al aan dat het vaccin niet altijd iets goeds is.
In de landen met minder geld / maatregelen heeft Corona veel harder huisgehouden dan in Nederland, vooral in 2020. Waardoor de latere varianten in die landen weer minder rondgingen dan in Nederland. Achteraf gezien heeft Nederland (Europa) vooral tijd gekocht met alle beperkingen, de grote golf besmettingen naar de toekomst geduwd.

Je eigen beleving ... je hebt genoeg medisch geschoolde mensen in je omgeving. Leg ze eens de volgende gedachten voor:
- Kan het zijn, dat het virus zich bij jou verstopt en af en toe de kop opsteekt?
- Is het mogelijk, dat je net op de dag van je vaccinatie ook besmet was?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

We zullen hopelijk wel zien wat er allemaal kan gebeuren door het vaccin. We zijn all onderzoeken die laten zien dat er wel degelijk iets kan gebeuren door het vaccin, helaas zijn dat tot nu toe pre prints en zullen nog gereviewed moeten worden.
Tijd zal een hoop gaan vertellen, helaas ook weer geld.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
17 aug 2022 20:57
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 16:14
Het dus uitsluiten omdat er geen aanwijzingen zijn, is een stuk kortzichtige dan er vanuit gaan dat het door de vaccinaties komt. Daar zit namelijk logica achter. Als je alle punten op een rij zet, dan is vaccinaties namelijk het enige verschil met 2020. Dat wil niet zeggen dat dat de reden, misschien is er een verstopte reden, maar het is wel het meest logische begin van een onderzoek.
Ik struikel over je mening, dat alleen de vaccins het verschil zijn met 2020. De 'planbare' of uitgestelde zorg is een ander, groot verschil tussen 2021 en 2020. Derde verschil is de piekbelasting van de IC's, waarvoor alles moest wijken.
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 14:31
Dat al 2 leden van de klankbordgroep dat vrijwel direct zeggen, geeft toch wel aan dat die conclusie wat voorbarig is. Wat we na de coronaperiode overigens moeten weten is dat de cijfers uit andere landen met een korreltje zout genomen moeten worden. Als namelijk door tegenstanders van de maatregelen (waaronder ik) werd aangedragen dat er in andere landen met minder maatregelen vrijwel identieke cijfers qua besmettingen kwamen, dan konden we nooit zomaar van de cijfers uitgaan en moest daar uitgebreid onderzoek naar komen, volgens velen hier. Dan stel ik nu voor dat we dit hier ook doen. Vooralsnog ga ik uit van de meest logische beredenering, dat de vaccins mogelijk verantwoordelijk zijn voor de oversterfte. Mijn eigen beleving dat ik 2x zieker werd van het vaccin dan ik ziek werd van het virus (wat ik ondertussen alweer 3x heb gehad zonder al teveel klachten) geeft mij al aan dat het vaccin niet altijd iets goeds is.
In de landen met minder geld / maatregelen heeft Corona veel harder huisgehouden dan in Nederland, vooral in 2020. Waardoor de latere varianten in die landen weer minder rondgingen dan in Nederland. Achteraf gezien heeft Nederland (Europa) vooral tijd gekocht met alle beperkingen, de grote golf besmettingen naar de toekomst geduwd.

Je eigen beleving ... je hebt genoeg medisch geschoolde mensen in je omgeving. Leg ze eens de volgende gedachten voor:
- Kan het zijn, dat het virus zich bij jou verstopt en af en toe de kop opsteekt?
- Is het mogelijk, dat je net op de dag van je vaccinatie ook besmet was?
De planbare en uitgestelde zorg hadden we een jaar eerder ook al, toen was het nog veel drukker op de IC's en was alles helemaal afgeschaald om het maar te redden. Toen zijn ook alle winkels gesloten geweest voor bijna 3 maanden.

Wat betreft mijn eigen beleving. Met alle zelftesten die ik al sinds ik bij mijn nieuwe werk zit heb gedaan, kan ik een besmetting haast niet gemist hebben. 2-5 zelftesten per week, afhankelijk van de cijfers. De arts bij de vaccinaties zei ook dat dit vrij vaak voor komt en met de keer heftiger kan worden. Mijn zusje hoort dit in haar ziekenhuis ook vaker, dat jongere mensen (waar ik mij toch toe reken) heftiger reageren op het vaccin dan het virus.

Mijn tweede vaccinatie werd trouwens voorafgegaan door een positieve zelftest en een negatieve GGD test iets meer dan een week eerder. Een maand later testte ik wel positief bij de GGD.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Vreemd bericht door. Het zou beter kunnen zijn, als je weet wat het precies kan doen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20220822_94943547

Dus een munt voor de zorg, en wat krijgen de zorg medewerkers, die long covid hebben opgelopen dan? Wat biomedische onderzoeken ofzo had beter geweest lijkt me, en respectvoller, maar dat is mijn mening.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
17 aug 2022 22:19
Wat betreft mijn eigen beleving. Met alle zelftesten die ik al sinds ik bij mijn nieuwe werk zit heb gedaan, kan ik een besmetting haast niet gemist hebben.
[...]
Mijn tweede vaccinatie werd trouwens voorafgegaan door een positieve zelftest en een negatieve GGD test iets meer dan een week eerder. Een maand later testte ik wel positief bij de GGD.
Met 'verstoppen' van het virus wordt bedoeld, dat de test negatief is en het virus niet in het slijmvlies van neus en keel aanwezig is, maar dieper in je lichaam nog actief is. Als je daarna positief test, is het virus terug in het slijmvlies. Geen herbesmetting, het duikt opnieuw op.
Volgens onze artsen komt het vaker voor, dat bij een heftige reactie op een vaccinatie er nog virus aanwezig is, ondanks een negatieve test.
Onkruid71 schreef:
23 aug 2022 23:02
Dus een munt voor de zorg, en wat krijgen de zorg medewerkers, die long covid hebben opgelopen dan? Wat biomedische onderzoeken ofzo had beter geweest lijkt me, en respectvoller, maar dat is mijn mening.
Met onderzoeken is die groep nu niet geholpen, daar zou de steun financieel moeten zijn.
Op Rijksoverheid.nl: Grootste Nederlandse Munt Ooit Is Voor De Zorg
Het is wel een mooi ding om ergens in een gebouw op te hangen als herinnering aan de jaren 2020 en 2021.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
24 aug 2022 08:07
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 22:19
Wat betreft mijn eigen beleving. Met alle zelftesten die ik al sinds ik bij mijn nieuwe werk zit heb gedaan, kan ik een besmetting haast niet gemist hebben.
[...]
Mijn tweede vaccinatie werd trouwens voorafgegaan door een positieve zelftest en een negatieve GGD test iets meer dan een week eerder. Een maand later testte ik wel positief bij de GGD.
Met 'verstoppen' van het virus wordt bedoeld, dat de test negatief is en het virus niet in het slijmvlies van neus en keel aanwezig is, maar dieper in je lichaam nog actief is. Als je daarna positief test, is het virus terug in het slijmvlies. Geen herbesmetting, het duikt opnieuw op.
Volgens onze artsen komt het vaker voor, dat bij een heftige reactie op een vaccinatie er nog virus aanwezig is, ondanks een negatieve test.
Onkruid71 schreef:
23 aug 2022 23:02
Dus een munt voor de zorg, en wat krijgen de zorg medewerkers, die long covid hebben opgelopen dan? Wat biomedische onderzoeken ofzo had beter geweest lijkt me, en respectvoller, maar dat is mijn mening.
Met onderzoeken is die groep nu niet geholpen, daar zou de steun financieel moeten zijn.
Op Rijksoverheid.nl: Grootste Nederlandse Munt Ooit Is Voor De Zorg
Het is wel een mooi ding om ergens in een gebouw op te hangen als herinnering aan de jaren 2020 en 2021.
Natuurlijk is die groep daar meer mee geholpen als een muntje. Het is niet alleen het financiële, wat een groot probleem voor hun is.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
17 aug 2022 21:19
We zullen hopelijk wel zien wat er allemaal kan gebeuren door het vaccin. We zijn all onderzoeken die laten zien dat er wel degelijk iets kan gebeuren door het vaccin, helaas zijn dat tot nu toe pre prints en zullen nog gereviewed moeten worden.
Tijd zal een hoop gaan vertellen, helaas ook weer geld.
En wat kan er dan gebeuren door het vaccin? Bedoel je dat positief of negatief?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
24 aug 2022 09:18
Onkruid71 schreef:
17 aug 2022 21:19
We zullen hopelijk wel zien wat er allemaal kan gebeuren door het vaccin. We zijn all onderzoeken die laten zien dat er wel degelijk iets kan gebeuren door het vaccin, helaas zijn dat tot nu toe pre prints en zullen nog gereviewed moeten worden.
Tijd zal een hoop gaan vertellen, helaas ook weer geld.
En wat kan er dan gebeuren door het vaccin? Bedoel je dat positief of negatief?
Het kan ook negatief zijn, voor diegene die het vaccin krijgt ja.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
24 aug 2022 09:20
Bezorgdeburger schreef:
24 aug 2022 09:18
Onkruid71 schreef:
17 aug 2022 21:19
We zullen hopelijk wel zien wat er allemaal kan gebeuren door het vaccin. We zijn all onderzoeken die laten zien dat er wel degelijk iets kan gebeuren door het vaccin, helaas zijn dat tot nu toe pre prints en zullen nog gereviewed moeten worden.
Tijd zal een hoop gaan vertellen, helaas ook weer geld.
En wat kan er dan gebeuren door het vaccin? Bedoel je dat positief of negatief?
Het kan ook negatief zijn, voor diegene die het vaccin krijgt ja.
Hoe dan?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
23 aug 2022 23:02
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20220822_94943547

Dus een munt voor de zorg, en wat krijgen de zorg medewerkers, die long covid hebben opgelopen dan? Wat biomedische onderzoeken ofzo had beter geweest lijkt me, en respectvoller, maar dat is mijn mening.
Waardering in een functie kent vele vormen van uitdrukking. Een goed geolied veiligheidsapparaat in een ziekenhuis, om losgeslagen wappie familieleden van de IC te houden wordt in sommige ziekenhuizen meer gewaardeerd dan die laatste tiende procent loonsverhoging. Of openingstijden van de inpandige horeca die matchen met de werktijden, zodat je tijdens een late dienst niet bent aangewezen op wat snacks uit een automaat. Of voldoende betaalbare parkeerplekken in de buurt, voor die mensen die niet met het OV kunnen komen. Verlichting van de regeldruk is misschien nog wel de grootste.

Zorgmedewerkers die long-covid hebben opgenomen zullen iets anders willen, erkenning voor zover ze dat al niet genoeg krijgen, en een ruimhartiger regeling ipv hard na 2 jaar te worden ontslagen zoals elke andere medewerker in dit land. Aan de andere kant, als ik als OR lid vraag aan mijn achterban wat ze willen als trend dit jaar, is 15% een trend die ik vaak hoor als getal. Dat is als bedrijf echter niet uit onze best beconcurreerde markt te halen, en zoveel marge hebben we niet om dat zelf even bij te passen, dus dat gaat 'm praktisch gezien niet kunnen worden. Die realiteit is er ook voor die long covid patiënten, binnen de zorg hebben we te maken sowieso al stijgende kosten, en ook daar zijn de budgetten niet eindeloos. En waar we als maatschappij de knip ook zouden leggen. 6 maanden respijt, 12 maanden, of nog meer, er zullen veel, teveel, mensen overblijven die dan alsnog buiten de boot vallen. Gevallen die uiteraard lekker veel pers krijgen, en daarop volgend politieke aandacht van de welbekende partijen. Maar ergens moeten we ook beseffen dat deze pandemie voor iedereen, ook de overheid, overmacht was.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De realiteit voor een long covid patiënt zit ook nog met de vraag genees ik ooit nog, kan ik misschien nog ooit een stukje van mezelf terug zien.
Ook het gezin, zal hier zwaar onder lijden.
Hoe zou jij je voelen als het je overkomt, en alles wordt zo afgehandeld voor jou als dank je. Zou je dan ook niet liever hebben dat er biomedisch onderzoek gedaan wordt.
Maar volgens mij hebben ze bij VWS totaal geen idee wat het allemaal inhoud, met wat er allemaal bekend is. Of ze denken, dat is hun probleem.
En het will niet zeggen omdat het allemaal overmacht was dat we niks meer hoeven te doen.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
24 aug 2022 09:39

En het will niet zeggen omdat het allemaal overmacht was dat we niks meer hoeven te doen.
Waaruit is gebleken dat het overmacht was?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
24 aug 2022 09:24
Onkruid71 schreef:
24 aug 2022 09:20
Bezorgdeburger schreef:
24 aug 2022 09:18


En wat kan er dan gebeuren door het vaccin? Bedoel je dat positief of negatief?
Het kan ook negatief zijn, voor diegene die het vaccin krijgt ja.
Hoe dan?
Dat er wel bijwerkingen van het vaccin kunnen zijn die schadelijk zijn.
https://react19.org/1250-covid-vaccine-reports/

Er zal nog wel wat uit gezocht moeten worden.

Direct voorbeeld.
https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2788346

https://www.preprints.org/manuscript/202208.0151/v1

Maar het zal allemaal nog eerst uitgezocht moeten worden, hoe wat en waarom.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 24 aug 2022 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten