Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
28 sep 2022 09:04
16again schreef:
27 sep 2022 22:45
Ook het aantal ziekenhuisopnames stijgt. Vorige week zijn 287 mensen in het ziekenhuis opgenomen als gevolg van coronaklachten;
Is dat stemmingmakerij?
Ik proef dat hier ziekenhuisopnames met ipv door Corona bij zitten.
Ben ik met je eens. Maar is ook verantwoordelijkheid van de media. Die nemen het niet zo nauw met de berichtgeving en sturen op sensatie.

Maar feitelijk is er natuurlijk wel een behoorlijke stijging. Wat ik me dan afvraag is waarom er niet gedetailleerder wordt verteld welke mensen zijn opgenomen. Inmiddels is toch wel bekend wat de risicogroepen zijn.

Misschien ook met hun namen, adressen, geboortedata en onderliggende kwalen erbij? Man, vrouw, X?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 13:26
diegene die dachten dat er veel
Niet veel, precies genoeg. En volgens mij vonden de meesten dat ook. Nu nog steeds, denk ik. Want je vergeet onderzoeken in het buitenland.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
28 sep 2022 14:01
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 13:26
diegene die dachten dat er veel
Niet veel, precies genoeg. En volgens mij vonden de meesten dat ook. Nu nog steeds, denk ik. Want je vergeet onderzoeken in het buitenland.
Dus de kennis van Nederland weinig input brengen? Of je vind het het geld niet waard?
Als het om een paar mensen ging, zou ik je misschien gelijk kunnen geven maar het gaat om vele slachtoffers. En het levert ook een probleem in de werkgelegenheid. Want die mensen zijn niet beschikbaar voor langere tijd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:21
Nijogeth schreef:
28 sep 2022 14:01
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 13:26
diegene die dachten dat er veel
Niet veel, precies genoeg. En volgens mij vonden de meesten dat ook. Nu nog steeds, denk ik. Want je vergeet onderzoeken in het buitenland.
Dus de kennis van Nederland weinig input brengen? Of je vind het het geld niet waard?
Nou, dan gaan we deze vraag nog maar weer een keer stellen: hoeveel geld zou dan wel genoeg zijn? Aangezien je het oneens bent met Nijogeth dat het gespendeerde bedrag niet genoeg is heb je ongetwijfeld en bedrag voor ogen dat wat jou betreft wel genoeg zou zijn.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
28 sep 2022 14:23
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:21
Nijogeth schreef:
28 sep 2022 14:01

Niet veel, precies genoeg. En volgens mij vonden de meesten dat ook. Nu nog steeds, denk ik. Want je vergeet onderzoeken in het buitenland.
Dus de kennis van Nederland weinig input brengen? Of je vind het het geld niet waard?
Nou, dan gaan we deze vraag nog maar weer een keer stellen: hoeveel geld zou dan wel genoeg zijn? Aangezien je het oneens bent met Nijogeth dat het gespendeerde bedrag niet genoeg is heb je ongetwijfeld en bedrag voor ogen dat wat jou betreft wel genoeg zou zijn.
Het gaat niet om het geld, er wordt gewoon niet genoeg onderzocht. Ik weet jij hoort graag bedragen, maar zoals het er nu uitziet is er weinig gebeurt, voornamelijk papierwerk, en daar hebben de long covid patiënten niks aan.
Het bedrag kan ik natuurlijk niet weten. In mijn ogen geeft de politiek niet veel om die patiënten.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:30
kuklos schreef:
28 sep 2022 14:23
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:21


Dus de kennis van Nederland weinig input brengen? Of je vind het het geld niet waard?
Nou, dan gaan we deze vraag nog maar weer een keer stellen: hoeveel geld zou dan wel genoeg zijn? Aangezien je het oneens bent met Nijogeth dat het gespendeerde bedrag niet genoeg is heb je ongetwijfeld en bedrag voor ogen dat wat jou betreft wel genoeg zou zijn.
Het gaat niet om het geld, er wordt gewoon niet genoeg onderzocht.
Is goed, dan stappen we af van de hoeveelheid geld en vragen we naar de hoeveelheid onderzoek wel genoeg is.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:30

Het gaat niet om het geld, er wordt gewoon niet genoeg onderzocht. Ik weet jij hoort graag bedragen, maar zoals het er nu uitziet is er weinig gebeurt, voornamelijk papierwerk, en daar hebben de long covid patiënten niks aan.
Het bedrag kan ik natuurlijk niet weten. In mijn ogen geeft de politiek niet veel om die patiënten.
De vraag is natuurlijk wanneer vindt u dat er genoeg onderzoek wordt gedaan?
U bent hiervan op de hoogte, en ook van het vervolg?
https://www.c-support.nu/wp-content/upl ... ek-DEF.pdf

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
28 sep 2022 14:32
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:30
kuklos schreef:
28 sep 2022 14:23


Nou, dan gaan we deze vraag nog maar weer een keer stellen: hoeveel geld zou dan wel genoeg zijn? Aangezien je het oneens bent met Nijogeth dat het gespendeerde bedrag niet genoeg is heb je ongetwijfeld en bedrag voor ogen dat wat jou betreft wel genoeg zou zijn.
Het gaat niet om het geld, er wordt gewoon niet genoeg onderzocht.
Is goed, dan stappen we af van de hoeveelheid geld en vragen we naar de hoeveelheid onderzoek wel genoeg is.
Meer als een paar papieren velletjes. Zelfs het WHO zegt dat dat geld in geïnvesteerd moet worden. Maar ervaring leert dat Nederland ook alleen maar naar luisterd wanneer het hun uitkomt.
Dit is ook nodig om te voorkomen dat er schadelijke behandelingen komen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:40
kuklos schreef:
28 sep 2022 14:32
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:30

Het gaat niet om het geld, er wordt gewoon niet genoeg onderzocht.
Is goed, dan stappen we af van de hoeveelheid geld en vragen we naar de hoeveelheid onderzoek wel genoeg is.
Meer als een paar papieren velletjes. Zelfs het WHO zegt dat dat geld in geïnvesteerd moet worden. Maar ervaring leert dat Nederland ook alleen maar naar luisterd wanneer het hun uitkomt.
Dit is ook nodig om te voorkomen dat er schadelijke behandelingen komen.
Dit is geen antwoord op de vraag wanneer het wel genoeg is. Jij zegt dat er niet genoeg wordt gedaan, dus wanneer wordt er wel genoeg gedaan?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat is wel mijn antwoord, het liefste had ik gezien tot dat er een oplossing is, maar daar moet de hele wereld aan investeren.
En misschien kan het wel helemaal not opgelost worden.
Maar veel meer als nu, want nu hebben ze eigenlijk niks gedaan.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:51
Dat is wel mijn antwoord, het liefste had ik gezien tot dat er een oplossing is, maar daar moet de hele wereld aan investeren.
En misschien kan het wel helemaal not opgelost worden.
Maar veel meer als nu, want nu hebben ze eigenlijk niks gedaan.
Ik heb maar weer even een stukje tekst rood gemaakt. Want opnieuw kom je met er moet meer gedaan worden, maar zodra wordt gevraagd hoeveel meer dan precies geef je weer niet thuis. Lekker makkelijk, zo kan je altijd roepen dat ze niet genoeg doen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als je gelezen had was dat de moeite aangenomen was, maar er tot dusver niks mee gedaan. En dat na 2,5 jaar.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
28 sep 2022 14:53
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:51
Dat is wel mijn antwoord, het liefste had ik gezien tot dat er een oplossing is, maar daar moet de hele wereld aan investeren.
En misschien kan het wel helemaal not opgelost worden.
Maar veel meer als nu, want nu hebben ze eigenlijk niks gedaan.
Ik heb maar weer even een stukje tekst rood gemaakt. Want opnieuw kom je met er moet meer gedaan worden, maar zodra wordt gevraagd hoeveel meer dan precies geef je weer niet thuis. Lekker makkelijk, zo kan je altijd roepen dat ze niet genoeg doen.
Ik heb mijn antwoord hier boven gegeven. Maar jij stelt altijd de vreemdste vragen, misschien omdat je je daar lekker bij voelt, maar de meeste vragen die jij stelt, is vaak geen antwoord op te geven als je niet in die circel zit. Maar dat wil niet zeggen dat je geen mening er over mag hebben een die eigenlijk best goed onderbouwd is.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:51
Dat is wel mijn antwoord, het liefste had ik gezien tot dat er een oplossing is, maar daar moet de hele wereld aan investeren.
En misschien kan het wel helemaal not opgelost worden.
Maar veel meer als nu, want nu hebben ze eigenlijk niks gedaan.
Bla, bla, bla, bla

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
28 sep 2022 15:08
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:51
Dat is wel mijn antwoord, het liefste had ik gezien tot dat er een oplossing is, maar daar moet de hele wereld aan investeren.
En misschien kan het wel helemaal not opgelost worden.
Maar veel meer als nu, want nu hebben ze eigenlijk niks gedaan.
Bla, bla, bla, bla
Makkelijke reactie zeg.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 15:23
Makkelijke reactie zeg.
Net zo makkelijk als steeds "veel meer" roepen, maar even zo vaak weigeren ook maar iets concreet te maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
28 sep 2022 14:32
Is goed, dan stappen we af van de hoeveelheid geld en vragen we naar de hoeveelheid onderzoek wel genoeg is.
Geld of aantallen maken het verschil niet, wel de opzet en daarmee uiteindelijke kwaliteit van zo'n onderzoek.

Voor typisch medische vraagstukken lopen er nu al een aantal kleinschalige onderzoeken in de academische ziekenhuizen en als patiënt belandt je alleen in zo'n onderzoek als je direct in de omgeving woont of bent doorverwezen. Dit vertekent het beeld.

In het verlengde hiervan:
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 13:26
Nog ff een goed draadje voor diegene die dachten dat er veel doe VWS gesubsidieerd onderzoek naar long covid in Nederland was.
https://threadreaderapp.com/thread/1574 ... 02570.html
Over Kamervragen van Pieter Omtzigt en de antwoorden van VWS en hier staat het grootste mankement in de RIVM-cijfers al in: je moet jezelf aanmelden bij het RIVM, daarmee niet representatief.

Voor een goed beeld is breder bevolkingsonderzoek nodig en dat vraagt veel mankracht, met 25 miljoen ben je er niet, eerder vanaf 100 miljoen. Nog steeds weinig op de totale zorgkosten. Op het ministerie woedt blijkbaar een stammenstrijd hierover en dat verlamt elke vooruitgang.

Een andere methode is een onderzoek, waar elke zorgverlener met eigen praktijk geanonimiseerde data voor kan aanleveren. Ook dat kost tijd, kan betaald worden via een speciale DB-Code. Het geeft al een breder beeld waar in Nederland welk type klachten bij wie hoe lang aanhouden. Pas als je dat hebt, kun je kijken naar behandelingen en daarvoor zal de informatie uit het buitenland moeten komen - in Nederland is er geen belangstelling en daarmee geen budget voor.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
28 sep 2022 15:58
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 15:23
Makkelijke reactie zeg.
Net zo makkelijk als steeds "veel meer" roepen, maar even zo vaak weigeren ook maar iets concreet te maken.
Hoe kan je dat zeggen als je niet weet wat onderzoeken precies kosten.
En die onderzoeken die gesubsidieerd worden hebben patiënten nu toch ook niks aan, behalve echte biomedische onderzoeken, en dat is er maar 1. En niet 12 zoals eerder gezegd werd door kuipers. En als je kijkt wat ze in Nederland weten en wat ze in de rest van de wereld all weten, moet je dat meenemen in een volgend onderzoek. En volgens mij heb je alle kennis nodig vanuit de hele wereld om dit op te kunnen lossen.
En als je gaat kijken wat deze patiënten per jaar gaan kosten, dan kan er wel veel meer geïnvesteerd worden.
En nou geen domme vragen stellen van wat kosten ze dan per jaar, want exacte aantallen zijn er niet omdat kuipers dat niet nodig vind om te weten. Maar als het 1 opde 8 is, dan zijn dat er dus veel.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn meer ziekten dan long covid.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
28 sep 2022 16:36
Er zijn meer ziekten dan long covid.
Ja en daar lopen onderzoeken al naar, behalve de vele ziektes die met uitputting te maken hebben, die vinden ze in Nederland niet belangrijk.
En als er zo veel patiënten tegelijk in zo'n korte tijd bijkomen, dan heb je een verplichting lijkt me als politiek.
Tot dusver hebben we een luie tweede kamer, alles is moeilijk, en heeft tijd nodig, maar dat is weer een ander verhaal.

Gesloten