LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja Nijo, wat is 'dicht'? Bijna overal kun je afhaalmaaltijden en take-way koffie halen. Desnoods met gebak erbij.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

De politie heeft vannacht € 342.000,- opgehaald.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

alfatrion schreef:
24 jan 2021 11:47
De politie heeft vannacht € 342.000,- opgehaald.
Krijgt de overheid toch nog wat binnen.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
24 jan 2021 11:47
De politie heeft vannacht € 342.000,- opgehaald.
Ik denk dat daar nog niets van betaald is. En gemaakte kosten noem je gemakshalve maar niet.
Wat kost nieuwe teststraat Urk? De politie inzet?
Ik zie liever dat er boeven worden gevangen.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
24 jan 2021 12:31
Ik zie liever dat er boeven worden gevangen.
De politie zelf ook. Een van mijn buren werkt bij de politie en die zei letterlijk 'ik heb het al druk genoeg, zijn nog zoveel daadwerkelijke misdaden niet opgelost, ik ga echt geen mensen bekeuren voor het lopen op straat'. Nu werkt ie niet hier in de regio, maar ik denk dat er wel meer zijn die dat denken.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Live demonstratie op de Dam (het is terug te bekijken)

https://youtu.be/0T5-Y3q7Xx8

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Seinhuis schreef:
24 jan 2021 16:31
Live demonstratie op de Dam (het is terug te bekijken)

https://youtu.be/0T5-Y3q7Xx8
Volgens mij is dat toch echt niet de Dam... :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Idioterie al dat geprotesteer , het helpt tóch niet plus je houdt de besmettingen in stand .
Gaat lekker zo en dan ook nog zonder mondkapjes.
Al die onvrede en onrust in de mensen , treurig!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik las dat de Britse variant niet alleen besmettelijker maar ook dodelijker blijkt te zijn.

Ook las ik ook weer dat het vaccin Astra Zeneca onvoldoende aangeleverd is.
Dat leidt weer tot uitstel van het vaccineren.

Ook las ik ergens dat ' iemand ' had gezegd : dan maar miljoenen alvast met 1 prik inenten en dan de 2e prik maar laten zitten ....of er 12 weken tussen laten zitten. Dat kon dan ook wel..... :o

Dat en zoveel meer brengt mensen in verwarring en in de zorgen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een beleid van Jan Doedel.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
24 jan 2021 17:22
Ik las dat de Britse variant niet alleen besmettelijker maar ook dodelijker blijkt te zijn.

Ook las ik ook weer dat het vaccin Astra Zeneca onvoldoende aangeleverd is.
Dat leidt weer tot uitstel van het vaccineren.

Ook las ik ergens dat ' iemand ' had gezegd : dan maar miljoenen alvast met 1 prik inenten en dan de 2e prik maar laten zitten ....of er 12 weken tussen laten zitten. Dat kon dan ook wel..... :o

Dat en zoveel meer brengt mensen in verwarring en in de zorgen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een beleid van Jan Doedel.
Je verwart ( weer eens ) beleid en nieuwsberichtjes die je ergens leest. Dat heeft weinig met elkaar te maken.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 14:10
16again schreef:
24 jan 2021 12:31
Ik zie liever dat er boeven worden gevangen.
De politie zelf ook. Een van mijn buren werkt bij de politie en die zei letterlijk 'ik heb het al druk genoeg, zijn nog zoveel daadwerkelijke misdaden niet opgelost, ik ga echt geen mensen bekeuren voor het lopen op straat'. Nu werkt ie niet hier in de regio, maar ik denk dat er wel meer zijn die dat denken.
Denk dat het moeilijk is voor de handhavers om het goed te doen.
Een voorbeeld;journaliste krijgt boete omdat ze alleen een verklaring van haar werkgever bij zich heeft,en niet de officieele van de overheid.
En ik sprak vandaag een ambtenaar die van de hoogste baas op die afdeling te horen kreeg dat die van de overheid niet geldig is en dat het een door die baas getekende verklaring moet zijn.
Lekker duidelijk toch?

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel simpel. Er is een werkgeversverklaring en een eigen verklaring. Werkgeversverklaring gaat altijd gepaard met de eigen verklaring en wordt ingevuld door de werkgever.

De eigen verklaring wordt ingevuld door de persoon zelf. Die kan dus gepaard moeten gaan met een werkgeversverklaring, maar kan ook andere redenen bevatten, zoals mantelzorg of een spoedgeval. In dat geval is de eigen verklaring voldoende.

Beide verklaringen zijn op de site van de Rijksoverheid te vinden. Het moet dus geen zelf verzonnen verklaring zijn, er moet daadwerkelijk gebruik gemaakt worden van het formulier op die site.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
23 jan 2021 20:06
Sja, zo kon je een aantal weken geleden nog ter plekke in musea 'reserveren'. Of in de horeca. 'Hebt u nog plek?' 'Jawel, hebt u gereserveerd?' 'Dat wilde ik nu net even doen'. Ben geen enkele keer weggestuurd.
Tja, en als we allemaal zo lekker creatief bezig blijven helpen de maatregelen geen ene **** en blijven we nog maanden doormodderen. Maar we vinden het wel stoer dat we lekker de overheid hebben gedwarsboomd. Het zijn net kleuters, die volwassenen.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
24 jan 2021 17:20
Idioterie al dat geprotesteer , het helpt tóch niet plus je houdt de besmettingen in stand .
Gaat lekker zo en dan ook nog zonder mondkapjes.
Al die onvrede en onrust in de mensen , treurig!
Ik heb daar toch wel een dubbel gevoel bij. Het punt snap ik heel goed, aangezien ik ook van mening bij dat de overheid echt veel te ver gaat in de maatregelen. Maar een manier om ze er daadwerkelijk over na te laten denken, die is er niet. Dan grijpen mensen naar zoiets. En op zich is dat ook niet echt een probleem, zolang ze gewoon normaal doen.

Ik heb wel echt het idee dat zoiets altijd een samenloop van omstandigheden is. Mensen gaan demonstreren, dat zal in principe gewoon vreedzaam verlopen als je ze dat laat doen. Echter als de politie ermee gemoeid wordt, dan loopt zoiets eigenlijk nooit vreedzaam af. De aanwezigheid van extreem veel politie zorgt er dus eigenlijk voor dat zoiets escaleert. Aan de andere kant moet de politie ook handhaven.

Wat ik trouwens wel vind, dat men wel de situatie in perspectief moet zien. Net als toen dat protest tegen de mondkapjesplicht. Dat gaat logischerwijs niet met mondkapjes (dat zou een beetje hetzelfde zijn als protesteren tegen vuurwerk en dan daarbij vuurwerk afsteken). Als je dan als burgemeester met zoiets akkoord gaat, dan moet men niet handhaven op die mondkapjesplicht.

En ja, protesteren tegen de avondklok doe je logischerwijs tijdens de avondklok.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Seinhuis schreef:
24 jan 2021 16:31
Live demonstratie op de Dam (het is terug te bekijken)

https://youtu.be/0T5-Y3q7Xx8
Je zou van de Dam naar het Museumplein moeten kruipen....

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

PeterPeters1966 schreef:
24 jan 2021 18:26
witte angora schreef:
23 jan 2021 20:06
Sja, zo kon je een aantal weken geleden nog ter plekke in musea 'reserveren'. Of in de horeca. 'Hebt u nog plek?' 'Jawel, hebt u gereserveerd?' 'Dat wilde ik nu net even doen'. Ben geen enkele keer weggestuurd.
Tja, en als we allemaal zo lekker creatief bezig blijven helpen de maatregelen geen ene **** en blijven we nog maanden doormodderen. Maar we vinden het wel stoer dat we lekker de overheid hebben gedwarsboomd. Het zijn net kleuters, die volwassenen.
Lekker stoer praatje, Peter, maar het is onzin wat je zegt. Musea en horeca mochten bezocht worden, maar enkel op reservering. Helaas voor de musea en horeca was de belangstelling niet zo heel groot, met als gevolg dat langslopend publiek naar binnen kon en mocht omdat er genoeg ruimte was - na achterlating van hun gegevens, in verband met eventueel bron- en contactonderzoek. Het van tevoren reserveren was enkel bedoeld om de bezoekersstromen te reguleren, maar die bezoekers kwamen niet in de aantallen waarop kennelijk werd gerekend.

Of je nu van tevoren reserveert of je zonder registratie aanmeldt bij aankomst maakt natuurlijk niks uit, dat heeft niks met creatief te maken. Hooguit met het nemen van een spontane beslissing.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 18:17
Heel simpel. Er is een werkgeversverklaring en een eigen verklaring. Werkgeversverklaring gaat altijd gepaard met de eigen verklaring en wordt ingevuld door de werkgever.

De eigen verklaring wordt ingevuld door de persoon zelf. Die kan dus gepaard moeten gaan met een werkgeversverklaring, maar kan ook andere redenen bevatten, zoals mantelzorg of een spoedgeval. In dat geval is de eigen verklaring voldoende.

Beide verklaringen zijn op de site van de Rijksoverheid te vinden. Het moet dus geen zelf verzonnen verklaring zijn, er moet daadwerkelijk gebruik gemaakt worden van het formulier op die site.
Je hebt het niet helemaal begrepen denk ik.
De werkgevers verklaring van de overheid wordt afgekeurd (niet goed verklaart) door de hoogste baas van de ambtenaar in kwestie.
Dus NIET gebruik maken van het formulier op de site.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 18:27


En ja, protesteren tegen de avondklok doe je logischerwijs tijdens de avondklok.



En dat is dus verboden, als ik het nieuws zie dan heb ik echt zoiets van.....opsluiten al die idioten met hun vernielzucht en hun agressie, echt niet normaal meer.

Als mensen zich voor die tijd eens aan de regels hadden gehouden, had er nu geen avondklok nodig geweest, dus jullie hebben het zelf goed voor elkaar zo.

Het is gewoon relschoppen ze denken weer iets gevonden te hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
24 jan 2021 17:44
moederslink schreef:
24 jan 2021 17:22
Ik las dat de Britse variant niet alleen besmettelijker maar ook dodelijker blijkt te zijn.

Ook las ik ook weer dat het vaccin Astra Zeneca onvoldoende aangeleverd is.
Dat leidt weer tot uitstel van het vaccineren.

Ook las ik ergens dat ' iemand ' had gezegd : dan maar miljoenen alvast met 1 prik inenten en dan de 2e prik maar laten zitten ....of er 12 weken tussen laten zitten. Dat kon dan ook wel..... :o

Dat en zoveel meer brengt mensen in verwarring en in de zorgen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een beleid van Jan Doedel.
Je verwart ( weer eens ) beleid en nieuwsberichtjes die je ergens leest. Dat heeft weinig met elkaar te maken.
Het nieuws gaat oa over het beleid , de regels, de maatregelen etc.
Ik lees dat beleid en volg dat nieuws , berichtgeving genoeg en nee niet de sociale media zoals FB e.d.
Het is duidelijk geworden dat AstraZeneca productieproblemen heeft , dus wordt het beleid weer aangepast en dat komt dus weer in het nieuws.
Het is verwarrend , vooral door de steeds wisselende strategieën.
Eerst moesten de huisartsen wachten, nu worden ze wél eerder gevaccineerd.
Maar laat maar Angel1978.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Reggie, laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben dat ze die gasten mogen opsluiten. Maar ik kijk er niet gek van op dat het gebeurt. Teveel mensen worden gewoonweg niet gehoord, dat heb ik al eerder een keer gezegd.

Daarbij zeg je elke keer dat als je je netjes aan regels houdt, dat dan deze maatregelen niet nodig waren. Maar, even grofweg gezegd, waren we niet juist op de goede weg met de aantallen besmettingen en het steeds leger worden van de ziekenhuizen toen deze maatregelen werden aangekondigd? Dat valt toch niet met elkaar te rijmen.

Zeker als je bedenkt dat al die mensen die in die ziekenhuizen liggen en al die mensen die positief testen, allemaal de regels hebben overtreden. Houd iedereen ten alle tijde een mondkapje op bij anderen en minimaal anderhalve meter afstand, dan wordt je ook niet ziek. Het ligt dus niet aan een klein groepje (de jongeren volgens jou). Het ligt gewoon aan iedereen.

Gesloten