LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 20:49


Persoonlijk denk ik wel dat we op een punt komen dat de overheid toch eens voor andere geluiden moet openstaan. Zoals ik al eens eerder heb gezegd, maatwerk is veel beter dan alles maar dicht gooien, mensen thuis opsluiten na 9 uur en vooral jezelf continue tegen spreken (want hoe past een avondklok nou in dat routeboek waar ze het continue over hadden?).
Persoonlijk vind ik dat klinkklare onzin, de mensen worden wel gehoord maar hebben volop bewezen dat ze het vertikken om te luisteren. Geen feestjes, geen bijeenkomsten.....wat doen ze, ze geven wel feestjes en komen met grote groepen bij elkaar.

Deze hele avond klok hebben wij te danken aan dit soort ettertjes, jong en oud die dit voor elkaar hebben, dus ga niet zeggen dat ze niet gehoord worden, want dom ben je niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
24 jan 2021 20:46
De gemeenschappelijke deler is: politie en ME willen mensen uit een bepaald gebied weghebben, en daar wordt geen gehoor aan gegeven. Dus ja, dan moet het inderdaad wat hardhandiger. En dat is dan de schuld van politie en ME natuurlijk.
Tuuuurlijk😅 .
Ik geef toe dat de politie soms niet altijd even proportioneel optreedt , maar wat moet je?
Zij zijn die agressie ook spuugzat én daar word je wel gefrustreerd van.
Wat ik aan beelden op tv zag , was dit gewoon tuig dat met doelbewuste agressie wilde rellen en niet omdat ze niet " gehoord " worden, maar omdat ze niet // helemaal niet aan de maatregelen willen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 20:49
Alles wat daarna gebeurd is, komt natuurlijk ook doordat de politie ingrijpt. Die worden als vijand gezien, omdat zij meedoen aan de vrijheidsberoving, door de maatregelen te handhaven.
Dat is wel een beetje de wereld op zijn kop.
Wanneer je je aan de maatregelen houdt, hoeft de politie niet te komen opdraven.
Zij zijn het gezag , zij moeten dus wel handhaven.
Geef het gezag geen reden om op te treden en te handhaven, iedereen blij en rustig.
Dit is een nare tijd, ook voor mij hoor , maar het is niet anders.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
24 jan 2021 20:56
niet omdat ze niet " gehoord " worden, maar omdat ze niet // helemaal niet aan de maatregelen willen!
Dan worden ze toch ook niet gehoord? Verder is er een tussenweg tussen alles dicht, een lockdown en een avondklok en aan de andere kant geen maatregelen. Mogelijk zelfs met net zoveel effect, maar dan moet dat wel onderzocht worden. Maar het OMT is daar niet voor. Sterker nog, er is helemaal geen instantie voor die onderzoekt welke maatregelen er kunnen zijn die het normale leven nog enigszins door laten gaan, maar het aantal besmettingen ook laag houdt.

Het OMT is er namelijk alleen voor om maatregelen te verzinnen die het virus indammen. Daar gaat niet veel creativiteit bij gepaard. Die maatregelen geeft men door aan de regering en die overleggen vervolgens welke van die maatregelen wel kunnen en welke niet.

Waarom niet gewoon de winkels open houden en op afspraak gaan werken? Maximaal evenveel gezinnen in de zaak als dat er werknemers zijn. En uiteraard wel zo dat er voldoende afstand bewaard kan worden. Dus niet zo dat bepaalde winkels ineens een hoop nieuwe werknemers gaan aannemen om maar mensen binnen te kunnen hebben. Maar over zoiets wordt in het OMT niet eens nagedacht, dus zulke mogelijke maatregelen komen dus niet eens voorbij.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
24 jan 2021 21:06
Dat is wel een beetje de wereld op zijn kop.
Wanneer je je aan de maatregelen houdt, hoeft de politie niet te komen opdraven.
Zij zijn het gezag , zij moeten dus wel handhaven.
Geef het gezag geen reden om op te treden en te handhaven, iedereen blij en rustig.
Dit is een nare tijd, ook voor mij hoor , maar het is niet anders.
Ja, die redenatie kun je ook omdraaien. Zonder maatregelen had niemand de maatregelen kunnen overtreden en had de politie ook niet hoeven komen opdraven. En dat is een beetje het idee dat die gasten hebben.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
24 jan 2021 20:39
scharrelschipper schreef:
24 jan 2021 20:27
Relschoppen zag ik nou eigenlijk niet,maar ik was er niet bij dus...
Zag een filmpje van het protest op het Museum plein,de enige agressie ( en die was er op dat filmpje nauwelijks) kwam van de ME en politie door middel van waterkanon en charges van de bereden politie.
Als je ervan uitgaat dat mensen protesteren alleen om het relschoppen ben je toch een tikje wereldvreemd.
Of misschien al iets te lang in de lockdown?
Heb je de beelden van Eindhoven niet gezien op het nieuws? En Urk?
Dat waren hooligans, rellen om het rellen . Schandalig gewoon!
Er zijn er zovelen die puur op rellen uit zijn , dat heeft niets meer met protesteren te maken !
Een heel gebied wordt een warzone . Ben je dan wereldvreemd wanneer je de conclusie trekt dat dit puur om het rellen gaat? Of heb je dan te lang in de lockdown gezeten ? :roll:
Waarom wordt de boel vernield? De boel in de hens gestoken? Geplunderd? Met stenen en vuurwerk gegooid? Om te protesteren tegen een avondklok van waarschijnlijk 2 weken?
Ho effe,ik had het alleen over Amsterdam,dat andere heb ik niet gezien.
Nieuws kijken ben ik al even mee gestopt omdat dat bij iedere nieuws uitzending elkaar tegensprak,dus ja dat heb ik gemist.
En ik ben het er mee eens dat als het alleen om het rellen dat het dan niet deugd.
En als ik iemand wereldvreemd noem bedoel ik dus dat diegene niet begrijpt dat er protest is.
En met protest bedoel ik dus duidelijk geen vernielingen of rellen wat je onder rellen dan ook verstaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

OK, duidelijk .

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk is het compleet logisch dat winkels geplunderd worden, auto’s in de brand gestoken, een hele teststraat vernield en verbrand, omdat men zich niet “gehoord” voelt?

Laten ze de volgende keer maar de auto’s van dat tuig in de fik steken, ben benieuwd wat we dan horen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Pff, in Tilburg zijn ze nu ook bezig.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En als ze door hun ouders niet gehoord werden, werden de auto's van die ouders dan ook vernield? O nee, die durfden niet op te treden, dus dan was het goed.

Ik denk dat daar het probleem een beetje zit.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie net dat de avondklok intussen 54 minuten aan de gang is, kijk even op het nieuws.... en van de rust van gisteravond is op veel plekken geen sprake.

Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedreiging van journalisten, ook erg.
De vrije pers mag ook weer niet??
Zij worden ook uitgescholden voor k***lijers en dat heeft toch niets te maken met de maatregelen?

Maar wel elkaar via sociale media oproepen om " milities" te vormen, en goed te gaan " protesteren " ?
Tilburg, Venlo en in meerdere steden gaat het ook mis.
Dit gaan we meer zien werd gezegd .
Zulke heftige rellen waren sinds de krakersrellen , 40 jaar geleden, niet meer voorgekomen.
Allemaal gezegd bij Nieuwsuur, vanavond. Kijk maar terug :D .
Ik ga nu kijken naar Op1.... :D

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.

Als ik mag kiezen, zie ik liever triage beelden, dan dit soort opstanden. Gebeurtenissen vandaag doen me ook nostalgisch terug denken aan de kampementen van Lubbers. Waar nooit invulling aan gegeven is.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
24 jan 2021 21:56
Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.
Optie voor wat? Het is niet zo dat dat zulke idioten tegen gaat houden. Het zal ze alleen maar meer motiveren.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2021 22:06
Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.
Dat is het kind met het badwater weggooien...

Er is nooit 100% draagvlak, voorvoelen enkele keuze, maar dat legitimeert nooit of te nimmer dit soort crimineel gedrag. Van mij mag en moet er snoeihard opgetreden worden.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 22:06
witte angora schreef:
24 jan 2021 21:56
Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.
Optie voor wat? Het is niet zo dat dat zulke idioten tegen gaat houden. Het zal ze alleen maar meer motiveren.
Om het aantal besmettingen terug te dringen.

In de natuurgebieden was het op veel plekken ook weer erg druk. Niet alleen dat: 'Corona? Hoezo Corona? Wat is dat?' Er lijkt er inderdaad op dat er nog maar weinig draagvlak is voor de maatregelen. Mensen zijn het zat denk ik, omdat er maar geen perspectief is. En ik vermoed zo, althans, dat is mijn eigen beeld, dat veel mensen denken dat er op 8 februari nog echt geen eind aan de maatregelen komt.

Dus ja, ik blijf mijn eigen plan trekken om het aantal contacten zoveel mogelijk te beperken.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens gaat het in Frankrijk weer flink de verkeerde kant op. De cijfers zijn het hoogst sinds half november. En daar geldt de avondklok vanaf 18.00

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
24 jan 2021 21:56
Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.
Waarom nog strenger als de cijfers lager zijn dan in oktober?

Verklaart dat niet waarom het gemor groter wordt? Het maakt niet uit wat er gebeurt, we worden toch gestraft?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Het is een feit dat als vreedzame protestacties geen effect hebben de acties zich jammer genoeg altijd verharden,dat is van alle tijden.
Dus daar hoeven we ons niet over te verwonderen.
Dat er ook altijd figuren en groepen zijn die heel andere motieven hebben er van de protesten/onvrede profiteren om te rellen is ook niet nieuw.
Waarom roeptoeteren dan allerlei burgemeesters en politie bazen dan dat dit ongehoord,ongekend en niet te begrijpen is?
Toch wat wereldvreemd?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2021 22:10
16again schreef:
24 jan 2021 22:06
Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.
Dat is het kind met het badwater weggooien...

Er is nooit 100% draagvlak, voorvoelen enkele keuze, maar dat legitimeert nooit of te nimmer dit soort crimineel gedrag. Van mij mag en moet er snoeihard opgetreden worden.
En vandaar mijn verlangen naar de kampementen van Lubbers !

Gesloten