LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
27 jan 2021 19:20
witte angora schreef:
27 jan 2021 18:20
Nou... de eerste 2 auto's zijn al in beslag genomen, en op een aantal bankrekeningen is al beslag gelegd. Dan gaat het om degenen die daadwerkelijk zijn veroordeeld. Dat zijn er nog maar een paar.
Maar jammer genoeg is daar nog niets zeker aan. Als je naar de grote vermogens van criminelen kijkt, is het voor de overheid moeilijk iets binnen te harken.
Onvergelijkbaar. Bij die criminelen is alles er vanaf het begin af aan op gericht om vermogens aan het zicht te onttrekken, wat het binnen harken belemmert. Daarvan is hier geen sprake, in tegendeel: dit soort gasten pronkt juist maar al te graag met hun (te) dure spullen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 jan 2021 17:24
Over het algemeen worden fora niet als Social Media gezien.
Dat kan ik niet rijmen met deze definitie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_media
Sociale media (de Engelse term social media is ook in het Nederlands gangbaar) is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik schreef ook niet “volgens Wikipedia”, maar “over het algemeen” :wink:
Laatst gewijzigd door Moneyman op 27 jan 2021 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
27 jan 2021 18:59
witte angora schreef:
27 jan 2021 18:20
Nou... de eerste 2 auto's zijn al in beslag genomen, en op een aantal bankrekeningen is al beslag gelegd. Dan gaat het om degenen die daadwerkelijk zijn veroordeeld. Dat zijn er nog maar een paar.
Ik denk Moneyman dit de leukere dingen van zijn werk vindt.
Haha ja absoluut. Dit doen we echt met plezier. Hoewel ook dat zn grenzen heeft, want je moet ze de kost geven waarbij pa staat te rellen, terwijl ma en kids thuis zitten. Dan de gezinsbak afslepen en verkopen gun ik pa van harte, maar -zoals altijd- zijn de anderen de dupe.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
27 jan 2021 18:42
Jose2501 schreef:
27 jan 2021 17:56
Lees op NOS.nl dat onderzoek naar effecten van de avondklok in Frankrijk uitwijst dat deze avondklok in de meeste departementen waar al een avondklok is ingevoerd eind december en begin januari geen positief effect heeft op de besmettingen.
In tegendeel in een aantal departementen lopen de besmettingen op.
En niet door de Engelse variant want die wordt nog amper aangetroffen in dit onderzoek.

Born: https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html

Dit geeft wel te denken.
Dat geeft inderdaad te denken. De scholen, crèches, alle winkels, kerken, kappers zijn daar open. Thuis mag je met max. 6 volwassenen bijeen komen.
Misschien moeten ze daar dan wat aan doen.
Voordien was het veel strenger in Frankrijk,en dat heeft ook niet geholpen.
Alleen de "couvre feux",avondklok dus, is in sommige streken uitgebreid.
Voor de rest zie ik hier weinig verandering,aantal mondkapjes stijgt of daalt niet,en dan bedoel ik dus in de buitenlucht.
Fietsers en joggers met een kapje op zien er toch wel wat belachelijk uit met de dichtsbijzijnde andere mens op minstens 500 meter afstand.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
27 jan 2021 20:51
Nijogeth schreef:
27 jan 2021 18:59
witte angora schreef:
27 jan 2021 18:20
Nou... de eerste 2 auto's zijn al in beslag genomen, en op een aantal bankrekeningen is al beslag gelegd. Dan gaat het om degenen die daadwerkelijk zijn veroordeeld. Dat zijn er nog maar een paar.
Ik denk Moneyman dit de leukere dingen van zijn werk vindt.
Haha ja absoluut. Dit doen we echt met plezier. Hoewel ook dat zn grenzen heeft, want je moet ze de kost geven waarbij pa staat te rellen, terwijl ma en kids thuis zitten. Dan de gezinsbak afslepen en verkopen gun ik pa van harte, maar -zoals altijd- zijn de anderen de dupe.
Waar vroeger de man als kostwinner vrijdags zijn weekloon opmaakte in het café, maakt tegenwoordig de man zijn loon op aan het slopen van andermans spullen.
'Ach vaderlief, toe, sloop niet meer'.

'n Moeder zit stil bij 't fornuis
Aan 't raam staat verdrietig haar kind
Want nog steeds is vader niet thuis
Omdat hij 't weekloon versloopt
Dan rent plots 't kind door de kou
En hoort in 'n kroeg vaders stem
't Pakt hem bedeesd bij z'n mouw
En vraagt dan met bevende stem:

Ach vaderlief, toe sloop niet meer
Ik vroeg 't al zo menige keer
Want moesje lief huilt telkens weer
Ach vaderlief, toe sloop niet meer

De man stoot het kind van zich af
Dat valt met een smak op de grond
Dan ziet hij vol schrik, tot zijn straf
't Hoofdje is bloedend verwond
Vol schaamte brengt hij dan zijn kind
Terug naar zijn huis en zijn vrouw
Terwijl ze 't hoofdje verbindt
Zegt vader vol innig berouw:

Je vaderlief, die sloopt niet meer
Je vroeg 't al zo menige keer
Dus moesjelief, kom huil niet meer
Want vaderlief, die sloopt niet meer.


Iets aangepast. Bron: https://muzikum.eu/nl/123-844-12222/joh ... tekst.html

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vader dan van de positieve kant belicht: ik heb heel hard gelachen over het filmpje waarbij je een tiener heel stoer “ **** Nederland” in de camera van een verslaggever ziet roepen, samen met zn matties, en waarbij even later de beide ouders van dat jochie ‘m op komen halen en afvoeren. The walk of shame, heerlijk!!

Edit: deze dus: https://www.dumpert.nl/item/8056103_2a420aa7

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
27 jan 2021 21:02
Moneyman schreef:
27 jan 2021 20:51
Nijogeth schreef:
27 jan 2021 18:59

Ik denk Moneyman dit de leukere dingen van zijn werk vindt.
Haha ja absoluut. Dit doen we echt met plezier. Hoewel ook dat zn grenzen heeft, want je moet ze de kost geven waarbij pa staat te rellen, terwijl ma en kids thuis zitten. Dan de gezinsbak afslepen en verkopen gun ik pa van harte, maar -zoals altijd- zijn de anderen de dupe.
Waar vroeger de man als kostwinner vrijdags zijn weekloon opmaakte in het café, maakt tegenwoordig de man zijn loon op aan het slopen van andermans spullen.
'Ach vaderlief, toe, sloop niet meer'.

'n Moeder zit stil bij 't fornuis
Aan 't raam staat verdrietig haar kind
Want nog steeds is vader niet thuis
Omdat hij 't weekloon versloopt
Dan rent plots 't kind door de kou
En hoort in 'n kroeg vaders stem
't Pakt hem bedeesd bij z'n mouw
En vraagt dan met bevende stem:

Ach vaderlief, toe sloop niet meer
Ik vroeg 't al zo menige keer
Want moesje lief huilt telkens weer
Ach vaderlief, toe sloop niet meer

De man stoot het kind van zich af
Dat valt met een smak op de grond
Dan ziet hij vol schrik, tot zijn straf
't Hoofdje is bloedend verwond
Vol schaamte brengt hij dan zijn kind
Terug naar zijn huis en zijn vrouw
Terwijl ze 't hoofdje verbindt
Zegt vader vol innig berouw:

Je vaderlief, die sloopt niet meer
Je vroeg 't al zo menige keer
Dus moesjelief, kom huil niet meer
Want vaderlief, die sloopt niet meer.


Iets aangepast. Bron: https://muzikum.eu/nl/123-844-12222/joh ... tekst.html
Ik heb het origineel nog als single!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien kan fonsflons er wel wat mee, om die gasten tot bezinning te brengen. En dan door een 8-jarige tijdens kids voice of wat dan ook laten zingen natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Intussen worden de reismogelijkheden naar 'verre oorden' aanzienlijk moeilijker. België kom je al niet meer in, tenzij er een noodzakelijke reden is. Ik meen Noorwegen en/of Zweden gaat het ook die kant op. En dat om andere varianten zoveel, althans, zo lang mogelijk, buiten de deur te houden.

Of het gaat lukken? De Zuid-Afrikaanse variant is hier inmiddels, die hou je aan de grens niet meer tegen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

sjohie schreef:
27 jan 2021 09:25
Om nou dat land op te gaan hemelen, of bijvoorbeeld Rusland omdat ze daar niet liepen te mutsen met van die onhandige phase-3 trials, en meteen die naald er injasten, ben ik niet zo'n fan van.
Ik kan me nog een item op SBS6 herinneren bij een fabrikant van die -70 koekasten. Die had geen order van de Nederlandse overheid, dus de conclusie was dat het vaccineren op z'n gat zou gaan. Eind v/h verhaal, die koelkasten stonden gewoon op tijd op de juiste plek.
Kan het zijn, dat je vanmorgen te snel hebt gelezen of op een ander scherm iets anders op hetzelfde moment las?

Het ging mij om het feit, dat na 126.000 volledige vaccinaties 20 mensen toch besmet zijn geraakt. Op zich is dit ver boven elke prognose van de leveranciers, tegelijk bewijs van 'geen volledige bescherming'.
Waarom je Rusland erbij sleept, is mij een raadsel. Zolang de achterliggende data van het Suptnik V vaccin niet openbaar zijn gemaakt en er geen dubbelcheck op is uitgevoerd, is gezonde scepsis op zijn plaats.

Bij de koelkasten heb je je laten leiden door de beeldvorming in Nederland. De verdeling van het BionTech/Pfizer-vaccin verloopt zo moeizaam, omdat Nederland te weinig van deze koelkasten heeft, cq. lange tijd de aankondiging van de fabrikant niet serieus heeft genomen en ze laat heeft besteld. Overigens heeft Sanofi een fabriek vrijgemaakt om het BionTech/Pfizer vaccin te produceren.


*

Avondklok als je 16 bent '... dan blijf je slapen ...'

*

Reisverboden duiken overal op in de discussies. Binnen de EU was net vorige week afgesproken, dat de grenzen open zouden blijven. Ongewild gaat het complete pakket aan maatregelen erg lijken op een Zero-Covid-strategie. Als het dat nu ook was, kun je beter vooruit plannen. De onzekerheid begint een grotere stressfactor te worden dan het virus zelf of de angst voor besmetting. Wat zijn de kenmerken van een collectieve psychose?

Bij alle donkere wolken in de modellen, de nog striktere maatregelen, vraag ik mij ondertussen af waarom in de VK en Ierland de besmettingen met de nieuwe variant extreem snel opliepen en in continentaal Europa het langzamer gaat. Toch een genetische component. Of leven ze daar ongezonder dan op het vasteland?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
27 jan 2021 22:43
Bij de koelkasten heb je je laten leiden door de beeldvorming in Nederland. De verdeling van het BionTech/Pfizer-vaccin verloopt zo moeizaam, omdat Nederland te weinig van deze koelkasten heeft, cq. lange tijd de aankondiging van de fabrikant niet serieus heeft genomen en ze laat heeft besteld. Overigens heeft Sanofi een fabriek vrijgemaakt om het BionTech/Pfizer vaccin te produceren.
Er is juist geen enkel probleem met de koelkasten/vriezers. Dit is typische z'n sensatie item van SBS6 en mensen nemen het dan voor waar over. Item zei ook niet dat er een probleem was, enkel dat de grootste fabrikant geen bestelling had gehad.

Er is wel wat fout gegaan met het vaccineren in NL we waren door onze polder cultuur waarbij we niemand willen passeren te laat met het ICT systemen en iemand heeft de aankondigingen van de fabrikant gemist. Hierdoor zijn we ook nog eens later begonnen, maar ga je kijken naar de UK en andere landen die heel snel zijn begonnen die lopen nu ook tegen problemen aan, bijvoorbeeld bij de 2de vaccinatie. Wij hebben het lijkt wel verder keurig voor elkaar, alleen we lopen wat achter.

Mooi punt om na de crisis eens te onderzoeken wat hier fout is gegaan, moet je nu niet doen tijdens een crisis naar mijn mening. Er zijn wel meer onderzoeken achteraf interessant. Er zijn vele theorieën, zoals enkel de risico groepen beschermen bijvoorbeeld. Een goed onderzoek hierna zou voor de toekomst zeker geen kwaad kunnen, nu gaan experimenteren lijkt me risicovol.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
27 jan 2021 22:43
sjohie schreef:
27 jan 2021 09:25
Om nou dat land op te gaan hemelen, of bijvoorbeeld Rusland omdat ze daar niet liepen te mutsen met van die onhandige phase-3 trials, en meteen die naald er injasten, ben ik niet zo'n fan van.
Ik kan me nog een item op SBS6 herinneren bij een fabrikant van die -70 koekasten. Die had geen order van de Nederlandse overheid, dus de conclusie was dat het vaccineren op z'n gat zou gaan. Eind v/h verhaal, die koelkasten stonden gewoon op tijd op de juiste plek.
Bij alle donkere wolken in de modellen, de nog striktere maatregelen, vraag ik mij ondertussen af waarom in de VK en Ierland de besmettingen met de nieuwe variant extreem snel opliepen en in continentaal Europa het langzamer gaat. Toch een genetische component. Of leven ze daar ongezonder dan op het vasteland?
Ik denk dat het opduiken in London, hun variant van ons carnaval vorig jaar is geweest. Dat is een stad/plek met veel mensen op elkaar, veel contacten dmv het OV, en een plek waar veel van- en naar toe gereisd wordt vanuit andere steden in het land.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

In het VK lopen ze gewoon voor. De snelle verspreiding-fase die in het VK rond kerstmis was moet hier nog komen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het moet hier juist niet komen, vandaar die avondklok en het zeer dringende verzoek bezoek tot maximaal 1 persoon te beperken.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren wilde ik het niet zeggen, maar ik had wel zo'n zin in weer een flink stuk wandelen, een kilometer of 20, in de trein een bak koffie, onderweg een bak koffie, en op de terugweg in de trein, bekaf, denkend aan de avond die voor me ligt. De vrijheid die je hebt om voor een relatief klein bedrag te gaan en staan waar je wil, en te doen wat je wil.

Inmiddels gaat het wel weer. Strakjes maar even de vloer dweilen. Is ook leuk. :(

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
28 jan 2021 10:14
Gisteren wilde ik het niet zeggen, maar ik had wel zo'n zin in weer een flink stuk wandelen, een kilometer of 20, in de trein een bak koffie, onderweg een bak koffie, en op de terugweg in de trein, bekaf, denkend aan de avond die voor me ligt. De vrijheid die je hebt om voor een relatief klein bedrag te gaan en staan waar je wil, en te doen wat je wil.

Inmiddels gaat het wel weer. Strakjes maar even de vloer dweilen. Is ook leuk. :(
Begrijpelijk! Ik denk dat we allemaal wel zulke momenten hebben. Hoe makkelijk was het om te zeggen: het is mooi weer, ik bel mijn vriendin en we gaan gezellig even ergens lunchen.
Dat komt wel weer, we houden de moed erin!

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien de kat inruilen voor een hond, kan er weer langer gewandeld worden (en wellicht ook vaker de vloer gedweild worden)

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
28 jan 2021 10:17
witte angora schreef:
28 jan 2021 10:14
Gisteren wilde ik het niet zeggen, maar ik had wel zo'n zin in weer een flink stuk wandelen, een kilometer of 20, in de trein een bak koffie, onderweg een bak koffie, en op de terugweg in de trein, bekaf, denkend aan de avond die voor me ligt. De vrijheid die je hebt om voor een relatief klein bedrag te gaan en staan waar je wil, en te doen wat je wil.

Inmiddels gaat het wel weer. Strakjes maar even de vloer dweilen. Is ook leuk. :(
Begrijpelijk! Ik denk dat we allemaal wel zulke momenten hebben.
Daarom wilde ik het gisteravond niet schrijven. Ik denk dat eigenlijk iedereen niet alleen dit gevoel herkent, maar ook de ervaring heeft dat het na een paar uurtjes weer gezakt is. Soms moet je het gewoon even 'uitzitten'.

Het alternatief is natuurlijk een kinderboerderij in de fik steken, opgepakt worden, en dan een paar weekjes of maandjes de cel in, waarna je dusdanig kaalgeplukt wordt dat je de eerstkomende jaren nog niet eens een dweil kan kopen voor de vloer. Gisteren hebben er een paar dus gebruik gemaakt van dit alternatief. :evil:

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
28 jan 2021 10:57
In België is al 25 tot 30 procent van de besmettingen de Engelse variant. In Nederland zal dat niet veel anders zijn.
Dat is dan toch precies volgens verwachting? Hoezo:
Jose2501 schreef:
28 jan 2021 09:35
dan is het bang maken voor de snellere verspreiding en het veel besmettelijker zijn van de Engelse variant dus manipulatie van het RIVM?

Gesloten