LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
29 jan 2021 12:15
Dus als een schoenenzaak schoenen besteld voor de voorjaarscollectie van 2021 en ook vooraf betaalt, dan is het geen probleem dat de fabrikant ze pas in het najaar van 2021 levert.. Dat is namelijk ook 2021? Denk het niet he..
Wel als de afspraak is dat er 1200 paar schoenen voor oktober 2021 geleverd worden. Dat men er dan vanuit gaat dat dat iedere maand 120 paar zijn en niet in de laatste 3 maanden 400 per maand, dat maakt niet uit. Zolang alles maar voor oktober 2021 geleverd is.

Van wat er in de afspraken staat klopt het schijnbaar ook wat AstraZeneca doet, dus heeft de EU geen poot om op te staan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 jan 2021 12:06
Ik denk stiekem uit de nieuwste berichtgeving dat ik door heb hoe het met het vaccin van AstraZeneca zit. Dit is in Europa nog niet goed gekeurd, maar in Groot Brittannië wel. Wat doe je dan als bedrijf? Dan lever je zoveel als je kan daar waar het wel goed is gekeurd en zie je wel of het in Europa goed gekeurd wordt, maar het zou een beetje raar zijn om voorraden aan te houden tijdens een pandemie. Des te langer de goedkeuring in Europa duurt, des te minder men kan leveren.
Het zou verklaren waarom de voorraad uit Frankfurt am Main naar Groot-Brittannië is gegaan.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Aangezien je conclusies aan het trekken bent ga ik er vanuit dat je het contract inmiddels gelezen hebt. Kun je deze even quoten of plaatsen zodat wij dit ook kunnen lezen?
Van wat er in de afspraken staat klopt het schijnbaar ook wat AstraZeneca doet, dus heeft de EU geen poot om op te staan.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, ik heb alleen hetgeen op teletekst gelezen. Daar staat dat men een inspanningsverplichting heeft om een bepaald aantal vaccins te leveren tot oktober 2021.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
29 jan 2021 17:03
(...)
Nee. Dankzij alle veranderingen in de zorg de laatste jaren is er een steeds groter verschil tussen de regels en de praktijk.
Wel weer typisch, dat dit eruit wordt gehaald en niet de constatering van deze thuiszorgmedewerkers, dat de algemene conditie van hun cliënten achteruit holt. Dat is veel zorgelijker dan de vraag of iedereen altijd volgens protocol werkt.
U bent er wel goed in om ergens omheen te draaien.
Ik kan u zeggen dat, als een thuiszorgmedewerker zich gedraagt zoals u zegt, ze hun baan kwijt zijn. Bij een kwetsbaar iemand thuis werken is je houden aan de opgestelde regels zeer belangrijk, er wordt al teveel misbruik van gemaakt.
En juist door dat laatste is het toezicht op die regels de laatste jaren toegenomen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
29 jan 2021 17:03
Nee. Dankzij alle veranderingen in de zorg de laatste jaren is er een steeds groter verschil tussen de regels en de praktijk.
Wel weer typisch, dat dit eruit wordt gehaald en niet de constatering van deze thuiszorgmedewerkers, dat de algemene conditie van hun cliënten achteruit holt. Dat is veel zorgelijker dan de vraag of iedereen altijd volgens protocol werkt.
Zucht.

Mijn ervaring met wijkverpleegkundigen en thuiszorgmedewerkers is dat er beslist geen tijd of mogelijkheid is om om een "cliënt" eerst eens een ommetje te laten maken, in die tijd de noodzakelijke voorbereidingen te treffen, waarna, na terugkomst van de cliënt de voorgeschreven (be)handelingen zo efficiënt uitgevoerd kunnen worden dat er nog tijd is voor een gezellig praatje. Ik houd het er maar op dat u zich iets op de mouw hebt laten spelden.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
29 jan 2021 17:23
Jablan schreef:
29 jan 2021 17:03
Nee. Dankzij alle veranderingen in de zorg de laatste jaren is er een steeds groter verschil tussen de regels en de praktijk.
Wel weer typisch, dat dit eruit wordt gehaald en niet de constatering van deze thuiszorgmedewerkers, dat de algemene conditie van hun cliënten achteruit holt. Dat is veel zorgelijker dan de vraag of iedereen altijd volgens protocol werkt.
Zucht.

Mijn ervaring met wijkverpleegkundigen en thuiszorgmedewerkers is dat er beslist geen tijd of mogelijkheid is om om een "cliënt" eerst eens een ommetje te laten maken, in die tijd de noodzakelijke voorbereidingen te treffen, waarna, na terugkomst van de cliënt de voorgeschreven (be)handelingen zo efficiënt uitgevoerd kunnen worden dat er nog tijd is voor een gezellig praatje. Ik houd het er maar op dat u zich iets op de mouw hebt laten spelden.
Of verzint om maar weer een interessant verhaal op te hangen. Dit is namelijk absoluut NIET de praktijk.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is dat wel de gang van zaken in Kroatië, of aan de grens van Beieren/Tsjechië.

Hier is al helemaal geen tijd voor een gezellig praatje, om over dat ommetje maar niet te spreken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
29 jan 2021 17:20
U bent er wel goed in om ergens omheen te draaien.
Niets draaien, niets verzinnen. Ik heb sterk de indruk dat een aantal mensen hier te lang geen frisse lucht hebben gehad en hun cognitieve vaardigheden achteruit rennen.
Ik kan u zeggen dat, als een thuiszorgmedewerker zich gedraagt zoals u zegt, ze hun baan kwijt zijn. Bij een kwetsbaar iemand thuis werken is je houden aan de opgestelde regels zeer belangrijk, er wordt al teveel misbruik van gemaakt.
als ik de dames weer tegenkom, zal ik doorvragen. Daar was geen reden voor, omdat ik het 'mensen naar buiten sturen voor een ommetje' wel vaker heb gehoord het laatste half jaar.
En juist door dat laatste is het toezicht op die regels de laatste jaren toegenomen.
Mwa. Tot nu toe heeft het toezicht een verwevenheid met criminaliteit opgeleverd, maar op de echte dienstverlening waren het alleen randzaken, niet wat jij benoemt.
Lady1234 schreef:
29 jan 2021 17:46
Misschien is dat wel de gang van zaken in Kroatië, of aan de grens van Beieren/Tsjechië. Hier is al helemaal geen tijd voor een gezellig praatje, om over dat ommetje maar niet te spreken.
Inkoppertje. Misschien ben je helemaal geen gezellige gesprekspartner. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jose2501 schreef:
29 jan 2021 18:02
Nijogeth schreef:
29 jan 2021 17:20
Nee, ik heb alleen hetgeen op teletekst gelezen. Daar staat dat men een inspanningsverplichting heeft om een bepaald aantal vaccins te leveren tot oktober 2021.
Wat ik heb gelezen is dat dit vaccin van Astrazeneca niet gegeven gaat worden aan ouderen. Advies EMA.
Dat het Pfizervaccin en Moderna vaccin bij de Zuid-Afrikaanse variant veel minder effectief is. 5 tot 6 keer minder.
En dat internationale virologen adviseren zo snel mogelijk alle vaccins op te maken omdat de verwachting is dat de huidige vaccins over half jaar aangepast zullen moeten worden omdat de mutaties niet meer goed erop reageren.
Dat is een heel andere discussie dan waar ik en Angel het over hadden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
29 jan 2021 17:59
(...) Ik heb sterk de indruk dat een aantal mensen hier te lang geen frisse lucht hebben gehad en hun cognitieve vaardigheden achteruit rennen.

Is deze "observatie" serieus bedoeld of is het een, in mijn ogen misplaatste, grap?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kabinet stuurt aan op openen basisscholen op maandag 8 februari en dat lijkt mij onverstandig.
https://nos.nl/l/2366489

Het aantal nieuwe besmettingen vandaag is 4438, terwijl het week gemiddelde ligt op 4622.
Afbeelding
Bron: https://nos.nl/l/2366484

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zeker omdat eerst die avondklok en de sluiting van de winkels omgedraaid moeten worden. Was het niet zo dat ze in dezelfde stappen de maatregelen gingen afbouwen als ze ze hebben opgelegd?

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
29 jan 2021 18:12
Jablan schreef:
29 jan 2021 17:59
(...) Ik heb sterk de indruk dat een aantal mensen hier te lang geen frisse lucht hebben gehad en hun cognitieve vaardigheden achteruit rennen.

Is deze "observatie" serieus bedoeld of is het een, in mijn ogen misplaatste, grap?
Ik denk dat dit een uiting is van onmacht.
Zo gemakkelijk om dan maar neerbuigend te doen als je geen normaal antwoord kunt geven.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

En anders kun je altijd nog gewoon even een paar dagen niet reageren. Dan pik je het daarna gewoon weer op.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
29 jan 2021 18:32
En anders kun je altijd nog gewoon even een paar dagen niet reageren. Dan pik je het daarna gewoon weer op.
Een beproefde methode. Alles beter dan een vergissing toe te geven.
Als het een grap is, vind ik het misplaatst, als het serieusis, vind ik het hovaardig.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

“Inkoppertje. Misschien ben je helemaal geen gezellige gesprekspartner. :mrgreen:

Maar ik heb wel ervaring hoe thuiszorg verleend wordt.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
29 jan 2021 18:15
Zeker omdat eerst die avondklok en de sluiting van de winkels omgedraaid moeten worden. Was het niet zo dat ze in dezelfde stappen de maatregelen gingen afbouwen als ze ze hebben opgelegd?
Ork ork ork, Surinaamse Roti eet je met...? Nee, niet met een vork, met je handen. :D

Vandaag naar een kameraad in een voormalig buurdorp, daarna even een rondje gemaakt in het voormalige woondorp en als laatste de Surinaamse Roti gehaald in een ander buurdorp.

Opvallend dat in het voormalige woondorp er ineens veel meer winkels leeg zijn, en dat er twee supermarkten bij zijn gekomen. Niet de gebruikelijke, maar één Poolse en één met een niet-Westerse entourage. Het was redelijk rustig in het dorp, in de supermarkt het gebruikelijke gezeur en de gebruikelijke drukte. Blij dat ik er weg ben.

In het Roti-dorp viel me de rust op: het leek een ouderwetse zondag. Juist omdat enkel de supermarkten open waren. En dat roept de vraag op:
Is het niet een idee om twee dagen in de week een totale lock-down te hebben, dus net als vroeger op zondag en de maandagmorgen echt alles dicht, en dan 5 dagen in de week de meeste winkels open, zei het dat indien mogelijk mensen op afspraak komen of op afspraak hun bestelling ophalen? Inclusief 's avonds een verplichte winkelsluiting om 20.00 uur? Dan kun je misschien van de avondklok af, het effect is vergelijkbaar, maar mensen kunnen wel gewoon de straat op als ze er behoefte aan hebben. En wie weet zijn er wat later dan nog wat andere versoepelingen mogelijk, bijvoorbeeld op de twee 'zondagen' de musea weer open of zoiets.

De Surinaamse Roti was weer overheerlijk. :D

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mooie post voor de huiskamer

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
29 jan 2021 18:15
Zeker omdat eerst die avondklok en de sluiting van de winkels omgedraaid moeten worden. Was het niet zo dat ze in dezelfde stappen de maatregelen gingen afbouwen als ze ze hebben opgelegd?
Ik weet dat niet, maar ik vind het veel te vroeg. Zeker nu de Britse varant aanwezig is met een R van 1,27.

Gesloten