LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
01 feb 2021 11:08
Moneyman schreef:
01 feb 2021 10:57
Ja bizar he... het is wachten op ellende dan...

Tegelijk zie ik ook in de orthodoxe hoek van Nederland oproepen langskomen om niet te vaccineren. Daarbij heb ik hetzelfde gevoel.
Het zal zeker wel gebeuren dat juist de oudere generatie daar gehoor aan geeft. Ik heb wel gelezen dat de jongere gezinnen zich toch wat gaan afzetten tegen wat de kerk en de ouderen voorschrijven in dat verband.
Ik hoop het.
Jablan schreef:
01 feb 2021 17:07
sjohie schreef:
01 feb 2021 10:45
Leuke column...
Betaalmuur. Samenvatting?
Tip: openen in incognito-modus. Omzeil je direct de betaalmuur en kan je je eigen oordeel vormen.
BL2 schreef:
01 feb 2021 15:37
Nog maar 3000 besmettingen, ook wel erg logisch, immers wie zijn privecy maar een beetje wat waard is laat zich niet meer testen. Deze scherpe onverwachtse daling is dan ook een duidelijk gevolg van het grote datalek bij de GGD.
Da's natuurlijk wel héél makkelijk geredeneerd. Gelukkig wordt het beleid op iets zorgvuldiger afwegingen gebaseerd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
01 feb 2021 17:23
Tip: openen in incognito-modus. Omzeil je direct de betaalmuur en kan je je eigen oordeel vormen.
Maakt geen verschil, meer dan de inleiding is er niet te zien.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
01 feb 2021 17:53
Moneyman schreef:
01 feb 2021 17:23
Tip: openen in incognito-modus. Omzeil je direct de betaalmuur en kan je je eigen oordeel vormen.
Maakt geen verschil, meer dan de inleiding is er niet te zien.
Bijzonder. Ik lees op die manier het hele artikel. Werkt onder Windows en op de IPad. Ben benieuwd waarom jij het dan niet voor elkaar krijgt.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, ik krijg bijval van 4 mensen die op de IC werken. Zullen vast wel de verkeerden zijn.

Ik vind het mooi te lezen dat de Britse variant nu al de helft van de besmettingen bevat. En de besmettingen lager zijn. Een heel simpele berekening zou zeggen dat die dus of minder besmettelijk lijkt te zijn als gedacht of de andere variant sterft razendsnel uit en mogen we dus haast uit de voorspellingen halen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
01 feb 2021 20:36
Jablan schreef:
01 feb 2021 17:53
Moneyman schreef:
01 feb 2021 17:23
Tip: openen in incognito-modus. Omzeil je direct de betaalmuur en kan je je eigen oordeel vormen.
Maakt geen verschil, meer dan de inleiding is er niet te zien.
Bijzonder. Ik lees op die manier het hele artikel. Werkt onder Windows en op de IPad. Ben benieuwd waarom jij het dan niet voor elkaar krijgt.
Mij lukt het ook niet, althans niet in Google Chrome. Wat ik wel zie is dat de content, en dat is inderdaad niks anders als de inleiding, grotendeels bedekt wordt door een aanbieding om vooral abonnee te worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

@Moneyman: Geen idee, hangt waarschijnlijk op IP-adres, want de koekjes- en abonneemelding komt telkens terug, los van apparaat, browser, modus.

*

Braziliaanse variant is P1 gedoopt. (De Britse is B1.117 en de Zuidafrikaanse B1.135) Deze codering betekent, dat de Amazonevariant zoveel afwijkt, dat er een nieuwe naam nodig is. Ik ben benieuwd of deze variant leidt tot aanpassingen van de vaccins. In dat geval wordt het ook voor ons een inenting.
Nijogeth schreef:
01 feb 2021 20:51
Ik vind het mooi te lezen dat de Britse variant nu al de helft van de besmettingen bevat. En de besmettingen lager zijn. Een heel simpele berekening zou zeggen dat die dus of minder besmettelijk lijkt te zijn als gedacht of de andere variant sterft razendsnel uit en mogen we dus haast uit de voorspellingen halen.
Zullen we deze een week in de wacht houden en dan terughalen bij de nieuwste cijfers?

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uiteraard, het was ook zoals gezegd 'een heel simpele berekening'.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
01 feb 2021 20:51
Ach ja, ik krijg bijval van 4 mensen die op de IC werken. Zullen vast wel de verkeerden zijn.

Ik vind het mooi te lezen dat de Britse variant nu al de helft van de besmettingen bevat. En de besmettingen lager zijn. Een heel simpele berekening zou zeggen dat die dus of minder besmettelijk lijkt te zijn als gedacht of de andere variant sterft razendsnel uit en mogen we dus haast uit de voorspellingen halen.
Mooi??? Ik geloof niet dat ik binnenkort mijn morele kompas ga ijken op het jouwe.....

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja mooi, want dat betekent dat alle horrorverhalen toch mee lijken te vallen en alle grafiekjes die men in januari tevoorschijn toverde direct bij het grof afval kunnen, want die stroken totaal niet met de werkelijkheid (voor de 1338e keer).

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
02 feb 2021 07:56
Nijogeth schreef:
01 feb 2021 20:51
Ach ja, ik krijg bijval van 4 mensen die op de IC werken. Zullen vast wel de verkeerden zijn.

Ik vind het mooi te lezen dat de Britse variant nu al de helft van de besmettingen bevat. En de besmettingen lager zijn. Een heel simpele berekening zou zeggen dat die dus of minder besmettelijk lijkt te zijn als gedacht of de andere variant sterft razendsnel uit en mogen we dus haast uit de voorspellingen halen.
Mooi??? Ik geloof niet dat ik binnenkort mijn morele kompas ga ijken op het jouwe.....
Misschien, sjohie, moet je het vetgedrukte even naast de volgende zin leggen. ;)

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
02 feb 2021 08:30
Ja mooi, want dat betekent dat alle horrorverhalen toch mee lijken te vallen en alle grafiekjes die men in januari tevoorschijn toverde direct bij het grof afval kunnen, want die stroken totaal niet met de werkelijkheid (voor de 1338e keer).
Als de Engelse variant nu al 50% van de gevallen is, dan heeft die variant een forse groei meegemaakt ! En dat ondanks de maatregelen. Maak dan eens een grafiekje van de ontwikkeling van gevallen van alleen de Engelse variant.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
02 feb 2021 11:02
16again schreef:
02 feb 2021 10:39
Nijogeth schreef:
02 feb 2021 08:30
Ja mooi, want dat betekent dat alle horrorverhalen toch mee lijken te vallen en alle grafiekjes die men in januari tevoorschijn toverde direct bij het grof afval kunnen, want die stroken totaal niet met de werkelijkheid (voor de 1338e keer).
Als de Engelse variant nu al 50% van de gevallen is, dan heeft die variant een forse groei meegemaakt ! En dat ondanks de maatregelen. Maak dan eens een grafiekje van de ontwikkeling van gevallen van alleen de Engelse variant.
De verschillende mutaties nemen de originele razendsnel over. Afgaande op wat het RIVM meldt is in 1 week tijd de Engelse variant van 30 naar 50 procent gegaan.
In België zijn in een ander verpleeghuis dan paar weken geleden in Oostende 34 ouderen van totaal 140 bewoners besmet met de Zuid-Afrikaanse variant.
Nog ernstiger is het dat alle bewoners al 1x waren gevaccineerd maar nu toch besmet zijn geraakt. Allemaal met de Zuid-Afrikaanse variant.
Bron: alle Belgische kranten
Gevaccineerd zijn, betekent niet dat je er niet meer besmet mee kan worden, of anderen niet meer kan besmetten, enkel dat je er niet meer ziek van wordt. :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
02 feb 2021 11:02
In België zijn in een ander verpleeghuis dan paar weken geleden in Oostende 34 ouderen van totaal 140 bewoners besmet met de Zuid-Afrikaanse variant.
Nog ernstiger is het dat alle bewoners al 1x waren gevaccineerd maar nu toch besmet zijn geraakt. Allemaal met de Zuid-Afrikaanse variant.
Bij de VRT is het iets genuanceerder.
Tussen het woonzorgcentrum Westduin in Westende bij Middelkerke en de eerdere uitbraak in woonzorgcentrum Lacourt in Oostende is een directe link: zelfde organisatie, deels hetzelfde personeel. Bron is daarmee bekend.

Het is niet ernstig, dat de bewoners de 1e prik van het vaccin hebben gekregen. Ze waren nog in afwachting van de 2e prik en de vaccins zijn pas volledig effectief 1 tot 2 weken na de laatste dosis (termijn verschilt per leverancier).

In mijn ogen is hier sprake van een geluk bij een ongeluk: omdat ze al een eerste prik hadden gekregen, liggen nu slechts 4 bewoners in het ziekenhuis. Zonder prik zou dit getal direct veel hoger zijn, gegeven de gemiddelde leeftijd en gezondheidstoestand in de Vlaamse Woonzorgcentra.

*

Ondertussen op het werk:

Collega 1 in 'onderhandeling' met de basisschool van de kids. Wat moet er nu precies gebeuren om verantwoord open te gaan? Nou ... nieuw ventilatiesysteem. Aha ... en waarom is dat er nog niet? Eh ... de gemeente ... En verder? Eh ... Meer personeel.

Collega 2 in 'onderhandeling' met de mentor van oudste dichter (16). Ze heeft al 11 keer niet ingelogd bij de online lessen, bij 16 keer wordt de leerplichtambtenaar geïnformeerd. Meisje heeft wat moeite met plannen en de drie online lessen zijn zo verspreid over de dag, dat ze tussendoor teveel tijd heeft en dan gaat ze Netflixen, gamen, chatten, ... kortom, ze vergeet de volgende les.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
02 feb 2021 08:30
Ja mooi, want dat betekent dat alle horrorverhalen toch mee lijken te vallen en alle grafiekjes die men in januari tevoorschijn toverde direct bij het grof afval kunnen, want die stroken totaal niet met de werkelijkheid (voor de 1338e keer).
De "horrorverhalen" zijn een situatie die je krijgt wanneer je niets doet! Gezien we wel wat hebben gedaan hebben we de "horror verhalen" voorkomen en krijg je dus andere grafieken. Dat is logica.... Geen idee waarom je dit na 1338 keer nog steeds niet begrijpt?

Er zijn wat buurlanden zoals bijvoorbeeld de UK waar ze te laat waren. Mogelijk heb je de horrorverhalen gemist die daar gaande waren?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is het probleem eigenlijk om de avondklok met een paar weken te verlengen? Dat winkels en horeca dicht zijn lijkt een veel groter probleem te zijn dan ná 21.00 uur binnen te blijven.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

witte angora schreef:
02 feb 2021 15:22
Maar wat is het probleem eigenlijk om de avondklok met een paar weken te verlengen? Dat winkels en horeca dicht zijn lijkt een veel groter probleem te zijn dan ná 21.00 uur binnen te blijven.
Dat lijkt me je persoonlijke ervaring. Er zijn best veel mensen die normaal gesproken 's avonds bij familie of vrienden op bezoek gaan, misschien nog wel meer dan er naar het café gaan.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

joep873 schreef:
02 feb 2021 15:43
witte angora schreef:
02 feb 2021 15:22
Maar wat is het probleem eigenlijk om de avondklok met een paar weken te verlengen? Dat winkels en horeca dicht zijn lijkt een veel groter probleem te zijn dan ná 21.00 uur binnen te blijven.
Dat lijkt me je persoonlijke ervaring. Er zijn best veel mensen die normaal gesproken 's avonds bij familie of vrienden op bezoek gaan, misschien nog wel meer dan er naar het café gaan.
En dat lijkt me nu júist de reden om de avondklok niet te beëindigen.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zolang de kroegen dicht blijven mogen ze van mij ook alle andere maatregelen handhaven.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En maar zwelgen in al die cijfers.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
02 feb 2021 16:48
Gaat de EU dan toch Russisch vaccin kopen en gebruiken?
Nee, Rusland gaat goedkeuring aanvragen bij de EMA en pas daarna volgt uitlevering. Servië is de aanleiding, daar wordt Sputnik 5 op grote schaal gebruikt bij het vaccineren en tot nu toe met positieve ervaringen (lees: geen bijzonderheden).

Gesloten