Zoals minister de Jonge schreef naar de Tweede Kamer is het doel, samen met de maatregelen, groepsimmuniteit.
Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Nee dat is het uiteindelijke doel. Het eerste doel?
Groepsimmuniteit ligt dichterbij dan gedacht denk ik. De Volkskrant schrijft dat uit onderzoek bij mensen die bloed doneren 2.3 miljoen mensen langdurende immuniteit van minimaal 8 maanden hebben opgebouwd.
Maar dat is exact wat er gebeurt. En de reden noem je zelf alwitte angora schreef: ↑22 jan 2021 08:33Als je tante Bep en ome Koos die al half terminaal zijn gaat inenten, sja... Dán kun je je afvragen of dat nog wel nut heeft, behoudens het voorkomen van een lijdensweg op de IC.

Zo deskundig ben ik ook niet - we weten nog steeds meer niet dan wel. Net realiseerde ik mij, dat met antistoffen binnen media de hele afweer wordt bedoeld, waar ik niet verder denk dan de actieve antistoffen, die in je bloedbaan aanwezig totdat de laatste restanten van het virus zijn opgeruimd. Onhandige versimpeling.Jose2501 schreef: ↑21 jan 2021 21:25En natuurlijk is dit kleinschalig onderzoek, maar zo begon het ook in Wuhan. Ik ben geen deskundige zoals jij je zelf vindt maar ben wel in staat om te begrijpen wat deze studies aantonen. En dat is naar mijn mening zeer zorgelijk. Maar zal de komende maanden blijken.
Over zorgelijk zijn we het wel eens, maar dat iets anders, dan op basis van een klein onderzoek keiharde conclusies trekken. Dan kom je in de fuik van de selectieve waarneming terecht, in de eerste helft van 2020 werd elk l*ll*g onderzoekje ook direct opgepakt door massamedia en als absoluut gegeven behandeld. Dat dreigt nu weer te gebeuren.
Die 2,3 mln mensen volgens Sanquin betreft een schatting op basis van de bloeddonoren-data. Daar ben ik weer voorzichtig mee, omdat niet iedereen bloeddonor mag zijn (wij bijvoorbeeld) en omdat ik weet, dat de gemiddelde leeftijd van een donor wat hoger ligt.
Vaccineren
De dor hout discussie (Hi, Seinhuis

Mijns inziens hoeven de jongeren niet eens ingeënt te worden om de economie op te starten. Als zij het virus dadelijk niet meer naar de risicogroepen kunnen verspreiden (doordat deze ingeënt zijn), dan is de kans heel klein dat de ziekenhuizen weer vol komen te liggen en zou je alsnog volop op kunnen starten.
Mensen op die leeftijd die al ernstig ziek zijn, komen sowieso niet meer op de ic terecht.Moneyman schreef: ↑22 jan 2021 09:46Maar dat is exact wat er gebeurt. En de reden noem je zelf alwitte angora schreef: ↑22 jan 2021 08:33Als je tante Bep en ome Koos die al half terminaal zijn gaat inenten, sja... Dán kun je je afvragen of dat nog wel nut heeft, behoudens het voorkomen van een lijdensweg op de IC.![]()
Trouwens echt zwaar belachelijk dat er wel een klimaattop is in Nederland deze week. Gewoon afschaffen die hap.
Als er al 2,3 miljoen mensen langdurende immuniteit hebben opgebouwd uit een selecte groep dan zullen er misschien nog wel meer zijn onder de hele bevolking.Jablan schreef: ↑22 jan 2021 09:50Zo deskundig ben ik ook niet - we weten nog steeds meer niet dan wel.Jose2501 schreef: ↑21 jan 2021 21:25En natuurlijk is dit kleinschalig onderzoek, maar zo begon het ook in Wuhan. Ik ben geen deskundige zoals jij je zelf vindt maar ben wel in staat om te begrijpen wat deze studies aantonen. En dat is naar mijn mening zeer zorgelijk. Maar zal de komende maanden blijken.
Die 2,3 mln mensen volgens Sanquin betreft een schatting op basis van de bloeddonoren-data. Daar ben ik weer voorzichtig mee, omdat niet iedereen bloeddonor mag zijn (wij bijvoorbeeld) en omdat ik weet, dat de gemiddelde leeftijd van een donor wat hoger ligt.
Het stelt mij in ieder geval wat meer gerust. Al is de boodschap van Miriam Koopmans in het AD over een langdurende infectie crisis niet echt hoopgevend.
Als jij de onderzoeken ook zo leest dan heb ik daar weinig vertrouwen in.Jose2501 schreef: ↑22 jan 2021 10:28Als er al 2,3 miljoen mensen langdurende immuniteit hebben opgebouwd uit een selecte groep dan zullen er misschien nog wel meer zijn onder de hele bevolking.Jablan schreef: ↑22 jan 2021 09:50Zo deskundig ben ik ook niet - we weten nog steeds meer niet dan wel.Jose2501 schreef: ↑21 jan 2021 21:25En natuurlijk is dit kleinschalig onderzoek, maar zo begon het ook in Wuhan. Ik ben geen deskundige zoals jij je zelf vindt maar ben wel in staat om te begrijpen wat deze studies aantonen. En dat is naar mijn mening zeer zorgelijk. Maar zal de komende maanden blijken.
Het stelt mij in ieder geval wat meer gerust. Al is de boodschap van Miriam Koopmans in het AD over een langdurende infectie crisis niet echt hoopgevend.
@Lowieze. Daar is niets mis mee. Dat kon ik echter niet uit de teletekst pagina op de NOS halen. Daar stond 'kort voor een top die maandag start in Nederland'.
Je zou zeggen dat ze er wel bij kunnen zeggen dat het een online top is, want het is echt nutteloos te stellen dat dit in Nederland is als het gewoon online is. Slechte journalistiek in mijn ogen, maar dat is niet zo vreemd meer tegenwoordig.
Je zou zeggen dat ze er wel bij kunnen zeggen dat het een online top is, want het is echt nutteloos te stellen dat dit in Nederland is als het gewoon online is. Slechte journalistiek in mijn ogen, maar dat is niet zo vreemd meer tegenwoordig.
En een aantal van die ouderen vindt het wel goed zo misschien en kiezen voor overlijden thuis met hun familie bij zich ipv eenzaam en alleen in een ziekenhuisomgeving.Lowieze schreef: ↑22 jan 2021 10:07Mensen op die leeftijd die al ernstig ziek zijn, komen sowieso niet meer op de ic terecht.Moneyman schreef: ↑22 jan 2021 09:46Maar dat is exact wat er gebeurt. En de reden noem je zelf alwitte angora schreef: ↑22 jan 2021 08:33Als je tante Bep en ome Koos die al half terminaal zijn gaat inenten, sja... Dán kun je je afvragen of dat nog wel nut heeft, behoudens het voorkomen van een lijdensweg op de IC.![]()
Mijn ouders hebben laten vastleggen, dat mochten ze corona krijgen, en de IC op moeten ter beademing, dat dat laatste niet gaat gebeuren. Ze hebben geen zin om er, als ze dát al overleven, er als een net overgepot kasplantje weg te komen, met mogelijk permanent verlies van levenskwalitieit.
@Jablan Een persbericht over Zuid-Afrikaanse variant: https://www.youtube.com/watch?v=Ja_tLG8 ... e=youtu.be
Dat is nu niet echt een persbericht.
1u58m - Volgende keer graag erbij melden wat je verlinkt. Inhoudelijk zit hier niets nieuws bij.Jose2501 schreef: ↑22 jan 2021 12:24Een persbericht over Zuid-Afrikaanse variant: https://www.youtube.com/watch?v=Ja_tLG8 ... e=youtu.be
Het is voor mij noodzaak om veel van dit onderwerp af te weten, omdat het op alle fronten in mijn, ons leven terugkomt. Sinds ik weer aan het werk ben, ben ik veel van mijn tijd kwijt om mensen zich wel aan de regels te laten houden, alle broodje aap verhalen te ontkrachten, bijziekte te begeleiden en dat lukt alleen goed als ik bovengemiddeld op de hoogte ben. Podcasts zijn voor mij ideaal, want die kan ik onderweg afluisteren.
Vanmorgen een kop 'vaccin beschermt ook tegen Britse variant'. Voor mij zoals verwacht, voor media een grote teleurstelling, want ze hadden vele minuten / woorden besteed aan het aanwakkeren van de angst voor niet-werkende vaccins (angst is goed voor de verkoop of kijkcijfers).
Ik lees dat dat nog helemaal niet zeker is.Jablan schreef: ↑22 jan 2021 15:40
Vanmorgen een kop 'vaccin beschermt ook tegen Britse variant'. Voor mij zoals verwacht, voor media een grote teleurstelling, want ze hadden vele minuten / woorden besteed aan het aanwakkeren van de angst voor niet-werkende vaccins (angst is goed voor de verkoop of kijkcijfers).
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/20/pf ... t-a4028295
NRC is van 20 januari, Volkskrant vanmorgen, 22 januari.
Het blijft lastig. De vaccins bieden geen volledige (100%) bescherming. Mocht iemand na vaccinatie toch ziek worden met het virus, kan het aan het vaccin liggen, aan een falend immuunsysteem of aan de mutaties van dit virus. Dat is uitzoekwerk, reken op een week onzekerheid voordat een laboratorium de juiste reden ontdekt.
Het blijft lastig. De vaccins bieden geen volledige (100%) bescherming. Mocht iemand na vaccinatie toch ziek worden met het virus, kan het aan het vaccin liggen, aan een falend immuunsysteem of aan de mutaties van dit virus. Dat is uitzoekwerk, reken op een week onzekerheid voordat een laboratorium de juiste reden ontdekt.