LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarmee je precies tegen je eigen idee in gaat van een paar dagen terug. Toch niet zo goed doordacht blijkbaar.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

joep873 schreef:
06 feb 2021 12:49
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 12:31
Het probleem in deze is dat veel van deze klachten veroorzaakt worden door de maatregelen.
Het is een misverstand om te denken dat zonder maatregelen alle problemen zijn opgelost, want dan komen er andere problemen voor terug. Stukje hierover deze week: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/05/ve ... t-a4030708
De oorzaak wordt niet aangepast. Het is symptoombestreiding.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 12:55
Die zit achter een paywall, maar wat ik er van kon vinden, klopt dat totaal niet. Versoepelingen helpen juist wel bij veel problemen. Het probleem zit juist in het vervolgens weer verzwaren, maar dat moet je dan dus juist niet doen.
Ik denk dat gezien dat jij steeds over feestjes spreekt het een beetje ongeloofwaardig klinkt.
Als jij echt depressief aan het worden bent moet je eens proberen wat Lowieze hier schreef over online cursus of wat dan ook.

Versoepelingen zitten er voorlopig niet in, en pak zover het kan jezelf aan.....psychologen moet je ook niet te lang bij lopen.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 06 feb 2021 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
06 feb 2021 12:57
Waarmee je precies tegen je eigen idee in gaat van een paar dagen terug. Toch niet zo goed doordacht blijkbaar.
Uhm, ja, is dat gek?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 10:10
(...) En voor wat betreft dat levenstestament, dat heb ik niet precies. Ik heb 3 mensen officieel gemachtigd om de keus te maken als ik het zelf niet kan. Dat zijn mijn ouders en mijn zusje en die weten precies wat ik wil en die vertrouw ik er ook op dat ze op zo'n moment de logica boven de emotie stellen.

Heel goed!
Toch nog een kanttekening ter overweging. U heeft drie personen gemachtigd. Moeten die het alle drie eens zijn? Wat gebeurt er als dat niet zo is?
U hoeft daar hier natuurlijk geen antwoord op te geven, maar ik adviseer u daar wel over na te denken, voor zover u dat nog niet gedaan heeft.
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 10:10
Wat dat betreft werd bij de broer van mijn oma dan ook niet echt geluisterd naar wat ie toen ie nog redelijk goed was erover zei. Want dan was ie inderdaad waarschijnlijk niet op de IC terecht gekomen.
Wie luisterden niet goed? De behandelende arts(en)? Dan vind ik dat zeer kwalijk.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 13:05
angel1978 schreef:
06 feb 2021 12:57
Waarmee je precies tegen je eigen idee in gaat van een paar dagen terug. Toch niet zo goed doordacht blijkbaar.
Uhm, ja, is dat gek?
Op zijn minst hypocriet.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, zijn directe familie luisterde niet goed. Hij heeft (volgens mijn oma) door de jaren heen vaak genoeg gezegd dat ze hem nooit koste wat kost het leven moesten verlengen.

En nee, ik vertrouw mijn ouders en zusje voldoende dat ze er samen wel uit komen. We hebben vaker met dit bijltje gehakt in de directe omgeving. De instelling is vaak wel hetzelfde als die van mij.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
06 feb 2021 10:20
Alles lezende krijgt Nijogeth best wel een en ander over zich heen. Wat al eerder gezegd is, ik meen door Moneyman: je kunt het met hem oneens zijn, maar hij denkt wel goed na over dingen.
Dat was ik inderdaad, en dat vind ik nog steeds. Ik ben het vaak heel erg oneens met zijn standpunten, maar tegelijk begrijp ik vaak wel heel goed vanuit welke emotie/ behoefte zijn standpunten komen. Ik vind het dapper om tegen de stroom in te blijven roeien.
16again schreef:
06 feb 2021 10:56
Jose2501 schreef:
06 feb 2021 09:45
Ik red me wel maar de dwang van de kwetsbare oudjes die hun belang maar blijven opeisen gaat me steeds meer irriteren.
Volgens mij zijn de maatregelen vooral VOOR maar niet DOOR die kwetsbare oudjes tot stand gekomen
Dat is inderdaad het geval, en een behoorlijk relevant onderscheid. Voordat die ouderen structureel de zwarte piet toegespeeld krijgen...

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar tegenover staat wel dat bepaalde maatregelen niet voor of door jongeren zijn, maar specifiek tegen jongeren. Dat is ook zo benoemd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
06 feb 2021 13:38
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 13:05
angel1978 schreef:
06 feb 2021 12:57
Waarmee je precies tegen je eigen idee in gaat van een paar dagen terug. Toch niet zo goed doordacht blijkbaar.
Uhm, ja, is dat gek?
Op zijn minst hypocriet.
Waarom hypocriet? Waarom zou iemand aan een idee vast moeten houden als hij na voortschrijdend inzicht er achter komt dat het idee toch niet zo heel goed was? Veranderen van mening heeft niets met hypocrisie te maken. Je loopt weer eens te zeeleeuwen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 14:43
Daar tegenover staat wel dat bepaalde maatregelen niet voor of door jongeren zijn, maar specifiek tegen jongeren. Dat is ook zo benoemd.
Verklaar je nader want ik vind dat onzin.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
06 feb 2021 13:38
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 13:05
angel1978 schreef:
06 feb 2021 12:57
Waarmee je precies tegen je eigen idee in gaat van een paar dagen terug. Toch niet zo goed doordacht blijkbaar.
Uhm, ja, is dat gek?
Op zijn minst hypocriet.
Wat is er hypocriet aan dan? Dat het beste voor de mensen met psychische klachten het opheffen van alle maatregelen zou zijn, is heel wat anders dan dat ik van mening ben dat er een andere aanpak nodig is. Dat zijn 2 losse dingen.

Wil je het heel simpel stellen, kun je zelfs zeggen dat ik vind dat de regering eens wat breder moet kijken dan alleen dat virus, dan kunnen ze misschien maatregelen bedenken die op veel meer vlakken werken, dan alleen maar kijken naar de drukte op de IC en daar de simpele oplossingen voor gebruiken om die tegen te gaan.

Puur naar de ziekenhuizen gekeken zou het het beste zijn zoveel mogelijk de mensen op te sluiten. Puur naar de economie en GGZ gekeken, zouden alle maatregelen moeten verdwijnen. Ergens moet toch een middenweg te vinden zijn, die er voor zorgt dat je op 2 vlakken gunstiger bezig bent?

Dat vraagt alleen wat meer creativiteit en niet een OMT dat alleen maar mogelijke maatregelen aandraagt die gericht zijn op het tegengaan van het virus (weet ik, dat is hun enige functie). Gewoon een instantie die maatregelen gaat bedenken die er juist tussenin vallen en van meerdere kanten effect heeft.

Maarja, flexibiliteit is nu niet echt waar de politiek om bekend staat. Dan gaan we over 3 jaar erachter komen dat men het beter anders had kunnen doen, treedt er een volgende regering af vanwege fouten die nu gemaakt worden en beginnen we weer van voren af aan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
06 feb 2021 15:01
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 14:43
Daar tegenover staat wel dat bepaalde maatregelen niet voor of door jongeren zijn, maar specifiek tegen jongeren. Dat is ook zo benoemd.
Verklaar je nader want ik vind dat onzin.
Het OMT heeft zelf aangegeven dat de avondklok ingevoerd moest worden om groepsvorming bij jongeren tegen te gaan.
https://www.nu.nl/coronavirus/6101663/o ... -gaan.html

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

@Nijogeth, daar hebben ze toch gelijk in?? de jongeren hielden toch feestjes terwijl het niet mocht?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nu bij ons in het huis zijn nu op 3 na alle bewoners gevaccineerd. De 3 die niet gevaccineerd zijn wilden dit absoluut niet.
Maar veel van deze mensen komen toch al hun kamer niet af. Ook werden mensen op de PG gevaccineerd die al heel lang op bed liggen en waar geen contact meer mee mogelijk is en een mevrouw op haar sterfbed, want dit eiste de familie.
Op zich hartstikke mooi, het verliep ook allemaal vloeiend. Daar in tegen zijn er nog veel collega's die nog niet terecht kunnen om gevaccineerd te worden. Zij staan op een oproep lijst en wachten op een SMS. Deze collega's moeten wel dagelijks werken en hebben veel contact met mensen.
Maar goed we kunnen de Corona even vergeten, want het paniek zaaien is even gericht op de mogelijk komende sneeuwval.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 15:04
angel1978 schreef:
06 feb 2021 13:38
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 13:05

Uhm, ja, is dat gek?
Op zijn minst hypocriet.
Wat is er hypocriet aan dan? Dat het beste voor de mensen met psychische klachten het opheffen van alle maatregelen zou zijn, is heel wat anders dan dat ik van mening ben dat er een andere aanpak nodig is. Dat zijn 2 losse dingen.

Wil je het heel simpel stellen, kun je zelfs zeggen dat ik vind dat de regering eens wat breder moet kijken dan alleen dat virus, dan kunnen ze misschien maatregelen bedenken die op veel meer vlakken werken, dan alleen maar kijken naar de drukte op de IC en daar de simpele oplossingen voor gebruiken om die tegen te gaan.

Puur naar de ziekenhuizen gekeken zou het het beste zijn zoveel mogelijk de mensen op te sluiten. Puur naar de economie en GGZ gekeken, zouden alle maatregelen moeten verdwijnen. Ergens moet toch een middenweg te vinden zijn, die er voor zorgt dat je op 2 vlakken gunstiger bezig bent?

Dat vraagt alleen wat meer creativiteit en niet een OMT dat alleen maar mogelijke maatregelen aandraagt die gericht zijn op het tegengaan van het virus (weet ik, dat is hun enige functie). Gewoon een instantie die maatregelen gaat bedenken die er juist tussenin vallen en van meerdere kanten effect heeft.

Maarja, flexibiliteit is nu niet echt waar de politiek om bekend staat. Dan gaan we over 3 jaar erachter komen dat men het beter anders had kunnen doen, treedt er een volgende regering af vanwege fouten die nu gemaakt worden en beginnen we weer van voren af aan.
En daar ben ik het mee eens, ik ontken niet dat er een pandemie is, maar de manier van aanpak is al een jaar lang met oogkleppen op.
Alleen maar gericht op de capaciteiten in het ziekenhuis en alleen maar kijken naar wat deze aankunnen.
Als wij vanaf dag 1 de medische dienst en de capaciteit van het leger hadden benut, die gericht en getraind zijn op deze situaties
hadden we nu niet al een jaar als kip zonder kop rondgelopen, alles kapot gemaakt enz.

Mijn neefje is virtueel naar zijn vriend (22) zijn crematie geweest, deze heeft zijn leven beëindigt omdat hij het allemaal niet meer zag zitten. En deze jonge man was geestelijk al niet zo sterk, Corona was de laatste druppel.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
06 feb 2021 10:25
scharrelschipper schreef:
06 feb 2021 09:53
Moneyman schreef:
05 feb 2021 23:25
Waarde hechten aan natuurlijke middelen is prima. Ze medicinale werking toeschrijven zonder bewijs niet. En ik weet niet wat je allemaal wel of niet gelezen hebt (er is nogal wat van de hand van Roosveld verwijderd), maar de kwalificatie van Sjohie was volkomen terecht.
Bij mijn weten heb ik alleen de meest recente post van Roosveld gelezen.
Het stoort mij alleen dat zaken waar geen dik vet wetenschappelijk bewijs voor is door sommige mensen kwakzalverij genoemd wordt.
Daar zit dus het 'probleem'. Niet alleen H. Roosveld, maar ook iemand anders heeft dit topic in het verleden nogal misbruikt om kwakzalverij te promoten. Degenen die de berichten vanaf het begin gelezen hebben weten exact waar het over gaat. Dat heb je kennelijk gemist.

Het feit dat, eenmaal ziek, flinke dosissen vitamine C nog steeds niet als geneesmiddel worden gebruikt zou toch genoeg moeten zeggen om te weten dat het niet gaat helpen? Ook de vitamine C wappies krijgen gewoon Corona hoor. En ondanks hun eigen therapietjes komen ze gewoon op de IC te liggen als het nodig is.
Als iets echt kwakzalverij is moet dat natuurlijk niet gepromoot worden.
En ik dacht niet dat ik daar mee bezig was.
Naar mijn mening wordt dat door sommigen iets te snel zo bestempeld,en daar stoor ik me aan, meer was het niet.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Moest even wat wegbrengen op een station. Komt trein uit Den Bosch binnen. 6 dubbeldekker wagens afgeladen vol met reizigers. Kijk, zo krijgen we Corona natuurlijk niet meer het land uit !
Kan mij niet voorstellen dat dit allemaal longchirurgen zijn....

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als het vaccineren geen resultaat behaald, wordt laten uitrazen de enige optie.

Gesloten