LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
07 feb 2021 16:06


Gezondheidsraad adviseerde en adviseert precies hetzelfde. Kijk maar op hun website. Www.gezondheidsraad.nl
Dat bevestigt toch juist dat deze viroloog niets nieuws vertelt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

theodorus.k schreef:
07 feb 2021 16:37
Ik hoor eigenlijk alleen maar de mening van weer een viroloog. Meer niet.
Nou nee, u hoort wel meer meningen en ik ook, maar het lijkt dat uw mening alleen maar telt.
Maar goed, we wachten gewoon de varianten af, de Russische zal ook wel een keer komen en de rest volgt. Dus het aftredend kabinet kan het stokje doorgeven aan zijn opvolger, die de problemen mag oplossen en Nederland blijft voorlopig in een cocon zitten in de lockdown houding, om vooral de jongeren en bedrijven te frustreren.
Wat een onzin weer, iedereen in Nederland heeft er last van , jong oud, middelbaar.

Dus jij denkt dat het mensen pesten is de lockdown??

biobey.be
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2021 18:34
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door biobey.be »

Ik vind de maatregelen soms erg verwarrend. Het is belangrijk dat iedereen voorzichtig moet zijn maar soms is het echt niet duidelijk. Ik vraag me ook af of sommige maatregelen in publieke plaatsen wel effectief zijn.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig zouden we dan ook van andere kwallen af zijn.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
07 feb 2021 19:00
Maar gelukkig zouden we dan ook van andere kwallen af zijn.
Laten we eerst de verkiezingen afwachten, misschien blijven ze wel :mrgreen:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zeg nergens dat mensen er "vrolijk" van worden.
Maar als jij echt denkt dat de lockdown er is om mensen te pesten, dan inderdaad ....doei, doei.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat we morgen echt heel verrassend positieve cijfers gaan zien. Het aantal nieuwe besmettingsgevallen gaat erg laag zijn, gok ik zo maar. Echter verwacht ik daarna niet echt een extreme toename, dus dat die positieve testen nu later komen en de dagen erna extra hoge cijfers volgen. Waarom weet ik niet, maar ik heb zo'n voorgevoel.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
07 feb 2021 15:34
En we negeren de huisartsen die voorrang willen, de ic-verpleegkundigen die eerst moeten, het zorgpersoneel dat eerst moet, de mantelzorgers die eerst moeten en oh ja, natuurlijk ook de leraren die nu absoluut voorrang verdienen.
Vergeten we nog de jongeren natuurlijk want dan kan de economie weer open.

Met een beetje mazzel houden we dadelijk alleen nog de baby's, peuters en kleuters over die geen vaccinatie hoeven.. oh nee die gaan mee in hun eigen vaccinatie schema natuurlijk.

Iedereen voorrang!!!
En eer we hier besloten hebben wie voorrang krijgt, zijn ze in Israel al klaar. Die zitten nu op 60%

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
07 feb 2021 20:13
Ik denk dat we morgen echt heel verrassend positieve cijfers gaan zien. Het aantal nieuwe besmettingsgevallen gaat erg laag zijn, gok ik zo maar. Echter verwacht ik daarna niet echt een extreme toename, dus dat die positieve testen nu later komen en de dagen erna extra hoge cijfers volgen. Waarom weet ik niet, maar ik heb zo'n voorgevoel.
Gezien het feit dat de teststraten vandaag gesloten waren zou het zomaar kunnen dat je gelijk krijgt. Maar, dat is natuurlijk speculatie.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 feb 2021 20:14
En eer we hier besloten hebben wie voorrang krijgt, zijn ze in Israel al klaar. Die zitten nu op 60%
Tsja, ik zie iedere keer die vergelijking met Israël. Terwijl die vergelijking op alle fronten mank gaat. Ik vind het vooral een nietszeggend statement.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Nog een paar feiten over hoge dosis vitamine C: In America heeft een arts een dodelijk zieke tweeling aan hersenvliesontsteking genezen met hoge dosis vitamine C. In Nederland een vrouw met een klompvoet met een ontsteking binnen in genezen met hoge dosis vitamine C. In Wuhan dodelijkzieke vrouw met Corona het leven gered met hoge dosis vitamineC
In het Umc Amsterdam onderzoek hiernaar. Nobelprijswinnaar Dr. Linus Pauling en Dr.Rath hebben hierover gepubliceerd.
Het vaccin van Pfizer is op apen getest en de apen werden daarna gewoon weer besmet.
Nieuwe vaccins worden normaal 3 jaar getest. Nu na een paar dagen al duizenden bijwerkingen van direkte dood na toediening tot gezichtsverlammingen in Israel. en 16000 bijwerkingen in Europa.
Met name de nieuwe technologie lijkt mij levensgevaarlijk. Wat gebeurt er over 10 jaar met het vaccin in lichaamscellen? Niemand weet dat.
Afwachten dus en jezelf beschermen door een hoge weerstand op te kweken.
Tot slot een verwijzing naar www.mercola.com.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16.000 bijwerkingen op al die miljoenen? Een zere arm wellicht?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
07 feb 2021 20:42
16again schreef:
07 feb 2021 20:14
En eer we hier besloten hebben wie voorrang krijgt, zijn ze in Israel al klaar. Die zitten nu op 60%
Tsja, ik zie iedere keer die vergelijking met Israël. Terwijl die vergelijking op alle fronten mank gaat. Ik vind het vooral een nietszeggend statement.
Ik zie vooral 2 plekken waar de regering het beste voor heeft met het land , die op dezelfde wereldmarkt vaccins aan kopen, tegen hetzelfde virus.
Van een onontwikkeld land kan ik begrijpen dat ze in voetbaltermen met 10-0 achterstaan. Voor een land als Nederland verwacht ik een betere verklaring, dan het zich verstoppen achter "manke vergelijkingen."
Die uitspraak zou overigens niet misstaan op het binnenhof, om het eigen falen te verhullen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Nog een paar feiten over hoge dosis vitamine C: (...)
Luister: voldoende vit C is aantoonbaar goed om je weerstand te verhogen. Dat is duidelijk.
Dit krijg je binnen door dagelijks 2 stuks fruit en 3 scheppen verse groenten te eten .
Wat u beschrijft komt uit de orthomoleculaire hoek , dat is een aanpak die niet erkend en alternatief is en zij adviseren minimaal 3000 mg per dag!
Vit C is een wateroplosbare vitamine: het teveel verdwijnt via de urine en de ontlasting.
Het kan darmproblemen geven en diarree en zelfs nierstenen.
Het grote doses vit C geven is nog niet wetenschappelijk bewezen effectief tegen het Coronavirus.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 feb 2021 21:53
Moneyman schreef:
07 feb 2021 20:42
16again schreef:
07 feb 2021 20:14
En eer we hier besloten hebben wie voorrang krijgt, zijn ze in Israel al klaar. Die zitten nu op 60%
Tsja, ik zie iedere keer die vergelijking met Israël. Terwijl die vergelijking op alle fronten mank gaat. Ik vind het vooral een nietszeggend statement.
Ik zie vooral 2 plekken waar de regering het beste voor heeft met het land , die op dezelfde wereldmarkt vaccins aan kopen, tegen hetzelfde virus.
Van een onontwikkeld land kan ik begrijpen dat ze in voetbaltermen met 10-0 achterstaan. Voor een land als Nederland verwacht ik een betere verklaring, dan het zich verstoppen achter "manke vergelijkingen."
Die uitspraak zou overigens niet misstaan op het binnenhof, om het eigen falen te verhullen.
Mooi verhaal. Maar het levert natuurlijk nog steeds geen kloppend vergelijk op.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Nog een paar feiten over hoge dosis vitamine C:
Sorry hoor, maar... rot op met je zogenaamde “feiten”. Was de mededeling van de moderator vorige keer niet duidelijk?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, daar komt Linus Pauling weer eens langs. Die Nobelprijs heeft hij zeer beslist niet gekregen voor zijn ideeën over vitamine C, maar wel voor zijn onderzoek aan de chemische binding; twee totaal verschillende onderwerpen. De Nobelprijs is in dit verband dus niet meer dan een drogreden in de vorm van een misplaatst beroep op autoriteit.

Pauling is een mooi voorbeeld van wat wel "nobelitis" wordt genoemd, het verschijnsel dat kundige wetenschappers (niet noodzakelijk Nobelprijswinnaars) aan het eind van hun carrière het spoor bijster raken, om niet te zeggen van het padje af.

Dr Rath is misschien wat minder bekend, maar heeft een lange carrière als kwakzalver, zie bv dit 20-jaar oude (!) artikel in Trouw.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Nog een paar feiten....
....Nobelprijswinnaar Dr. Linus Pauling en Dr.Rath hebben hierover gepubliceerd.
Hoe kan Dr. Linus Pauling over Corona i.c.m. Vitamine C publiceren terwijl hij op 19 augustus 1994 is overleden? En hoe durf je de naam van deze arts te combineren met de vitamine verkopende arts Dr. Rath die belangen heeft bij meer verkoop van Vitamine C?
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Het vaccin van Pfizer is op apen getest en de apen werden daarna gewoon weer besmet.
Niet vreemd gezien geen enkel vaccin tot op heden voorkomt dat je besmet raakt, het zorgt enkel dat je niet meer ziek wordt en het zorgsysteem belast.
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Nieuwe vaccins worden normaal 3 jaar getest.
Veelal is een een langere termijn omdat een klinische proef erg lastig is. Je moet namelijk aantonen dat het effectief is, bij Corona kun je dit erg snel aantonen omdat het virus erg actief is.

Ook loopt het gehele proces sneller omdat er non-stop wordt gewerkt en de goedkeuringsinstanties al beginnen met het doornemen van de documenten voor het einde van het onderzoek, hiermee wordt veel tijd bespaard.
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Nu na een paar dagen al duizenden bijwerkingen van direkte dood na toediening
Er is geen enkel geval van directe dood na toediening, je verspreid onzin! In het onderzoek in Israel vielen onder de test groep 6 doden. 4 hiervan kregen een placebo toegediend en 2 het vaccin, je kunt dus eerder stellen dat je minder snel dood gaat van het vaccin.... Maar feit is dat de overlijdens dus los stonden van het vaccin.
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
tot gezichtsverlammingen in Israel
1 op de 8200 mensen krijgt te maken met gezichtverlammingen zonder vaccin. In de test groep was geen sprake van een geval, ondanks dat deze groter was dan de 8200. In Israel was sprake van 4 gevallen op de 21.000 inentingen. In andere landen ligt dit aantal weer lager.
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
en 16000 bijwerkingen in Europa.
Aan vaccins zitten vrijwel altijd lichte bijwerkingen, dus 16000 op het huidige aantal gevaccineerde gevallen is erg laag.
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Met name de nieuwe technologie lijkt mij levensgevaarlijk. Wat gebeurt er over 10 jaar met het vaccin in lichaamscellen? Niemand weet dat.
Levensgevaarlijk? Je bent erg tegenstrijdig "Niemand weet dat...." en daarom noem je het maar levensgevaarlijk. Er is geen enkele rede om aan te nemen dat er enig risico is. Het vaccin wordt na een x periode niet meer aangetroffen in het lichaam, enkel heeft je afweersysteem er iets bijgeleerd.

Nieuwe technologie is veelal niet echt gevaarlijk, maar wetenschappers kunnen nou eenmaal geen 100% garanties geven, dit doet ze NOOIT!
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Afwachten dus en jezelf beschermen door een hoge weerstand op te kweken.
Zoiets als hoge weerstand bestaat niet! Weerstand is niet meetbaar en is van vele factoren afhankelijk.
H.Roosveld schreef:
07 feb 2021 21:09
Tot slot een verwijzing naar www.xxxx.com.
Een site die het heeft over Bill Cates die iedereen van een chip wilt voorzien neem ik niet serieus. Los dat het technische niet eens mogelijk is omdat de techniek niet zo ver is, slaat het natuurlijk compleet nergens. Heb dit deel dan ook gerapporteerd aan de moderatie, gezien eerder dergelijke links zijn verwijderd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
07 feb 2021 22:26
Pauling is een mooi voorbeeld van wat wel "nobelitis" wordt genoemd, het verschijnsel dat kundige wetenschappers (niet noodzakelijk Nobelprijswinnaars) aan het eind van hun carrière het spoor bijster raken, om niet te zeggen van het padje af.
Mooi voorbeeld? De man is al in 1994 overleden dus heeft nooit gepubliceerd over Corona. Het Linus Pauling Institute bestaat wel en heeft bepaalde standpunten over vitamines.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
07 feb 2021 22:26
Ach, daar komt Linus Pauling weer eens langs. Die Nobelprijs heeft hij zeer beslist niet gekregen voor zijn ideeën over vitamine C, maar wel voor zijn onderzoek aan de chemische binding; twee totaal verschillende onderwerpen. De Nobelprijs is in dit verband dus niet meer dan een drogreden in de vorm van een misplaatst beroep op autoriteit.
Nog mooier. Hij kreeg de Nobelprijs voor de vrede vanwege zijn strijd tegen bovengrondse atoomproeven. Daarbij is ie al 26 jaar dood. Als het daadwerkelijk zo duidelijk was, dan was vitamine C in die 26 jaar al veel meer meegenomen in de reguliere gezondheidszorg, zou ik zeggen.

Gesloten