LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
10 mar 2020 22:24
Vanmiddag wilde ik een doosje paracetamol hebben, gewoon omdat het op is. Bij het lege schap van de ene drogist de mededeling "Maximaal 3 verpakkingen per klant." Ook bij de andere drogist en de beide supermarkten niets meer. De hamsterwoede begint kennelijk de kop op te steken.

Nee, dat is niet hamsteren, maar gewoon inkopen met gezond verstand. :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Bijzonder eigenlijk dat er nog niemand in Turkije is besmet.
Nu zegt Turkije blij te zijn dat ze de grens met Iran al eerder hadden gesloten anders waren er ,zoals gewoonlijk , 50.000 Iraniërs per week Turkije binnen gekomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Turkije is ook zo open met informatie!

witte angora
Berichten: 30554
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
10 mar 2020 22:24
"Maximaal 3 verpakkingen per klant."
Dat zijn dus 60 pillen per klant. Maar wat moet iemand nou met zoveel paracetamol???

Hier bij de Deka was trouwens de sinaasappelsap van het eigen merk helemaal op. Ook bizar, zoiets. Ik wilde 4 pakken halen, heb nu even niks. Morgen elders maar wat proberen te scoren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn 2000 mensen in Turkije getest .....allen negatief ( zegt het internet :wink: )

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
10 mar 2020 23:22
Dat zijn dus 60 pillen per klant. Maar wat moet iemand nou met zoveel paracetamol???
Da's niet zo héél gek , je mag er max 4 per dag , toch?
Dan ben je er in 14 dagen alweer bijna doorheen.

witte angora
Berichten: 30554
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet, ik slik dat eigenlijk nooit. Vorig jaar ben ik eens naar de data gekeken, alles was al meerdere jaren over de datum. Dus maar wat nieuwe voorraad gehaald, voor de zekerheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Rusland (grenst aan China) is ook niets aan de hand. Echt van die "everything under control" landen.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kiz »

moederslink schreef:
10 mar 2020 23:25
witte angora schreef:
10 mar 2020 23:22
Dat zijn dus 60 pillen per klant. Maar wat moet iemand nou met zoveel paracetamol???
Da's niet zo héél gek , je mag er max 4 per dag , toch?
Dan ben je er in 14 dagen alweer bijna doorheen.
4x2 per dag (4x1000mg), eventueel aangevuld met 3x400mg ibuprofen. Als je 'n slijmbeursontsteking hebt bijvoorbeeld. Dan gaat 't echt hard.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dus je mag 8 (!) paracetamolletjes per dag slikken . Véél! Ja dan heb je sowieso wel minimaal 5-6 doosjes nodig 🤨.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb nog een doosje Paracetamol 100 stuks....
en de houdbaarheidsdatum, ik weet welke grondstoffen erin zitten en over datum is volgens mijn nog gewoon bruikbaar....
Tenminste houdbaar tot en langer zou geen enkel probleem zijn.

Kijk eens op een pak suiker & zout, ook een datum op..... net als Chocolade, kan wit uitslaan van Cacao boter maar bederft niet.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Africa en Kaapverdië ook al besmettingen, kan ook niet anders met al die toeristen die iedereen vriendelijk de hand schudden.
Italië heeft in ieder geval een vliegverbod op de Islands voor een aantal weken, sterk besluit. Alles is onder controle.

Als je dus verschijnselen hebt van Corona en je voelt je grieperig, om dan toch nog te gaan vliegen...dat noem ik nog eens verantwoording nemen. Ja ik had er eigenlijk niet zo veel last van want ik slik 2 tabletten paracetamol van 100mg per dag. Ik heb maar een paar dozen extra meegenomen in de handbagage....verstandig besluit. :?

witte angora
Berichten: 30554
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Obelix, dat gaat iedere winter met iedere verkoudheid en iedere griep zo. En niemand maar snappen waarom iedere keer het halve land ziek wordt. Moet je maar tegen kunnen, het hoort erbij, ziek wordt je toch, enzovoorts.

Mijn opa indertijd meed alles als de pest zo gauw griep en verkoudheid weer in het land was. Hij was longpatiënt, iedere keer dat hij aangestoken werd lag hij drie weken met penicilline op bed. Dan ga je er zelf toch wel anders over denken.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Obelix1 schreef:
11 mar 2020 09:22
(.....)

Als je dus verschijnselen hebt van Corona en je voelt je grieperig, om dan toch nog te gaan vliegen...dat noem ik nog eens verantwoording nemen. (...)
Dat is het verraderlijke, wat zijn verschijnselen van Corona? Ik lees net een interview met iemand die het virus heeft en geen koorts of verhoging heeft gehad en nog steeds niet heeft. Alleen wat snotterig en een beetje aan het hoesten. Ze voelt zich verder prima.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Volgende symptomen kunnen op besmetting wijzen: koorts, hoesten en kortademigheid. In heel ernstige gevallen kan de infectie een longontsteking veroorzaken of ademhalingsproblemen

Het is het gesprek van de dag, corona! Als je merkt dat je zelf een van die symptomen hebt dan gaan er toch belletjes rammelen, of niet soms.
En daarom verspreid het virus zich zo snel omdat een beetje ziek zijn al heel normaal is.

Gezond verstand zou al helpen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Obelix1 schreef:
11 mar 2020 09:54
Volgende symptomen kunnen op besmetting wijzen: koorts, hoesten en kortademigheid. In heel ernstige gevallen kan de infectie een longontsteking veroorzaken of ademhalingsproblemen

Het is het gesprek van de dag, corona! Als je merkt dat je zelf een van die symptomen hebt dan gaan er toch belletjes rammelen, of niet soms.
En daarom verspreid het virus zich zo snel omdat een beetje ziek zijn al heel normaal is.

Gezond verstand zou al helpen.
Dus iedereen die één van die symptomen heeft moet binnen blijven? Dat is nogal wat, aangezien we nog in de winterperiode zitten met altijd wel snotterende mensen.

witte angora
Berichten: 30554
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Als iedere snotteraar binnen blijft zou de gewone griep en/of verkoudheid inderdaad veel beter ingedamd worden. Dan zouden er inderdaad ieder jaar veel minder mensen ziek worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Obelix1,

Mijn Paracetamol 100 mg niet met korreltje zout nemen, na deze zachte winter nog hele zak strooizout van 10 kg over gehouden!

Maar elk jaar wel een griepje en dat was voor 95% van alle mensen.
Nu zit daar soms een Corona variant tussen en 99% van alle griepjes wil nu gelijk een Corona test hebben!

We hadden jaren terug voor elke griep al deze maatregelen moeten nemen, dan verspreid de normale griep zich minder en kan zich ook moeilijker ontwikkelen tot nieuwe varianten.

Vergeet niet dat Elke griep dodelijk kan zijn voor zwakkeren en als we voor elke griep strengere regels hadden, dat is ook de reden waarom in Rusland met griep gelijk thuis blijven beter is dan doorwerken omdat de orders af moeten, vele werkgevers denken aan de deze week orders die klaar moeten en vergeten dat je volgende week nog veel meer zieken hebt!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Gewoon gezond verstand en gezond door het leven gaan, zo zou ik het doen als het mag tenminste.

Ik ga wat doen ....voel me topfit vandaag, het is nu eenmaal winter en in de bergen extra koud. En als ik een berggeit zie snotteren geef ik een paracetamolletje weg van 1000 mg. ga hem geen poot geven natuurlijk.

Volg de raad van W.A. en stomen met zout dat is echt goed als je verkouden bent. Ik giet soms wat zeewater door mijn neusgaten....en al mijn snot is pleitte.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
10 mar 2020 22:57
Bijzonder eigenlijk dat er nog niemand in Turkije is besmet.
Nu zegt Turkije blij te zijn dat ze de grens met Iran al eerder hadden gesloten anders waren er ,zoals gewoonlijk , 50.000 Iraniërs per week Turkije binnen gekomen.
De eerste case is ook daar inmiddels gerapporteerd, dus ook zij hebben er inmiddels mee te maken.

Gesloten