LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 17:58
Geloof me als ik zeg dat ik de laatste erg creatief bezig ben om de regels proberen te omzeilen
Het is intriest dat er dit soort mensen zijn, welke ondangs alle adviezen overal lak aan hebben en gewoon hun eigen ding doen onder het motto, vrijheid, blijheid.
Dat ze straks de oorzaak zijn dat Corona in Nederland niet meer in de hand te houden is, en er onnodig veel slachtoffers vallen, gaat compleet aan hun voorbij.
Als je maar feestjes kan houden !

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:54
En dat gaat in meer landen gebeuren.
Wat is je bron voor deze veronderstelling, of is het slechts stemmingmakerij ?

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:54
Lees net bericht in het AD.nl dat in Zuid Italië supermarkten worden overvallen door groepen mensen die werkloos zijn (geworden) en geen geld meer hebben om eten te kopen. En dat gaat in meer landen gebeuren.
Nog een beetje meer paniek zaaien.

Kreeg daar niets van binnen van AD. Zou anders wel breaking nieuws zijn.

Nijogeth
Berichten: 9913
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
29 mar 2020 18:45
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:38
@lowiese het zou mij niet uitmaken. Hoewel ik behoorlijk kwetsbaar ben. Maar dat ligt persoonlijk. Ik vind dat in het algemeen belang we zullen moeten accepteren dat er een paar duizend mensen zullen gaan overlijden de komende maanden. Maar het leven gaat door, MOET door. Er is geen andere keuze.

Dat kan best wel zo zijn, maar niet door egoisme van Nijogeht, kom op zeg, houd rekening met andere mensen.

ja het leven moet leuk zijn , maar nu is het ff minder. Maar vergeet niet , je bent niet alleen op de wereld.
Je beticht mij van egoïsme, terwijl ik juist de persoon ben die vindt dat iedereen eigen keuzes moet kunnen maken. Ik heb hier al zo vaak gelezen 'ja, maar als het jouw oma of andere bekende is dan piep je wel anders'. Als ik mijn mening daardoor zou aanpassen, dat zou pas egoïstisch zijn. Mensen die andere hun mening op willen leggen, omdat ze bang zijn dood te gaan of dat bekenden van ze dood gaan, dat zijn de ware egoïsten in mijn ogen.

Ik denk puur op de langere termijn en als we dadelijk deze crisis hebben gehad stappen we in de volgende zelf gecreëerde crisis, omdat de algehele tendens is dat we zoveel mogelijk mensen in leven moeten houden.

Ik zet mezelf al heel lang af tegen het idee dat we allemaal maar ouder moeten worden en dat ziektes vaak niet behandeld worden om te genezen, maar om het leven te verlengen (ook al gaat de kwaliteit van leven achteruit). Dat hele idee brengt gewoon gigantische problemen met zich mee. Klimaatproblemen, pensioenproblemen, woningtekort, allemaal (mede) veroorzaakt door overbevolking en vergrijzing.

En Lowieze, ik ben 30. De oudste personen waar ik mee in aanraking kom, dat zijn mijn ouders (mijn beide oma's zitten heel verstandig in isolatie) en die halen de 60 niet. Dan mijn collega van in de 40 en verder is alles onder de 40. In mijn ogen zit er nogal verschil in het soort contact dat je hebt met mensen. Ik ben ook voorzichtig met contact met mensen, maar dat wil niet zeggen dat een beetje normaal kunnen doen niet mogelijk moet zijn. Een klein beetje risico heb je toch altijd, dus een biertje met mijn vrienden, een beetje gamen, potje kaarten, dat ga ik echt niet laten. Ook tijdens een lockdown niet, dan zal ik buiten het werk om ook gewoon bij vrienden langs gaan.

Maar zoals gezegd, ik heb als het goed is corona gehad (ik ben niet getest), die conclusie trok de dokter omdat ik merk dat mijn longen een flinke tik hebben gehad toen ik een maand geleden 2 dagen ziek was. Testen werd toen niet gedaan, omdat ik direct contact met patiënten niet kon aantonen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:54
Lees net bericht in het AD.nl dat in Zuid Italië supermarkten worden overvallen door groepen mensen die werkloos zijn (geworden) en geen geld meer hebben om eten te kopen. En dat gaat in meer landen gebeuren.
Twee dingen vallen op. Je geeft WEER geen antwoord op de al meerdere malen gestelde vraag van Erthanax. En je plaatst alleen linkjes als deze naar kwakzalversites leiden, maar zodra je een paniekzaai bericht plaatst moeten we zelf maar gaan zoeken.
https://www.ad.nl/buitenland/protest-in ... ~a7a0688c/
De afgelopen dagen waren er meldingen van aanvallen op supermarkten in onder andere Napels en Palermo, en wanhopige Italianen die boodschappen deden zonder af te rekenen.
Kees2850 heeft in deze dus wel gelijk. Helaas.
Gelijk in die zin dat het in Italië gebeurd is. Dat het in meer landen gaat gebeuren is pure speculatie,

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

@Nijogeth: voordat iedereen over je heen valt: is het een vaste groep mensen, waar je momenteel mee omgaat? Dezelfde groep als een paar maanden geleden?
Zo ja, zie ik geen grote problemen, zolang je afstand tot vreemden aanhoudt. Die beroemde 1500 millimeter ^^

Nijogeth
Berichten: 9913
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
29 mar 2020 18:59
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 17:58
Geloof me als ik zeg dat ik de laatste erg creatief bezig ben om de regels proberen te omzeilen
Het is intriest dat er dit soort mensen zijn, welke ondangs alle adviezen overal lak aan hebben en gewoon hun eigen ding doen onder het motto, vrijheid, blijheid.
Dat ze straks de oorzaak zijn dat Corona in Nederland niet meer in de hand te houden is, en er onnodig veel slachtoffers vallen, gaat compleet aan hun voorbij.
Als je maar feestjes kan houden !
Selectief quoten, knap hoor. Ik zeg letterlijk dat ik vooral de sociale controle probeer te ontlopen, omdat er gewoon een hoop mensen vervelend aan het doen zijn. Mensen die anderen aanspreken als die niet genoeg afstand bewaren, maar dit zelf bij anderen niet doen. Veel oudjes voeren hier in het dorp sociale controle uit op anderen, maar houden zich zelf veelal niet aan de richtlijnen, dat probeer ik te ontlopen en dat houdt misschien in dat ik soms iets soepeler bent met een richtlijn, maar die sociale controle komt me de nek uit.

De grootste bijeenkomst die ik in de afgelopen 2 weken heb gehad was er 1 met 7 personen, dat was voor de maatregelen dat er nog maar 3 personen bij elkaar mogen zijn in het openbaar. Gisteren zaten we met 4 bij elkaar en al die 4 hebben met elkaar continue contact gehad de afgelopen weken.

En gelukkig zijn er mensen als Jablan, die wel gewoon lezen. Informatie onthouden en de tussenweg kiezen. En ja, het is een vaste groep mensen waar ik contact mee heb.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 19:21
De grootste bijeenkomst die ik in de afgelopen 2 weken heb gehad was er 1 met 7 personen, dat was voor de maatregelen dat er nog maar 3 personen bij elkaar mogen zijn in het openbaar. Gisteren zaten we met 4 bij elkaar en al die 4 hebben met elkaar continue contact gehad de afgelopen weken.
Prima. Samen met je vrienden ... dat is qua besmettingsrisico net zo hoog of laag als binnen een gezin met (bijna) volwassenen kinderen.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kuklos

Dat artikel is voor niet-abonnees maar half te lezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier gebeuren regelmatig overvallen op supermarkten, pizzabezorgers en woonhuizen. Niet alles komt door het virus.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
29 mar 2020 19:29
@kuklos

Dat artikel is voor niet-abonnees maar half te lezen.
Ik ben ook geen abonnee en kon het prima lezen. Wellicht even alle oude cookies weggooien, de site sluiten en daarna nogmaals proberen te lezen.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een Premium artikel, maar doet er verder niet toe.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben ook geen abonnee en heb het hele artikel kunnen lezen.
Het ligt in de lijn der verwachtingen helaas, dat dit soort plunderingen nu ook plaatsvinden.
Binnen zitten, ziek zijn en niets te eten hebben, mensen draaien door.

Duitse minister van Financiën , Thomas Schafer 54 jr, in de deelstaat Hessen heeft gisteren een eind aan zijn leven gemaakt.
De zorgen kon hij kennelijk niét meer aan .
En hij zal niet de enige zijn 😥

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
29 mar 2020 19:48
Duitse minister van Financiën , Thomas Schafer 54 jr, in de deelstaat Hessen heeft gisteren een eind aan zijn leven gemaakt.
De zorgen kon hij kennelijk niét meer aan .
En hij zal niet de enige zijn 😥
Ook hier, graag de link erbij leveren.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 19:11
Ook tijdens een lockdown niet, dan zal ik buiten het werk om ook gewoon bij vrienden langs gaan.

Maar zoals gezegd, ik heb als het goed is corona gehad
Het is intriest, ikke ikke en de rest kan letterlijk stikken.
Als zelfs een Lockdown je gedrag niet kan veranderen, dan maar oppakken van straat en opsluiten !

Nijogeth
Berichten: 9913
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
29 mar 2020 19:59
moederslink schreef:
29 mar 2020 19:48
Duitse minister van Financiën , Thomas Schafer 54 jr, in de deelstaat Hessen heeft gisteren een eind aan zijn leven gemaakt.
De zorgen kon hij kennelijk niét meer aan .
En hij zal niet de enige zijn 😥
Ook hier, graag de link erbij leveren.
https://nos.nl/artikel/2328743-duitse-d ... risis.html

U vraagt wij draaien. Deze man ziet ook wat ik zie. We bestrijden de ene crisis door andere crisissen te creëren. Dat vooruitzicht doet wat met mensen.

Nijogeth
Berichten: 9913
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
29 mar 2020 20:04
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 19:11
Ook tijdens een lockdown niet, dan zal ik buiten het werk om ook gewoon bij vrienden langs gaan.

Maar zoals gezegd, ik heb als het goed is corona gehad
Het is intriest, ikke ikke en de rest kan letterlijk stikken.
Als zelfs een Lockdown je gedrag niet kan veranderen, dan maar oppakken van straat en opsluiten !
En wat is het verschil?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
29 mar 2020 19:59
moederslink schreef:
29 mar 2020 19:48
Duitse minister van Financiën , Thomas Schafer 54 jr, in de deelstaat Hessen heeft gisteren een eind aan zijn leven gemaakt.
De zorgen kon hij kennelijk niét meer aan .
En hij zal niet de enige zijn 😥
Ook hier, graag de link erbij leveren.
Dat wil ik wel , maar ik weet niet hoe dat moet op een tablet sorry 😩.
Als je op Google intypt Duitse minister van Financiën, komt dat artikel tevoorschijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar mensen straatarm zijn en geen eten kunnen kopen , daar zal vroeg of laat de pl*** gaan uitbreken.
Dat zou niemand kunnen verbazen lijkt mij.
Ik ben dolblij dat wij hier in Nederland wonen.

De gevolgen van deze crisis wereldwijd staan ons allemaal te wachten .
Ik ben niet echt bang, maar wel héél héél bezorgd . Je wordt geconfronteerd met iets dat je niet kende en het enige is dat je hoopt is dat het met het grootste deel vd wereld redelijk goed zal aflopen.

Deze virussen komen van dieren , is het niet zo dat wij met zijn allen de habitat van dieren hebben verknald , massaal bossen hebben gekapt , de lucht vervuild hebben , teveel en te vet ge(vr)gegeten hebben en dus diabetes ontwikkeld hebben, hart-en vaatziekten hebben, obese zijn etc ?
Worden wij nu eindelijk eens wakker ??

Dit alles komt bij mij boven drijven....🤔

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Wakker ... nog niet. Het wordt wel een overgang, maar ik kan nog niet goed inschatten welke stroming hierna de boventoon gaat voeren.

In het algemeen:
Je kunt het ook overdrijven met de bronvermelding, zorgt alleen voor onnodige irritatie. Als een bericht in alle media langskomt, is het wel duidelijk, dat het om nieuws van de dag gaat. Als iets maar op 1 plek is te vinden, dan is een link wel handig.

Kijk even naar gisteren/vandaag hier en het is duidelijk wat 2 weken thuis zitten met mensen doet. Ergernissen nemen toe. Helpt niet. Lachen, elkaar overeind houden, voorbij de depressie kijken, dat helpt allemaal meer.

Gesloten