LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
29 mar 2020 20:12
De gevolgen van deze crisis wereldwijd staan ons allemaal te wachten .
Ik ben niet echt bang, maar wel héél héél bezorgd . Je wordt geconfronteerd met iets dat je niet kende en het enige is dat je hoopt is dat het met het grootste deel vd wereld redelijk goed zal aflopen.

Deze virussen komen van dieren , is het niet zo dat wij met zijn allen de habitat van dieren hebben verknald , massaal bossen hebben gekapt , de lucht vervuild hebben , teveel en te vet ge(vr)gegeten hebben en dus diabetes ontwikkeld hebben, hart-en vaatziekten hebben, obese zijn etc ?
Worden wij nu eindelijk eens wakker ??
Volstaat wakker worden, of dient overbevolking aangepast te worden?
Quote van Stephen King:
Moeder Natuur heeft zo haar eigen manier om van tijd tot tijd grote schoonmaak te houden
De afgelopen weken heb ik vaak teruggedacht aan S.King boek de beproeving, dat ik kleine 30 jaar terug las.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, Kees2850, ik ben handig genoeg om dingen zelf op te zoeken. U bent handig genoeg om suggestieve opmerkingen te maken aangaande het drie maanden ontberen van lijfelijk contact met (klein)kinderen, "net als miljoenen anderen."
Driewerf bah. Om de fratsen van komkommer kan ik soms nog lachen, die van u roepen slechts weerzin op. Ik ben een aanzienlijk deel van mijn leven dakloos geweest. Wat denkt u wel?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
29 mar 2020 19:01
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:54
En dat gaat in meer landen gebeuren.
Wat is je bron voor deze veronderstelling, of is het slechts stemmingmakerij ?
De ingredienten zijn meer dan aanwezig....
https://nos.nl/artikel/2328750-vrees-vo ... izing.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
29 mar 2020 20:25
Volstaat wakker worden, of dient overbevolking aangepast te worden?
Quote van Stephen King:
Moeder Natuur heeft zo haar eigen manier om van tijd tot tijd grote schoonmaak te houden
De afgelopen weken heb ik vaak teruggedacht aan S.King boek de beproeving, dat ik kleine 30 jaar terug las.
Hier ben ik het met je eens.
De overbevolking en dat moeder Natuur ingrijpt.
Je kon er op wachten....wellicht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
29 mar 2020 20:26
De ingredienten zijn meer dan aanwezig....
https://nos.nl/artikel/2328750-vrees-vo ... izing.html
Ik heb deze beelden op TV gezien ____ waanzin/ wanhoop !

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 20:23
(...)
Als je wel eens in andere landen komt, zoals ik, dan weet je dat dit gaat gebeuren.
Daarvoor hóef je niet eens in andere landen te zijn geweest, dat kan iedereen met normaal werkend brein ook wel bedenken .

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
29 mar 2020 19:04
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:54
Lees net bericht in het AD.nl dat in Zuid Italië supermarkten worden overvallen door groepen mensen die werkloos zijn (geworden) en geen geld meer hebben om eten te kopen. En dat gaat in meer landen gebeuren.
Nog een beetje meer paniek zaaien.

Kreeg daar niets van binnen van AD. Zou anders wel breaking nieuws zijn.
Het AD gebruikt ook niet de term 'overvallen', wat toch een gewapend misdrijf lijkt te suggereren.
De afgelopen dagen waren er kennelijk 'meldingen van aanvallen op supermarkten' en 'wanhopige Italianen die boodschappen deden zonder af te rekenen'.
Wat er precies gebeurd is (of niet) en in welke mate is niet duidelijk: 'meldingen' die zijn klaarblijkelijk gebeurd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 19:11
Je beticht mij van egoïsme, terwijl ik juist de persoon ben die vindt dat iedereen eigen keuzes moet kunnen maken. Ik heb hier al zo vaak gelezen 'ja, maar als het jouw oma of andere bekende is dan piep je wel anders'. Als ik mijn mening daardoor zou aanpassen, dat zou pas egoïstisch zijn. Mensen die andere hun mening op willen leggen, omdat ze bang zijn dood te gaan of dat bekenden van ze dood gaan, dat zijn de ware egoïsten in mijn ogen.
Hoe zit het met mensen die anderen een bepaald gedrag op willen leggen, niet omdat ze zelf bang zijn om dood te gaan of dat bekenden dood zijn gegaan, maar omdat ze rekening houden met anderen die kwetsbaarder zijn en meer risico lopen?

Want daar gaat het natuurlijk om.

Het ondermijnen van adviezen en regels (want dat is het toch) in deze crisis, omdat je er een andere visie op na houdt en het niet eens ben met het beleid, is natuurlijk wél uitermate egoïstisch.
En dat is dan nog mild uitgedrukt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 21:00

Wat wil je nu eigenlijk @erthanax? Wat heeft jou dakloos zijn te maken met deze corona crisis? Misschien heb je hier iets aan: "Erger je niet verwonder je slechts".
Als ik het even voor Erthanax mag invullen : hij laat hierbij zien dat ook hij zo zijn bagage heeft en het nodige heeft meegemaakt en dat hij geen " kleine jongen is die maar wat zwamt " .
Hij is erudiet genoeg en weerlegt veel , zoniet alle, beweringen van jou of zet er op minst zijn vraagtekens bij of stelt kritische vragen waar jij helaas niet echt op ingaat. Daarmee geef jij een signaal af dat je hem en zijn vragen niet serieus neemt.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

In Nederland gebeurd nooit iets, alleen maar in andere landen.

Het aantal mensen dat in Nederland aan het coronavirus is overleden, is met 132 gestegen naar 771, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zondag in een dagelijkse update. Daarnaast zijn 529 nieuwe patiënten vanwege het virus in het ziekenhuis opgenomen.

Ben dan wel blij dat ik tenminste op een ander land zit, wel is waar op een hoogte tussen de 2 a 3 km, maar Corona vrij. Heerlijk, en niemand is hier dakloos...iedereen zorgt voor elkaar. En de ziekenhuizen in Ribeira Grande, Paul, Porto Novo, kunnen het op hun sloffen bijbenen. Zijn wel niet de super academische ziekenhuizen waar Erthanax het over had, in de randstad vlakbij zijn dorp. Maar toch.

Ik ga mezelf eens liken op verzoek van @Lady1234, volgens haar is dat geen enkel probleem en mag. Nou lady, daar gaat ie.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

moederslink schreef:
29 mar 2020 21:16
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 21:00

Wat wil je nu eigenlijk @erthanax? Wat heeft jou dakloos zijn te maken met deze corona crisis? Misschien heb je hier iets aan: "Erger je niet verwonder je slechts".
Als ik het even voor Erthanax mag invullen : hij laat hierbij zien dat ook hij zo zijn bagage heeft en het nodige heeft meegemaakt en dat hij geen " kleine jongen is die maar wat zwamt " .
Hij is erudiet genoeg en weerlegt veel , zoniet alle, beweringen van jou of zet er op minst zijn vraagtekens bij of stelt kritische vragen waar jij helaas niet echt op ingaat. Daarmee geef jij een signaal af dat je hem en zijn vragen niet serieus neemt.
Iedereen heeft bagage @moederslink, de een een rugzak de ander een aanhanger. Mij interesseert de bagage van Den Heer Erthanax geen ene moer, en heeft ook weinig te maken met het topic Corona. Laat hem gewoon neutraal blijven.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
29 mar 2020 20:04
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 19:11
Ook tijdens een lockdown niet, dan zal ik buiten het werk om ook gewoon bij vrienden langs gaan.

Maar zoals gezegd, ik heb als het goed is corona gehad
Het is intriest, ikke ikke en de rest kan letterlijk stikken.
Als zelfs een Lockdown je gedrag niet kan veranderen, dan maar oppakken van straat en opsluiten !
Misschien moet je nog eens goed lezen wat nijogeth daadwerkelijk schreef...

Ik heb heel andere opvattingen dan hij, maar ik denk dat hij heel wat bewuster handelt dan velen om hem heen.
Jablan schreef:
29 mar 2020 20:18
In het algemeen:
Je kunt het ook overdrijven met de bronvermelding, zorgt alleen voor onnodige irritatie. Als een bericht in alle media langskomt, is het wel duidelijk, dat het om nieuws van de dag gaat. Als iets maar op 1 plek is te vinden, dan is een link wel handig.
Eens. Overal “link!” gaan roepen is nergens voor nodig en vooral irritant.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo is het maar net, moederslink.

Verwonderen doe ik mij zeker, Kees2850. Gaat u de WHO en het RIVM nu eindelijk eens bellen over die vitamine C?
Is corona nu wel of niet een onschuldig griepje, nu u, net als ik wereldwijd een groot aantal slachtoffers voorziet?
Welke kostenbesparing is eigenlijk te bereiken als "we" de scholen weer open gooien?
Vindt u 0,5% mortaliteit x 60% besmetting x 17 miljoen inwoners = 51.000 overledenen, in een paar maanden tijd in Nederland alleen, iets om u zorgen over te maken of meer iets om u over te verwonderen?

Een passend bijbelvers ter overdenking zal ik u deze keer niet geven. Ik moet ineens wel denken aan de afsluitende woorden aan meneer de president. U bent handig genoeg om die zelf te vinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 21:00
Misschien heb je hier iets aan: "Erger je niet verwonder je slechts".
Erger je dan svp ook niet aan " de kliek " , Kees, want er is geen kliek die jij kennelijk " spuugzat" bent :!: .
Obelix1 schreef: Iedereen heeft bagage @moederslink, de een een rugzak de ander een aanhanger. Mij interesseert de bagage van Den Heer Erthanax geen ene moer, en heeft ook weinig te maken met het topic Corona. Laat hem gewoon neutraal blijven.
Dat vind ik jammer, Obelix1 , met iedereen die het moeilijk heeft of heeft gehad daar heb ik deernis mee.
Als het erop aankomt in iemands leven dan roepen we ( bijna) allemaal " mamaaa" , dan zijn we ineens weer klein .
Mijn kinderen roepen ook nog als het erop aankomt : " mama , wat moet ik nou? "
Ik hoop sterk te kunnen zijn en er te zijn en ik hoop 100 te worden en geen kl **** Corona te krijgen :cry:

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 21:32
moederslink schreef:
29 mar 2020 21:16
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 21:00

Wat wil je nu eigenlijk @erthanax? Wat heeft jou dakloos zijn te maken met deze corona crisis? Misschien heb je hier iets aan: "Erger je niet verwonder je slechts".
Als ik het even voor Erthanax mag invullen : hij laat hierbij zien dat ook hij zo zijn bagage heeft en het nodige heeft meegemaakt en dat hij geen " kleine jongen is die maar wat zwamt " ......
@moederslink waarom voel jij je geroepen om het voor hem in te vullen?
Veelzeggend dat je de tweede helft van de reactie van moederslink niet mee-quote, en er ook niet op reageert. Dat begint wel een trend te worden helaas.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De berekening van Erthanax is wel een mooie. 50 duizend doden in een paar maanden. In een normaal jaar duurt dat 4 maanden (de afgelopen 3 jaar tussen de 151 en 154 duizend doden per jaar). Nu vraag ik me af hoeveel mensen er nu dagelijks sterven (dus alle doden inclusief corona). Als dit zo rond de 450 gemiddeld ligt, sterven er niet eens meer mensen dan normaal, maar sterven de mensen aan een andere reden.

Jammer dat die cijfers nu niet te vinden zijn en pas nadat een jaar voorbij is worden bekendgemaakt. Dinsdag gaan we zien hoe er verder gehandeld gaat worden omtrent horeca, onderwijs en dergelijke. Ik verwacht dat de huidige maatregelen (behalve misschien kappers) met minimaal 2 weken verlengd gaan worden. Veel horecazaken kunnen langer dan die 2 weken waarschijnlijk niet aan, als ik het zo hoor via het werk. De laatste jaren is er veel uitgebreid, waardoor er niet veel liquide middelen achter de hand zijn gehouden, wat ze nu dus de kop kan gaan kosten.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
29 mar 2020 21:46
Vindt u 0,5% mortaliteit x 60% besmetting x 17 miljoen inwoners = 51.000 overledenen, in een paar maanden tijd in Nederland alleen, iets om u zorgen over te maken of meer iets om u over te verwonderen?
In 2019 overleden er meer dan 150.000 mensen in Nederland. Zonder dat we daar de economie voor plat legden.

50.000 extra klinkt veel, maar is maar een toename van 33%. En wellicht minder:Ook zonder Corona overlijden mensen met slechte gezondheid

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

O.T.

@kees2850,

Heb ik al een tijdje willen vragen, maar om de e.o.a. reden is het er niet van gekomen. Hoe bevalt het 'kunstgras' u eigenlijk ?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, weet u Kees2850, ik ben ook in het geheel niet gelovig. Toch vind ik die pakweg twintig eeuwen oude teksten soms zeer inspirerend, vooral als ik weer eens bevangen wordt door de neerslachtigheid waarmee de mannelijke lijn van mijn familie al vele generaties mee behept is. Als ik dan wat lees in Jesaja of Openbaringen, dan weet is dat het altijd veel erger kan. Heel opbeurend.

En dat het leven doorgaat na 50.000 dooien in Nederland alleen, dat weet ik ook. Het gaat dan natuurlijk om oversterfte, boven op de "normale sterfgevallen" al lijkt niet iedereen dat te beseffen. Wereldwijd mag er wel een miljard of drie vier af. Ook dan gaat het leven door.

Het leven gaat ook door als er 3 miljoen Amerikanen zijn ontslagen. Er zijn er daar genoeg.

Hoe eerder de economie volledig instort, hoe meer ontslagen er vallen hoe beter het is. Laat de bio-industrie, de voedselindustrie, de chemie, de metaal, maar wegvallen. Geen geraffineerde suikers meer, geen bewerkt voedsel vol met e-nummers. Als door de corona-maatregelen mensen gaan honger lijden, prima, dan vallen ze tenminste af. Wie gezond is kan er wel tegen, rokers en anderen met onderliggend lijden gaan er als eerste aan. De gezondsten blijven over, ze eten alleen natuurlijk en hoofdzakelijk vegetarisch; klimaat- en milieuproblemen zijn in een klap ook opgelost. De orthomoleculaire heilstaat naakt! En dan zeuren gaat u moeilijk doen over een paar werklozen? Kom nou toch. Corona is echt niet iets om u druk om te maken, maar om te omarmen als verlossing.

Om niet al te zeer offtopic te geraken zal ik, zoals verzocht, in de huiskamer de dakloze perioden in mijn leven toelichten.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Zelfs het RIVM begint zich nu ernstig zorgen te maken. Het aantal zieken, en vooral de IC patienten lopen in een veel te hoog tempo op !

Gesloten