wanneer je de kwetsbaren direct had geïsoleerd .
Zij hadden ook zichzelf kunnen isoleren.
wanneer je de kwetsbaren direct had geïsoleerd .
Dan zijn dan wel dure adviezen:witte angora schreef: ↑12 apr 2020 13:11Het lijkt er op dat mensen steeds beter begrijpen dat de huidige maatregelen niets anders zijn dan adviezen, maar dat er geen verplichting aan zit.
Wat voor cijfers krijgen we dan van Rutte over de huidige aanpak? Dat gaat niet verder dan RIVM info.tttlocke schreef: ↑12 apr 2020 13:44Terecht ook.
Wat is precies het punt dat je maakt hiermee?
Dat er iemand anders is die er net zo over denkt als jij doet, zegt niets over 'de kwaliteit' van deze opvatting.
Een flink aantal pagina's geleden stelde ik aan critici (16again, nijogeth, kees2850 etc.) van de huidige aanpak/gang van zaken de vraag voor welk beleid jij dan wel verantwoordelijkheid zou willen nemen. Maak dat inzichtelijk op basis van cijfers. Wat betekent dat andere beleid voor de toestand in ziekenhuizen, het aantal slachtoffers, de economische situatie?
Nooit een antwoord op gekregen.
Maar volgens mij heb je toen van mij toen aan het einde van de dag (je stelde die vraag in de ochtend toen ik aan het werk was) die uiteenzetting gekregen. Natuurlijk is het vrijwel onmogelijk om dat op basis van cijfers te doen, net zoals het onmogelijk is de verwachtingen van de huidige situatie aan te geven (anders wisten we allang wanneer alles weer normaal gaat zijn, toch?). Uiteindelijk is het van beide kanten prioriteiten stellen. Zo zijn er mensen die niets te gek vinden om 1 mensenleven te redden en zo zijn er ook mensen die zeggen 'ach het is er maar 1' of zelfs 'we kunnen er wel tienduizenden missen'. En ja, ik laat me in dit geval niet leiden door emotie en ben de persoon die dat laatste letterlijk heeft gezegd. Het idee erachter is dan wel, dat daar een visie voor de langere termijn achter zit en dat we er beter, maar met misschien 10.000 minder mensen, uit kunnen komen dan met de aanpak die we nu hebben.tttlocke schreef: ↑12 apr 2020 13:44Terecht ook.16again schreef: ↑12 apr 2020 06:59Exact het standpunt wat ik een maand geleden hier al verkondigde….en waar ik destijds weinig bijval voor oogstteMoneyman schreef: ↑11 apr 2020 22:32Zojuist gelezen op LinkedIn:
Economie…de ‘intelligent gekookte kikker’
[...]
https://www.linkedin.com/posts/leo-van- ... 00257-wI20
Wat is precies het punt dat je maakt hiermee?
Dat er iemand anders is die er net zo over denkt als jij doet, zegt niets over 'de kwaliteit' van deze opvatting.
Een flink aantal pagina's geleden stelde ik aan critici (16again, nijogeth, kees2850 etc.) van de huidige aanpak/gang van zaken de vraag voor welk beleid jij dan wel verantwoordelijkheid zou willen nemen. Maak dat inzichtelijk op basis van cijfers. Wat betekent dat andere beleid voor de toestand in ziekenhuizen, het aantal slachtoffers, de economische situatie?
Nooit een antwoord op gekregen.
Het is makkelijk op kritiek te leveren. Natuurlijk heeft de huidige aanpak nadelen. Die moet je inderdaad meerekenen.
En rekenen is het. Mijn punt: zonder die ideeën (deze aanpak doet meer kwaad dan goed, vergelijkingen met langzaam kokende kikkers voor de economie etc.) in een model te stoppen en te kwantificeren, zeg je helemaal niets.
witte angora schreef: ↑12 apr 2020 14:21Klopt, die boete van 390 euro bij te weinig afstand staat. Maar er is bijvoorbeeld geen verbod om vanuit Duitsland naar Nederland te rijden. Er is geen verbod als dagjesganger in de trein te stappen. Enzovoorts, enzovoorts. Op veel dingen staat nog steeds geen sanctie omdat het adviezen en dringende oproepen zijn.
Matthias Rath is helemaal geen algemeen gerespecteerd arts wereldwijd, maar op zijn best omstreden. Er zijn er ook die hem op goede gronden een kwakzalver vinden.Kees2850 schreef: ↑12 apr 2020 15:42Dus RADAR is de boodschappenjongen van de anti kwakzalvers. Voor mij is dat al lang bekend. Maar hier tonen jullie toch echt je ware gezicht. Dr. Rath is een algemeen gerespecteerd arts wereldwijd. Hij heeft veruit meer kennis van zaken dan de losers hier. Kijk oik eens op de site van de NCI wat die over hoge dosis vitamine C zeggen en schrijven. Is de NCI ook kwakzalverij? Zie www.nci.org of www.cancer.gov/research
Ga je schamen SK
De man mag dan arts zijn, (wereldwijd) gerespecteerd is hij zeer zeker niet. Zelfs op zijn wikipedia pagina staat al direct dit:
En in de tweede daarvolgende zin staat:Matthias Rath (born 1955 in Stuttgart, Germany) is a controversial doctor,[1] businessman, and vitamin salesman.[2][3][4][5]
Rath claims that a program of nutritional supplements (which he calls "cellular medicine"), including formulations that he sells, can treat or cure diabetes, cardiovascular disease, cancer, and HIV/AIDS.[7][8] These claims are not supported by any reliable medical research.[9][10]
Ik kwam daar net vandaan.moederslink schreef: ↑12 apr 2020 15:53We hadden al lessen moeten trekken , je kon hier op wachten! [...] Nederland heeft te maken gehad met eerdere virussen , er had een draaiboek voor een pandemie moeten klaar liggen in de hele Westerse ontwikkelde samenleving. [...] maar nmm hebben " ze " die oudjes en hun verzorgers in de tehuizen plus de thuiszorg zonder beschermingsmiddelen veel te lang laten verrekken. [...] Ik ga weer verder in de tuin.....
Je hebt volkomen gelijk ook, ik heb het aangepast.