Van testen gaat geen genezende werking uit.
Ik denk dat het enkel goed is voor de statistiek.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitterItaliaanse arts: ‘Als dit alles is wat Nederland doet, hebben jullie over een week 4.000 besmettingen’
Volgens mij leest Rutte ook mee op het forum, de boodschap lijkt me nu wel duidelijk.Omdat er mensen zijn die nog niet doordrongen zijn van de ernst van het virus, wil de premier nogmaals benadrukken dat de nieuwe maatregelen voor iedereen gelden, dus ook voor mensen die niet tot een van de risicogroepen behoren.
Zoon had geen griep, maar een longontsteking. Tegen griep helpt idd geen antibiotica, bij een longontsteking is niet altijd meteen duidelijk of dit door een virus of door een bacterie komt.Jablan schreef: ↑13 mar 2020 15:53Aanloopzoon begon begin vorige week te hoesten en dat klonk zo raar, dat ik hem direct thuisgehouden heb. Inmiddels 100% van de symptomen van longontsteking en nog steeds thuis, omdat ik vorige week al zuurstof + masker had geregeld. In elk geval wel antibiotica gekregen, waar hij goed op reageert. Kan ook niet anders, want het is een breed spectrum medicijn.
In den beginne was het nodig om vast te kunnen stellen waar de besmetting vandaan kwam, en met wie de patiënt in contact is geweest. Dit om de maatregelen die genomen moesten worden zoveel mogelijk te kunnen beperken.Geip Suusje schreef: ↑13 mar 2020 16:29Van testen gaat geen genezende werking uit.
Ik denk dat het enkel goed is voor de statistiek.
Dat is waar ik op doelde 'eerst ik en dan de rest' mentaliteit. Ik hoop echt dat het virus zo min als mogelijk slachtoffers maakt maar de paniek bepaald de manier van handelen.Bob Schurkjens schreef: ↑13 mar 2020 21:28Voor mij is het is plat egoïsme. Waarom rekening houden met mensen die je toch niet kent? Gewoon je winkelkar nokkievol gooien en daarna snel weer naar huis.
Bob Schurkjens schreef: ↑13 mar 2020 21:28Voor mij is het is plat egoïsme. Waarom rekening houden met mensen die je toch niet kent? Gewoon je winkelkar nokkievol gooien en daarna snel weer naar huis.