Coronavirus - algemeen topic

Geip Suusje

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
13 mar 2020 15:55
Nou wordt hij getest, is het weer niet goed.
Van testen gaat geen genezende werking uit.

Ik denk dat het enkel goed is voor de statistiek.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Italiaanse arts: ‘Als dit alles is wat Nederland doet, hebben jullie over een week 4.000 besmettingen’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitter

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Omdat er mensen zijn die nog niet doordrongen zijn van de ernst van het virus, wil de premier nogmaals benadrukken dat de nieuwe maatregelen voor iedereen gelden, dus ook voor mensen die niet tot een van de risicogroepen behoren.
Volgens mij leest Rutte ook mee op het forum, de boodschap lijkt me nu wel duidelijk. :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels hebben de ziekenhuizen in Brabant code rood afgekondigd: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... ten-ziekte

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
13 mar 2020 15:53
Aanloopzoon begon begin vorige week te hoesten en dat klonk zo raar, dat ik hem direct thuisgehouden heb. Inmiddels 100% van de symptomen van longontsteking en nog steeds thuis, omdat ik vorige week al zuurstof + masker had geregeld. In elk geval wel antibiotica gekregen, waar hij goed op reageert. Kan ook niet anders, want het is een breed spectrum medicijn.
Lady1234 schreef:
13 mar 2020 16:23
Antibiotica helpt niet tegen griep. En zoon voelt zich al beter.
Zoon had geen griep, maar een longontsteking. Tegen griep helpt idd geen antibiotica, bij een longontsteking is niet altijd meteen duidelijk of dit door een virus of door een bacterie komt.
Dan kan nl allebei mogelijk zijn.
Dan is het in dit geval zeer waarschijnlijk een bacteriële infectie geweest.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Die indruk had ik ook, antibiotica met een breed spectrum. daar reageert de zoon goed op. Bacterie dus waarschijnlijk.
Evengoed adequaat gereageerd en zoon binnen gelaten, en zelf aan de slag gegaan.

Gaat het inmiddels beter met hem?

Succes,

witte angora

Geip Suusje schreef:
13 mar 2020 16:29
Lady1234 schreef:
13 mar 2020 15:55
Nou wordt hij getest, is het weer niet goed.
Van testen gaat geen genezende werking uit.

Ik denk dat het enkel goed is voor de statistiek.
In den beginne was het nodig om vast te kunnen stellen waar de besmetting vandaan kwam, en met wie de patiënt in contact is geweest. Dit om de maatregelen die genomen moesten worden zoveel mogelijk te kunnen beperken.

Inmiddels is van heel wat patiënten niet meer na te gaan waar ze het op hebben gelopen, en met wie ze in contact zijn geweest. Daarom wordt al lang niet meer ieder kuchje getest.

Vanwege het laatste zal het, denk ik, niet zoveel meer met statistiek te maken hebben. Het gaat er volgens mij meer om om de grote lijnen in de gaten te kunnen houden. Waar de brandhaarden zitten enzovoorts. Om zo effectief mogelijk op te treden, en het liefst zo min mogelijk rigoreus. Alleen, wat is effectief? Wanneer zijn maatregelen voldoende, en wanneer onvoldoende? Dat kun je eigenlijk pas achteraf beoordelen.

Je ziet dat steeds meer landen op slot gaan. Denemarken en Tsjechië hebben inmiddels de grenzen ook al gesloten, naar Polen gaan geen treinen en vliegtuigen meer. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatregelen

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jablan?

Na 8 dagen een Corona test is te laat, maar de test capaciteit zit nu aan maximale.
Elke normale griep of Corona, dat weet je pas achteraf en 95% is gewone griep, 5% Corona.

Ook een gewone bloed test voor normale zieken worden nu minder gedaan omdat Corona voor ging.
In het plaatselijke ziekenhuis hoorde ik dat ze nu overwerken om meer testen te doen, maar nu is testmateriaal voor Corona test vrijwel op, en dan is elke gewone griep opsluiten alsof het Corona is... dan maken we ons druk om niets.

Laten we ons niet gek maken, 1 op de 20 griep patiënten is maar Corona, en vele Chinezen zijn weer hersteld, en werken weer.

Een ander probleem is dat juist in China waar vele fabrieken stil vielen ook een fabriek van Test materiaal tussen zat.
Dan word het lastig bij een dergelijke epidemie testen, en die hadden ze in China moeten uitsluiten van de strenge regels.
Het probleem is dus enkele grote en ik had liever meerdere kleinere bedrijven gehad.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Mark Rutte heeft met het statement de knuppel in het hoenderhok gegooid en enkel het negatieve is door bezorgde burgers blijven hangen. De bevoorrading van supermarkten wordt niet beperkt en hamsteren is niet noodzakelijk want er zijn nog voorraden voldoende zoals toiletpapier en andere middelen die niet echt tot de voedsel behoefte behoren. Tot mijn verbazing ging ik op vrijdag rond 17 uur mijn weekend boodschappen doen en bijna alle gekoelde groentes waren weg. Vlees en vleeswaren schappen nagenoeg leeg groentes in blik of glas nog een paar keuzes en gelukkig heb ik een paar voor gebraden gehaktballen, voorverpakte kook klare aardappelen en een pot doperwten met wortels kunnen scoren. Het lijkt wel of de wereld ophoud te bestaan en iedereen egoïstisch bezig is om zoveel als mogelijk voedsel in te kopen. Vriezers worden vol gestopt met etenswaren die normaliter niet gekocht zouden worden maar het motto 'better safe then sorry. staat als een huis. De lente gaat beginnen en de kans dat het virus zich verder verspreid zal afnemen maar of dat met het corona virus ook zo zal zijn is nog niet helder alhoewel China waar het begon een positief beeld laat zien omdat de buitentemperaturen stijgen en het corona virus sneller afsterft. Paniek is en blijft een slechte raadgever maar wat ik nu zie en meemaak door het onnodig hamsteren riekt naar egoïsme om maar vooral te overleven zonder rekening te houden met een ander. In een ver verleden was er een pest uitbraak en vooral de arme mensen overleefde de pest niet maar de rijke mensen wel en als ik wat doordenk kwam dat mede doordat de rijke mensen voedsel genoeg hadden ingeslagen m.a.w. het hamsteren wat nu weer gebeurd.

moederslink

Misschien hamsteren velen wel niet zozeer uit egoïsme ( dat zeker óók) , maar omdat ze verwachten meer en lange tijd binnen te ( moeten ) blijven, om niet besmet te raken of een ander mogelijk te besmetten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of doen ze tegelijkertijd boodschappen voor anderen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik greep dinsdag al mis. De mensen slaan inderdaad nogal door maar het was wel iets wat je aan kon zien komen.

Wat de mensen met al dat wc papier moeten doen, geen idee.

Vanmiddag was er bij ons geen groente en fruit meer behalve appels, geen vlees, melk, geen blikgroente en brood meer en geen kattengrit.

Gelukkig kwam ik voor de appels en nog wat dingen die ze nog wel hadden.

@moederslink: ze hamsteren niet voor twee weken maar voor máánden. Er gaat straks heel wat eten weggegooid worden.

witte angora

Maar ja, er is hamsteren en hamsteren. Een voorraadje voor ongeveer een maand is heel wat anders dan de winkels plunderen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor mij is het is plat egoïsme. Waarom rekening houden met mensen die je toch niet kent? Gewoon je winkelkar nokkievol gooien en daarna snel weer naar huis.

moederslink

Ik moet echt zeggen dat Ik dat hier nog niet zie, geen tjokvolle karren , geen lege schappen.
Groente, fruit, aardappels , pasta , rijst , blikken , allemaal volop aanwezig en ook wc papier.
Nou is dit een vrij arme gemeente, veel uitkeringen ook , dus het zou best kunnen dat wanneer hun geld wordt gestort , eind vd maand , dat ze dan ook hier los gaan.

Ik heb een voorraadje voor +-2 weken in huis, maar dat had ik sowieso al altijd.

Maar ik denk ook dat veel mensen de komende weken binnen zullen blijven en daarom het nodige inslaan.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Bob Schurkjens schreef:
13 mar 2020 21:28
Voor mij is het is plat egoïsme. Waarom rekening houden met mensen die je toch niet kent? Gewoon je winkelkar nokkievol gooien en daarna snel weer naar huis.
Dat is waar ik op doelde 'eerst ik en dan de rest' mentaliteit. Ik hoop echt dat het virus zo min als mogelijk slachtoffers maakt maar de paniek bepaald de manier van handelen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
13 mar 2020 21:28

Kom, kom niet zo negatief. Die volle karren zijn vast bestemd voor alle kwetsbare ouderen in de wijk. :evil:

witte angora

In Suriname is één iemand het land binnen gekomen die positief getest is. En meteen volgen er rigoreuze maatregelen.

https://www.srherald.com/suriname/2020/ ... ronavirus/

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De wereld maakt de grenzen dicht. Turkije, Peru, Kenia, Spanje. Morgen zijn vermoedelijk alle grenzen dicht voor Europa.

Plaats reactie