Coronavirus - algemeen topic

Obelix1

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 10:01

Kees2850 schreef:
14 mar 2020 09:40
Er is in Nederland nog niemand jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende ernstige ziekte overleden direct gerelateerd aan het corona virus. De ernst van dit virus valt dus reuze mee.

Omdat er niet meer wordt getest zijn de cijfers van besmettingen onbetrouwbaar. De verhouding besmettingen en doden daarmee ook.

Het AD meldt vanmorgen dat ziekenhuizen massaal operaties en afspraken met patiënten afzeggen. Andere mensen met medische klachten worden dus meer en meer de dupe van de corona hysterie.

Is dat wat we willen?
We willen gezonde mensen Kees, jong of oud...maakt niet uit, als je maar gezond kan genieten van het leven.

Dat is mijn uitgangspunt, daarom zit ik hier en niet daar.

Als iedereen gewoon de raad van Mark hadden opgevolgd en iedereen was gewoon zoveel mogelijk thuis gebleven, dan hadden de ziekenhuizen nog grondspeling genoeg. Maar zolang de mensen dat nog steeds niet doen, is het eigen verantwoordelijkheid en maken jullie jezelf ziek zonder er erg in te hebben.

Dat is triest, daar heb je gelijk in.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 14 mar 2020 10:02

Ik las dat ergens in het oosten van het land een voedselbank tijdelijk geen eten meer uitdeelt in verband met besmettingsgevaar.

Sorry hoor, maar dat kun je naar de groep mensen die daarop vertrouwt toch niet maken! Pak dat dan anders aan, verdeel de ophaalmomenten, probeer thuis te bezorgen. Als de locatie (bij een zorgcentrum) even niet kan, probeer dan in overleg met de gemeente tijdelijk ergens anders....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:09

Het was trouwens, als je denkt in termen van maatregelen, bizar te zien dat er:
- bij de ingang van de appie een verzoek hing om onderling contact zoveel mogelijk te vermijden
- zoveel mogelijk gebruik te maken van de scankassa's
- indien dat niet kon of wat dan ook, dan pinnen
- indien iemand alleen contant geld had - zover heb ik niet gelezen.

Dan wil je afrekenen, en zie je bij de kassa toch wel flinke rijen staan, en van de 4 scankassa's worden er maar 2 gebruikt. Het zijn geen moeilijke scanapparaten; vergelijkbaar met de Ikea. Je kunt weliswaar een handscanner gebruiken en daar afrekenen, maar je kunt ook bij de kassa zelf scannen. En dat was allemaal niet zo moeilijk. Dus de keuze voor een kassa was ook niet zo moeilijk.

Ok, ik had deze keer geen spaarzegeltjes. Boeit even niet. De aardappelen waren ook 2 x zo duur als dat ik normaal gesproken heb.

Enneh, Kees... er zit weinig vrouwelijks aan mijn persoontje. ;)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:14

Theotrucker noemde het al, nu op RTL nieuws: Nederlandse wetenschappers ontdekken middel tegen Corona. Niet dat het morgen al beschikbaar is, maar het is in ieder geval niet meer uitzichtloos.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gen-corona

Edit: naam gewijzigd. Ere wie ere toekomt. :D
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 mar 2020 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 14 mar 2020 10:20

Dat duurt maanden, zeiden ze. En een vaccin anderhalf jaar.

Ik vraag me dan wel af hoe ze toen aan die Mexicaanse griepvaccins kwamen? Of was dat al een bestaand virus?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:30

Dan is het nog aparter dat je pas ruim een jaar hier bent.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:36

Klopt, Kees, ik heb het even aangepast.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 10:37

Klopt, je kan hier erg snel ziek worden als je niet oppast, en de zorg is zeker minder proff. Daarom pas ik ook verdomd goed op, en volg de raad van de wijzen altijd op.

Bacteriën.. man hou op, zo agressief als hier kom je ze nergens tegen. Heb ze eens onder de microscoop bekeken, monsters. Ik heb gevoelige oren en heb 3 maanden met ontsteking rond gelopen, trommelvlies kapot en zelfs de groene ziekenhuis bacterie heeft gehuisvest. Daar werd ik nou helemaal nerveus van en de KNO arts toch wel.

Maar goed, die virus krijgen ze wel onder de duim, het duurt allemaal nog eventjes. Ik hoop voor iedereen dat het snel voorbij gaat.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:42

Grappig dat ik deze accountnaam alleen hier gebruik, en zeer zeker weet dat ik jou of je partner nooit aan de lijn heb gehad - wie je ook mag zijn.

Maar nu maar weer on-topic.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 11:17

Oelala Angoro, Corona of Corono nu begin ik ook te twijfelen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 14 mar 2020 11:57

Is Kees 2850 nu ook ziek?
Als je zware griep hebt en in bed licht kun je wel eens dingen fout gaan roepen!
Als Witte Angora als zij... en Hij reageerde, of was hij/zij ooit trans gender?

Verder komt Paul Hanen ook als echte vrouw vaak prima over, net als Koot & Bie ooit....
en hoor regelmatig echte dames die na veel roken een zware mannen stem hebben!

Maar ook beroepen hebben vaak vooroordelen:
Timmervrouw.
Wethoudster.
Loodgietster.
Brandweervrouw.
Vrachtwagen Chauffeuse.
Money vrouw.
Toilet man...... want die dames zagen het niet meer zitten!

Als ik bovenstaande berichten lees zijn er hier vele zieken die zich nu goed vermaken hier!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 mar 2020 12:02

KKT

Houd op met die onzin.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 14 mar 2020 12:14

Zo, en nu weer on topic.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 14 mar 2020 12:16

Kees2850 schreef:
(...)
Is dat wat we willen?
Kees wat is jouw idee hieromtrent? Het virus letterlijk en figuurlijk maar ' loslaten ' ?
Nu heerst chaos, paniek , en een bijna verlamd land.
Wat zou er vlg jouw idee dan gebeuren als we niets meer doen vanaf nu?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 14 mar 2020 12:34

Kees2850 schreef:
Er is in Nederland nog niemand jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende ernstige ziekte overleden direct gerelateerd aan het corona virus. De ernst van dit virus valt dus reuze mee.
...
Het AD meldt vanmorgen dat ziekenhuizen massaal operaties en afspraken met patiënten afzeggen. Andere mensen met medische klachten worden dus meer en meer de dupe van de corona hysterie.

Is dat wat we willen?
Ja, dat is wat verstandig is.

Het klinkt misschien hard, maar het is ook helemaal niet erg dat er wat mensen dood gaan of ernstig ziek worden. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het wordt wel een probleem als mensen onnodig overlijden. Dat gevaar ligt op de loer als
1. Er te veel mensen tegelijk ziek worden en de ziekenhuizen die toeloop niet aankunnen, en
2. Ziekenhuispersoneel ook kwetsbaar is en de al krappe capaciteit nog kleiner wordt, en
3. Er geen of te weinig middelen zijn die verlichting bieden of je kunnen helpen over de zieke heen te komen.

De huidige voorzorgen hebben er niet zozeer mee te maken dat het virus zo gevaarlijk zou zijn. De maatregelen zijn vooral bedoeld om de verspreiding van de ziekte te vertragen, zodat de piek minder hoog is en er voldoende capaciteit over blijft om de zieke mensen bij wie hulp nodig is die hulp ook te kunnen bieden. (Met daarbij als bij-effect dat er ook nog de kans is dat er op een gegeven moment een medicijn zou kunnen komen)

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 14 mar 2020 12:59

Dat is hier nu al een keer of 5 uitgelegd, dus wie het nog niet snapt, wil het niet snappen denk ik.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 14 mar 2020 13:12

Even druk als altijd in het plaatselijke winkelcentrumpje, het restaurant zit tot de laatste stoel vol, en wordt gepraat, gelachen en gehoest. Werkelijk ongelofelijk, maar binnen 14 dagen liggen de meeste ziek in bed, als we zo doorgaan.

Wel vreemd dat de supermarkt van AH bijna leeg was, zelfs water en chips totaal uitverkocht.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 14 mar 2020 13:17

Ik lees op teletekst dat er tot nu toe 804 mensen positief zijn getest en helaas 10 mensen mede door het virus zijn overleden. 804 mensen waarvan het merendeel in eigen huis wordt verpleegt en hopelijk ook hersteld is geen reden tot algehele paniek maar het wordt in de media zo groot gemaakt en nog net niet vergelijkt met de pest die in de oudheid veel slachtoffers heeft gemaakt. De genomen voorzorgsmaatregelen maken nog niet dat de samenleving een halt toegeroepen wordt maar zo vatten we dat wel op, verkouden blijf thuis, hoesten blijf thuis, verhoogde lichaamstemperatuur dan wel koorts blijf thuis terwijl de kans dat iemand besmet is nagenoeg nihil is. We hebben een kwakkel winter achter de rug en bijna iedereen niest, proest of hoest wel een keer en voelt zich niet echt 100% fit maar is dat een reden om ziek thuis te blijven en alvast de voorraad kast en de vriezer vol te stouwen met vlees en massaal hygiëne producten in te slaan!. Ik zie het al gebeuren mensen die geen zin hebben om te werken melden zich met de klacht verkoudheid o.i.d. ziek en maken daarmee misbruik van de uitgebroken paniek en krijgen nog doorbetaald ook want de arbodiensten gaan niet actief controleren.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 13:39

BL2 schreef:
14 mar 2020 13:12
Even druk als altijd in het plaatselijke winkelcentrumpje, het restaurant zit tot de laatste stoel vol, en wordt gepraat, gelachen en gehoest. Werkelijk ongelofelijk, maar binnen 14 dagen liggen de meeste ziek in bed, als we zo doorgaan.

Wel vreemd dat de supermarkt van AH bijna leeg was, zelfs water en chips totaal uitverkocht.
Oproep van Mark gemist waarschijnlijk, thuisblijven! Bovendien loopt W.A. ook te struinen voor zijn soepgroenten dus het goede voorbeeld als topic starter is ie ook niet echt.

Als volgende week echt de pleuris uitbreekt dan weet iedereen in ieder geval wel wat corono niet is.

Het warme weer zou moeten helpen maar nodigt ook weer om naar buiten te gaan, de juiste keuze maken blijft voor velen moeilijk.

Lastig met eigenwijze bevolking, ik vind dat Mark wel goed zijn best doet om het een en ander in te dammen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 13:51

Er staat nergens dat mensen geen boodschappen mogen doen. Enkel wordt er gezegd dat hamsteren niet nodig is. En die soepgroente is niet om te hamsteren; als ik soep maak, is dat standaard 3 liter. Kan ik een keer of 6 van eten. Gewoon omdat dat het makkelijkste is.

Plaats reactie