LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiterst interessant artikel. Zeker gezien het feit dat ik in maart en april twee keer in het ziekenhuis ben geweest ivm problemen. Ook in mei had ik daar twee afspraken en hopelijk zorgt de behandeling volgende week voor een definitieve oplossing.

Het ziekenhuis was tijdens mijn bezoeken overwegend uitgestorven, maar afgelopen week een klein beetje normaler.

En dat in een streekziekenhuis in Brabant,

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeker interessant, echter , het jaar is nog niet voorbij en het virus is nog onder ons én we kunnen mogelijk in het najaar weer een 2e golf krijgen .
Ik denk dat de kaarten pas echt geschud kunnen worden als we al deze ellende achter ons hebben.

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Prima dat men vraagtekens plaatst bij die stelling. Maar men komt niet met cijfers, hoeveel levensjaren dan wel verloren zijn, doordat reguliere zorg op een laag pitje staat.
Artikel maakt mij iig duidelijk, dat we toch nog eens naar doelmatigheid van de zorg moeten kijken.
De veronderstelling dat 11.500 euro aan ziekenhuiszorg een extra gezond levensjaar oplevert, lijkt haar niet erg gegrond op bewijs. ‘We doen in Nederland helemaal geen kosteneffectiviteitsanalyse voor alles. ......
De auteurs veronderstellen bovendien dat alle gegeven zorg noodzakelijk is. Er zijn belangrijke aanwijzingen dat een behoorlijk deel van de Nederlandse zorg onzinnig is. ‘

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat er levensjaren verloren zijn gegaan door het uitstellen vd reguliere zorg lijkt mij evident.
Hoevéél , dat is nog niet te zeggen, niet nu al.
Daarom heb ik al diverse deskundigen horen vertellen dat alles op alles gezet moet worden, dat de reguliere behandelingen kunnen doorgaan bij een volgende uitbraak.
Dat Lady mazzel heeft gehad is fijn, ik heb 3 maanden (!) moeten wachten en ik weet nu nog niet wat de gevolgen zullen zijn. Ik denk dat het meevalt, maar ben er niet zeker van.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
30 mei 2020 23:00
Fantastisch nieuws. Belgische grens is vandaag open gegaan. Maandag zullen de terrasjes overspoeld worden. Kunnen al die kwetsbare oudjes beter maar binnen blijven.
En door wie en waar worden ze dan overspoeld?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet door mij in elk geval. Heb het veel te druk dit weekend. Morgen heeft mijn vader zijn verjaardag voor zijn vaste vriendengroep, toch ruim 10 man, waarmee ik hem ga helpen en maandag ga ik zwemmen bij een vriendin met wat anderen en daarna bbqen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
30 mei 2020 23:00
Fantastisch nieuws. Belgische grens is vandaag open gegaan. Maandag zullen de terrasjes overspoeld worden. Kunnen al die kwetsbare oudjes beter maar binnen blijven.
Maar aan Duitsers wordt gevraagd vooral niet naar Roermond te komen, of geldt dat niet meer? :roll:

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kees2850 schreef:
30 mei 2020 23:00
Fantastisch nieuws. Belgische grens is vandaag open gegaan. Maandag zullen de terrasjes overspoeld worden. Kunnen al die kwetsbare oudjes beter maar binnen blijven.

Het besluit heeft de Veiligheidsregio Zeeland - en zeker ook de Zeeuws-Vlaamse burgemeesters – verrast. ,,Het is onverwacht dat België nu al deze versoepeling aan de grens doorvoert”, aldus Jan Lonink, voorzitter van Veiligheidsregio. ,,Het is een week eerder dan voorzien. We hebben steeds met de grensregio contact gehouden, dit verrast ons net als dat het de inwoners van België verrast. De versoepeling kan op sommige plaatsen in Zeeland voor extra drukte zorgen.

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/ne ... d&steps=20

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
31 mei 2020 08:02
Kees2850 schreef:
30 mei 2020 23:00
Fantastisch nieuws. Belgische grens is vandaag open gegaan. Maandag zullen de terrasjes overspoeld worden. Kunnen al die kwetsbare oudjes beter maar binnen blijven.
Maar aan Duitsers wordt gevraagd vooral niet naar Roermond te komen, of geldt dat niet meer? :roll:

Aan de Nederlandse kant is niets veranderd, de grens stond altijd al open. De Belgen hebben nu iets gewijzigd. Wellicht dat het advies om niet massaal te komen nu ook voor Belgen gaat gelden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Belgen naar Sluis en andersom pas een week later?

Denk dat dit een puinzooi gaat worden, weet naast Goedkopere Tabak en Benzine ook vele dagelijkse dingen die
daar duurder zijn, en de supermarkt zal erg leeg geplunderd worden en dan zie je aan prijsje op lege stelling dinsdag wat voor Belgen duurder is!

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
31 mei 2020 09:36
witte angora schreef:
31 mei 2020 08:02
Kees2850 schreef:
30 mei 2020 23:00
Fantastisch nieuws. Belgische grens is vandaag open gegaan. Maandag zullen de terrasjes overspoeld worden. Kunnen al die kwetsbare oudjes beter maar binnen blijven.
Maar aan Duitsers wordt gevraagd vooral niet naar Roermond te komen, of geldt dat niet meer? :roll:

Aan de Nederlandse kant is niets veranderd, de grens stond altijd al open. De Belgen hebben nu iets gewijzigd. Wellicht dat het advies om niet massaal te komen nu ook voor Belgen gaat gelden.
Dan moet er vanaf deze kant wel onverwacht snel gereageerd worden... :roll:

Ach, eigenlijk laten toch steeds meer mensen alle adviezen los. Het handhaven wordt ook steeds minder. Het enige wat mensen nog kunnen doen is zichzelf beschermen, zo goed en zo kwaad mogelijk. En dat is en blijft: hou anderhalve meter afstand en zoek niet de drukte op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

" morgen dus " 🤔:
1 juni 2020 gaat de boeken in als de dag dat de economie weer voorzichtig wordt opgestart.
Wijs ? Onwijs? We zullen het wel horen ....ik blijf voorzichtig als oudere.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
31 mei 2020 12:09
" morgen dus " 🤔:
1 juni 2020 gaat de boeken in als de dag dat de economie weer voorzichtig wordt opgestart.
'De economie' heeft nooit stil gelegen en is altijd zo goed en zo kwaad als het kon doorgegaan.
De wijzigingen per 1 juni hebben slechts beperkte economische impact.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
31 mei 2020 12:09
" morgen dus " 🤔:
1 juni 2020 gaat de boeken in als de dag dat de economie weer voorzichtig wordt opgestart.
Wijs ? Onwijs? We zullen het wel horen ....ik blijf voorzichtig als oudere.

Ik ken meerdere 70-plussers, waarvan een paar zelfs zo'n 2 maanden terug het dringende advies van hun arts hebben gekregen geen stap buiten de deur te zetten en geen anderen binnen te laten (en die zoveel mankeren dat overlevingskans zo'n beetje nihil is), die nu gezellig gaan winkelen, visite ontvangen, op visite gaan enz. Dit alles omdat het nu 'mag' van de overheid. Alsof ze nu geen enkel risico meer lopen. Door de versoepeling van de maatregelen lopen ze naar mijn mening juist meer risico op besmetting.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom zeg ik: mensen kunnen nu alleen zichzelf nog beschermen. Het is echt te hopen dat er geen tweede golf komt, maar als hij wél komt - of je er in zit of niet, kun je voor een belangrijk deel alleen maar zelf bepalen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In de trein naar Zandvoort is het weer foute boel: te druk, mensen kunnen geen afstand houden. Pinksterweekend, mooi weer, echt mooi weer, zie de mensen maar tegen te houden... En nee, je kunt inderdaad niet zien dat al deze mensen geen noodzakelijke reis maken... :roll:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/268089/a ... R0g-lrTF7o

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
31 mei 2020 12:57
In de trein naar Zandvoort is het weer foute boel: te druk, mensen kunnen geen afstand houden. Pinksterweekend, mooi weer, echt mooi weer, zie de mensen maar tegen te houden... En nee, je kunt inderdaad niet zien dat al deze mensen geen noodzakelijke reis maken... :roll:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/268089/a ... R0g-lrTF7o

Ik zie dat de heren in 3-delig kostuum lopen en de dames in mantelpakje. Dus noodzakelijk, lijkt me. :mrgreen:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

En dat natuurlijk nagenoeg allemaal zonder mondkapje.
Gelukkig is dat probleem morgen opgelost. :?

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De Zeeuwse burgemeesters zijn overvallen door het besluit van België om de grenzen zo goed als helemaal weer open te gooien. Ze vrezen drukte door de Belgen in hun provincie. De Zeeuwen gaan extra boa's en agenten inzetten. "Schandalig van de Belgische bestuurders", zegt Jan Lonink van de Veiligheidsregio Zeeland.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oor-belgie

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zat er aan te komen... :roll:
Kees2850 schreef:
30 mei 2020 23:00
Fantastisch nieuws. Belgische grens is vandaag open gegaan. Maandag zullen de terrasjes overspoeld worden. Kunnen al die kwetsbare oudjes beter maar binnen blijven.
De terrasjes in België gaan trouwens op 8 juni open, dus ja... Waar moet je als Belg vanaf maandag dan naar toe om een pilske te pakken, niet?

Gesloten