LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Uit Brazilië komt minder goed nieuws: Inmiddels zijn er 499.966 geregistreerde besmettingen. Het is het tweede land dat over het half miljoen heen komt. Officieel dan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alle belgen kunnen een promotie pakken van echte bieren bij de Colruyt, dus zie de noodzaak hiervan niet in.
Meer winkelen van goederen die in Nederland goedkoper zijn en terug 1 pintje wat mag als je geen beginner bent.

Want naast goedkope LPG en Benzine voor Hollanders is de Diesel nu andersom.
Niet alles is goedkoper en Belgen halen dus bepaalde producten en in de kar herken je en Hollander of Belg, en dat is aan beide kanten van de grens al jarenlang zo.
En we hoeven niet tot 8 juni te wachten, bel een Belg en die komt Tabak en zo voor jou brengen....
Ik fietste vaak met volle fietstassen heen en weer, alleen iets andere inhoud...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In Roermond is het weer druk, zoals te verwachten was. Er mogen nu eenmaal niet meer dan 3000 mensen in het outlet centre. https://www.1limburg.nl/duitsers-de-fil ... t-te-mogen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Je kunt 100 x oproepen om NIET te komen, maar men komt gewoon en staat in een 5km lange file in de warmte🤨

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is mensen eigen, moederslink. Doe je niks aan. Lang, lang geleden was ik een keer een weekje naar Luxemburg. Daar tankte je in die tijd goedkoop, en 90 km verder, vlak voor de Nederlandse grens, gooide je er nog even de laatste goedkope liters in. Maar je wist, want dat had al in de krant gestaan, dat er bij de laatste pomp voor de grens lange rijen zouden staan. Dus ik ging bij de voorlaatste pomp tanken. Had er een of twee voor me. Afijn, vier kilometer verder was de laatste pomp, rijen, dat wil je niet weten... en dat om, dachten ze, nog een kwartje meer uit te sparen. Uren wachten, motor starten, 4 meter rijden, motor afzetten, enzovoorts enzovoorts... :lol:

Het is allemaal zo voorspelbaar. Daarom doe ik graag mijn eigen ding, ik fiets er doorgaans zo doorheen. Inderdaad, ook met de auto. :mrgreen:

En dat is met dit soort dingen ook. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt kun je een redelijk inschatting maken waar het wel of niet druk is - en dan weet je ook waar je wel of niet naar toe kan, en op welke manier.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Treffend en wáár :lol: .
Hoe dan ook : ik gebruik mijn gezonde verstand wel en ga geen risico.s lopen.
En de zomer moet nog komen :D
Morgen én overmorgen nog goed warme zomerse dagen en allemaal naar de kust.....jippie!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lol.... ik ga morgen, denk ik, verder met mijn 'nieuwe' burootje. Gisteren opgehaald, vooroorlogs massief eikenhout, zwaar onder de boenwas, moet wel een en ander aan gebeuren. Eén laatje is schoon, kostte me bijna één t-shirt. Nu de rest nog... :(

En de volgende etappe wandelen, dat wordt van de week wel weer, maar niet in het weekend. En ja, op een route waarvan ik zeer zeker weet dat ik er geen mensen tegenkom. De twee routes daarna zijn ook errug rustig, zeker de weten... Nederland is groot zat, je hoeft niet allemaal tegelijk op het strand of op een terras te zitten om je opperbest te vermaken. :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat word morgen ochtend rondje industrie terrein, vrijwel iedereen is vrij!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
31 mei 2020 17:36
In Roermond is het weer druk, zoals te verwachten was. Er mogen nu eenmaal niet meer dan 3000 mensen in het outlet centre. https://www.1limburg.nl/duitsers-de-fil ... t-te-mogen
En dit soort weekend hebben we nu al meermaals gehad en ondanks de situatie zie je het aantal besmettingen/opnames niet toelopen. Je kunt nu dus wel de conclusie trekken dat dus geen enkele invloed heeft op de verspreiding van het virus.

Zo is er nog niets te zien van de mooie stranddag of de opening van Ikea enkele weken geleden waar ook tientallen/honderden mensen in de rij stonden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat het aantal besmettingen niet toeneemt komt dus doordat mensen voldoende afstand houden. Dat lijkt dus een belangrijke manier te zijn om het virus onder controle te houden. Het gaat nu de vraag worden of iedereen daar blijvend aan mee werkt, of dat mensen vroeg of laat die afstand overboord gaan gooien.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben bang dat dit niet jarenlang haalbaar is. Het eind van bioscopen, theaters, muzikanten, koren, sportwedstrijden, vastelaovend, bruiloften, cafés, communiefeesten. Vul maar aan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Theotrucker schreef:
01 jun 2020 10:22
Ik ben bang dat dit niet jarenlang haalbaar is. Het eind van bioscopen, theaters, muzikanten, koren, sportwedstrijden, vastelaovend, bruiloften, cafés, communiefeesten. Vul maar aan.
Goh, dat zeg ik nu al maanden. Maar dat wordt meestal beantwoord met 'als je maar naar de kroeg kan'. Maar realistisch gezien gaan mensen dit niet volhouden en als er geen zicht is op een einde, dan gaan ze het ook steeds sneller loslaten.

Ik vraag me wel af hoe het over een uurtje gaat lopen. Zelf ga ik vanmiddag echter gewoon naar een vriendin toe, want gezellig zal het niet zijn op de terrassen of in de kroegen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog even afwachten, Theo. Met een week of drie kunnen 'we' een inschatting maken wat de gevolgen zijn van de versoepelingen van vandaag. Misschien valt het mee, maar daar zijn we toch echt allemaal, met elkaar, verantwoordelijk voor. En laten we eerlijk zijn, waren de bioscopen, theaters, restaurants en café's nu echt altijd voor 90-100% gevuld? Toch echt niet.

Vanmorgen even naar de super geweest. Met auto's was het erg rustig (behalve bij de winkels, daar was het voor de ochtend niet zo gek drukker als anders op een ochtend, iets rustiger zelfs denk ik), fietsers enigszins rustig (niet druk tenminste, en al helemaal geen 'sportievelingen'. Wel een paar gezinnen aan de wandel met kleuters op een driewieler. Ik krijg toch wel het idee dat een groep mensen accepteert dat niet alles kan op de momenten dat we het zouden willen. Dat ze er op uit gaan wanneer het kan. Of die groep groeiende is weet ik niet, die inschatting kan ik niet maken.

En op de terugweg een tante Wout in een grote politieauto, enigszins verstopt, geen idee wat ze er deed. De hoeveelheid verkeer in de gaten houden? Echt geen idee.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier waren de supermarkten overvol. Grotendeels Duitsers. Dan kunnen ze zonder mondkapjes winkelen. Vanmiddag even de grens over, mondkapjes meenemen op en tanken. € 1,18. Super95 E5. E10 kost € 1,15, die wil Ik niet.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Kees2850 schreef:
01 jun 2020 11:06
In Italië is het huidige virus dermate verzwakt dat het nauwelijks nog mensen ziek kan maken. Zeggen en schrijven verschillende Italiaanse artsen. Bron AD.
Ook hier zou ik graag de AD link zien, zodat ik dit zelf kan lezen, en eigen conclusie kan trekken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar naar Bergamo op vakantie.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Theotrucker schreef:
01 jun 2020 10:22
Ik ben bang dat dit niet jarenlang haalbaar is. Het eind van bioscopen, theaters, muzikanten, koren, sportwedstrijden, vastelaovend, bruiloften, cafés, communiefeesten. Vul maar aan.

En dan verwijten ze mij dat ik zeg wat al 20x gezegd is... :roll:

Maar wat je zegt klopt als een bus. Vandaag in het AD: de terassen gaan weer open, maar geen enkele ondernemer gaat geld verdienen.

Er gaan de komende tijd nog zoveel mensen hun baan kwijtraken, want in de dagelijkse praktijk is 'de anderhalve meter maatschappij' gewoon financieel gezien niet haalbaar. Denk ook aan pretparken, de reisbranche, evenementen als de huishoudbeurs, de Kreadoe, enz., enz.

Zo hebben de planbureau's (waarvan de adviezen gewoonlijk opgevolgd worden door de regering) al een advies uitgebracht waarin zij de 1,5 meter maatschappij afraden. https://www.transport-online.nl/site/11 ... r-afstand/
Dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Ik verwacht op veel fronten een groeiend verzet tegen de maatregelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.lc.nl/buitenland/Kracht-cor ... 16223.html

"Zondag meldde Italië 75 nieuwe doden door het longvirus. Het geregistreerde dodental komt daarmee op 33.415. Het aantal besmettingen steeg met 355 tot 233.019.

De onderminister van Volksgezondheid Sandra Zampa zei in een verklaring dat mensen die zeggen dat het virus niet meer aanwezig is in Italië, de Italianen niet moeten verwarren. "We wachten nog op wetenschappelijk bewijs, verwar de mensen tot die tijd niet met uitspraken hierover. We moeten de Italianen juist vragen om nog steeds erg behoedzaam te zijn."
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 01 jun 2020 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het woord :" nieuw normaal " maar raar , want er is toch niéts normaals aan 1.5 meter afstand houden van je medemens ?
En niet werkbaar en niet houdbaar.
Dan misschien ook hier maar een permanente mondkapjesmaatschappij introduceren?
De deskundigen zeggen dat het niet of nauwelijks helpt , maar ik zie in de Aziatische wereld alléén maar mondkapjes. Waarom dragen ze daar die dingen dan altijd?

Zo langzamerhand moeten wij ons misschien méér zorgen maken over de onlusten, de rellen , de honger en de plunderingen en de groeiende woede.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is ook de mentaliteit van 2020.

Door de aanhoudende droogte wordt gezegd dat men moet matigen met het vullen van de grotere opzetzwembaden, omdat de capaciteit van de watervoorziening dat momenteel niet kan hebben.

De bladeren vallen hier inmiddels door de droogte alweer van de bomen, maar wat zegt de Nederlander:
We mogen op het moment al helemaal niets meer, we moeten toch wat, dus ik vul gewoon mijn zwembad. Ik betaal toch voor dat water!

Waarop iemand op Facebook de reactie plaatst: totdat het op is...
En dat is ook helemaal niet zo'n gekke gedachte, want in delen van België kwam er deze week soms geen water uit de kraan...

Gesloten