Volgende week al operationeel.
Hierin worden mensen per direct getest en behandeld.
Dus zo gek was dat idee van mij niet
Rustig, rustig.moederslink schreef: ↑14 mar 2020 16:22... alle besmette mensen daar isoleren en voldoende beademingsapparatuur klaarzetten.
Kom op , het is hier toch geen bananen republiek ?
moederslink schreef: ↑14 mar 2020 16:22Letterlijk afstand houden is bv het duidelijke credo in Singapore en Hongkong.
En het werkt!
Bizar dat hier nog bijeenkomsten tot 100 man gewoon worden toegestaan (en 101 mag niet ? ) ...
Klopt niet helemaal. In de tent wordt een mobiele CT-scanner gezet.moederslink schreef: ↑14 mar 2020 17:02Nou je ziet het : in Maastricht wordt al een tent , een noodhospitaal , gebouwd.
Volgende week al operationeel.
Hierin worden mensen per direct getest en behandeld.
Dus zo gek was dat idee van mij niet.
Dat is dus ook een van de redenen waarom niet alle geplande ziekenhuisbehandelingen door gaan. Om verzwakte mensen te beschermen en niet tussen mogelijk besmette mensen naar en in een ziekenhuis te krijgen. En om te voorkomen dat mensen die na een operatie vattelijker zijn voor infecties in de problemen kunnen komen.Kees2850 schreef: ↑14 mar 2020 15:21Er kan m.i. nu beter gericht worden gereageerd op mensen met ernstige klachten. En bv. enkele afdelingen in 2 of 3 ziekenhuizen volledig reserveren voor corona patiënten. Isoleren van andere zieken. Van de mensen die van het corona virus ziek worden hoeven er tot nu toe weinig echt opgenomen te worden. Dus zou behapbaar moeten zijn.
Verpleeghuizen en wooncomplexen met ouderen proberen te beschermen. Enz.
In grote delen van Spanje is het al ruim drie weken zomers weer maar desalniettemin grijpt het virus ook daar om zich heen en gaat Spanje ook geheel 'op slot' net als Italië.Obelix1 schreef: ↑14 mar 2020 13:39Oproep van Mark gemist waarschijnlijk, thuisblijven! Bovendien loopt W.A. ook te struinen voor zijn soepgroenten dus het goede voorbeeld als topic starter is ie ook niet echt.BL2 schreef: ↑14 mar 2020 13:12Even druk als altijd in het plaatselijke winkelcentrumpje, het restaurant zit tot de laatste stoel vol, en wordt gepraat, gelachen en gehoest. Werkelijk ongelofelijk, maar binnen 14 dagen liggen de meeste ziek in bed, als we zo doorgaan.
Wel vreemd dat de supermarkt van AH bijna leeg was, zelfs water en chips totaal uitverkocht.
Als volgende week echt de pleuris uitbreekt dan weet iedereen in ieder geval wel wat corono niet is.
Het warme weer zou moeten helpen maar nodigt ook weer om naar buiten te gaan, de juiste keuze maken blijft voor velen moeilijk.
Lastig met eigenwijze bevolking, ik vind dat Mark wel goed zijn best doet om het een en ander in te dammen.
Jablan schreef: ↑14 mar 2020 18:42Zo, beetje bijgeslapen en bijgelezen. Iemand beweerde, dat antibiotica niet helpt tegen een Corona-Longontsteking. Dat was informatie uit
Hamsteren
Heeft iemand al eens bedacht, dat mensen zelf kunnen nadenken? Na alle maatregelen van donderdag, weet iedereen wel wat de volgende stap is en bereidt zich voor op minstens 2 weken thuiszitten.
In Madrid is het vandaag maar 23 graden, nog geen zomer inderdaad maar toch is het er al ruim twee weken volop lente, ruim boven de 20 graden...
Even om dit kort te sluiten, ik had het toevallig vandaag met een medicus van hier erover.Hoewel ik deskundigen hoog inschat, lijkt het me toch een beetje 'wishful thinking' om er zonder meer vanuit te gaan, dat bij hogere temperaturen het virus uitdooft.
Ik vind wc papier vies, wij gebruiken water...om daar eens mee te beginnen.
In het journaal kwam een dame op leeftijd langs die weigerde te hamsteren en uitlegde dat je toiletpapier desnoods kan vervangen door een oude krant. Maar voor de meeste "gemak dient de mensch" mensen is zo'n oplossing gewoon niet weggelegd. Die vinden het al verschrikkelijk om te moeten lopen of fietsen als hun auto een keer stuk is.moederslink schreef: ↑14 mar 2020 19:30Wat voorraad inslaan is niet per definitie asociaal of egoïstisch.
Je zult maar een aantal weken binnen moeten blijven . Dat is nu door meerderen ook zo benoemd.
Dat kan ook een reden zijn .
Maar om nu je hele kofferbak vol te stouwen met WC papier?