LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Moeders, ga van dagelijkse naar wekelijkse boodschappen en je hebt 85,71% minder kans op besmet te worden!

Ja 100: 7 en daar % van maken.
Ik doe het al, en dan krijg je boze mensen die klagen dat er iets niet in huis is....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Beste KKT , bedankt voor je goeie raad, maar ik ga max 2-3x p.w.boodschappen halen. :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

sylvesterb schreef:
09 jun 2020 17:44
Tot op heden ben ik erg tevreden over het kabinet beleid. De intelligente lock-down blijkt zeer effectief te zijn, ondanks de grote bezwaren vanuit de oppositie. En het kabinet heeft laten zien boven de partij politiek te staan door een PvdA lid als minister aan te trekken, niet op basis van zijn politieke voorkeur maar gewoon omdat hij de beste en enige geschikte kandidaat was op dat moment.
Het kon intelligenter. Nieuwsuur vanavond: er kon veel meer worden getest, er kan veel meer worden getest. Met onnodig leed als voorzichtig omschreven gevolg.

Weinig testen, daardoor in verhouding hoge sterfte, geen registratie van genezen gevallen leidt tot wantrouwen en dat is de reden, dat in veel Europese wel Duitsers welkom zijn, maar Nederlanders (nog) niet.
Sleeplijst voor later, ooit, als alles achter de rug is schreef:
  1. Betere communicatie met burgers. => voorbeelden: NS/Dagjesmensen, Mondkapjes/OV, Oproep Rutte aan jongeren, maximum aantal personen in een ruimte of buiten
  2. Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
  3. Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
  4. Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
  5. Minstens net zoveel standaard Intensieve Zorg-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
  6. Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
  7. Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan. Speciale ziekenhuizen voor epidemie-patiënten
  8. Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
  9. Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
  10. Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
  11. Adviezen WHO echt opvolgen (testen, testen, testen)
  12. Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
  13. Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
  14. Woonzorgcentra dezelfde prioriteit geven als ziekenhuizen
  15. Extra onderzoek naar invloed van externe factoren zoals luchtkwaliteit, omgeving (stad/platteland)
  16. De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers
Eens kijken wat het volgende punt is, dat bij Nieuwsuur opduikt

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Houd toch op met die pompeuze sleeplijst.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zou er naast metaalmoeheid ook zoiets bestaan als coronamoeheid? En wanneer gaat die massaal toeslaan? Op de Dam hebben we al een voorproefje gehad.

Het lijkt wel een onzichtbare vreemde mogendheid die ons land is binnengemarcheerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
09 jun 2020 22:29
Houd toch op met die pompeuze sleeplijst.
Die sleeplijst vind ik wel interessant, het is iets dat een aantal onder ons ingebracht heeft en wat goeie aandachtspunten heeft.
Alleen...wat gaan we er 'later ' mee doen?

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind dat lijstje helemaal niet interessant en ook zeker niet relevant. Iets dergelijks schreef ik al bij het begin van dat lijstje. Dus ik ga er zeker niets mee doen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Uit een zelf gehouden steekproeven blijkt dat de OV reiziger zich bijzonder goed houd aan de verplichting om een mondkapje te dragen. Buiten de Randstad is de score in de trein rond de 99 procent, in de Randstad nog altijd ruim 95 procent. In de tram iets minder, maar altijd nog 90 procent of meer.

Wel zeer opvallend is dat de eenmalige kapjes telkens opnieuw gebruikt worden, werkelijk niemand gooit ze weg. Ook het op en afdoen is verre van goed, men doet maar wat.
Mijn ervaring is dat het treinpersoneel van NS erg goed oplette of de kapjes goed gedragen werden over neus en mond.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als al de stuurlui hier hun adviezen nu eens rechtstreeks tot de overheid zouden richten, dan kwam het vast binnen de kortste keren voor elkaar.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nu is boven water gekomen, dat er tot 3 keer meer getest had kunnen worden. Niet alle laboratoria waren in beeld en bij de bekende labs was de voorraad testvloeistoffen niet zo groot. Het eerste is slecht crisismanagement, het tweede niet durven.
Je vraagt je vanzelf af hoe het met die andere 15 punten zit.
Ik zie liever, dat de 2e Kamer zich hier mee bezighoudt dan met de richtlijnen voor vliegreizen.

Volgende aanwijzing, dat maskers helpen, levert een studie olv universiteit in Mainz. Het verloop in Jena is vergeleken met andere steden zonder maskerplicht. Jena had veel sneller nul nieuwe gevallen. Nog een paar van dat soort onderzoeken en de mening van het rivm kan definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Moet ik nu regelmatig een Covid19 test halen?

Ik had liever een uitslag gehad die ook aangeeft of ik deze al ooit gehad heb, en niet meer hoef te komen.
Nu is het alleen voor zieken rendabel.

Nu testen, maar als je een verse enkele dagen oude besmetting op hebt gelopen is de test Virus vrij!

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Manlief deed zojuist boodschappen bij Lidl. Hebben ze daar een paal geplaatst, vast aan de grond, die het aantal bezoekers telt. Dat geeft toch wel aan dat ze verwachten dat dit lang gaat duren. Ik verheug me al op de kersttijd.

Vanmorgen hoor ik onze minister president op TV zeggen: we moeten ons leven anders gaan inrichten.

Corona of niet, ik krijg toch de kriebels van dit soort dingen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag in de krant :
die 1.5 meter afstand gaat niet werken, dat is en wordt nooit het nieuwe normaal.

Als mens zijn we gewend aan aanrakingen, als zuigeling direct al .
Elkaar niet ( mogen ) aanraken is niet menselijk , aldus deze klinisch psycholoog.
En daar ben ik het roerend mee eens.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
10 jun 2020 09:01
Volgende aanwijzing, dat maskers helpen, levert een studie olv universiteit in Mainz. Het verloop in Jena is vergeleken met andere steden zonder maskerplicht. Jena had veel sneller nul nieuwe gevallen. Nog een paar van dat soort onderzoeken en de mening van het rivm kan definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen.
Die RIVM mening was mede gebaseerd op de beschikbaarheid van die maskers, of beter , het gebrek aan beschikbaarheid.

Lege schappen voor de WC rollen door paniek is tot daar aan toe, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat jan met de pet maskers hamstert, en zorgverleners daardoor zonder komen te zitten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
10 jun 2020 11:46
Jablan schreef:
10 jun 2020 09:01
Volgende aanwijzing, dat maskers helpen, levert een studie olv universiteit in Mainz. Het verloop in Jena is vergeleken met andere steden zonder maskerplicht. Jena had veel sneller nul nieuwe gevallen. Nog een paar van dat soort onderzoeken en de mening van het rivm kan definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen.
Die RIVM mening was mede gebaseerd op de beschikbaarheid van die maskers, of beter , het gebrek aan beschikbaarheid.
[...]
En dat deugt dus niet.
Beoordelingen over nut en effectiviteit van iets, zijn immers niet afhankelijk van eventuele problemen met beschikbaarheid.
De uitlatingen van het RIVM worden begrepen als zijnde gebaseerd op onderzoek, wetenschap, feiten.
Hoe met schaarse middelen moet worden omgegaan, is daarentegen een politieke keuze.
Daar gaat het RIVM niet over.
Het kwalijke aan de opstelling van het RIVM is juist dat die het zicht ontneemt op waar de prioriteiten moeten liggen. De informatie die verspreid wordt over het nut van maskers, is immers mede van invloed op de prioriteit die gegeven wordt aan het oplossen van een eventueel schaarsteprobleem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

We hadden er zat! Helaas zijn ze al in januari met miljoenen geëxporteerd naar China , want het virus zou hier niet komen :roll: .
Hetzelfde met testmateriaal, ook daarvan was genoeg, zo bleek uit Nieuwsuur gisterenavond.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

En in andere landen is het tekort aan maskers opgelost door tijdens de ophokplicht de eigen bevolking massaal zelf maskers te laten maken.

Straks blijkt er onder een Brabants xtc-lab nog een ultra geheime voorraad FFP3 maskers opgeslagen te zijn. :roll:

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:
10 jun 2020 12:12
De uitlatingen van het RIVM worden begrepen als zijnde gebaseerd op onderzoek, wetenschap, feiten.
Hoe met schaarse middelen moet worden omgegaan, is daarentegen een politieke keuze.
Daar gaat het RIVM niet over.
Het kwalijke aan de opstelling van het RIVM is juist dat die het zicht ontneemt op waar de prioriteiten moeten liggen…….
Je kunt je ook afvragen, of er verschil is tussen wat het RIVM weet, en welke informatie men naar buiten brengt.
Daarbij aangestuurd door de politiek.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
10 jun 2020 13:20
tttlocke schreef:
10 jun 2020 12:12
De uitlatingen van het RIVM worden begrepen als zijnde gebaseerd op onderzoek, wetenschap, feiten.
Hoe met schaarse middelen moet worden omgegaan, is daarentegen een politieke keuze.
Daar gaat het RIVM niet over.
Het kwalijke aan de opstelling van het RIVM is juist dat die het zicht ontneemt op waar de prioriteiten moeten liggen…….
Je kunt je ook afvragen, of er verschil is tussen wat het RIVM weet, en welke informatie men naar buiten brengt.
Daarbij aangestuurd door de politiek.
Natuurlijk. Wie weet wat voor spelletjes worden gespeeld of van welke 'een-tweetjes' er sprake is. De geloofwaardigheid van de overheid staat daarbij echter wel op het spel.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

tttlocke schreef:
10 jun 2020 14:54
De geloofwaardigheid van de overheid staat daarbij echter wel op het spel.
Dat is heel mild uitgedrukt.
Geloofwaardigheid is nog te redden door royaal antistoffen-testen aan te bieden. Dat geeft zekerheid en herstelt de misser van het niet-willen-testen.

Gesloten