LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
12 jun 2020 19:56
:mrgreen: :oops: Als ik moet kiezen tussen groene sticker of hele reis staan omdat alle met sticker vol zitten,
dan ben ik tijdelijk kleurenblind.. :oops: :mrgreen:
In de trein mag je niet eens staan. Je mag enkel zitten op een groene sticker. Is er geen groene sticker vrij? Dan ga je naar de volgende wagon. En de volgende. En de volgende. De trein wacht wel.

En als er geen vrije groene stickers zijn dan moet je op de volgende wachten. Of je loopt het risico dat er een paar wouten komen om de heel trein leeg te halen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
12 jun 2020 21:55
Ik snap niet veel meer van de halfbakken regels....
Daarom houdt niemand zich er nog aan denk ik.

Wat ik nog vergeten was te vertellen: op het station in Den Haag staat er niemand bij de toiletten om te controleren dat er niet meer dan 30 personen naar binnen gaan. Of wat het maximum ook is. Er worden geen vragen gesteld of je gehoest hebt, of dat huisgenoten ziek zijn geweest en wat al niet meer. Iedereen mag er gewoon naar binnen. Al zijn het er 100. En schoonmaken ho maar.

En moet je dan eens kijken waar je doorheen moet als je ergens een bak koffie wil drinken of een hapje wil eten (bij Eazië natuurlijk :D ). In dezelfde stad, dezelfde veiligheidsregio. En dan niet snappen dat mensen er klaar mee zijn.
Laatst gewijzigd door witte angora op 12 jun 2020 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
12 jun 2020 22:03
moederslink schreef:
12 jun 2020 21:55
Ik snap niet veel meer van de halfbakken regels....
Daarom houdt niemand zich er nog aan denk ik.

Wat ik nog vergeten was te vertellen: op het station in Den Haag staat er niemand bij de toiletten om te controleren dat er niet meer dan 30 personen naar binnen gaan. Of wat het maximum ook is. Er worden geen vragen gesteld of je gehoest hebt, of dat huisgenoten ziek zijn geweest en wat al niet meer. Iedereen mag er gewoon naar binnen. Al zijn het er 100. En schoonmaken ho maar.

En moet je dan eens kijken waar je doorheen moet als je ergens een bak koffie wil drinken of een hapje wil eten (bij Eazië natuurlijk). In dezelfde stad, dezelfde veiligheidsregio. En dan niet snappen dat mensen er klaar mee zijn.
Maar gelukkig heb je geen kritiek verder :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik stel enkel feiten vast.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Proest

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar in Brazilië is het wel dramatisch erg met Corona, evengoed wordt ook daar massaal hutje mutje gedemonstreerd tegen racisme, maar wel allemaal een mondkapje :roll: .
Hier wordt Femke Halsema afgebrand , wereldwijd zijn massale protesten met duizenden!
Het weekend wordt weer erg warm....hoe gaat het met de strandtenten?
En dan nu weer die beeldenstormen. Veel mensen zijn van het padje af hoor, echt!
Coronagek..alles komt naar buiten , alle woede, frustraties etc etc.
Schiet mij maar lek....

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Frantic2 schreef:
12 jun 2020 19:07
Dat vliegtuigen weer vol geladen mogen worden met klapvee is ronduit....vreemd.... Ik hou het maar netjes,
Ofschoon ik het wel eens ben met de verdere strekking van je bericht: De airflow in vliegtuigen is dusdanig gecontroleerd, dat dit schijnt te kunnen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat zal best wel waar zijn, maar hoe gaat het in de vertrek-en aankomsthallen? Bij de bagageband? Bij het resort? Waar kom je mee thuis? Wat verspreid jezelf weer?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tsja, een trein is geen vliegtuig. Da's een feit.

Als we gaan muggenziften en alle maatregelen onder een vergrootglas blijven leggen, zullen er nooit regels zijn die boven kritiek verheven zijn.
Zoals Rutte al aangaf in één van zijn persconferenties de afgelopen weken: 'het gaat niet om de regels, het gaat om ons gedrag'.
Rutte 27 mei 2020 schreef:[..]En daar wil ik ook mee afsluiten. Er is veel discussie over de precieze regeltjes en ‘hoe geldt dit nou?’ en ‘hoe geldt dat nou?’. Weet je, dat is eigenlijk niet eens zozeer heel belangrijk. Het allerbelangrijkste is ons gedrag. Zolang wij allemaal – en dat hebben we de afgelopen maanden gedaan – op een verstandige manier omgaan met het virus bestrijden en dat blijven doen en niet kijken ‘waar zit de maas in een regeltje of de mazen in de wetgeving of hoe dat allemaal ook precies in elkaar zit?’, maar ons houden aan die algemene regels en zelf blijven nadenken, dan is de kans het grootst dat het goed gaat op 1 juni, dat het ook goed blijft gaan richting eind juni en dat we op 1 juli kunnen doen wat we dolgraag met z’n allen op 1 juli willen gaan doen.[.,.]

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Las ik niet ergens iets over 12 mensen die recent besmet waren geraakt in een vliegtuig? Ik kan het zo gauw niet terugvinden.

Ik weet het ook allemaal niet meer hoor.

De basisschool kinderen zijn weer naar school en worden regelmatig voor de gezelligheid door vader én moeder naar school gebracht. De ouders staan nu niet meer op het schoolplein te kletsen, maar ernaast. De anderhalve meter wordt hierbij zelden in acht genomen. Bijkomend probleem is dat de doorgaande loop- en fietsroutes nu geblokkeerd worden door kletsende ouders, waardoor ook voorbijgangers geen afstand kunnen houden. Ik woon in een stukje van de wijk waar vier basisscholen vlak naast elkaar liggen en het is bij elke school hetzelfde liedje.

Vanmiddag ga ik naar de supermarkt, staan er twee oudere dames op ongeveer een meter voor de ingang te kletsen, zo niet alleen de anderhalve meter maar eigenlijk gewoon de toegang tot de supermarkt onmogelijk makend. En zeg er eens wat van, dan krijg je een sneer terug.

Gisteren kreeg ik een mailtje waarin iemand vroeg wanneer de workshops in mijn winkel weer zouden beginnen. Nou, dat is knap lastig op anderhalve meter!

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Met een reproductiegetal > 1 ligt het voor de hand wat er gaat gebeuren:
https://www.lc.nl/binnenland/Reproducti ... 50234.html

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het volledige interview stond vanochtend in Trouw, inclusief een heel stuk over de modellen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat ik bij NS niet begrijp: vanaf 29 juni rijdt de Spoorwegmuseumtrein weer. Dat staat in hetzelfde bericht met 'reis alleen als het noodzakelijk is'. :shock:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
13 jun 2020 09:35
Wat ik bij NS niet begrijp: vanaf 29 juni rijdt de Spoorwegmuseumtrein weer. Dat staat in hetzelfde bericht met 'reis alleen als het noodzakelijk is'. :shock:
En als je er hier in het topic wat van zegt constateer je geen feiten, maar lever je kritiek. :wink:

Vanochtend even wat berichten gelezen, dat ging eigenlijk over de discussie die ik hier gisteren aan heb gezwengeld. Er wordt gesteld, wat gisteren ook gezegd is, dat de omstandigheden in een vliegtuig anders zijn dan in een trein. Dus een vliegtuig kan wel mudjevol met pretreizigers, en de trein niet. Daarbij baseert men zich er ook nog eens proefondervindelijk op dat bij één gelegenheid iemand ziek was, en dat er niemand werd aangestoken... :roll:

Ook is het wel aardig om te lezen dat de horeca zich enorm aan het roeren is. Mensen houden zich niet aan de regels (exact wat ik schreef), maar de horeca kan daardoor wel flinke boetes verwachten. Je zou zeggen: leg de verantwoordelijkheid daar waar het hoort. Niet daar waar het niet hoort. Voeg daarbij de enorme inconsequentheid in regelgeving, wat hier mag, mag daar weer niet, enzovoorts...

Mensen moeten nu ineens vanuit hun gezonde verstand beslissingen gaan nemen, los van de regelgeving die er is... en ondertussen moeten horeca-ondernemers politie-agentje in hun eigen zaak gaan spelen, willen ze geen boete van 4000 euro krijgen.

Anyway, mijn idee om een museum in Oost-Groningen te ondersteunen met een betaald bezoek, en dat ' een noodzakelijke reis' noemen, past dus exact in het beeld wat de NS nu blijkbaar wenst te schetsen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
12 jun 2020 21:58
Komkommertijd schreef:
12 jun 2020 19:56
:mrgreen: :oops: Als ik moet kiezen tussen groene sticker of hele reis staan omdat alle met sticker vol zitten,
dan ben ik tijdelijk kleurenblind.. :oops: :mrgreen:
In de trein mag je niet eens staan. Je mag enkel zitten op een groene sticker. Is er geen groene sticker vrij? Dan ga je naar de volgende wagon. En de volgende. En de volgende. De trein wacht wel.

En als er geen vrije groene stickers zijn dan moet je op de volgende wachten. Of je loopt het risico dat er een paar wouten komen om de heel trein leeg te halen.
Als ik in de 1e klas niet mag gaan zitten, en heen en weer bleef lopen?
Na instappen fluitje en zit je opgesloten.

Pas bij volgende station komen er weer plekken vrij om te gaan zitten en de uitstappers bedankt!
Er word bij instappen nooit aangegeven hoeveel stickers er nog zijn.
Ook ontbreekt een vreemde taal en ik spreek na 1 glaasje wodka, na afdraaien dopje vloeiend de Russische taal!
En Wouten? Ken ik niet, en geef net als Vladimir Vladimirowitsch Poetin graag een Judo demo.

Ik gun dat soort mensen wel een ligplaats zonder Sticker!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.


Verder is een Museum bezoek ook te combineren met noodzakelijk bezoek aan de Tandarts er naast!
G :mrgreen: :mrgreen: gle vind wel een adres en je bent gedekt voor de noodzaak en iets noodzakelijks en leuks combineren mag wel!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, sinds gisteren heb ik weer twee katten. En katten hebben kattenvoer nodig. Het is dus noodzakelijk om dat ergens vandaan te halen. Laat nu net de leverancier van dat ene speciale merk aan de andere kant van het land zitten... :D

Als we toch smoezen gaan verzinnen... :lol:

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Kees2850 schreef:
13 jun 2020 10:45
Nederlandse regering heeft grote inschattingsfout gemaakt door geen mondkapjes te adviseren. Blijkt uit internationale meta-analyse. Gezichtsbescherming voorkomt als beste verdere verspreiding en had veel doden en verdere verspreiding kunnen voorkomen. Bron: PNAS

Wat mij betreft is de grootste miskleun geweest dat het zorgpersoneel van tehuizen en thuiszorg zolang niet voorzien was van adequate beschermingsmiddelen. Dát had nogal wat doden kunnen voorkomen. Steeds is aangegeven dat de maatregelen dienden om de zwaksten van de samenleving te beschermen. Dat is niet gebeurd, sterker nog, velen hebben deze periode in mensonterende eenzaamheid moeten slijten. Zijn overleden terwijl ze hun dierbaren soms weken niet gezien hadden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is mooi om te zien dat er nu wordt aangestuurd op een ijzeren voorraad aan beschermingsmiddelen, althans wat ik vanmorgen in de gauwigheid heb gelezen. Een draaiboek voor een volgende epidemie/pandemie zal er ongetwijfeld ook al zijn, of er wordt op zijn minst aan gewerkt.

De aandacht moet dan vooral gaan naar degenen die 'opgesloten' zijn in verpleeginstellingen en dergelijke. Juist daar zitten de kwetsbare groepen, en juist daar zijn de risico's het grootst gebleken, vanwege een opeenstapeling van factoren.
Laatst gewijzigd door witte angora op 13 jun 2020 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
13 jun 2020 10:38
Och, sinds gisteren heb ik weer twee katten.

Wat leuk! Geniet ervan WA

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
13 jun 2020 10:56
Het is mooi om te zien dat er nu wordt aangestuurd op een ijzeren voorraad aan beschermingsmiddelen, althans wat ik vanmorgen in de gauwigheid heb gelezen. Een draaiboek voor een volgende epidemie/pandemie zal er ongetwijfeld ook al zijn, of er wordt op zijn minst aan gewerkt.

De aandacht moet dan vooral gaan naar degenen die 'opgesloten' zijn in verpleeginstellingen en dergelijke. Juist daar zitten de kwetsbare groepen, en juist daar zijn de risico's het grootst gebleken, vanwege een opeenstapeling van factoren.

Komen ze nu mee.

Ondertussen: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/r ... atregelen/

Gesloten