LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe lang gaat dit duren? Ondanks alle maatregelen blijft dit een onderhuids sluimerende veenbrand waardoor Nederland maanden of misschien wel een jaar lang op slot zit. Met alle economische gevolgen van dien.

Is door de zure appel heenbijten niet beter? Laat het virus maar ongeremd om zich heen grijpen, de overblijvers zijn na een maand genezen en immuun , en kunnen het land weer opbouwen. (geen idee of ik zelf tot overblijvers behoor, bij elke griep golf ben ik altijd de klos)

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Survival of the fittest?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
15 mar 2020 12:28
Hoe lang gaat dit duren? Ondanks alle maatregelen blijft dit onderhuids sluimerende veenbrand waardoor Nederland maanden of misschien wel een jaar lang op slot zit. Met alle economische gevolgen van dien.

Is door de zure appel heenbijten niet beter? Laat het virus maar ongeremt om zich heen grijpen, de overblijvers zijn na een maand genezen en immuun , en kunnen het land weer opbouwen. (geen idee of ik zelf tot overblijvers behoor, bij elke griep golf ben ik altijd de klos)

Met door de zure appel heen bijten en ongeremd om zich heen laten grijpen, bedoel je dan waarschijnlijk ook dat mensen met Corona niet meer opgenomen gaan worden? Want de IC is tenslotte hard nodig voor alle andere patiënten, die kun je niet eeuwig bezet laten met Corona patiënten.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Als iedereen massaal ziek wordt, schiet de hulpverlening natuurlijk tekort. Maar overblijvers hebben geen corona verschijnselen meer, en dan is IC weer beschikbaar.
Huidige situatie doet me overigens aan Hansje Brinker denken. Is de dijkdoorbraak nog te stoppen, en hoe lang moet je blijven staan met de vinger in de dijk?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
15 mar 2020 12:55
Als iedereen massaal ziek wordt, schiet de hulpverlening natuurlijk tekort. Maar overblijvers hebben geen corona verschijnselen meer, en dan is IC weer beschikbaar.
Huidige situatie doet me overigens aan Hansje Brinker denken. Is de dijkdoorbraak nog te stoppen, en hoe lang moet je blijven staan met de vinger in de dijk?

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Als je dit virus ongebreideld zijn gang wilt laten gaan, dan krijg je dus een enorme toename van Corona patiënten, dus een landelijke langdurige overbelasting van de IC en dat is zeer ongewenst en gaat levens kosten van anderen die de IC hard nodig hebben. Maar die dan maar niet opnemen, lekker letterlijk naar adem laten happen in hun bedje thuis en kijken of ze het overleven? Only the strong will survive???

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Dat hoort bij het "door de zure appel heenbijten."
Die overbelasting is niet langdurig, na 2 weken ben je doorgaans genezen…..of anders…
Er zal gekozen moeten worden wie op de IC mag liggen. Maar in Italie speelt dat ondanks alle maatregelen ook al.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En begraven doen we dan op staatskosten!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Theotrucker schreef:
15 mar 2020 13:14
En begraven doen we dan op staatskosten!
Gewoon een groot massagraf, is lekker goedkoop.

Overigens zei ik een paar pagina's terug al dat we mensen met Corona (of daarop lijkende klachten) voorlopig gewoon uit ziekenhuizen moeten verbannen en thuis uit moeten laten zieken. En dat kost misschien wat levens, maar we moeten gewoon even niet op een mensenleven of 1000 kijken, want heel logisch bekeken kunnen we ze gewoon missen. Maar mensen die hun emotie niet uit kunnen schakelen, zullen dat niet willen begrijpen.

Ik blijf erbij dat het dagelijks leven zoveel mogelijk moet door blijven gaan. Ik ben gisteren lekker naar de kroeg geweest, het was gelukkig best druk en dus ook heel gezellig. En ja, fysiek contact is er dan ook gewoon bij, ik ben er niet bang voor (de kans is namelijk aanwezig dat ik het al heb gehad).

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
15 mar 2020 13:12
Dat hoort bij het "door de zure appel heenbijten."
Die overbelasting is niet langdurig, na 2 weken ben je doorgaans genezen…..of anders…
Er zal gekozen moeten worden wie op de IC mag liggen. Maar in Italie speelt dat ondanks alle maatregelen ook al.

Bedankt voor de bevestiging. Die overbelasting is WEL langdurig, want door helemaal niets doen, gaat Corona maandenlang door. Daardoor worden maandenlang verkeersslachtoffers, mensen met kanker, hartproblemen, slachtoffers van geweld enz. enz. ontstoken van adequate hulp.

Maar het staat je vrij om die keuze voor jezelf te maken, wat betekent dat je niet 112 belt als je als een vis op het droge naar adem ligt te happen, waardoor je niet eens in staat bent om je naam te zeggen bij 112, de politie je deur in moet rammen voor de hulpverleners omdat je letterlijk niet 1 stap meer kunt verzetten. Succes!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

@privee, Er wordt genoeg gedaan, alleen de bevolking luistert niet en werkt niet mee.

Bovendien is het prioriteiten stellen, en laat dat aan deskundigen over.

U wenst succes, van hetzelfde.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
15 mar 2020 13:26
[...]
Overigens zei ik een paar pagina's terug al dat we mensen met Corona (of daarop lijkende klachten) voorlopig gewoon uit ziekenhuizen moeten verbannen en thuis uit moeten laten zieken. En dat kost misschien wat levens, maar we moeten gewoon even niet op een mensenleven of 1000 kijken, want heel logisch bekeken kunnen we ze gewoon missen. Maar mensen die hun emotie niet uit kunnen schakelen, zullen dat niet willen begrijpen.

Ik blijf erbij dat het dagelijks leven zoveel mogelijk moet door blijven gaan. Ik ben gisteren lekker naar de kroeg geweest, het was gelukkig best druk en dus ook heel gezellig. En ja, fysiek contact is er dan ook gewoon bij[...]
Jammer dat u uw stuitende opvatting meent te moeten herhalen (de reactie die u er eerder op kreeg opzichtig negerend).
Uw doel is dus de onrust onder zorgpersoneel weg te nemen door corona-patiënten te weren uit ziekenhuizen en thuis te later creperen, waarbij u de duizenden extra doden die dat met zich meebrengt geen probleem vindt omdat er toch al sprake is overbevolking.
Vat ik het zo goed samen?

Het maakt u zo te zien ook niet uit dat u met u gedragingen bij zou kunnen dragen aan de verspreiding van de ziekte waaraan mensen met een zwakkere gezondheid eerder zouden kunnen bezwijken. Is dit niet asociaal en egoïstisch? Zeker in het licht van alle adviezen die gegeven worden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is toch gewoon trollen en voeren.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Obelix1: lezen blijft moeilijk voor je.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

ZeerPrivé schreef:
15 mar 2020 13:28
Bedankt voor de bevestiging. Die overbelasting is WEL langdurig, want door helemaal niets doen, gaat Corona maandenlang door.
Waarom maandenlang? Aantal besmettingen kan elke 10 dagen vertienvoudigen. En wellicht sneller zonder maatregelen.
Met deze exponentiele curve ga je in 40 dagen van 1000 naar 10.000.000

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
15 mar 2020 13:39
Nijogeth schreef:
15 mar 2020 13:26
[...]
Overigens zei ik een paar pagina's terug al dat we mensen met Corona (of daarop lijkende klachten) voorlopig gewoon uit ziekenhuizen moeten verbannen en thuis uit moeten laten zieken. En dat kost misschien wat levens, maar we moeten gewoon even niet op een mensenleven of 1000 kijken, want heel logisch bekeken kunnen we ze gewoon missen. Maar mensen die hun emotie niet uit kunnen schakelen, zullen dat niet willen begrijpen.

Ik blijf erbij dat het dagelijks leven zoveel mogelijk moet door blijven gaan. Ik ben gisteren lekker naar de kroeg geweest, het was gelukkig best druk en dus ook heel gezellig. En ja, fysiek contact is er dan ook gewoon bij[...]
Jammer dat u uw stuitende opvatting meent te moeten herhalen (de reactie die u er eerder op kreeg opzichtig negerend).
Uw doel is dus de onrust onder zorgpersoneel weg te nemen door corona-patiënten te weren uit ziekenhuizen en thuis te later creperen, waarbij u de duizenden extra doden die dat met zich meebrengt geen probleem vindt omdat er toch al sprake is overbevolking.
Vat ik het zo goed samen?

Het maakt u zo te zien ook niet uit dat u met u gedragingen bij zou kunnen dragen aan de verspreiding van de ziekte waaraan mensen met een zwakkere gezondheid eerder zouden kunnen bezwijken. Is dit niet asociaal en egoïstisch? Zeker in het licht van alle adviezen die gegeven worden.
Maar wat vindt u er nu zo stuitend aan? Dat ik zeg dat een mensenleven minder waard is dan het landsbelang? Ja, dat vind ik inderdaad en dat vind ik al heel lang.

De reden om mensen met corona uit ziekenhuizen weg te houden heb ik eerder ook al op jou gereageerd, maar dat negeerde je. De reden daarvoor is namelijk dat in ziekenhuizen veel meer kwetsbare personen zijn en het dus niet slim is om daar dan ook mensen met corona te behandelen. Uiteindelijk zorgt het weigeren van mensen met corona misschien wel voor minder sterfgevallen dan het behandelen van deze mensen in het ziekenhuis.

Ja, dat zou je egoïstisch kunnen noemen, maar zolang je zelf jouw emoties niet kunt uitschakelen, moet je niet naar mij uithalen omdat ik dat wel kan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
15 mar 2020 13:42
Is toch gewoon trollen en voeren.
Ben ik er weer ingetrapt? :?
Vond het al raar dat niemand anders reageerde.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Kees2850: dat er ondanks actief ingrijpen, misschien toch uiteindelijk keuzes moeten worden gemaakt, begrijp ik volkomen. Maar niet zoals @16again voor ogen heeft, nl. helemaal niets doen om virusverspreiding zo snel mogelijk in te dammen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

ZeerPrivé schreef:
15 mar 2020 13:43
@Obelix1: lezen blijft moeilijk voor je.
Klopt, maar begrijpen des te beter.

Nu maar weer on-topic toch :wink: . Suriname is nu ook aan de beurt, het blijft uitbreiden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
15 mar 2020 13:26


Ik blijf erbij dat het dagelijks leven zoveel mogelijk moet door blijven gaan. Ik ben gisteren lekker naar de kroeg geweest, het was gelukkig best druk en dus ook heel gezellig. En ja, fysiek contact is er dan ook gewoon bij, ik ben er niet bang voor (de kans is namelijk aanwezig dat ik het al heb gehad).
"DE DOOD" moet toch een oorzaak hebben nietwaar en de 'kans' om dan nog over je eigen gedrag te klagen of daar spijt van te hebben is er dan niet meer bij ! :wink:

Maar @Nijogeth, uw voertje geeft wel wat u er van verwacht !
Laatst gewijzigd door scontra op 15 mar 2020 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

tttlocke schreef:
15 mar 2020 13:52
Lady1234 schreef:
15 mar 2020 13:42
Is toch gewoon trollen en voeren.
Ben ik er weer ingetrapt? :?
Vond het al raar dat niemand anders reageerde.
Wel een goed gemotiveerde reactie van Lady, en zo on-topic als wat.

Gesloten