LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gosewijn schreef:
23 jun 2020 18:22
Nijogeth schreef:
23 jun 2020 17:31
Ik zie het asociale eigenlijk niet zo. Ik vind het veel asocialer om de hele maatschappij redelijk op slot te gooien voor een klein groepje.

Wat dat betreft doe ik daar al niet meer aan mee. En weet je wat? Ik heb nog geen boetes gekregen. De kroegen hier hebben nog geen boetes gehad, alleen af en toe politie en die komen dan controleren of er regels gecommuniceerd zijn en als dat zo is, dan vinden ze het goed.

Persoonlijk ga ik na mijn quarantaine (de laatste overigens, ik doe het niet meer vrijwillig, want de GGD wil zelf niet meedenken) gewoon mijn leven leiden zoals voorheen, rekening met de coronaregels houden zal ik niet meer doen.

En ja, dan komt er misschien wel een 2e golf en dan komt er misschien weer een lockdown. Ik zal daar persoonlijk niet voor verantwoordelijk zijn, gok ik zo en dan heb ik in de tussentijd wel weer eens normaal kunnen doen. Ik ben dit hele gezever gewoon spuugzat, noem het asociaal, ik noem het menselijk dat vrijheden afnemen een keer de keel uit gaat hangen.

En nog een toevoeging. Mijn idee van leven is anders dan die van jullie. Dat hebben jullie ook te accepteren, net als dat ik het accepteer dat jullie me asociaal noemen omdat ik kwaliteit van leven boven kwantiteit van jaren verkies.


Als ik jouw vader was geweest had ik je met de punt van de schoen onder je edele delen gekieteld , en daarna naar een de kijvelanden gebracht . Wat ben jij een eikel .
heb het zelf al gemeld .
Je had jezelf niet hoeven melden hoor. Als ik uitdeel, dan kan ik ook incasseren. Wat ik dan wel graag had gezien was een beetje duiding. Waarom vind je me dan een eikel? Is dat omdat ik een eigen mening heb of omdat ik deze uitspreek?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:
23 jun 2020 18:22
Nijogeth schreef:
23 jun 2020 17:31
Ik zie het asociale eigenlijk niet zo. Ik vind het veel asocialer om de hele maatschappij redelijk op slot te gooien voor een klein groepje.
……..
Als ik jouw vader was geweest had ik je met de punt van de schoen onder je edele delen gekieteld , en daarna naar een de kijvelanden gebracht . Wat ben jij een eikel .
heb het zelf al gemeld .
Zijn er nog vacatures bij de ME? Je bent je roeping misgelopen.

In dit land heeft ieder nog het recht om zijn mening te verkondigen. Met de nadruk op nog.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jun 2020 06:32
gosewijn schreef:
23 jun 2020 18:22
Nijogeth schreef:
23 jun 2020 17:31
Ik zie het asociale eigenlijk niet zo. Ik vind het veel asocialer om de hele maatschappij redelijk op slot te gooien voor een klein groepje.
……..
Als ik jouw vader was geweest had ik je met de punt van de schoen onder je edele delen gekieteld , en daarna naar een de kijvelanden gebracht . Wat ben jij een eikel .
heb het zelf al gemeld .
Zijn er nog vacatures bij de ME? Je bent je roeping misgelopen.

In dit land heeft ieder nog het recht om zijn mening te verkondigen. Met de nadruk op nog.
En geldt dat ook voor gosewijn?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jun 2020 07:28
16again schreef:
24 jun 2020 06:32
In dit land heeft ieder nog het recht om zijn mening te verkondigen. Met de nadruk op nog.
En geldt dat ook voor gosewijn?
Tuurlijk heeft ook Gosewijn recht op het uiten van zijn mening. Wat iets anders is dan het recht op te mogen beledigen. Of oproepen tot geweld

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jun 2020 08:11
angel1978 schreef:
24 jun 2020 07:28
16again schreef:
24 jun 2020 06:32
In dit land heeft ieder nog het recht om zijn mening te verkondigen. Met de nadruk op nog.
En geldt dat ook voor gosewijn?
Tuurlijk heeft ook Gosewijn recht op het uiten van zijn mening. Wat iets anders is dan het recht op te mogen beledigen. Of oproepen tot geweld
Hij zegt wat ie zou doen en wat ie vindt.
Volgens mij in beide gevallen volgens de regels. Volgens mij heeft de mening van Nijogeth verregaande gevolgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

NS?
De noodzaak voor reserveren is leuk maar ik hoorde jarenlang over vertragingen en uitgevallen treinen en dan zit je 2x meer mensen, de gereserveerden en de vertraging bij elkaar en wie heeft dan voorrang?

Gelukkig kan ik mijn Corona veilig verplaatsen want "IK SPOOR NIET" en dat wil ik graag zo houden!
Slechts een enkel kort stukje van gratis parkeren buitenwijk naar Centrum.. als parkeren duurder is dan trein kaartje.
Maar als je na kopen kaartje nog moet reserveren? Ik ben dan echt de weg helemaal kwijt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nu twee Landkreise met beperkingen, naast Gütersloh ook Warendorf. Voor het idee: links en rechts van het Teutoburgerwald. Discussie is nu of dit een plaatselijke uitbraak is of toch de gevreesde tweede golf.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Per gratie mocht mijn jongste dochter gisteren dan naar de huisarts. Ze mocht niet naar binnen door de hoofdingang, want deze wordt gedeeld met een appartementencomplex voor ouderen. Dit was telefonisch ook niet doorgegeven. Op zich geen probleem. De ingang was nu een zijdeur. Maar die was op slot. Je moest, zonder enig contact met binnen, buiten staan wachten op je beurt. Daar heeft ze dan ook een half uur gestaan.
Gelukkig was mijn man mee gegaan. Toen ze dan maar even belden hoe of wat, kregen ze: na half vier kunt u alleen nog telefonisch bij ons terecht voor spoedgevallen.
Binnen liep al het personeel in witte jassen, met mondkapjes en handschoenen. Van de arts tot de assistente.

Bijzonder was dan weer wel dat er in het ouderencomplex een grote verbouwing bezig was en allerlei werklui in en uit liepen zonder bescherming, zonder in acht nemen van de 1,5 m. Maar dat deden de oudjes zelf dan ook niet, op het naastgelegen terras.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Heel apart, mh73. Maar we zijn intussen wel vreemde dingen gewend in dit landje.

In Australië lijkt het virus ook weer op te leven. En wat doen mensen dan? Die gaan hamsteren. En wat gaan ze hamsteren? Jawel, toiletpapier. Uiteraard met dank aan onze Komkommer, die dit ooit met een groep kameraden op is gestart.

Zie: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ventilator

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jun 2020 08:15
Volgens mij heeft de mening van Nijogeth verregaande gevolgen.
De lockdown bespaart misschien op het aantal Corona doden, maar heeft evengoed verregaande gevolgen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
23 jun 2020 18:09
ik lees toch echt "toegestaan volgens de plaatselijke corona regels,dat wel" Dus wat deed hij fout?
Wat hij fout deed, is dat hij zijn gezonde verstand niet gebruikte. En ook niet nadacht over de vraag welke uitstraling en effecten dergelijke keuzes kunnen hebben.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Amerika blijft dicht voor alle Europeanen tot einde dit jaar.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... einde-jaar

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jun 2020 08:54
scharrelschipper schreef:
23 jun 2020 18:09
ik lees toch echt "toegestaan volgens de plaatselijke corona regels,dat wel" Dus wat deed hij fout?
Wat hij fout deed, is dat hij zijn gezonde verstand niet gebruikte. En ook niet nadacht over de vraag welke uitstraling en effecten dergelijke keuzes kunnen hebben.
Dat laatste werkt 2 kanten op nu die beroemde tennisser zelf besmet is geraakt

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In Tokio gaat het inmiddels ook niet zoals gewenst. Men probeert het aantal besmettingen onder de 20 per dag te houden, het zijn er nu 55.

Dan nemen de besmettingen in Australië en twee Kreisen in Duitsland toe... Misschien nog niet direct reden tot zorg of aanscherpen van maatregelen, maar 'we' zijn er nog lang niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Misschien nog niet direct reden tot zorg of aanscherpen van maatregelen, maar 'we' zijn er nog lang niet.
Dat is ook precies de boodschap die het RIVM en het kabinet ook de hele tijd communiceren. Helaas alleen missen sommigen hun biertje zo erg dat niets er meer toe doet blijkbaar. Waar we hopelijk met slimme en niet al te overdreven maatregelen een 2e golf kunnen voorkomen of minimaliseren is een hele groep mensen bezig om die golf maar zo groot mogelijk te maken.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jun 2020 11:27
Helaas alleen missen sommigen hun biertje zo erg dat niets er meer toe doet blijkbaar.
Gemakshalve ga je er even aan voorbij, samen met anderen op dit forum, dat het effect van de maatregelen heel wat verder gaan dan gemiste biertjes.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

nee hoor, ook gezien dat je na een bepaalde leeftijd niets meer hoeft te verwachten.. je gaat toch binnen afzienbare tijd dood.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Trouw staat vandaag een groot artikel over "kotelettenkeizer" Tönnies. Geen fraai bedrijf, zo te lezen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Al jaren niet. Clemens Tönnies zal niet lang meer voorzitter van Schalke04 blijven.
Inmiddels 1700+ personeelsleden besmet en onder de groep Roemenen en Bulgaren is 20% verdwenen. Bestemming onbekend, of naar huis of door het uitzendbureau naar een andere slachterij gestuurd.
In Nederland mag je zoiets ook verwachten, want zoveel anders is het hier niet.


Volkskrant heeft vandaag een bloemlezing van onzinnige regels zoals handen desinfecteren voor het zwemmen :roll:

Gesloten