LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
25 jun 2020 09:53
Moneyman schreef:
25 jun 2020 09:20
Die vermeende inconsistentie wordt ongetwijfeld verklaard door het verschil in leeftijd.
Die verklaring deugt niet. Steekproeven in Zweden leveren in alle leeftijdsgroepen besmettingen / antistoffen op, terwijl in Nederland nog wordt vastgehouden aan het idee, dat kinderen minder risico lopen dan volwassenen en minder snel zelf het virus doorgeven.
Dan is het eerder de vraag wie er gelijk heeft en is de conclusie "de verklaring deugt niet" voorbarig.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Maar de jongeren mogen al een tijd samen sporten, dus dat OV is niet van belang. En ik meen mij te herinneren dat u schreef dat alle klasgenoten van zoon ziek geweest zijn, dus daar is corona dan ook niet meer van belang.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

fonsflons schreef:
25 jun 2020 10:46
(...) namelijk dat ik (en ik hoop anderen) enorm verwend ben met hoe het de afgelopen 50 jaar geweest is. (...)
Zo is het maar net. Als je een boek (!) leest zoals Gouden jaren van Annegreet van Bergen, of Met ons gaat het nog altijd goed van Peter Hein van Mulligen, dan sta je versteld van de aaneenschakeling van positieve cijfers en ontwikkelingen op allerlei gebied.

Tuan2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2020 14:05
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Tuan2020 »

Het is erg ingewikkeld dat Europa nu, na 6 maanden en de ziekte nog steeds erg ernstig is in de wereld, ook erg lijdt. het begint allemaal in China .. amen

friv2021 | Friv8

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
25 jun 2020 10:02
Dan is het eerder de vraag wie er gelijk heeft en is de conclusie "de verklaring deugt niet" voorbarig.
:)
Half maart: scholen blijven open, want kinderen lijken niet getroffen te worden. Protest uit alle hoeken, scholen dicht.
In de periode daarna is er overal zoveel mogelijk onderzoek gedaan met als uitkomsten: kinderen worden ook ziek, in dezelfde mate als volwassenen (evenveel virus in de monsters), alleen met andere symptomen en erger nog, met uitzondering van de letterlijk kleine kinderen besmetten ze ook anderen.
Dan is het opvallend, wanneer vanaf 1 juli geldt: overal afstand houden behalve op de middelbare scholen. OMT heeft blijkbaar moeite alles goed bij te houden.
De kritiek van viroloog Christian Drosten richt zich erop, dat je bij klachten thuis moet blijven. Maar als je klachten hebt, dan ben je al veel minder besmettelijk voor anderen, omdat het virus al verder in het lichaam zit en niet met elke ademhaling naar buiten vliegt. Dan is de vraag hoeveel anderen al besmet zijn, voordat diegene thuis is gebleven.
Lady1234 schreef:
25 jun 2020 10:02
Maar de jongeren mogen al een tijd samen sporten, dus dat OV is niet van belang. En ik meen mij te herinneren dat u schreef dat alle klasgenoten van zoon ziek geweest zijn, dus daar is corona dan ook niet meer van belang.
Het sporten is buiten, niet binnen. Een heel groot verschil.
De tweede opmerking verbaast mij: eerder deze week werd een ander nog egocentrisme verweten en ben je het niet, is het ook niet goed. Wij zijn kritisch, omdat we juist geen nieuwe besmettingen willen met alle bijbehorende consequenties (school dicht, iedereen thuis).
Reactie van school zal nog even duren, want eerst moet met iedereen overlegd worden, dan formeel vergaderd, daarna is het zomervakantie.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
25 jun 2020 15:51
Moneyman schreef:
25 jun 2020 10:02
Dan is het eerder de vraag wie er gelijk heeft en is de conclusie "de verklaring deugt niet" voorbarig.
:)
Half maart: scholen blijven open, want kinderen lijken niet getroffen te worden. Protest uit alle hoeken, scholen dicht.
In de periode daarna is er overal zoveel mogelijk onderzoek gedaan met als uitkomsten: kinderen worden ook ziek, in dezelfde mate als volwassenen (evenveel virus in de monsters), alleen met andere symptomen en erger nog, met uitzondering van de letterlijk kleine kinderen besmetten ze ook anderen.
Dan is het opvallend, wanneer vanaf 1 juli geldt: overal afstand houden behalve op de middelbare scholen. OMT heeft blijkbaar moeite alles goed bij te houden.
De kritiek van viroloog Christian Drosten richt zich erop, dat je bij klachten thuis moet blijven. Maar als je klachten hebt, dan ben je al veel minder besmettelijk voor anderen, omdat het virus al verder in het lichaam zit en niet met elke ademhaling naar buiten vliegt. Dan is de vraag hoeveel anderen al besmet zijn, voordat diegene thuis is gebleven.
Je beseft wel dat dit geen antwoord is op mijn reactie - die teruggreep op hetgeen je daarvóór schreef?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan


“Het sporten is buiten, niet binnen. Een heel groot verschil.
De tweede opmerking verbaast mij: eerder deze week werd een ander nog egocentrisme verweten en ben je het niet, is het ook niet goed. Wij zijn kritisch, omdat we juist geen nieuwe besmettingen willen met alle bijbehorende consequenties (school dicht, iedereen thuis“


Ik bedoel slechts de klas van zoon. Al die allemaal ziek geweest zijn, doet de afstand onderling er niet meer toe.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Een eerste medicijn is goedgekeurd: remdesivir. Nu nog afwachten of de Europese Commissie er ook mee akkoord gaat. Ik meen dat er een tijdje geleden ook al over gesproken is. Het kan het ziekteproces bij ernstig zieken verkorten.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oedgekeurd

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jablan schreef:
25 jun 2020 09:13


In elk geval ging het gisteravond al direct los in de groepen. Klas van zoon wil helemaal niet terug naar het gebouw, huidige plek en blokrooster bevallen goed. Bij de ouders meer zorgen, want straks is het september-oktober, het regent en heb je een gebouw vol natte jassen en kinderen, daarmee hoge luchtvochtigheid. Het gebouw is oud, heeft fors achterstallig onderhoud, kleine lokalen en waardeloze ventilatie. De docenten in de risicogroep gaan als eerste spijbelen. :wink:
Dit klopt helaas.

Als je op kantoor een slecht klimaat hebt krijg je waardeloos personeel dat fouten gaat maken.

En bij kinderen slechte klassen.

Ook op Universiteiten zoals TU Delft is een toets na afloop afhankelijk waar je de les kreeg.
Een slecht Klimaat ga ja na 30~45 minuten slechter presteren en verlies je concentratie.

Door betere ventilatie die zichzelf terug kan verdienen in oude gebouwen door WTW Unit er tussen.....
Ook bij de plaatselijk MAVO/HAVO/VWO stegen de resultaten na nieuwe gebouw open ging, Zowel de doorstroom naar VWO als de cijfers en aantal geslaagde, alleen de laatste jaar over doen daalde flink.

Als je weet wat een jaar overdoen koste aan kinderbijslag, studieboeken en leraren en zo..... is het financieel rendabel om een beter lokaal aan te bieden met goede ventilatie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Iedereen heeft goed naar Rutte geluisterd. Moest voor noodzakelijke reis met de trein. Iedereen is compleet los gegaan, treinen en trams overvol. Zag nog net een tram naar het strand vertrekken, nadat controleurs iedereen erin hadden geduwd gingen de deuren niet dicht..!
Corona is echt voorbij, leve de zomer.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:
25 jun 2020 19:25
nadat controleurs iedereen erin hadden geduwd gingen de deuren niet dicht..!
Komt door de mondkapjes, wedden? Die nemen teveel plek in.
Corona is echt voorbij, leve de zomer.
Dat zou zomaar eens helemaal waar kunnen zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
25 jun 2020 16:25
Je beseft wel dat dit geen antwoord is op mijn reactie - die teruggreep op hetgeen je daarvóór schreef?
Hoezo? Je stelt, dat ik te snel ben met 'verklaring deugt niet', onderbouw ik het een tweede keer waarom. Ik bedoel niet, dat jouw reactie verkeerd is, maar de reden waarom de scholen weer normaal open mogen, die klopt niet.
Lady1234 schreef:
25 jun 2020 17:25
Ik bedoel slechts de klas van zoon. Al die allemaal ziek geweest zijn, doet de afstand onderling er niet meer toe.
Eind april, begin mei was afstand houden wel een voorwaarde van een paar docenten om überhaupt het veilige honk te verlaten en weer live les te geven. Ze zijn er nu zo aan gewend, dat ze alleen nog buiten of thuis aan elkaar vastkleven.
Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 18:59
Als je weet wat een jaar overdoen koste aan kinderbijslag, studieboeken en leraren en zo..... is het financieel rendabel om een beter lokaal aan te bieden met goede ventilatie.
Geldkwestie. Er zijn geen potjes voor, dus gebeurt het niet. Misschien is er eerst een lokale uitbraak voor nodig.
witte angora schreef:
25 jun 2020 18:26
Een eerste medicijn is goedgekeurd: remdesivir. Nu nog afwachten of de Europese Commissie er ook mee akkoord gaat.
Die goedkeuring is een hamerstuk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:
25 jun 2020 19:28
Dat zou zomaar eens helemaal waar kunnen zijn.
Veel wijst er op dat we slechts in een dipje zitten, met het gedrag van zoals we nu doen komt het virus of snel terug, of we zijn maanden voor de gek gehouden.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zeg 2. We zijn voor de gek gehouden. Maar dat zeg ik al vanaf de eerste maatregelen. Wat dat betreft ben ik wel consequent.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
26 jun 2020 02:53
Ik zeg 2. We zijn voor de gek gehouden. Maar dat zeg ik al vanaf de eerste maatregelen. Wat dat betreft ben ik wel consequent.
Al ben ik ook tegenstander van de maatregelen, we zijn niet voor de gek gehouden. Welke macht zou dat wereldwijd kunnen?
Als je Corona ontkent, ga dan eerst eens kijken of die figuranten op de IC niet uit hun rol vallen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
26 jun 2020 07:38
Nijogeth schreef:
26 jun 2020 02:53
Ik zeg 2. We zijn voor de gek gehouden. Maar dat zeg ik al vanaf de eerste maatregelen. Wat dat betreft ben ik wel consequent.
Al ben ik ook tegenstander van de maatregelen, we zijn niet voor de gek gehouden. Welke macht zou dat wereldwijd kunnen?
Als je Corona ontkent, ga dan eerst eens kijken of die figuranten op de IC niet uit hun rol vallen.
Je zal als figurant nu nog steeds maar onder de grond liggen of met schade aan je longen in een rolstoel zitten...
Gewoon weer een hoofdstuk toegevoegd aan het sprookje.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
26 jun 2020 02:53
Ik zeg 2. We zijn voor de gek gehouden. Maar dat zeg ik al vanaf de eerste maatregelen. Wat dat betreft ben ik wel consequent.
Mannen als Trump en Bolsonara zijn er daarentegen niet ingetrapt. Die hebben zich krachtig geweerd tegen allerlei maatregelen. En gouverneurs die menen op eigen houtje maatregelen te kunnen treffen - ze zijn er niet blij mee.

Voor de goede orde: In de VS zijn er momenteel per 1 miljoen mensen 7480 besmet, in Brazilië 5835, in Nedeland 2860. Geregistreerd dan. Net als hier wordt ook daar lang niet iedereen getest. Terwijl het virus hier goeddeels is uitgedoofd, woedt het in die twee landen, en in veel andere landen meer, 'vrolijk' door.

Bron: https://news.google.com/covid19/map?hl= ... ceid=NL:nl

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Niet voor de gek gehouden, wel doorgeslagen.

Mijn man gaat vandaag voor het eerst sinds tijden weer naar kantoor. Hij moest daarvoor een tijdslot reserveren. Dit inclusief gebruiksaanwijzing voor het koffiezetapparaat, dat na elk gebruik volledig ontsmet moet worden. Tegelijk koffie meenemen voor de collega's is verboden.

Doorgeslagen, zeg ik.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog wat andere cijfers: het aantal geregistreerde besmettingen nadert de 10 miljoen (nu iets meer dan 9,6 miljoen; De VS gaat aardig richting de 2,5 miljoen; en India komt vandaag of morgen boven het half miljoen uit.

@ mh73: dat klinkt inderdaad aardig doorgeslagen. 'Roomser dan de Paus' is niet voor niets een Nederlands spreekwoord. :wink: Alhoewel ik niet weet of er in andere talen vergelijkbare varianten zijn.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
26 jun 2020 07:50
Mannen als Trump en Bolsonara zijn er daarentegen niet ingetrapt. Die hebben zich krachtig geweerd tegen allerlei maatregelen. En gouverneurs die menen op eigen houtje maatregelen te kunnen treffen - ze zijn er niet blij mee.

Voor de goede orde: In de VS zijn er momenteel per 1 miljoen mensen 7480 besmet, in Brazilië 5835, in Nedeland 2860. Geregistreerd dan. Net als hier wordt ook daar lang niet iedereen getest. Terwijl het virus hier goeddeels is uitgedoofd, woedt het in die twee landen, en in veel andere landen meer, 'vrolijk' door.

Bron: https://news.google.com/covid19/map?hl= ... ceid=NL:nl
Dat is de andere kant hè. Ik vind zelf de maatregelen in het algemeen veel te ver gaan, maar dit is dan weer het andere uiterste. Het door laten gaan van grote verkiezingsbijeenkomsten, terwijl er zoveel besmettingen zijn, dat vind ik echt onverantwoord. Je zou als leider a. het goede voorbeeld moeten geven en b. je aanhangers niet moedwillig moeten blootstellen aan risico's op besmetting puur voor eigen gewin.

Gesloten