LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens een bericht op RTL zijn meer mensen online gaan shoppen. Er wordt dan ook een kaalslag in het winkelaanbod voorspeld, met name in de mode-branche. Dat zou prima kunnen verklaren waarom het zoveel rustiger is op straat. Mensen hebben fysieke winkels minder nodig. Of zijn toch nog voorzichtig.

'Gapend gat in winkelstraat' - laten ze een foto van de koopgoot in Rotterdam zien. :lol:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... ooral-mode

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Daar staan ook best wat winkels leeg kan ik je vertellen WA.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
26 jun 2020 08:25
Volgens een bericht op RTL zijn meer mensen online gaan shoppen. Er wordt dan ook een kaalslag in het winkelaanbod voorspeld, met name in de mode-branche. Dat zou prima kunnen verklaren waarom het zoveel rustiger is op straat. Mensen hebben fysieke winkels minder nodig. Of zijn toch nog voorzichtig.
Ik ben vorige week voor het eerst in maanden weer eens in kledingwinkels geweest. De voorraad in de winkels was bedroevend slecht, volgens het personeel krijgen ze te weinig aangeleverd. Gek genoeg hebben ze dan in hun webshop wel veel keuze.
Dus voortaan blijf ik toch maar online bestellen, wel zo gemakkelijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Leegstand?

Vraag bij plaatselijke makelaar eens naar huurprijzen?

Jou huis is vermoedelijk maar ¼ van de prijs en ruimer dan die locatie!
Als je €650 hypotheek betaalde thuis en voor je winkeltje met matige omzet €2600,- betaalde.....
En wegens de 1½ meters niet meer 3 maar 1 stoel kwijt mag voor knippen!
Dan maar in de garage naast 't huis!

Dankzij kanteldeur voor & achterom deur en wand in midden is daar op minder ruimte tegen minder kosten 2 knippen mogelijk!
€2600,- verdienen ze nooit alleen terug... en nu gratis ruimte , nog illegaal en moet nog toestemming gemeente vragen,
maar een geknipte Wethoudster beloofde gedogen!

De extreem hoge huren en lage omzet en dan moet je wel online of elders gaan werken.
Deze Kapper is dus gedwongen thuiswerker!

De Ontroerend Goed/Fout fondsen zullen wel flink dalen op de beurs dus snel verkopen, en zeker niet instappen!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brahms schreef:
25 jun 2020 23:25
witte angora schreef:
25 jun 2020 19:28
Dat zou zomaar eens helemaal waar kunnen zijn.
Veel wijst er op dat we slechts in een dipje zitten, met het gedrag van zoals we nu doen komt het virus of snel terug, of we zijn maanden voor de gek gehouden.
Inmiddels zijn ze daar elders ook achter:
Balkanlanden scherpen coronamaatregelen weer aan
Montenegro scherpt de coronamaatregelen weer aan, een maand nadat het land zichzelf coronavrij had verklaard. Zo worden sportwedstrijden verboden en mogen ook religieuze of politieke bijeenkomsten in de buitenlucht niet meer plaatsvinden nu het land in de afgelopen tien dagen zo'n honderd nieuwe besmettingen telde. Verder stelt Montenegro in twee steden in het noorden avondklokken in.

Het besluit om de maatregelen weer af te kondigen, volgt op soortgelijke besluiten in nabijgelegen Balkanlanden na een toename van het aantal coronagevallen. Zo kondigde Servië vandaag aan sommige ziekenhuizen weer te reserveren voor enkel coronapatiënten, omdat ziekenhuisafdelingen weer volstromen met geïnfecteerden. Kroatië heeft inmiddels al een quarantaineplicht van twee weken ingesteld voor bezoekers uit buurlanden.
Teveel te snel en voor je het weet ben je weer terug bij af.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Laten we toch alsjeblieft niét vergeten dat Covid19 nog rondwaart!
Bijna dagelijks bijna 20.000 nieuwe Europese gevallen en méér dan 700 sterfgevallen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt helemaal gelijk Moederslink. Ik krijg af en toe het idee dat mensen denken dat het klaar is. Nou, in tegendeel.

Ik hoorde net op het nieuws het voor de hand liggende bericht dat er in de eerste paar Corona-maanden een kwart minder nieuwe kankerpatiënten bij zijn gekomen dan normaal gesproken het geval is. Reden? Mensen gingen/ gaan niet naar de huisarts met klachten. Op termijn krijgt dit natuurlijk nog een staartje.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
26 jun 2020 07:38
Nijogeth schreef:
26 jun 2020 02:53
Ik zeg 2. We zijn voor de gek gehouden. Maar dat zeg ik al vanaf de eerste maatregelen. Wat dat betreft ben ik wel consequent.
Al ben ik ook tegenstander van de maatregelen, we zijn niet voor de gek gehouden. Welke macht zou dat wereldwijd kunnen?
Als je Corona ontkent, ga dan eerst eens kijken of die figuranten op de IC niet uit hun rol vallen.
Daarmee ontken ik Corona niet, dat maak jij ervan. Bedoel meer dat alles werd overdreven en men extreem panisch doet (nog steeds) en eigenlijk geen oplossingen heeft voor het ontstane probleem. Want hoe lang gaan we dit nu nog volhouden? Op straat zie je toch gewoon dat bijna niemand meer iets geeft om de maatregelen, laat dat acteerstukje over die maatregelen dan ook gewoon zitten en ga over op de orde van de dag en terug naar normaal.

Ik vraag me oprecht af of er hier iets van geleerd gaat worden of dat we bij een volgende uitbraak van een nieuw virus weer net zo panisch gaan doen en weer de hele maatschappij op slot gaan gooien of dat ze daadwerkelijk gaan kijken naar oplossingen waarbij mensen keuzevrijheid hebben om te bepalen hoe ze zelf er mee omgaan, waarbij de maatschappij gewoon open gaat blijven en we ook deels accepteren dat er soms virussen komen en daarbij mensen doodgaan en we de natuur ook deels zijn ding laten doen (maar we zouden geen mensen zijn als we alles zouden doen om alles precies naar onze hand te zetten en schijt te hebben aan de natuur, het klimaat, het dierenrijk, evolutie en weet ik wat nog meer).

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
26 jun 2020 15:11
Ik vraag me oprecht af of er hier iets van geleerd gaat worden of dat we bij een volgende uitbraak van een nieuw virus weer net zo panisch gaan doen en weer de hele maatschappij op slot gaan gooien of dat ze daadwerkelijk gaan kijken naar oplossingen
De oplossing is goed monitoren, en als er ergens een forse toename is in het aantal besmettingen, het lokaal aanpakken. En dan niet meteen een volledige lock-down, maar het aanpassen van maatregelen om de controle terug te krijgen.

Dat is dus zoals het gecommuniceerd is, en wat je op meerdere plekken in Europa ziet gebeuren. Ik meen in Portugal ook zoiets.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
26 jun 2020 15:20
De oplossing is goed monitoren, en als er ergens een forse toename is in het aantal besmettingen, het lokaal aanpakken. En dan niet meteen een volledige lock-down, maar het aanpassen van maatregelen om de controle terug te krijgen.

Dat is dus zoals het gecommuniceerd is, en wat je op meerdere plekken in Europa ziet gebeuren. Ik meen in Portugal ook zoiets.
Wat de vraag opwerpt: Hoe intelligent was onze intelligente lockdown?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De intelligentie zat in de manier waarop mensen ermee om gingen. Helaas was er toch weer een grote groep die niet begreep dat de regels er voor de mens zijn, maar er van uit gaat dat de mens er voor de regels is. Star, stug, onbuigzaam, vingerwijzend naar anderen, enkel uit angst. Terwijl je met gezond verstand best wel veel kon doen. Het intelligente deel ontbrak bij sommigen inderdaad.

Zag je ook in Scheveningen, de take - away was allang geen probleem meer, maar dat hadden de strandtenthouders niet door. Dus die bleven massaal op alle mogelijke manieren dicht, ondanks dat er aardig wat mensen naar het strand kwamen. Die best wel zin hadden in een warme bak koffie.
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 jun 2020 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Onze intelligente lockdown was zeker intelligent, alleen de vrijheden welke we nu massaal pakken is dat niet.
Vandaag weer meer dan afgeladen OV naar de stranden, als haringen in de ton !
Gisteren sprak een conducteur een reiziger zonder mondkapje aan, wat die medewerker allemaal over zich heen kreeg, niet te geloven...

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor mij voorlopig nog geen OV dus. :(

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
26 jun 2020 15:33
witte angora schreef:
26 jun 2020 15:20
De oplossing is goed monitoren, en als er ergens een forse toename is in het aantal besmettingen, het lokaal aanpakken. En dan niet meteen een volledige lock-down, maar het aanpassen van maatregelen om de controle terug te krijgen.

Dat is dus zoals het gecommuniceerd is, en wat je op meerdere plekken in Europa ziet gebeuren. Ik meen in Portugal ook zoiets.
Wat de vraag opwerpt: Hoe intelligent was onze intelligente lockdown?
Alles is relatief..
Intelligenter dan die van Italië of Spanje en ook dan die van China.
Ook effectiever (andere vorm van intelligentie) dan die in de VS en het VK.
Die van Zweden blijft ter discussie en is dus lastig in te schatten.

Maar hij is/was zo intelligent als ie op dat moment kon zijn. Volgens mij hebben we exact tussen de lijntjes gekleurd. Een heleboel leed zoals in Italië en Spanje voorkomen (ondanks dat men ons daar continu voor waarschuwde omdat we niet streng genoeg waren) en zo snel als mogelijk er ook weer uit (waar mogelijk).. En of dat met de juiste snelheid is gaat, dat weten we pas weer over een paar maanden.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Star, stug, onbuigzaam, vingerwijzend naar anderen, enkel uit angst.
die herken ik wel, maar zal anders bedoeld worden ;)

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brahms schreef:
26 jun 2020 15:39
Onze intelligente lockdown was zeker intelligent, alleen de vrijheden welke we nu massaal pakken is dat niet.
Vandaag weer meer dan afgeladen OV naar de stranden, als haringen in de ton !
Gisteren sprak een conducteur een reiziger zonder mondkapje aan, wat die medewerker allemaal over zich heen kreeg, niet te geloven...
Het is een beetje schipperen en draagvlak proberen te houden. Ook ik denk dat we te snel gaan, maar hopelijk kleuren we hier ook net binnen de lijntjes. Echter als je te lang te streng blijft valt het draagvlak helemaal weg en bereik je ook niets. Dat is best een dilemma volgens mij.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
26 jun 2020 15:44
Star, stug, onbuigzaam, vingerwijzend naar anderen, enkel uit angst.
die herken ik wel, maar zal anders bedoeld worden ;)
Ik ken een dorp waar dat benoemd wordt als 'sociale samenhang'. Zelf zou ik het 'bemoeizucht' willen noemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
26 jun 2020 15:20
De oplossing is goed monitoren, en als er ergens een forse toename is in het aantal besmettingen, het lokaal aanpakken. En dan niet meteen een volledige lock-down, maar het aanpassen van maatregelen om de controle terug te krijgen.
Ik ben bang dat dat niet kan gaan werken, mensen vliegen, rijden, reizen weer alle kanten op.
Het zal niet ( wéér niet ) goed te monitoren zijn , ook de contactonderzoeken zullen niet meer te volgen zijn.
Als ik zie met hoeveel duizenden, 10 duizenden men weer op sjouw is , overal , in horeca, parken , OV , stranden , vliegtuigen etc etc.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch viel dat vanmorgen hier heel erg mee. In het zwembad waren er maar 6, ben nog even naar de winkels geweest. Daar was het onrustig omdat ook bij de Lidl de karretjes weer op slot staan, je moet weer muntjes bij je hebben. Pinnen is er niet meer verplicht, contant mag ook weer. En karretjes schoonmaken? Die dingen staan bij de parkeerplaats, een meter of 20 bij de winkel vandaan, en dáár staat dus de flacon met schoonmaakmiddel en een paar doekjes... Dat gaat niet meer werken.

Wel een paar mensen in de winkel die permanent de gangpaden blokkeerden omdat ze niet wisten wat ze wilden, of het lukte ze niet om het te pakken, weet ik het...

Soms denk ik wel eens: gooi vanaf 1 juli of vanaf 1 augustus alles van het slot behalve de anderhalve meter en de spreekkoren en dat soort dingen, en zie dan maar eens wat er gaat gebeuren. Zul je zien dat er enkel in Lutjebroek een uitbraak is en verder nergens. Of het loopt ineens weer gigantisch uit de klauwen, maar dat gaat misschien toch wel gebeuren, zie je elders ook.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
26 jun 2020 16:05
Toch viel dat vanmorgen hier heel erg mee. In het zwembad waren er maar 6, ben nog even naar de winkels geweest. Daar was het onrustig omdat ook bij de Lidl de karretjes weer op slot staan, je moet weer muntjes bij je hebben. Pinnen is er niet meer verplicht, contant mag ook weer. En karretjes schoonmaken? Die dingen staan bij de parkeerplaats, een meter of 20 bij de winkel vandaan, en dáár staat dus de flacon met schoonmaakmiddel en een paar doekjes... Dat gaat niet meer werken.

Wel een paar mensen in de winkel die permanent de gangpaden blokkeerden omdat ze niet wisten wat ze wilden, of het lukte ze niet om het te pakken, weet ik het...

Soms denk ik wel eens: gooi vanaf 1 juli of vanaf 1 augustus alles van het slot behalve de anderhalve meter en de spreekkoren en dat soort dingen, en zie dan maar eens wat er gaat gebeuren. Zul je zien dat er enkel in Lutjebroek een uitbraak is en verder nergens. Of het loopt ineens weer gigantisch uit de klauwen, maar dat gaat misschien toch wel gebeuren, zie je elders ook.
De vraag is: is dat het geluid dat je van beleidsmakers / politici wilt horen? We kijken wel wat het wordt.. En gaat het fout.. Tja, dat gaat dan misschien toch wel gebeuren? Dat gaat dan natuurlijk niemand pikken.

En 1,5 meter en spreekkoren? Zo gauw er ergens een beetje ruimte ontstaat, staat een andere groep op de achterste benen dat ze zich achtergesteld voelen:
Eerst was het voetbal verongelijkt dat ze niet mochten terwijl het toch best binnen de regels had gepast.
Nu mag het dan eindelijk binnenkort weer en nu is er al gemor dat de regels toch wel erg beperkend waren en dat 'spreekkoren verbieden' en 1,5 meter in een stadion natuurlijk niet gaat werken..

Toen het niet mocht, kon nu. Nu het mag, kan het toch eigenlijk niet.

Toen de lockdown er nog was, was toch eigenlijk 1,5 meter wel voldoende en daarnaast toch alles wel mogelijk.
In principe is bijna alles weer mogelijk, maar ja het mens is een sociaal wezen, dus die 1,5 meter kan toch eigenlijk niet.

Gesloten