Coronavirus - algemeen topic

Lowieze

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze » 23 jun 2020 18:50

witte angora schreef:
23 jun 2020 18:15
Morgen komt er een grote versoepeling van de maatregelen. De anderhalve meter blijft, maar wat er nou nog meer blijft? De diverse protocols uiteraard, maar welke waarde hebben die nu nog? Wordt het niet tijd dat ook diverse protocols met hun eigen regels worden aangepast?

Zijn er straks eigenlijk nog wel regels, en zo ja, welke? Kunnen mensen nu ineens wel weer met het OV voor een pretreisje? Er liggen nog heel wat Kruidvatkaartjes te verstoffen, om wat te noemen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... aatregelen
Dit is wat NS zelf hierover zegt: “Er zijn geen voorwaarden waaraan een reis moet voldoen om noodzakelijk te zijn. Dat is aan jezelf. Daarnaast zijn we bezig met een proef waarbij je je reis vooraf registreert. De proef is kort geleden een tweede fase ingegaan en we hopen dit snel beschikbaar te kunnen maken voor iedereen”

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 23 jun 2020 19:06

Maar het noodzakelijkheidsvereiste blijft dus staan, alleen moeten mensen er zelf een invulling aan geven. Maar goed, misschien dat registreren gaat helpen. Maar wie controleert de registratie?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 23 jun 2020 19:38

Jablan schreef:
23 jun 2020 18:13
moederslink schreef:
23 jun 2020 17:20
Wat is er onmenselijk aan deze maatregelen?
Je ziet mensen terugvallen. In de verpleeghuizen aan de eenzaamheid, in de gehandicaptenzorg onvoldoende stimulans, bij kinderen stilstand in de ontwikkeling of zelfs achteruit en in bedrijven of organisaties zorgt het volledig thuiswerken voor mensen, die ontsporen omdat ze te weinig contact met de collega's hebben, uit het team vallen.
Helemaal mee eens . Dat zijn 100 % de zichtbare gevolgen.
Maar ik reageerde op het letterlijke woordje onmenselijk .
Aan deze maatregelen is niet echt iets onmenselijk, behalve dan idd het ontberen van fysiek contact.
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 jun 2020 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 23 jun 2020 19:45

Lowieze schreef:
23 jun 2020 17:44
Alhoewel ik er zelf anders over denk, kan ik wel begrijpen wat Nijogeth bedoelt.
En egocentrisch? Zal best, maar als je vindt dat de hele wereld stil moet staan om een kleine groep te beschermen, dat is toch ook egocentrisch?
Ik denk er zelf ook anders over maar kan jongeren ook wel enigszins begrijpen tót ze zelf 75 of 80 plus zijn . Dan gaan ze zeer waarschijnlijk toch anders denken.
Maar de hele wereld staat niet stil om een kleine groep te beschermen, de hele wereld staat vooral stil om iedereen te beschermen . Iederéén kan immers worden besmet ?
Ook 50 minners overleden.
Jongeren staan er over het algemeen toch anders in , hebben meer hun eigen bubbel.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 23 jun 2020 19:59

witte angora schreef:
23 jun 2020 19:06
Maar het noodzakelijkheidsvereiste blijft dus staan, alleen moeten mensen er zelf een invulling aan geven. Maar goed, misschien dat registreren gaat helpen. Maar wie controleert de registratie?
Zelf denk ik dat het registreren weinig toevoegt. Als de reiziger zich wel registreert, kan hij kijken of het te druk wordt op die reis, zodat hij eventueel een andere trein kan nemen. Maar als de registratie niet verplicht is (mensen worden dan aangespoord zich te registreren, maar verplicht is het niet) heb je natuurlijk nog geen overzicht van de te verwachten drukte.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 23 jun 2020 20:02

Wat is het doel van de registratie dan?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 23 jun 2020 20:07

angel1978 schreef:
23 jun 2020 20:02
Wat is het doel van de registratie dan?
Ik geeft even een link waarin NS het uitlegt
https://tweakers.net/nieuws/168516/ns-v ... eiden.html

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 23 jun 2020 20:09

Dat is het ook, Lowieze. Afgelopen vrijdag was het in het zwembad goed te zien. Je registreert je donderdagavond en denkt dat er hooguit 7 mensen zijn. Maar als vrijdagochtend nog eens 10 mensen zich aanmelden, dan heb je met maximaal 18 mensen een bad vol. En daar is het nog: geen registratie = geen toegang.

Als ik straks weer naar mijn vader wil wordt dat dus het probleem. De trein vanaf Lelystad is zondagavond altijd stampvol. Hoe het straks zal zijn? Geen idee. Misschien blijft de trein wel leeg, misschien ook niet. Ik heb zelf geen smartphone, mijn vader geen internet, dus eenmaal vertrokken vanaf huis kan ik het niet meer volgen. Melden zich ineens tientallen mensen op het laatste moment aan, dan mis ik dus informatie die voor mijzelf essentieel kan zijn. Dan weet ik niet of ik beter een trein eerder of later kan nemen.

Nu spreek ik even vanuit mezelf, maar dit verhaal kan natuurlijk voor iedereen gelden.

(Overigens heb ik de tip om in het zwembad seniorenuurtjes in te stellen doorgegeven, het zou 'in de groep' gegooid worden)

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 23 jun 2020 20:11

Deelnemers die dat wel doen, kunnen tijdens de pilot zonder bijbetaling 1e klas reizen. Voor het registreren van een reis zijn een NS-account en een ov-chipkaart nodig. Met de ov-chipkaartgegevens controleert de NS of deelnemers de geregistreerde reizen daadwerkelijk maken. Deelnemers die minimaal acht keer een reis registreren en daadwerkelijk maken, krijgen tien dagkaarten of Spoordeelwinkel-tegoed.
Lijkt me een aardige stimulans..

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 23 jun 2020 20:15

witte angora schreef:
23 jun 2020 20:09
[...]
(Overigens heb ik de tip om in het zwembad seniorenuurtjes in te stellen doorgegeven, het zou 'in de groep' gegooid worden)
Da's toch fijn. Hier bestaan al tig jaren lang speciale ' seniorenuurtjes' , ik dacht dat dat in de meeste baden al wel zo was.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 23 jun 2020 20:42

Hier in de omgeving kenden we dat niet, voor zover ik kan zien in geen enkel zwembad. Het is 'banenzwemmen', 'vroegevogel-zwemmen', dat soort dingen. Maar geen seniorenzwemmen. Terwijl het juist voor ouderen een uitkomst zou zijn. Lekker in het eigen tempo, zonder last van jakkerende jongeren of mensen die aan het trainen zijn voor wedstrijden, rustig kunnen kletsen met leeftijdsgenoten die ook 'geen haast' hebben. Het zou mij ideaal lijken.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 24 jun 2020 00:36

gosewijn schreef:
23 jun 2020 18:22
Nijogeth schreef:
23 jun 2020 17:31
Ik zie het asociale eigenlijk niet zo. Ik vind het veel asocialer om de hele maatschappij redelijk op slot te gooien voor een klein groepje.

Wat dat betreft doe ik daar al niet meer aan mee. En weet je wat? Ik heb nog geen boetes gekregen. De kroegen hier hebben nog geen boetes gehad, alleen af en toe politie en die komen dan controleren of er regels gecommuniceerd zijn en als dat zo is, dan vinden ze het goed.

Persoonlijk ga ik na mijn quarantaine (de laatste overigens, ik doe het niet meer vrijwillig, want de GGD wil zelf niet meedenken) gewoon mijn leven leiden zoals voorheen, rekening met de coronaregels houden zal ik niet meer doen.

En ja, dan komt er misschien wel een 2e golf en dan komt er misschien weer een lockdown. Ik zal daar persoonlijk niet voor verantwoordelijk zijn, gok ik zo en dan heb ik in de tussentijd wel weer eens normaal kunnen doen. Ik ben dit hele gezever gewoon spuugzat, noem het asociaal, ik noem het menselijk dat vrijheden afnemen een keer de keel uit gaat hangen.

En nog een toevoeging. Mijn idee van leven is anders dan die van jullie. Dat hebben jullie ook te accepteren, net als dat ik het accepteer dat jullie me asociaal noemen omdat ik kwaliteit van leven boven kwantiteit van jaren verkies.

Als ik jouw vader was geweest had ik je met de punt van de schoen onder je edele delen gekieteld , en daarna naar een de kijvelanden gebracht . Wat ben jij een eikel .
heb het zelf al gemeld .
Je had jezelf niet hoeven melden hoor. Als ik uitdeel, dan kan ik ook incasseren. Wat ik dan wel graag had gezien was een beetje duiding. Waarom vind je me dan een eikel? Is dat omdat ik een eigen mening heb of omdat ik deze uitspreek?

16again

Ongelezen bericht door 16again » 24 jun 2020 06:32

gosewijn schreef:
Nijogeth schreef:
Ik zie het asociale eigenlijk niet zo. Ik vind het veel asocialer om de hele maatschappij redelijk op slot te gooien voor een klein groepje.
……..
Als ik jouw vader was geweest had ik je met de punt van de schoen onder je edele delen gekieteld , en daarna naar een de kijvelanden gebracht . Wat ben jij een eikel .
heb het zelf al gemeld .
Zijn er nog vacatures bij de ME? Je bent je roeping misgelopen.

In dit land heeft ieder nog het recht om zijn mening te verkondigen. Met de nadruk op nog.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 24 jun 2020 07:28

16again schreef:
24 jun 2020 06:32
gosewijn schreef:
Nijogeth schreef:
……..
heb het zelf al gemeld .
Zijn er nog vacatures bij de ME? Je bent je roeping misgelopen.

In dit land heeft ieder nog het recht om zijn mening te verkondigen. Met de nadruk op nog.
En geldt dat ook voor gosewijn?

16again

Ongelezen bericht door 16again » 24 jun 2020 08:11

angel1978 schreef:
24 jun 2020 07:28
16again schreef:
Tuurlijk heeft ook Gosewijn recht op het uiten van zijn mening. Wat iets anders is dan het recht op te mogen beledigen. Of oproepen tot geweld

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 24 jun 2020 08:15

16again schreef:
24 jun 2020 08:11
angel1978 schreef:
24 jun 2020 07:28
16again schreef:
Tuurlijk heeft ook Gosewijn recht op het uiten van zijn mening. Wat iets anders is dan het recht op te mogen beledigen. Of oproepen tot geweld
Hij zegt wat ie zou doen en wat ie vindt.
Volgens mij in beide gevallen volgens de regels. Volgens mij heeft de mening van Nijogeth verregaande gevolgen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 jun 2020 08:23

NS?
De noodzaak voor reserveren is leuk maar ik hoorde jarenlang over vertragingen en uitgevallen treinen en dan zit je 2x meer mensen, de gereserveerden en de vertraging bij elkaar en wie heeft dan voorrang?

Gelukkig kan ik mijn Corona veilig verplaatsen want "IK SPOOR NIET" en dat wil ik graag zo houden!
Slechts een enkel kort stukje van gratis parkeren buitenwijk naar Centrum.. als parkeren duurder is dan trein kaartje.
Maar als je na kopen kaartje nog moet reserveren? Ik ben dan echt de weg helemaal kwijt.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 24 jun 2020 08:34

Nu twee Landkreise met beperkingen, naast Gütersloh ook Warendorf. Voor het idee: links en rechts van het Teutoburgerwald. Discussie is nu of dit een plaatselijke uitbraak is of toch de gevreesde tweede golf.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 24 jun 2020 08:37

Per gratie mocht mijn jongste dochter gisteren dan naar de huisarts. Ze mocht niet naar binnen door de hoofdingang, want deze wordt gedeeld met een appartementencomplex voor ouderen. Dit was telefonisch ook niet doorgegeven. Op zich geen probleem. De ingang was nu een zijdeur. Maar die was op slot. Je moest, zonder enig contact met binnen, buiten staan wachten op je beurt. Daar heeft ze dan ook een half uur gestaan.
Gelukkig was mijn man mee gegaan. Toen ze dan maar even belden hoe of wat, kregen ze: na half vier kunt u alleen nog telefonisch bij ons terecht voor spoedgevallen.
Binnen liep al het personeel in witte jassen, met mondkapjes en handschoenen. Van de arts tot de assistente.

Bijzonder was dan weer wel dat er in het ouderencomplex een grote verbouwing bezig was en allerlei werklui in en uit liepen zonder bescherming, zonder in acht nemen van de 1,5 m. Maar dat deden de oudjes zelf dan ook niet, op het naastgelegen terras.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 24 jun 2020 08:42

Heel apart, mh73. Maar we zijn intussen wel vreemde dingen gewend in dit landje.

In Australië lijkt het virus ook weer op te leven. En wat doen mensen dan? Die gaan hamsteren. En wat gaan ze hamsteren? Jawel, toiletpapier. Uiteraard met dank aan onze Komkommer, die dit ooit met een groep kameraden op is gestart.

Zie: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ventilator

Plaats reactie