LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En dat juist in de omgeving van degene die er al die tijd zo op gehamerd heeft... :roll:

Maar goed, ik heb al een mail uitgestuurd naar mijn vrijwilligerswerk, om samen even de vinger aan de pols te houden. Wellicht kan het een dezer dagen verstandig zijn om, besmet of niet besmet, een week of twee niet op het werk te komen. Ik wil er ook niet voor verantwoordelijk zijn dat het virus 40 kilometer verderop in dit tempo opduikt.

Maar knullig is het wel. :cry:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je erg hard gaat roepen is het net als Zingen, verhoogd risico.

Gewoon geen risico nemen en liever 1x per maand kattenvoer massaal hamsteren dan elke week of vaker halen.

Minder winkelen en bewust rustige tijden kiezen en je hebt minder kans, maar kunt alsnog besmet worden helaas.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is het, komkommer. Ik weet ook niet hoe de veiligheidsregio hierop gaat reageren. Overigens viel het op dat bij de Jumbo één bepaald soort kattenvoer al uitverkocht is, van het andere smaakje heb ik de rest meegenomen, net goed voor een week of 5 denk ik. Ook mijn eigen voorraadjes ga ik morgen even nalopen, voor de zekerheid.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In Schiedam hoef je voorlopig niet bang te zijn voor boetes. Alle Boa's zijn in quarantaine, omdat er 9 zijn besmet. Alhoewel... de politie neemt hun taken nu waar.
Bron: https://www.rijnmond.nl/nieuws/197408/A ... smettingen

Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met mijn nieuwe weekendvrij abonnement en andere leuke dingen.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
20 jul 2020 21:49
Alle Boa's zijn in quarantaine, omdat er 9 zijn besmet.
Wie controleert de BOAs, of ze voldoende afstand houden?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Hun pauzeruimte heeft geen ventilatie (of zoiets).

Bij ons zijn er weinig boetes uitgedeeld, omdat veel BOA's zelf in een risicogroep vallen. Voor een boete moesten ze te dichtbij komen ;-)

Vaccin is in een stroomversnelling geraakt. Nu 160+ projecten en 30 in de derde testfase, testen op mensen.

Laat je trouwens niet gek maken door alle lokale uitbraken. Het is zomer, er is weinig ander nieuws, daarom krijgt elke besmetting meer aandacht. De nieuwe gevallen zijn vooral in de niet-risicogroepen. De voetbalclub in Goes bewijst het ongelijk van OMT en regering op het punt 'jongeren hoeven geen afstand te houden'.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Vaccin is in een stroomversnelling geraakt. Nu 160+ projecten en 30 in de derde testfase, testen op mensen.”

Juist door de enorme druk die er staat op de ontwikkeling van dit vaccin, moet alles snel snel uitgetest worden, misschien met alle gevolgen van dien.
Normaal gaan er jaren overheen voordat een vaccin betrouwbaar genoeg wordt geacht om in te zetten, maar dat schijnt nu niet zo belangrijk te zijn. Het is nog niet eens getest op mensen die tot de risicogroepen behoren.
https://www.trouw.nl/binnenland/het-oxf ... ~b7a03c47/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

16again schreef:
21 jul 2020 07:39
witte angora schreef:
20 jul 2020 21:49
Alle Boa's zijn in quarantaine, omdat er 9 zijn besmet.
Wie controleert de BOAs, of ze voldoende afstand houden?
Bewust Onvoldoende Afstand, juist de controleurs overtreden de regel door vrijwel iedereen binnen 1½ meter aan te spreken en als je wegloopt worden ze boos....!
Als ik stapje terug doe en dit zeg doen zij stap naar voren, maar als oude overjarige Maraton loper was dat gehijg heerlijk om te horen... Rondje park en ze haakte af!

Opa versloeg een Boa met meer buikje.

Kusya123
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2020 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Kusya123 »

Voor zover ik weet, lopen ouderen in de eerste plaats risico

Kusya123
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2020 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Kusya123 »

Het niet aanhouden van de afstand is voor beide partijen een groot risico. Waarom begrijpen degenen die dit niet waarnemen het helemaal niet ???

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, gisteren in het zwembad. Als je in het water ligt hoef je geen anderhalve meter afstand te houden. Maar als je op de kant staat te kwekken, dan moet het ineens weer wel.

Gooi maar in mijn hoge hoed, dan zet ik hem op, en als alles er uit valt loop ik erbij als een malloot omdat het nu eenmaal zo gevraagd wordt.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed nieuws aan de horizon: er is een onderzoek dat vele duizenden levens kan redden. Het gaat om degenen waarbij sprake is van ene zogenoemde cytokinestorm, een overdreven reactie van het eigen afweersysteem. Ongeveer de helft van deze patiënten overlijdt. Door dit te onderdrukken met afweerremmende medicijnen, waaronder prednison, kunnen veel levens gespaard blijven.

Uiteraard houdt dit het aantal besmettingen niet tegen, maar er is voor een deel van de patiënten een levensreddende behandeling mogelijk.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... apatienten

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens Aura Timen, infectieziekte directeur bij het RIVM, verliezen we de strijd van het virus als we ons niet strenger aan de maatregelen houden. Persoonlijk vind ik dat een redelijk lompe uitspraak. In mijn ogen verliezen we de strijd ook als we zo lang ons leven moeten aanpassen aan het virus.

Even simpel gesteld. Er zijn zoveel mensen die er niet aan dood zullen gaan en velen die er geen last van hebben, dat dit virus het nooit van ons gaat winnen. Dan ligt het dus puur aan de persoonlijke visie op winnen en verliezen. Hij heeft natuurlijk een ander doel dan veel anderen, want zijn enige doel is om zo min mogelijk zieken en doden te hebben en het kan hem vanuit zijn functie worst wezen wat dat doet met de economie, de geestelijke gesteldheid van mensen en de reguliere zorg.

Persoonlijk vind ik dat we nu op een soort van keuze zijn beland. De mensheid gaat niet kapot aan corona, dat staat wel vast. Een klein percentage gaat eraan sterven, is het niet nu, dan is het binnen 2 of 3 jaar. Of er vaccins komen op korte termijn is ook nog maar de vraag, Lowieze verwoordt dat in mijn ogen ook goed.

Voor een tweede golf moeten we misschien veel minder snel en veel minder ver afschalen en gewoon nu al gaan opschalen op de IC's (en dan kun je ook mensen een spoedcursus geven om coronapatienten te verzorgen, waardoor het zorgpersoneel veel breder inzetbaar kan blijven), meer gaan testen op antistoffen en die mensen vrijheden gaan geven, maar vooral niet meer hele bedrijfstakken plat leggen. Het heeft naar mijn mening allemaal al te veel gekost, we staan al op zo'n achterstand, dat de enige manier om de wedstrijd nog te winnen niet is om conservatief te zijn en daardoor nog verder op achterstand te komen, maar lef te tonen en proberen een inhaalslag te maken.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zat er al aan te komen: er dreigt een regionale lock-down aan te komen voor de streek rond Hillegom. Maar hoe ze dat willen doen? Horeca dicht, zoals geopperd? Dan gaan 'we' toch 'gewoon' naar elders? Kunnen 'we' daar verder gaan met mensen besmetten.

Ik zie het allemaal nog niet zo voor me.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... g-liveblog

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
21 jul 2020 18:29
Het zat er al aan te komen: er dreigt een regionale lock-down aan te komen voor de streek rond Hillegom. Maar hoe ze dat willen doen? Horeca dicht, zoals geopperd? Dan gaan 'we' toch 'gewoon' naar elders? Kunnen 'we' daar verder gaan met mensen besmetten.

Ik zie het allemaal nog niet zo voor me.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... g-liveblog
Hier staat dit nieuws wat uitgebreider, ik denk dat het allemaal nog wel meevalt.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/270399/b ... -betrokken

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie het, en ik lees nu ook dat er in Nieuw-Vennep ineens 33 besmettingen zijn. Nota bene bij een huisartsenpost.

Een en ander betekent dat er twee veiligheidsregio's bij betrokken zijn. Dat maakt het alweer lastig. Maar goed, misschien dat alles nog onder controle is te houden, dat zou het mooiste zijn.

Net nog wat kattenvoer bijgehaald, voor de zekerheid, andere winkel. En ook daar: de variant met vis was op, en wat ik nodig heb, daar waren nog maar 5 pakken van. Maar goed, 5 pakken heb ik ook weer niet nodig. Blikvoer was er daarentegen weer wel ruim voldoende, dat wel, dus het zal wel toeval zijn.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

In heel Europa stijgt het aantal besmettingen weer.
We moeten maar afwachten hoe het er in september uitziet, wanneer iedereen weer terug is van zijn vakantie en de school en het werk weer begint .

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, je ziet overal dat er maatregelen aangescherpt wordt, en dat is uiteraard niet voor niets. Toch is ook te lezen dat in Nederland een toename in het aantal besmettingen werd verwacht. Zoals het er nu naar uit ziet zijn het vooral twintigers, en ziekenhuisopnames zijn er nog niet geweest.

Het dubbeltje kan dus nog alle kanten op rollen voor het valt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
21 jul 2020 11:35
Ach, gisteren in het zwembad. Als je in het water ligt hoef je geen anderhalve meter afstand te houden. Maar als je op de kant staat te kwekken, dan moet het ineens weer wel.

Gooi maar in mijn hoge hoed, dan zet ik hem op, en als alles er uit valt loop ik erbij als een malloot omdat het nu eenmaal zo gevraagd wordt.
Mijn zwembad is 6x11 meter dus 66m2 en op 1½ meter kunnen er op 6 meters 5 staan, de 11meters kant 9 en dat is dus 5x9=45 personen.... maar als de 1½ regel niet geld.... dan is de 6 meters voldoende voor 12 en de 11 meters 22 personen dus 12x22=264 personen en zwemmen is onmogelijk, alleen water trappelen....

Maar na afloop is de hele straat nat omdat 't bad zal overlopen met 264 personen en hoe is het water als er zoveel schoon weken en mijn zelf gebrouwen bier drinken... en het toilet is dan ook te klein dus hoe is dat water na afloop?

Denk dat de regering hier de gehele Regio gelijk op slot gaat zetten.
Maggie de Block zal gelijk een Bommetje maken... en U alleen 2 weken laten opsluiten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
21 jul 2020 10:26
Juist door de enorme druk die er staat op de ontwikkeling van dit vaccin, moet alles snel snel uitgetest worden, misschien met alle gevolgen van dien.
Normaal gaan er jaren overheen voordat een vaccin betrouwbaar genoeg wordt geacht om in te zetten, maar dat schijnt nu niet zo belangrijk te zijn. Het is nog niet eens getest op mensen die tot de risicogroepen behoren.
Ondanks de snelheid worden wel alle normale stappen bewandeld. De laatste stap is een test onder mensen met een andere aandoening, maar fase drie is al spannend genoeg, want wat als het middel het doel voorbijschiet?

De snelle ontwikkeling is te danken aan de digitalisering: het RNA van het virus is razendsnel ontleed, wereldwijd verspreid en zo hadden onderzoekers al de code van het virus, nog voordat ze ook maar één patiënt hadden gezien. Wanneer er bloed wordt afgenomen van besmette personen, kan men in het laboratorium het virus goed isoleren en nogmaals ontleden, waarbij de kleine mutaties in het RNA opnieuw wereldwijd worden gedeeld.
De 30 varianten, die nu al op mensen worden getest, zijn voor het overgrote deel gebaseerd op vaccins tegen Sars1 en MERS, ook virussen uit de Corona-groep.

Gesloten