LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
08 aug 2020 14:14
Wij zijn vrijwel het enigste land in Europa of ter wereld? waar je zonder mondkapje nog een winkel naar binnen loopt.
En is het effect daarvan terug te zien in het aantal besmettingen/sterfgevallen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Pag.715 info overheid;

Blijf in schaduw.
Dunne kleding.
Drink voldoende.........

maar dat laatste? is dat Bier, jenever of water?
En als ik dan roep, bier is 99% water!

Mogen jongeren dit fout uitleggen Zuip voldoende als er niet stond wat je moest drinken?
Jongeren doen vaak hetzelfde als ik roep helaas.

Uw Overjarige Puber Opa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Theotrucker schreef:
08 aug 2020 14:14
Ze durven hier geen actie te ondernemen.
De angst voor de virus en 5G waanzinnigen.
Wij zijn vrijwel het enigste land in Europa of ter wereld? waar je zonder mondkapje nog een winkel naar binnen loopt.
Gelukkig wel. Geen maatregelen nemen die geen effect hebben.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@KKT

Zoals ik dus al eerder schreef “dom volk”.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
08 aug 2020 15:19
Theotrucker schreef:
08 aug 2020 14:14
Wij zijn vrijwel het enigste land in Europa of ter wereld? waar je zonder mondkapje nog een winkel naar binnen loopt.
En is het effect daarvan terug te zien in het aantal besmettingen/sterfgevallen?
Nope. In landen met de plicht loopt het sinds de invoering alleen maar harder op.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie dat vele met kapje minder afstand houden en ik denk dat na vele maanden kapjes dragen en soms duur moeten kopen dat er vele oude gedroogde zooi, zal wel goed zijn is gedragen...

Ook nog uit wasbare zelf genaaide zooi.
Heb naast redelijke 3 lagen die geld kosten vooral de doorkijk kapjes, dunne stof voor frisse lucht binnen te krijgen en voldoende voor de wetten...

Ook zie ik zo vaak kapjes zonder neus beugel of die niet is aangedrukt zodat je meer lucht kreeg... ventilatie openingen voor meer lucht? Vooral personeel dat gehele dag in de winkel die zooi op moest is dat open huis.. dus meer besmettingen door kapjes... ik weet waarom en doe er zelf ook aan mee!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
08 aug 2020 15:24
Nope. In landen met de plicht loopt het sinds de invoering alleen maar harder op.
En deze wijsheid is gebaseerd op ... ?

In heel Europa + Canada is de fase ongeveer gelijk: er wordt meer / beter getest, daardoor ook meer besmettingen gevonden en overal is de besmetting te herleiden naar ontmoetingen in de privésfeer (feesten, bruiloften, uitvaarten, verjaardagen, grillen, etc.) waar geen mondkapjes zijn gedragen en waar geen afstand is gehouden. De enige uitzondering hierop zijn de slachterijen en de oogst op sommige boerderijen. (Er zijn een paar boerderijen, waar de ingehuurde oogsters collectief besmet zijn geraakt.)

Zit ik er ver naast met de indruk, dat jij alleen naar cijfers kijkt en niet voorbij de cijfers?

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
08 aug 2020 20:09
angel1978 schreef:
08 aug 2020 15:24
Nope. In landen met de plicht loopt het sinds de invoering alleen maar harder op.
En deze wijsheid is gebaseerd op ... ?

In heel Europa + Canada is de fase ongeveer gelijk: er wordt meer / beter getest, daardoor ook meer besmettingen gevonden en overal is de besmetting te herleiden naar ontmoetingen in de privésfeer (feesten, bruiloften, uitvaarten, verjaardagen, grillen, etc.) waar geen mondkapjes zijn gedragen en waar geen afstand is gehouden. De enige uitzondering hierop zijn de slachterijen en de oogst op sommige boerderijen. (Er zijn een paar boerderijen, waar de ingehuurde oogsters collectief besmet zijn geraakt.)

Zit ik er ver naast met de indruk, dat jij alleen naar cijfers kijkt en niet voorbij de cijfers?
In tegendeel je bevestigt perfect mijn verhaal. Dank je.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Graag gedaan :wink:
Lady1234 schreef:
08 aug 2020 15:24
Zoals ik dus al eerder schreef “dom volk”.
ik ben eigenlijk benieuwd naar je mening over het volgende.

Op mijn werk kwam deze week een mededeling binnen. De directie van een bedrijf 'verbiedt' het personeel naar het buitenland op vakantie te gaan. Verbieden tussen aanhalingstekens, want een alinea ervoor staat dat ze hier niets over te zeggen hebben en voor het verbod wordt het werkwoord 'wensen' gebruikt. Toch is het een verbod:
- Bij code-geel graag na terugkomst een test overleggen en tot die tijd niet aan het werk mogen
- Bij code-oranje twee weken onbetaald verlof plus een test
- Ziekmeldingen tijdens of direct na de vakantie niet worden geaccepteerd.

Collega heeft contact opgenomen met de afzender. Het gaat om een echtpaar, waarbij de vrouw wel bij ons bekend is en haar man werkt dus bij dit bedrijf. Directe aanleiding voor dit fijne bericht was iemand, die naar een camping in Kroatië zou gaan en gedwongen werd te annuleren, want 'wij zijn een Nederlands bedrijf en volgen de richtlijnen van het rivm'.

Collega heeft om foto's gevraagd. Productiehal, waar vrachtwagens doorheen kunnen rijden plus een kantooretage. Op de foto's missen wij
- aparte sanitaire voorziening voor de chauffeurs, die volgens de richtlijnen de vrachtwagen niet uit mogen, maar in de praktijk wel degelijk in de kantine zitten en van het sanitair gebruik maken.
- bij de machines schermen om genoeg afstand tussen de medewerkers te garanderen.
De kantooretage is overbevolkt. Angelsaksische indeling: iedereen dicht op elkaar, maar met die lage scheidingswandjes ertussen. Ventilatie per arko en airco.

Slimme directie of domme directie?

(Wij doen er niets mee, dit gaat naar FNV en CNV.)

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind dat als mensen nu op vakantie gaan naar een code geel of erger gebied, alle consequenties van de coronaellende voor hun eigen rekening komen. Quarantaine en aanverwante.

Alleen die zinsnede over ziekmeldingen die niet geaccepteerd worden, kan natuurlijk niet. Echt ziek is echt ziek.

Wat het sanitair en het kantoor er mee van doen heeft, zie ik niet zo.

Slim of dom? Ik denk dat ze het zat zijn.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
08 aug 2020 21:48
Wat het sanitair en het kantoor er mee van doen heeft, zie ik niet zo.
Als het bedrijf een strikt corona beleid wil voeren, vereist dat natuurlijk wel zelf het goede voorbeeld geven.
Nu lijkt de focus te liggen op besparing kosten: ziekteverzuim na vakantie terugdringen en zelf onvoldoende maatregelen treffen

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door advisora »

Ander verhaal, ik denk dat heel de wereld van Corona nooit afkomt, Het is corona deel 1, deel 2, deel ...etc. Het is een pandemie immens. Je mag hier geen bijbelse teksten plaatsen en dat begrijp ik en respecteer ik, maar de wereld zal ondergaan aan de stupiteiten van de mens. De mens respecteert niet meer de natuurlijke eigenschappen wat de planeet de AARDE hun biedt. Je kan eigenlijk wel zegen, pas op dit is een waarschuwing de mensheid gaat een streepje te ver.

Ik geloof er in, andere zeggen.... nou en!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
08 aug 2020 20:54
Slimme directie of domme directie?
Een domme directie want dit houdt geen stand bij een rechtbank.

Enkel als op het moment dat je op reis gaat er code oranje/rood geld dan heb je geen recht op doorbetaling en kost dit je gewoon vakantie dagen.

Staat allemaal ook netjes op de site van het FNV:

https://www.fnv.nl/corona/minder-werk-i ... oor-corona

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

advisora schreef:
08 aug 2020 22:26
Ander verhaal, ik denk dat heel de wereld van Corona nooit afkomt, Het is corona deel 1, deel 2, deel ...etc. Het is een pandemie immens. Je mag hier geen bijbelse teksten plaatsen en dat begrijp ik en respecteer ik, maar de wereld zal ondergaan aan de stupiteiten van de mens. De mens respecteert niet meer de natuurlijke eigenschappen wat de planeet de AARDE hun biedt. Je kan eigenlijk wel zegen, pas op dit is een waarschuwing de mensheid gaat een streepje te ver.

Ik geloof er in, andere zeggen.... nou en!!
Er is geen enkele rede om aan te nemen dat er een deel 2, deel 3 of deel 4 komt op een korte termijn en of wij dit nog gaan meemaken de laatste pandemie voor Corona was in 1918. Tussendoor zijn er wel kleine uitbraken geweest maar niet vergelijkbaar met Corona.

De vraag is ook of een volgende pandemie ook zorgt dat ons zorgstelsel overbelast raakt waardoor je over moet gaan tot dit soort drastische maatregelen als een lock-down.

Er vallen jaarlijks 3 miljoen doden wereldwijd aan het gebruik van alcohol, maar omdat onze zorgstelsel hier geen hinder van ondervind accepteren we dit. Aan Corona tot op heden nog maar 722.000 doden wereldwijd.

Hiermee stel ik niet dat de maatregelen zinloos zijn, zonder maatregelen zou de 722.000 enorm oplopen en met alle ziekenhuizen vol zullen er ook door andere ziektes mensen overlijden.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

sylvesterb schreef:
08 aug 2020 23:01
Er vallen jaarlijks 3 miljoen doden wereldwijd aan het gebruik van alcohol, maar omdat onze zorgstelsel hier geen hinder van ondervind accepteren we dit. Aan Corona tot op heden nog maar 722.000 doden wereldwijd.
Op het moment komen er per dag zo'n 6500 doden bij. Dan kom je dus, als je ervan uit gaat dat dit een jaar lang zo gaat, op zo'n 2 miljoen doden uit in een jaar tijd. Maar we hebben het dan nog niet gehad over degenen die wekenlang op de IC liggen terwijl zorgstelsels en zorgmedewerkers op het punt van instorten staan. Daar zit een stuk pijn wat je niet in die mate hebt met misbruik van alcohol.

Brazilië heeft overigens zojuist de grens van 100.000 geregistreerde doden en 3 miljoen besmettingen doorbroken.

De grens van 20 miljoen geregistreerde besmettingen wordt, denk ik, morgen doorbroken. Daarvan zijn er nog geen 13 miljoen 'hersteld'. Er zijn er ruim 6 miljoen ziek, en zo'n 65.000 mensen liggen kritiek. Het geeft, denk ik, toch wel aan wat een enorme wissel er wereldwijd op de zorg wordt getrokken.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

advisora schreef:
08 aug 2020 22:26
Je mag hier geen bijbelse teksten plaatsen en dat begrijp ik en respecteer ik, maar de wereld zal ondergaan aan de stupiteiten van de mens. De mens respecteert niet meer de natuurlijke eigenschappen wat de planeet de AARDE hun biedt. Je kan eigenlijk wel zegen, pas op dit is een waarschuwing de mensheid gaat een streepje te ver.

Ik geloof er in, andere zeggen.... nou en!!
Eerlijk gezegd heb ik een iets ander beeld. De redactie wil inderdaad niet dat er bijbelteksten worden genoemd, dus dat doe ik dan maar niet. Maar als je gelooft in een Schepper, kun je jezelf toch één vraag stellen. Zal degene die machtiger is dan wie dan ook toestaan dat zijn schepping volledig wordt geruïneerd door degenen die de kroon op Zijn werk zouden moeten zijn? Wat zou je zelf doen?

Daar wil ik het bij laten, het gaat hier over Corona, niet over interpretaties van de bijbel of welk Heilige boek dan ook. Via pb ben ik voorlopig niet bereikbaar vanwege een stalkster, dus daar kunnen we ook niet verder kletsen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Jablan, als ik rondje met de Kater ga lopen is dat vaak via Nederland en heb ik land verlaten, dan mag ik bij jullie niet werken... grens is aan 3 kanten erg dicht bij, en maar ¼ van mijn uitzicht is België waar ik ook woonde!

En Kroatië is erg groot, net als de Franse nu 1 regio zwaar besmet en Bordeaux rode kleur maar ook 2 regio's met 0 besmette!

Spanje zelfde, Regio in Noord/ oosten zware problemen maar heel veel schone gebieden met 0 besmettingen en Brexitanië eist dat elke in Spanje op vakantie 2 weken thuis zitten maar Portugal mag gewoon!

Regels van RIVM, lees op pag. 715 van Teletekst, Corona maatregelen;
Wegens Hitte voldoende drinken, maar ze zeggen niet wat je beter niet kunt dringen!
Mag ik Mark Rutte aanklagen als er een ziekenhuis factuur komt voor Coma zuipen?
Ja die regel staat er echt en als je niets noemde...
Dit is een leuk voorbeeld van foute uitleg van de regels...

Net als kapjes op in OV, iemand die hele week met trein reisde en elke keer iets uit zijn zak haalde...
Gezien de kreukels geen dagelijkse verse... maar vermoedelijk weken oude...
Kapje op dus legaal?

Verder nog een vraagje over de werkgever van Jablan.... is er ventilatie en hoe?
Als je goede hebt met Hepa filters, of verspreide je alleen maar alles...
Een school heeft luchtslang door 8 lokalen...
Bij eerste niezen en alle 8 besmet je ook, de laatste is dat geen probleem....
Alle 37 lokalen + kantoren hebben daar maar 7 slangen op 1 groot systeem, hoe verspreid je micro druppels en maak je ook bij 1½ meter nog iedereen ziek door juist zo te ventileren!
Daar ging deze uit en nu alle ramen open.

En als je een reis naar ver weg niet wilde annuleren....
Ik wil best wel een kaartje in NL dus iets over de grens posten tijdens jou vakantie, Groeten uit Brabant.. en of dat Noord Brabant of iets verder is snapte je baas toch niet.... dan bewijs je dat je in Nederland was.... en niet hoelang....
Sorry Jablan, als je bij mijn in Zwembad wilde... dat mag niet van je baas dus alleen zonder foto'....
Uw Ver...Nederbelg...

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Na de griepgolf in 2018 hadden we een week of 6 ondersterfte. Nu zitten we al in week 11, waarbij er tussen de 150-300 mensen per week minder dan normaal komen te overlijden. Aangezien dit blijkbaar mensen betreft met een toch fragiele gesteldheid, die indien ze niet overleden waren aan corona toch in deze periode bezweken zouden zijn zou er best wat voor te zeggen zijn deze weer van het aantal coronafoden af te trekken.

Het doet me denken aan de moeder van een buurvrouw verderop, nauwelijks ziek geweest, binnen een paar dagen zachtjes weggegleden, maar ja, ze had wel een positieve corona uitslag.

Ondanks het vitten hier op sommige personen zou je dus toch kunnen zeggen dat cijfers, hoewel de enige feiten waar je je aan vast kunt houden, toch niet altijd de waarheid zijn, ofwel er kan mee geschoven worden om de eigen visie te ondersteunen. Iets wat in mijn optiek binnen de politiek, en niet alleen daar, op velerlei vlakken gebeurt.

Ik heb slecht geslapen overigens, door het rumoer in veel tuinen om ons heen waar mensen in groepen van wel een man of 10 tot een uur of drie vannacht geen afstand zaten te houden, te gillen, joelen en vuurwerk afsteken. Honden weer helemaal in de stress. Het blijft Nederland hè, waar regels toch alleen maar dienen om ze te overtreden wanneer het je uitkomt.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

@mh73
“Ik heb slecht geslapen overigens, door het rumoer in veel tuinen om ons heen waar mensen in groepen van wel een man of 10 tot een uur of drie vannacht geen afstand zaten te houden, te gillen, joelen en vuurwerk afsteken. Honden weer helemaal in de stress. Het blijft Nederland hè, waar regels toch alleen maar dienen om ze te overtreden wanneer het je uitkomt.”

Ik vermoed dat u slecht geslapen hebt door het lawaai, toch niet omdat buren in hun eigen tuin geen afstand tot elkaar zaten te houden?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat klopt, maar dat geen afstand houden was dan weer een observatie van gistermiddag en gisteravond. Tijdens de uitlaatrondes met de honden zie je nog wel eens wat.

Gesloten