LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 5429
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ja, over pillen had ik het inderdaad niet gehad. Maar als het goed is, wordt nog steeds therapie gegeven, zeker toch als je bent opgenomen voor behandeling? Als het vandaag de dag zo is zoals jij nu schrijft, vind ik het ronduit verontrustend, triest en schandalig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
12 aug 2020 18:00
Ja, over pillen had ik het inderdaad niet gehad. Maar als het goed is, wordt nog steeds therapie gegeven, zeker toch als je bent opgenomen voor behandeling? Als het vandaag de dag zo is zoals jij nu schrijft, vind ik het ronduit verontrustend, triest en schandalig.
Zo is het Zeer Privé, helaas.
Het is anno nu : bed-bad en brood en pillen( of dwangspuit).
Bezuinigingen, niet gekwalificeerd personeel , uitzendkrachten, geen gesprekstechnieken beheersend met psychotische mensen.
Behandeling?? Wat betekent dat? :evil:

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Lady: Nijogeth heeft in de loop van dit topic al meerdere malen aangegeven hoe hij , zijn ouders, oma,'s omgaan met het virus. Aan die privé omstandigheden een waarde oordeel hangen is op zijn minst ongepast. U blijft maar zeuren over feestjes

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef: Nijogeth woont nog thuis, maar hij voelt zich niet geroepen zich in te houden met feestjes, terwijl hij toch weer thuis komt bij ouderen. Maar daar schijnt iedereen het al gehad te hebben, denkt men.
Ik denk dat je het wat moet nuanceren , Nijogeth bedoelt het m.i. echt allemaal anders!

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, Meiklokje, feestjes, omdat Nijogeth die het meeste mist.

En zijn ouders kunnen, niet zoals een oma, zeggen, je komt er niet in.

ZeerPrivé
Berichten: 5429
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederslink: Echt heel erg. Ik had vroeger (jaar of 10 terug) een collega met een zoon die schizofrenie heeft met regelmatig psychoses. Alleen als hij weer eens met een vleesmes of hakbijl voor haar neus stond, werd hij gedwongen opgenomen. Na een paar dagen of weken stond hij dan weer bij haar op de stoep, want tegen zijn zin werd hij niet vastgehouden. Uiteindelijk is zij gesloopt in de WAO terecht gekomen, Haar grote zorg was ook dat als er met haar wat gebeurde, hij reddeloos verloren was en op straat terecht zou komen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
12 aug 2020 18:17
Lady1234 schreef: Nijogeth woont nog thuis, maar hij voelt zich niet geroepen zich in te houden met feestjes, terwijl hij toch weer thuis komt bij ouderen. Maar daar schijnt iedereen het al gehad te hebben, denkt men.
Ik denk dat je het wat moet nuanceren , Nijogeth bedoelt het m.i. echt allemaal anders!
??? Wat bedoelt hij anders?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
12 aug 2020 18:19
Ja, Meiklokje, feestjes, omdat Nijogeth die het meeste mist.
En zijn ouders kunnen, niet zoals een oma, zeggen, je komt er niet in.
Nijogeth is bekend met het fenomeen depressies en het laatste dat hij wil is dat nóg eens meemaken.
Wees niet te streng , nuanceer het eea en laat hem in zijn waarde.
We weten zijn thuissituatie ook niet precies en hoe zijn ouders zijn en/of reageren.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik laat hem zeker in zijn waarde, ik reageer op hem net zo als ik op ieder ander zou reageren. Dus over zijn standpunten die hij hier neerzet. Waar ik het dus niet mee eens ben.

Ik heb het niet over zijn eventuele privé problemen.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door riddert »

moederslink schreef:
12 aug 2020 14:59
Jose2501 schreef:
12 aug 2020 14:54
(...)
Maar de angst voor dit virus wordt ook sterk aangewakkerd, terwijl als je naar de feiten kijkt is het lang niet zo dramatisch als de media doen voorkomen.
Hier ben ik het beslist mee oneens.
Er zijn tienduizenden mensen overleden en hebben werkelijk dramatisch geleden plus de naweeën zijn voor velen vreselijk, met lang revalideren en blijvend invaliderende schade, dus ja het is voor deze tienduizenden wel degelijk dramatisch . Dat kun je en mag je niet bagatelliseren :!: .
Je mag het misschien niet bagatelliseren, maar overdrijven hoeft nu ook niet.
Tienduizenden doden? Officiële tellingen reppen over cijfers rond de zesduizend. Waarvan een aanzienlijk deel ook zonder corona wel was gaan hemelen, wellicht wat later, maar toch.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Meer dan een half miljoen wereldwijd.
Ook in Nederland is 6000 sterfgevallen zeer waarschijnlijk te laag geschat, men spreekt al over 12.000.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
12 aug 2020 18:30
Ik laat hem zeker in zijn waarde,
(...)
Ik heb het niet over zijn eventuele privé problemen.
Iemand in zijn waarde laten betekent dan ook accepteren dat hij graag met vrienden op stap gaat, de dag wil plukken en wil genieten.
Zijn privé problemen speelt in zijn geval dus een rol.
Maar ik laat het hierbij, want off topic .

16again
Berichten: 16085
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
12 aug 2020 19:43
Meer dan een half miljoen wereldwijd.
Ook in Nederland is 6000 sterfgevallen zeer waarschijnlijk te laag geschat, men spreekt al over 12.000.
12.000 valt niet te rijmen met landelijke oversterfte.
Half miljoen , klinkt veel. Maar om in perspectief te plaatsen: er zijn dit jaar al meer dan 36 miljoen mensen overleden.
https://www.worldometers.info/nl/

De wekelijkse toename van de wereldbevolking is meer dan 1 miljoen mensen. Dat vind ik een veel grotere ramp die zich aan het voltrekken is, en waar media aandacht voor ontbreekt

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
12 aug 2020 19:53
Maar ik laat het hierbij, want off topic .
Mensen nemen zoals ze zijn, dat is alles. :wink: Zo vreselijk off-topic zijn de laatste pagina's nu ook weer niet.

Euthanasie - een collega vertelde mij, dat haar grootouders een tweede verklaring hadden opgesteld. Bij besmetting niet naar het ziekenhuis, alleen verzorging thuis, eventueel palliatief. In principe een euthanasieverklaring zonder die route in te slaan.

Depressie/GGZ - zo te lezen is het goed, dat we elk aanbod in die richting hebben afgeslagen. Geen dingen, die onze jongen instabiel maken en vooral geen overbodige pillen, die de geest lamleggen.

Scholen en kinderdagverblijven. Ook in Duitsland een stevige discussie, met felle concurrentie tussen de deelstaten, wel meer op feiten gebaseerd dan in NL. De zomervakanties lopen daar van noord naar zuid. Meestal eindigt de vakantie in McPom (Mecklenburg-Vorpommern), wanneer Bayern net een week vakantie heeft. Er is geen discussie over de noodzaak van live lesgeven en elke dag naar het gebouw komen, het gaat om de voorzorgsmaatregelen.
Desinfectiestations bij de ingang: eerst niet, nu in het hele land.
Afstand houden: elke klas krijgt instructies waar ze mogen staan op het schoolplein in de pauze en verder worden alle lessen in hetzelfde lokaal gegeven, inclusief natuur- en scheikunde (Chemie/Physik).
Mondkapjes: eerst niet, maar nu landelijk in elk geval wel in het gebouw, maar niet op het schoolplein en niet in het eigen klaslokaal. Nordrhein-Westfalen is het meest streng: ook tijdens de lessen, behalve bij spraakoefeningen in vreemde talen.
16again schreef:
12 aug 2020 20:26
De wekelijkse toename van de wereldbevolking is meer dan 1 miljoen mensen. Dat vind ik een veel grotere ramp die zich aan het voltrekken is, en waar media aandacht voor ontbreekt.
Tja, zwanger worden hoort zo bij het leven, dat het niet nieuwswaardig is. Bovendien hebben media in Nederland nauwelijks budget voor het buitenland, waardoor dit soort onderwerpen altijd gesponsord langs komen (een goed doel of een ministerie betaalt de reis).
Het zou nieuws zijn, wanneer ergens op de wereld vrouwen niet meer elke maand een eisprong hebben, maar nog maar twee keer per jaar. (Stille wens van een paar collega's)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
12 aug 2020 20:26
moederslink schreef:
12 aug 2020 19:43
Meer dan een half miljoen wereldwijd.
Ook in Nederland is 6000 sterfgevallen zeer waarschijnlijk te laag geschat, men spreekt al over 12.000.
12.000 valt niet te rijmen met landelijke oversterfte.
De oversterfte in de Corona periode was +/- 9.000 en er zijn ongeveer 6.000 mensen in die periode overleden aan Corona, dus incl. oversterfte zou je op 9.000 personen komen die door Corona zijn overleden. Hierbij hou je dan geen rekening met andere zaken zoals de griep die er ook gewoon was.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/22 ... coronatijd

Echter is het aantal doden helemaal niet interessant. Er overlijden jaarlijks +/- 21.513 aan de gevolgen van alcohol, tabak en andere drugs, ondanks dit hoge aantal hebben we geen lock downs, droog leggingen of verkoop verboden.

Bij Corona is er maar 1 acuut probleem en dat is de zorg die trekt het nog prima. En ondanks dat er nu een piek is in het aantal besmette personen zie je geen extreme toenamen. Ook zie je de cijfers niet meer verdubbelen dus het reproductie getal zal straks weer afnemen.

We moeten waakzaam blijven, maar vergeet niet dat het komkommertijd is voor de media, er is weinig anders te melden dan Corona en ze diepen dit helemaal uit. De politiek wilt graag zieltjes winnen, want de VVD profiteert wel extreem in de peilingen door Corona, en hun doel is natuurlijk dit te doorbreken anders maken ze in Maart geen schijn van kans.

16again
Berichten: 16085
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
12 aug 2020 20:59
16again schreef:
12 aug 2020 20:26
De wekelijkse toename van de wereldbevolking is meer dan 1 miljoen mensen. Dat vind ik een veel grotere ramp die zich aan het voltrekken is, en waar media aandacht voor ontbreekt.
Tja, zwanger worden hoort zo bij het leven, dat het niet nieuwswaardig is
Kromme redenatie:
-doodgaan hoort ook bij het leven. Wekenlang hebben we wel dagelijks het aantal corona doden moeten aanhoren in journal
- Zwanger worden is niet zo zeer het probleem, de resulterende overbevolking wel.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

sylvesterb schreef:
12 aug 2020 21:22
De oversterfte in de Corona periode was +/- 9.000 en er zijn ongeveer 6.000 mensen in die periode overleden aan Corona, dus incl. oversterfte zou je op 9.000 personen komen die door Corona zijn overleden. Hierbij hou je dan geen rekening met andere zaken zoals de griep die er ook gewoon was.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/22 ... coronatijd

Echter is het aantal doden helemaal niet interessant. Er overlijden jaarlijks +/- 21.513 aan de gevolgen van alcohol, tabak en andere drugs, ondanks dit hoge aantal hebben we geen lock downs, droog leggingen of verkoop verboden.

Bij Corona is er maar 1 acuut probleem en dat is de zorg die trekt het nog prima. En ondanks dat er nu een piek is in het aantal besmette personen zie je geen extreme toenamen. Ook zie je de cijfers niet meer verdubbelen dus het reproductie getal zal straks weer afnemen.

We hebben nu ook al een week of 11 ondersterfte, waarbij er in totaal een 2000-3000 personen minder zijn overleden dan normaal.

Griep hebben we dit jaar volgens het RIVM nauwelijks gehad. Iets van 400 doden t.o.v normaal gemiddeld 6000. Dat is toch ook wel bijzonder.

Dat van die doden aan alcohol en roken heb ik al eens eerder naar voren gebracht. Werd niet belangrijk geacht, want niet besmettelijk.

Dat diezelfde verslavingen, ook die aan eten, de welvaartsziekten veroorzaken die een groot deel van de personen in de risicogroepen hebben, doet blijkbaar ook niet ter zake. Meer mensen met een gezondere levensstijl zou ook doden schelen.

Maar goed, in andere landen is het juist het gebrek aan welvaart die de gezondheid tekort doet en mensen vatbaarder maakt voor het virus. Het is ook nooit goed.

Dat laatste vind ik wel een goeie. Was eerst de overbelasting van de zorg reden voor maatregelen, nu wil Nederland het beste jongetje van de klas zijn en mag niemand meer ziek worden. Dat er normaal een 900 IC bedden bezet zijn en op dit moment, tijdens de pandemie maar 600, maakt ook niet uit.

Er werd ook al gezegd, door Gommers geloof ik, dat door de lessen getrokken uit golf 1 bij een tweede golf zo'n 30% minder patiënten op de IC terecht zou komen door meer passende medicatie en zorg. Met dus ook minder doden tot gevolg. Maar blijkbaar heeft de regering daar niet zoveel vertrouwen in.

Ik hoop dat het allemaal binnen de perken blijft, qua ernstig zieken, doden maar ook de financiële consequenties al heb ik een hard hoofd in dat laatste.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo'n kamerdebat is toch handig. Ineens is er budget om het schoolgebouw onder handen te nemen. ^^

Vanmorgen vroeg de quote van de dag genoteerd. De minister van gezondheid ontdekt midden in de zomervakantie, dat mensen ook terugkeren van vakantie.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
12 aug 2020 22:51
Ik hoop dat het allemaal binnen de perken blijft, qua ernstig zieken, doden maar ook de financiële consequenties al heb ik een hard hoofd in dat laatste.
Hier nog een. Gisteren in het café geweest om de mogelijkheden te bekijken de autistenborrel weer op te starten. Verbazingwekkend genoeg stelt het café geen regels of zo; dat is de eigen verantwoordelijkheid van mensen.

Nog even een goed gesprek gehad: Ook in dat café maakt men zich zorgen over de toenemende besmettingen, en vooral, dat een en ander in het najaar opnieuw tot een lock-down kan leiden. Mede daarom willen we op korte termijn toch weer wat activiteiten opzetten.

Maar mijn vraag is dus: is dit café de enige die zich daar zorgen over maakt, of zijn er meer horecagelegenheden? En als het er meer zijn, is het dan een minderheid of een meerderheid? Is het een idee dat de overkoepelende organisatie in dat geval het publiek probeert aan te spreken, omdat men zich zorgen maakt dat als het gedrag van een deel van het publiek niet veranderd, dat de consequentie wel eens kan zijn dat deuren opnieuw gesloten moeten worden, en dat daar niemand bij gebaat is?

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is niet zozeer het gedrag van het publiek dat de lockdown veroorzaakt. Dat is de angst van de regering, het RIVM en het OMT.

Om het even heel simpel te zeggen, we zitten nu al een week (8 dagen om precies te zijn) tussen de 400 en 800 nieuwe besmettingen per dag. Het aantal mensen in het ziekenhuis of de intensive care blijft vrij minimaal. Als het aantal nieuwe besmettingen zo kan blijven, dan hoeven we ons niet direct zorgen te maken en lijken nieuwe maatregelen aardig overbodig.

@fonsflons, moest is een groot woord. Het is toegestaan dat gewoon te weigeren.

Gesloten