LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
16 mar 2020 09:28
Ook de "bezorging" door gerechtsdeurwaarders gaat nog gewoon door. Er zal als de bliksem een noodwet gemaakt moeten worden die regelt hoe we hiermee om moeten gaan. Ook het feit dat de rechtbanken ineens dicht zijn, terwijl er duizenden mensen gedagvaard zijn voor zittingen die nu niet doorgaan, zal gefixt moeten worden.
Alleen hoorzittingen gaan niet door, je kunt bij de rechtbank nog steeds gewoon schriftelijk reageren op een dagvaarding

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
15 mar 2020 19:36
Bij mijn weten hooguit bijstand, geen ww
[/quote]


Dat is dus een uitkering :D

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

ClaimConcept schreef:
16 mar 2020 11:11
Moneyman schreef:
16 mar 2020 09:28
Ook de "bezorging" door gerechtsdeurwaarders gaat nog gewoon door. Er zal als de bliksem een noodwet gemaakt moeten worden die regelt hoe we hiermee om moeten gaan. Ook het feit dat de rechtbanken ineens dicht zijn, terwijl er duizenden mensen gedagvaard zijn voor zittingen die nu niet doorgaan, zal gefixt moeten worden.
Alleen hoorzittingen gaan niet door, je kunt bij de rechtbank nog steeds gewoon schriftelijk reageren op een dagvaarding
Onjuist. Alleen de urgente zaken worden nog behandeld. De reguliere rolzittingen vinden niet plaats.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... virus.aspx

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

MM,
Als ik betrokken ben bij een rechtszaak, wat moet ik dan doen?
Houdt u dan rechtspraak.nl in de gaten. Bel niet naar de rechtbanken, gerechtshoven en bijzondere colleges. De komende dagen zal er meer informatie via de website van de Rechtspraak komen. Mocht u op korte termijn betrokken zijn bij een rechtszaak dan neemt het gerecht zelf contact met u op.

Gaan schriftelijke procedures wel door?
Ja, we onderzoeken de mogelijkheden om schriftelijke procedures zoveel mogelijk door te laten gaan.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Hoe lang duurt het voordat huizen van hamsteraars geplunderd worden? Politie is er niet meer.
Hoe Lang is een Chinees in Bombay, houdt toch op met die onzinnige vragen. Er gebeurd gewoon niks, beetje inschikken en rustig de storm over laten komen. Overleven eigenlijk en dat kan makkelijk in Nederland.

Situatie`s in Africa bijv. zijn niet anders, velen doen niets anders dan overleven in die bloedhitte op sommige plekken. En denk je dat die mensen op straat lopen? wat ga je op straat vinden....die bloed hete zon?? In Nederland is het nu eventjes hetzelfde, schuilen voor Corona, waarom zou je die op willen zoeken.

Geen file`s op de wegen, wat een rust moet dat voor velen zijn. Nederland komt weer met de beentjes op de grond, dichter bij de realiteit van het leven. Natuurlijke begrippen waar gevaren op de loer liggen.

2% van de bevolking overlijdt, dat is giswerk met de meest mogelijke grote onzin. Er zullen helaas nog wat sneuvelen, maar ik denk heel weinig wat ik ook hoop. Goede zet van de regering, dichtgooien die zooi dan is thuis zitten nog het meest gezellig wat je kan doen, en dat is nu net de bedoeling.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

ClaimConcept schreef:
16 mar 2020 11:27
MM,
Als ik betrokken ben bij een rechtszaak, wat moet ik dan doen?
Houdt u dan rechtspraak.nl in de gaten. Bel niet naar de rechtbanken, gerechtshoven en bijzondere colleges. De komende dagen zal er meer informatie via de website van de Rechtspraak komen. Mocht u op korte termijn betrokken zijn bij een rechtszaak dan neemt het gerecht zelf contact met u op.

Gaan schriftelijke procedures wel door?
Ja, we onderzoeken de mogelijkheden om schriftelijke procedures zoveel mogelijk door te laten gaan.
Schriftelijke procedures zijn niet de reguliere rolzittingen. Daarbij wordt gedoeld op de procedures die normaliter ook volledig schriftelijk plaatsvinden. Los daarvan wordt die mogelijkheid onderzocht, die is er nog niet.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
16 mar 2020 10:11
De aanpak van het virus in GB is compleet anders dan in de omliggende EU landen. In GB kiest Boris Johnson voor de theorie om de bevolking resident te maken voor het virus. Daarom zijn er in GB ook geen maatregelen op het niveau zoals in Nederland en ons omliggende landen. Horeca is gewoon geopend, evenementen gaan gewoon door.

Veel expert noemen deze aanpak zeer onverstandig maar er zijn er ook die het juist weer verstandig vinden. Immers als je Corona hebt gehad ben je daarna niet meer kwetsbaar voor het virus.
Zo gek was mijn voorstel gisteren dus niet :D

Anderzijds: GB is gelukkig wel een eiland

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

sylvesterb schreef:
16 mar 2020 10:11
Immers als je Corona hebt gehad ben je daarna niet meer kwetsbaar voor het virus.
Die zekerheid is er nog helemaal niet. Tel daarbij op dat er in 2 maanden tijd al 2 varianten zijn ontstaan, de Chinese en de Europese, waarbij je moet rekenen dat de bron van het virus in Italie aangenomen wordt dat dit een bezoek aan China was.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
16 mar 2020 11:33
sylvesterb schreef:
16 mar 2020 10:11
Immers als je Corona hebt gehad ben je daarna niet meer kwetsbaar voor het virus.
Die zekerheid is er nog helemaal niet.
Precies. Je kunt immers ook meermaals in je leven griep hebben. Er zijn legio varianten... dat zal met COVID-19 (of beter: Corona) niet anders zijn.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Thuiszitten ?
De plaatselijke speeltuin is nog nooit zo druk geweest, voetballen, klauteren en vooral lekker dicht op elkaar zitten.
Geen kind hou je thuis !

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
16 mar 2020 11:36
Thuiszitten ?
De plaatselijke speeltuin is nog nooit zo druk geweest, voetballen, klauteren en vooral lekker dicht op elkaar zitten.
Geen kind hou je thuis !


Lijkt mij ook wel logisch je kan ze niet vastbinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
15 mar 2020 22:03
Wat is er mis met thuis?
Helemaal niets mits je het behaaglijk warm hebt en voldoende te eten en te drinken hebt en je je niet te beroerd voelt.
Lekker flink gaan poetsen, vooral deurklinken , is een goeie optie.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
16 mar 2020 11:36
Thuiszitten ?
De plaatselijke speeltuin is nog nooit zo druk geweest, voetballen, klauteren en vooral lekker dicht op elkaar zitten.
Geen kind hou je thuis !
Het advies van het RIVM wat dat betreft:
“Mogen mijn kinderen nog buiten spelen met anderen?
Uit de gegevens die nu bekend zijn lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van COVID-19. Zij kunnen zodoende prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben die passen bij COVID-19, zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest.”

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch bizar wat we meemaken : nu ook Nederland nagenoeg op slot.
lockdown , het voelt een beetje als meltdown. :(
En dan te bedenken dat we zo.n ramp in 75 jaar, sinds WOII niet meer hebben meegemaakt.

De 2e golf besmettingen schijnt er nu aan te komen.
Het ' schijnt ' te behappen te zijn wanneer er geen piek ineens komt , maar wanneer het wat geleidelijk
komt.

En waarom gisterenavond per direct alles om 18.00u sluiten...de horeca wist het nog maar net een halfuur , dit kwam toch echt zó onverwacht. Dit had ook zaterdag al besloten kunnen worden of vrijdag , dat zondagavond alles om 18.00u moest sluiten.
Dan ben je ietwat voorbereid.

Lange rijen bij de coffeeshops, ook totaal onverwacht sluiten om 18.00u
Je zult maar vet verslaafd zijn , je kickt hier echt niet 123 zomaar van af .
Dat wordt een groot probleem voor die 300.000- 350.000 wietverslaafden waarvan sommigen al tientallen jaren blowen en dat iedere dag.

Alcohol -en tabakverslaafden komen nog wel aan hun trekken.

Er dreigt mogelijk nu ook een tekort aan medicijnen :
de productie ligt voornamelijk in China en India.

Je weet nog niet waar dit alles toe gaat leiden .
En hoe kun je 1.5 meter afstand houden in de zorg? In de verzorgingshuizen en de verpleeghuizen???
Plus misschien hulpmiddelentekort in de zorg....
Operaties die niet dringend zijn worden uitgesteld etc etc.
In Brabant is het echt code rood.

Er kunnen 10.000 ' deskundigen ' reageren , maar niemand weet het.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wat ' verslagen ' voel en dat ik hoop dat het voor de meesten goed zal aflopen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
16 mar 2020 11:31
Schriftelijke procedures zijn niet de reguliere rolzittingen. Daarbij wordt gedoeld op de procedures die normaliter ook volledig schriftelijk plaatsvinden. Los daarvan wordt die mogelijkheid onderzocht, die is er nog niet.
Je hebt mij nog steeds niet overtuigd, @MM. Snel even een aantal dagvaardingen bekeken:
Gedaagde te zijner keuze hetzij op deze terechtzitting mondeling kan antwoorden, hetzij op de terechtzitting een met redenen omkleed schriftelijk antwoord kan verstrekken aan de griffier, dan wel het schriftelijk antwoord voor de datum van de terechtzitting indienen ter griffie van voormeld gerecht

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact, CC: bij een reguliere rolzitting kan je kiezen: mondeling of schriftelijk reageren. Dat is dus géén "schriftelijke procedure".

Bij de reguliere rolzitting staan de gedaagden letterlijk in de rij: die worden allemaal tegen hetzelfde tijdstip gedagvaard, en worden op basis van de volgorde op de rol in staat gesteld om te reageren. Dat ze daarnaast ook schriftelijk kunnen reageren, maakt het niet tot een "schriftelijke procedure".

Wij hebben van de griffie ook al bericht gehad dat de rolzittingen niet doorgaan. Dus of je nu overtuigd bent of niet: het is een gegeven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
16 mar 2020 11:35
berndv schreef:
16 mar 2020 11:33
sylvesterb schreef:
16 mar 2020 10:11
Immers als je Corona hebt gehad ben je daarna niet meer kwetsbaar voor het virus.
Die zekerheid is er nog helemaal niet.
Precies. Je kunt immers ook meermaals in je leven griep hebben. Er zijn legio varianten... dat zal met COVID-19 (of beter: Corona) niet anders zijn.
Je krijgt nooit dezelfde variant griep voor een tweede keer, dit zelfde geld voor COVID-19. Ik had hierbij wat specifieker het type moeten vermelden. Er zijn vele varianten "griep" die we verzamelen onder de naam griep.

Jaarlijks vallen er tussen de 200-2000 doden in Nederland door de gevolgen van griep. Helaas zitten hier ook jongeren tussen echter is dit maar een zeer kleine groep. Echter worden de griepdoden niet dagelijks gecommuniceerd.

Dat 2% overlijdt is enkel op basis van de bekende gevallen, dit is echter z'n klein deel van de echte besmettingen, veel mensen worden niet meer getest. Het percentage zal pas later beter geschat kunnen worden en dan mogelijk veel lager uitvallen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

sylvesterb schreef:
16 mar 2020 11:59
Jaarlijks vallen er tussen de 200-2000 doden in Nederland door de gevolgen van griep. Helaas zitten hier ook jongeren tussen echter is dit maar een zeer kleine groep. Echter worden de griepdoden niet dagelijks gecommuniceerd.
soms zelfs bijna 10000. Inderdaad, die getallen zijn vele malen hoger. Maar wat wil je daar mee zeggen? Eigenlijk zeg je dus dat we nog voorzichtiger moeten zijn met Corona. Want ondanks dat de kwetsbare groep onder de bevolking ingeënt wordt tegen de griep, en waartegen een deel van de bevolking ook al weerstand heeft omdat die datzelfde virus al eens eerder hebben gehad, overlijden er jaarlijks duizenden mensen aan.

Nu hebben we een virus waar niemand, maar dan ook echt niemand, weerstand tegen heeft. Moet je eens nagaan wat voor effect dat op de bevolking kan hebben als we daar net zoveel besmettingen van krijgen als bij een jaarlijks griepje.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
16 mar 2020 11:42
Lange rijen bij de coffeeshops, ook totaal onverwacht sluiten om 18.00u
Je zult maar vet verslaafd zijn , je kickt hier echt niet 123 zomaar van af .
De handel zal zo zijn eigen wegen vinden tussen producent en afnemer. Net als in de tijd voor de coffee shops

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
15 mar 2020 20:12
Daar ben ik blij mee, dank je wel!
Ik heb morgen een afspraak , afgebroken kiesje , geen pijn, geen last , wordt wel beschouwd als een spoedje.
Ik bel ze morgen vroeg wel even.
Ze hebben mij zelf al afgebeld. Niet echt een spoedje zei ik, geen last, geen pijn.
Mocht het veranderen dan kan ik komen.

Gesloten