LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo is het maar net! Het was meer een retorische vraag....😉

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Hoe weet je of je besmet bent en Covid19 hebt? Het RKI heeft geturfd en geanalyseerd.

Aspecifieke symptomen zijn hoofdpijn, keelpijn, pijn in de gewrichten, diarree, misselijkheid, buikpijn, kortademigheid, vermoeidheid, oorpijn, huiduitslag, verhoogde slijmproductie, waterige ogen. Dit kan allemaal andere oorzaken hebben. Toch is het goed om deze dingen mee te nemen en dan vooral de volgorde waarin alles langskomt, want heel vaak worden 'hoofdpijn en een verstopte neus' genoemd, twee dagen voordat het hoesten begint.

Objectief, want meetbaar: 46% hoest, 39% heeft koorts en 31% een loopneus (schnupfen)
Subjectief, want niet goed te meten: 15% meldt uit zichzelf verlies van smaak en geur, wanneer de arts navraagt loopt dit op naar 50%

Om het wat ingewikkelder te maken: je kunt het ook zonder symptomen meeslepen. Bij griep gebeurt dit ook en hier zit een overeenkomst: 16% hebben het virus zonder iets te merken. Wanneer na 6 maanden op antistoffen wordt getest, lopen deze percentages snel op. Bij influenza heeft 70% wel het virus gehad, maar is er niet ziek van geworden. Bij Sars-CoV2 ligt dit percentage nu op tot 50%. Het woordje 'tot' is hier belangrijk, want elke studie levert andere percentages op, laagste 16% en hoogste 50%

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat stadion was nog niet eens voor een kwart vol, maar daar niet van. Het ging op een aantal plekken fout. In de Arena was het dan weer helemaal top, maar dan heb je ook geen sfeer. Het is een kwestie van met elkaar willen werken. Nu wordt er gezegd dat er afstand gehouden moet worden, maar dan mag men niet eens juichen als er gescoord wordt, dat slaat natuurlijk nergens op. Juichen is in veel gevallen een natuurlijke reactie die je niet zomaar even tegenhoudt. Dat moet verder ook geen probleem zijn als die afstand wordt bewaard. En dat is in de meeste gevallen gewoon zo geweest. In de Kuip was het echter gewoon drama.

Persoonlijk vind ik de beweging vanuit 'ik doe niet meer mee' wel interessant. Ik snap het ook. De grenzen van wat de overheid ons kan beperken zijn ondertussen wel bereikt, zeker qua lengte en het feit dat men nog geen einde in zicht heeft. Dit kan toch geen jaar gaan duren, kom op zeg. En dat alles zonder overleg met de mensen zelf.

Ik neem aan dat partijen bij de volgende verkiezingen ook hun standpunt wat betreft maatregelen die men zou nemen als er een vergelijkbaar virus rond zou waren. Ik denk dat de partij die veel minder streng gaat zijn en de economie minder hard wil laten kelderen dan weleens aardig wat stemmen kan gaan krijgen. Zeker uit de groep 18-40 en ondernemers zullen dan veel stemmen kunnen gaan komen, om toch even een statement te maken als men in maart nog steeds maatregelen erop nahoudt.

Al zal men wel weer de verkiezingen uitstellen, want corona is toch de ideale smoes om langer te regeren.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
22 sep 2020 15:46
En misschien je beseffen dat het daar weer mogen zijn, betekent dat veel mensen in de stadions, daardoor hun werk kunnen behouden, en je cluppie, weer wat inkomsten kan genereren. Ze gooien letterlijk de glazen van de eigen club in, wat voor supporter ben je dan?
Er is nauwelijks vrije verkoop van kaarten, het zijn vooral seizoenkaarthouders die worden ingeloot om naar het stadion te mogen. Spelen zonder publiek levert misschien zelfs meer op: seizoenkaarten zijn toch al betaald, en scheelt weer 400 suppoosten om het publiek in het gareel te houden

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
(...) Al zal men wel weer de verkiezingen uitstellen, want corona is toch de ideale smoes om langer te regeren.
Hoe vaak zijn de verkiezingen dan uitgesteld wegens een bijzondere omstandigheid?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
22 sep 2020 19:56
Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
(...) Al zal men wel weer de verkiezingen uitstellen, want corona is toch de ideale smoes om langer te regeren.
Hoe vaak zijn de verkiezingen dan uitgesteld wegens een bijzondere omstandigheid?
Nog niet..........maar......

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

scharrelschipper schreef:
22 sep 2020 19:58
Erthanax schreef:
22 sep 2020 19:56
Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
(...) Al zal men wel weer de verkiezingen uitstellen, want corona is toch de ideale smoes om langer te regeren.
Hoe vaak zijn de verkiezingen dan uitgesteld wegens een bijzondere omstandigheid?
Nog niet..........maar......
Jawel hoor....in 1943 nog...

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard is een pandemie vergelijkbaar met de tweede Wereldoorlog. :shock:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Trump wil de verkiezingen ook uitstellen i.v.m Corona, nou dat gaat niet gebeuren, nooit.
Je zult zien dat er nadien ongelooflijk veel gez**** komt over de betrouwbaarheid vd stemmen nu er veel stemmen per post gestuurd gaan worden.
Trump gaat niets ' zomaar ' accepteren en zeker geen nederlaag.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
22 sep 2020 19:56
Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
(...) Al zal men wel weer de verkiezingen uitstellen, want corona is toch de ideale smoes om langer te regeren.
Hoe vaak zijn de verkiezingen dan uitgesteld wegens een bijzondere omstandigheid?
Doelde met die weer eerder op het feit dat alles ondertussen maar wordt uitgesteld.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Bij het coronavirus praat iedereen over een nieuw vaccin dat waarschijnllijk volgend jaar pas op de markt kan komen na een testperiode.
Tot die tijd kan men zichzelf beschermen tegen besmetting door de maatregelen van het rivm aan te houden en door een hoge weerstand op te bouwen door EXTRA vitamine C in te nemen , sinaasappels mandarijnen of kiwis of tabletten ( 1000 mg per dag max.)

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... het aantal 'zorgelijke' regio's wordt binnenkort waarschijnlijk uitgebreid van 6 naar 14. Dan heeft het kennelijk weinig nut om op zo'n kleine schaal te opereren en maatregelen te treffen?

Het aantal ziekenhuisopnames neemt ook weer toe; er zijn intussen al een paar operaties uitgesteld vanwege het aantal opgenomen Corona-patiënten.

De een roept dat we al in de tweede golf zitten, de ander roept dat we er tegen aan zitten.

Who cares? 'We' feesten gewoon door.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
23 sep 2020 06:43
Who cares? 'We' feesten gewoon door.
Geef de jeugd eens ongelijk. Kwestie van afweging van risicos.
In leeftijdscategorie 0-40 , nu totaal 15 corona doden
In leeftijdscategorie 40+ , nu 6201corona doden

Vooralsnog heeft leeftijdscategorie 0...40 een ruim 10 keer grotere kans om in het verkeer te overlijden, dan aan Corona.
En dat was vorig jaar ook geen reden om thuis te blijven

Cijfers uit
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
tabel bij "Aantal overledenen naar leeftijd en geslacht"

https://www.cbs.nl/nl-nl/maatschappij/v ... wegverkeer

Moneyman
Berichten: 30089
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
Persoonlijk vind ik de beweging vanuit 'ik doe niet meer mee' wel interessant.
Ik niet. Ik zie een stel leeghoofdige "influencers" die vooral even aandacht nodig hebben.

Zoals een IC-arts gisteren al op twitter plaatste: "kom in vredesnaam eens bij mij op de IC kijken. Daar ligt het vol mensen die juist wél mee willen doen..."/

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 08:01
Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
Persoonlijk vind ik de beweging vanuit 'ik doe niet meer mee' wel interessant.
Ik niet. Ik zie een stel leeghoofdige "influencers" die vooral even aandacht nodig hebben.

Zoals een IC-arts gisteren al op twitter plaatste: "kom in vredesnaam eens bij mij op de IC kijken. Daar ligt het vol mensen die juist wél mee willen doen..."/

Die IC arts heeft blijkbaar nooit van privacy gehoord. Met z'n allen gezellig achter de doorkijkspiegel poppetjes kijken. Stonden ook de kijktijden er bij vermeld?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zie een stel leeghoofdige "influencers" die vooral even aandacht nodig hebben.
Dat dus

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
23 sep 2020 08:18
Moneyman schreef:
23 sep 2020 08:01
Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08
Persoonlijk vind ik de beweging vanuit 'ik doe niet meer mee' wel interessant.
Ik niet. Ik zie een stel leeghoofdige "influencers" die vooral even aandacht nodig hebben.

Zoals een IC-arts gisteren al op twitter plaatste: "kom in vredesnaam eens bij mij op de IC kijken. Daar ligt het vol mensen die juist wél mee willen doen..."/

Die IC arts heeft blijkbaar nooit van privacy gehoord. Met z'n allen gezellig achter de doorkijkspiegel poppetjes kijken. Stonden ook de kijktijden er bij vermeld?
Met een beetje begrijpend lezen slaat deze opmerking natuurlijk nergens op.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 sep 2020 06:43
Nou... het aantal 'zorgelijke' regio's wordt binnenkort waarschijnlijk uitgebreid van 6 naar 14. Dan heeft het kennelijk weinig nut om op zo'n kleine schaal te opereren en maatregelen te treffen?

Het aantal ziekenhuisopnames neemt ook weer toe; er zijn intussen al een paar operaties uitgesteld vanwege het aantal opgenomen Corona-patiënten.

De een roept dat we al in de tweede golf zitten, de ander roept dat we er tegen aan zitten.

Who cares? 'We' feesten gewoon door.
U heeft blijkbaar nog niet gelezen dat het RIVM pas heeft geconstateerd dat er juist meer besmettingen komen vanuit de werkvloer?

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 08:01

Ik niet. Ik zie een stel leeghoofdige "influencers" die vooral even aandacht nodig hebben.
(.....)
Zeg dat wel, vandaag hebben een paar van deze mensen hun keutel al weer ingetrokken.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
23 sep 2020 08:35
Jinek ..... samenvatting:

J = Eva Jinek
F = Famke Louise

J: Maar je (=F) hebt aan het begin van de crisis toch veel geld (red. 31.000 euro) gekregen om je volgers juist het belang van het volgen van de maatregelen te vertellen?
Welke partij is nu eigenlijk de "influencer" ?

Gesloten