LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

gisteren gehoord : 2.5 miljoen (!) mensen zijn in Nederland laaggeletterd , daarbij nog miljoenen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Plus : een doventolk leidt af van de spreker.
Daarbij nog miljoenen die zich niet aan de maatregelen ( willen ) houden, gisteren massaal overvolle kroegen voor het laatste avondje...
kortom: het schiet zo niet op.😒

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

2.5 miljoen (!) mensen zijn in Nederland laaggeletterd
Je hoeft niet te kunnen lezen om te kunnen luisteren.

Die doventolk irriteert mateloos, leidt inderdaad af. Bij buitenlandse zenders staan doventolken klein in beeld, veel minder afleidend en irritant.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
15 okt 2020 14:51
Daarbij zit er ook een verschil tussen laaggeletterd en ongeïnteresseerd/onwetend/naïef/gewoon dom egocentrisch denken. In mijn voorbeeld het laatste. Het erge is dat veel jongelui zo denken (ergens ook logisch en begrijpelijk vanuit hun brein.) In dit geval heeft die jongen een koeriersfunctie. Ik zou hem niet graag aan de deur hebben.
>>
Zet je dat ook op facebook ? :evil: --------------1.5-------------------- :evil:

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
15 okt 2020 15:01
herba98 schreef:
15 okt 2020 14:52

>>
Zet je dat ook op facebook ? :evil: --------------1.5-------------------- :evil:

<?>
Nee, ik heb geleerd dat je mensen die 'domme dingen' zeggen heel vriendelijk en meelevend te woord moet staan.
>>
Heel goet tog noch wat opgestoken :idea: :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
15 okt 2020 14:48
2.5 miljoen (!) mensen zijn in Nederland laaggeletterd
Je hoeft niet te kunnen lezen om te kunnen luisteren
:mrgreen: Maar deze mensen kijken misschien geen tv en lezen dus ook geen kranten.
Radio zal ook wel niet beluisterd worden, niet boeiend genoeg.
Het enige dat boeit is wellicht hun phoontje en ge-app.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk persoonlijk dat we hier echt niet meer uit gaan komen voorlopig. Het aantal besmettingen gaan we pas na de winter weer omlaag krijgen, gok ik zo maar. Ik haat deze regering zo verschrikkelijk momenteel.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gebrek aan perspectief wordt me ondertussen wel een beetje teveel. Letterlijk teveel. Bovenop alles (net mijn nieuwe baan kwijt geraakt door twijfel vanwege corona, mijn appartement wordt nog een keer uitgesteld, het feit dat je gewoon geen sociaal leven kan hebben zo) word ik er gewoon gek van dat de regering ook gewoon vertikt een harde lijn in te stellen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En u hebt net een vrienden weekend gehad.

En nu wenst u een harde lijn? Eerst toch opheffing van de maatregelen?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik bedoel meer een finishlijn, wanneer we hier gewoon weer normaal kunnen doen. We willen toch dat we corona verslaan, maar als dit nog langer duurt is het toch gewoon altijd een nederlaag. Als een simpel virusje meer dan een half jaar het normale leven al kan aanvallen, wat zijn we dan in godsnaam aan het doen geweest de laatste eeuw?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed, finishlijn. 23 December is het afgelopen. Hoe en wat weten we nog niet, maar vanaf dan mag u normaal doen.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Nijo: pak de kansen die je hebt. Momenteel heb je aardig wat tegenslagen, maar probeer de focus te leggen op de fijne dingen die je wel hebt. Dat maakt de tegenslagen wat minder zwaar, wat meer hanteerbaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
15 okt 2020 16:44
Ik bedoel meer een finishlijn, wanneer we hier gewoon weer normaal kunnen doen. We willen toch dat we corona verslaan, maar als dit nog langer duurt is het toch gewoon altijd een nederlaag. Als een simpel virusje meer dan een half jaar het normale leven al kan aanvallen, wat zijn we dan in godsnaam aan het doen geweest de laatste eeuw?
Ik begrijp je heus wel, maar dit is nu eenmaal geen simpel virusje, dit is een dodelijk virus als je pech hebt. Vele miljoenen zijn er al dood gegaan.
Het is in alle opzichten al een nederlaag, vrees ik.
Het is schijnbaar oncontroleerbaar geworden en de maatschappij krijgt klappen, mentaal en financieel.
Wat is wijsheid???
Stel de einddatum maar op 1 oktober 2021 ( of zo :cry: )
Er zullen ook weer nieuwe virussen komen .
Je kunt er idd van doorflippen.
Blijf kalm en focus op wat nog wél kan .

Hahaha......er zijn 100.000 bezoekers per dag die op de site " ***" ( een site voor seksspeeltjes) zitten , uit verveling .....of zo....stond in de krant. Had hier nog nooit van gehoord.


Ik wilde mij laten testen _____ géén plaats! :shock:

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Natuurlijk is die keuze makkelijk als je moet kiezen tussen iemand zijn bedrijf of een leven. Maar is ook zoiets als het grote plaatje.

Van de week las ik een stuk van een psycholoog waarin zoiets werd gezegd als: mensen moeten zich door al die coronatoestanden niet uit het veld laten slaan, want dit is eindig, dit is een situatie die voorbij gaat.

Maar is dat wel zo? Waar kunnen we aan het eind van dit verhaal nog naartoe voor een biertje na het werk, als het gros van de horeca failliet is? In welk museum, welk pretpark, theater, bioscoop, noem maar op, kunnen we straks nog terecht? Kunnen we nog wel op vakantie, of ligt de hele reisbranche op zijn kont? Hoeveel kleine (en grote) ondernemers gaan hierdoor ten onder?
En als je dit leest, dan snap je ook dat er ook heel veel banen verloren zullen gaan. Die mensen maken zich niet druk dat zij straks geen pleziertjes meer hebben, maar zien het leven dat zij hadden in rook opgaan. Weg levensgeluk.
Veel jongeren krijgen al moeilijk een baan en een woning. Hebben vaak ook nog een studieschuld. Wat hebben zij om naar uit te kijken, als hun kansen op een eigen stekje, leuk werk nog veel kleiner worden?
En de rekening van alle staatssteun die is gegeven, alle kosten van deze crisis, van de uitkeringen die al die werklozen straks nodig hebben, die gaat uiteindelijk natuurlijk worden betaald door de werkenden. Dan is het toch niet gek dat mensen het niet meer zien zitten?
Zijn al die maatregelen uiteindelijk allemaal nog wel te rechtvaardigen?

De berichten geven aan dat overal in Europa de besmettingen weer fors oplopen. Ook in de landen waar al veel langer mondkapjes verplicht zijn. Ik denk dat het allemaal nog wel eens heel lang zou kunnen duren.

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik wilde mij laten testen _____ géén plaats! :shock:

Als je symptomen hebt, kun je ook zonder test gewoon in quarantaine.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dochter kreeg bericht van een cliënt dat bij haar corona geconstateerd is, dus dochter heeft zichzelf direct in quarantaine geplaatst, maar kan zaterdag pas terecht voor een test. Dochter heeft gelukkig geen symptomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
15 okt 2020 18:14
De berichten geven aan dat overal in Europa de besmettingen weer fors oplopen. Ook in de landen waar al veel langer mondkapjes verplicht zijn. Ik denk dat het allemaal nog wel eens heel lang zou kunnen duren.
Zeker waar. Het virus laait weer enorm op.
En Nederland, België en Tsjechië staan in de top 3. :shock:
Dit gaat idd nog lang duren.

Ik weet het, ik weet het.....vergelijking met WOII gaat mank , maar toen werd Nederland 5 jaar bezet.
Met enorm veel beperkingen, doden en honger en armoede en verdriet.
Zeker de laatste jaren.
En na de oorlog hebben we met z'n allen Nederland weer helemaal opgebouwd.
Ieder zette z'n schouders eronder en we kregen Nederland uiteindelijk tot een vd welvarendste landen.
Dat kost moed, doorzettingsvermogen en solidariteit.
Dus daar moeten we ons aan vasthouden, uiteindelijk komt het goed. ( zei ze optimistisch)

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

mh73 schreef:
15 okt 2020 18:14
Waar kunnen we aan het eind van dit verhaal nog naartoe voor een biertje na het werk, als het gros van de horeca failliet is? In welk museum, welk pretpark, theater, bioscoop, noem maar op, kunnen we straks nog terecht? Kunnen we nog wel op vakantie, of ligt de hele reisbranche op zijn kont? Hoeveel kleine (en grote) ondernemers gaan hierdoor ten onder?
Zie het net als een bosbrand. Zodra die voorbij is, ontluikt er weer nieuw groen op de verkoolde resten van het oude bos.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

mh73 schreef:
15 okt 2020 18:14
.........
want dit is eindig, dit is een situatie die voorbij gaat.

Maar is dat wel zo?
Ja, het is eindig. Na meerdere uitbraken van de pest en ook na de Spaanse griep werd het leven weer normaal. Dat zal ook nu gebeuren.

Het enige waar ik twijfel bij heb is of we hiervan leren. Of we nu stappen gaan zetten om toekomstige pandemieën te voorkomen. Of we stappen gaan zetten om economische crises voortaan beter aan te pakken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

En weer een clubje dat zichzelf graag als uitzondering ziet, immers ook het NOC*NSF is zo zelfverzekerd en boven het gewone volk geplaatst dat ze met droge ogen voor 15 (!) sporten uitzonderingen willen zien.
Hoe geloofwaardig ben je dan nog. Mateloos irritant dat ze de ernst niet inzien van de huidige Pandemie.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Toch wel logisch, als je maar hard genoeg loopt ben je nooit lang genoeg bij iemand in de buurt om besmet te raken.

Dat is ook de komende oplossing.. Hard rennen tijdens het boodschappen doen.

Gesloten