LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gaan we al richting Spaanse griep? Niet aan je neus zitten en was je handen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mar 2020 14:54
Maar van de studenten die toch naar Italie gingen, zijn er ook vier besmet. Lekker eigenwijs zijn.
Fakenieuws.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
07 mar 2020 17:18
Lady1234 schreef:
07 mar 2020 14:54
Maar van de studenten die toch naar Italie gingen, zijn er ook vier besmet. Lekker eigenwijs zijn.
Fakenieuws.
Niet helemaal hoor.
“Van de 760 Vindicat-studenten, die vanochtend in Groningen terugkeerden na een skivakantie in Italië, zijn er vier getest. De vier voldoen aan de casusdefinitie voor het coronavirus, zegt een woordvoerster van de GGD tegen het Dagblad van het Noorden. “
Bron: AD Live

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Vier geteste Vindicat-studenten zijn niet besmet met coronavirus"

Heet van de naald: https://www.dvhn.nl/groningen/Vier-gete ... 33397.html

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
07 mar 2020 14:54
Maar van de studenten die toch naar Italie gingen, zijn er ook vier besmet. Lekker eigenwijs zijn.

Er is niemand besmet, bovendien hadden ze voor vertrek advies ingewonnen bij het RIVM die geen reden zag om niet te gaan.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heb ik het blijkbaar verkeerd gelezen. Ik hoop voor hen in ieder geval dat er niemand besmet is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lowieze schreef:
07 mar 2020 17:58
Moneyman schreef:
07 mar 2020 17:18
Lady1234 schreef:
07 mar 2020 14:54
Maar van de studenten die toch naar Italie gingen, zijn er ook vier besmet. Lekker eigenwijs zijn.
Fakenieuws.
Niet helemaal hoor.
“Van de 760 Vindicat-studenten, die vanochtend in Groningen terugkeerden na een skivakantie in Italië, zijn er vier getest. De vier voldoen aan de casusdefinitie voor het coronavirus, zegt een woordvoerster van de GGD tegen het Dagblad van het Noorden. “
Bron: AD Live
Het 'nieuws' dat er vier besmet zijn, terwijl het alleen gaat om het aantal personen dat getest is, is wel degelijk fakenieuws.
Inmiddels bovendien duidelijk dat deze vier niet besmet zijn (maar dat is een ander punt).

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
07 mar 2020 18:20
Heb ik het blijkbaar verkeerd gelezen. Ik hoop voor hen in ieder geval dat er niemand besmet is.
U maakte zich schuldig aan desinformatie en droeg daarmee bij aan het vergroten van de kans op paniek. Laat dit een waarschuwing zijn. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal wel meevallen, overdrijven is ook een kunst.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Welke landen pakken dit coronaprobleem voortvarend aan en welke landen blijven achter of in gebreke?
Waar staat Nederland?
Iemand enig idee?

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... Een kwart van de Italianen zit vanaf nu in quarantaine. Met strenge beperkingen. Zelfs begrafenissen en bruiloften zijn opgeschort. Het laatste kan ik me heel misschien nog wel iets bij voorstellen, maar begrafenissen?

Mocht iemand zich niet aan de quarantaine houden, dan levert dat 3 maanden celstraf op.

Je zou haast denken dat het fakenews is.

RTL: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... eppe-conte
NOS: https://nos.nl/artikel/2326251-quaranta ... virus.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Je kunt niet anders dan vertrouwen op de " deskundigen" hier in Nederland.
Of Nederland in gebreke blijft? Tja....we zijn nogal nuchter gelukkig en dit land gaat echt niet op slot.
Er zit niets anders op dan zelf alert te blijven en je gezonde verstand te gebruiken.
Begin april moet ik naar het ZH voor een opname , ik weet nog niet of ik dat moet laten doorgaan , ik twijfel daarover .
Aan de andere kant wanneer je wel iets acuuts of levensbedreigends hebt zul je toch naar het ZH moeten.
Ze doen er alles aan om het zo veilig mogelijk te laten zijn.

Zelf denk ik dat er " niets meer in te dammen valt " , het gaat als een razende rond, wereldwijd.
Zoveel duizenden besmettingen , er gaan mensen dood , maar mensen herstellen ook weer .
Overigens zie ik hier in deze regio niemand met een mondkapje lopen, maar ook dat kan zomaar veranderen.


Wat ik wel kwalijk vind is dat er een tekort aan testmateriaal dreigt en dat hier in Nederland.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Maar kunnen we vertrouwen op de deskundigen?
Kunnen we vertrouwen op de berichtgeving in 'de media'?

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je een keuze?

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De "deskundigen" zijn natuurlijk niet te vertrouwen en "de media" al helemaal niet. Voor betrouwbare informatie moet je op internet zijn. Vooral Facebook, Twitter en diverse blogs zijn verreweg de beste bronnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
08 mar 2020 12:52
Maar kunnen we vertrouwen op de deskundigen?
Kunnen we vertrouwen op de berichtgeving in 'de media'?
Vooralsnog denk ik zelf van wel.
Er zal misschien een moment komen dat ook de deskundigen het niet meer weten en het van arre moede moeten " loslaten " .
Met hysterie bereik je niets en ik vind de media behoorlijk rustig en genuanceerd.

Het vliegen wordt al wel minder, er gaan of zijn al scholen dicht en ook bedrijven laten meer mensen thuis werken en events worden afgelast .
Ik denk dat je niet veel anders kunt doen.
Bij een beste griep moet je ook thuis en in je bed blijven .

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
08 mar 2020 13:02
De "deskundigen" zijn natuurlijk niet te vertrouwen en "de media" al helemaal niet. Voor betrouwbare informatie moet je op internet zijn. Vooral Facebook, Twitter en diverse blogs zijn verreweg de beste bronnen.
Een prima voorbeeld van een drogreden: dat Facebook, Twitter en blogs niet de beste bron voor betrouwbare informatie zijn betekent niet dat de echte deskundigen doen wat ze moeten doen en dat de media de rol speelt die de media, vanwege de journalistieke verantwoordelijkheid, past.

De media doen hun werk niet en de deskundigen in Nederland staan een 'aanpak' voor die op zijn zachtst gezegd op gespannen voet staat met de 'sense of urgency' die de WHO in hun dagelijkse persbijeenkomsten uitstraalt.
Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus (WHO Director-General) schreef:We're concerned that in some countries the level of political commitment & the actions that demonstrate that commitment don't match the level of the threat we all face. This is
NOT a drill
NOT the time to give up
NOT a time for excuses
This is a time for pulling out all the stops

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Update: Nederland telt nu 265 besmettingen..

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Update: voor een aantal gebieden geldt in Italië nu code rood. Dat betekent dat daar niet gereisd mag worden. Zie voor het reisadvies van de Nederlandse overheid en een kaart de link:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Vandaag zijn twee patiënten overleden aan het nieuwe coronavirus. Er zijn sinds gisteren 77 nieuwe patiënten met COVID-19 bij het RIVM gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen in Nederland op 265, waarvan drie patiënten zijn overleden. “
Bron: RIVM

Gesloten