LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

sake1987 schreef:
18 okt 2020 08:59
..een mogelijk vacin...
Daar hebben we ook weinig aan, we moet een vaccin hebben.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Brahms schreef:
18 okt 2020 09:56
sake1987 schreef:
18 okt 2020 08:59
..een mogelijk vacin...
Daar hebben we ook weinig aan, we moet een vaccin hebben.
Maar een vaccin begint met mogelijk

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Brahms schreef:
18 okt 2020 03:00
De IC liggen dan .misschien iets minder vol, de ziekenhuizen hebben zo veel corona patiënten landelijk binnen de muren dat de gewone zorg drastisch moet worden afgeschaald. Dat is zeer ernstig te noemen en dat bagatelliseren is erg fout Nijogeth !
En volgens mij is dat ook pure onzin. Coronapatienten nemen nog geen 5% van de totale capaciteit in beslag momenteel. We hebben verdomme 37.000 gewone ziekenhuisbedden (in 2015 waren dat er nog 42.000 overigens) en het aantal mensen in gewone ziekenhuisbedden is de laatste dagen steeds minder gaan stijgen.

Overigens schijnen er in Staphorst een erg hoog aantal besmettingen te zijn naar verhouding. Zal wel Gods wil zijn dan.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat ze jou niet in het Outbreak Management Team hebben gezet Nijogeth. Jij weet het zo goed, veel beter dan de artsen die de noodklok luidden.

Voor hen die vinden dat dit een persoonlijke aanval is, jammer dan.
In de media wordt behoorlijk de noodklok geluid door artsen en het is nogal vervelend dat er dan iemand steeds loopt te roepen, nee hoor het is niet zo, wat de artsen met eigen ogen zien en hun jarenlange ervaring klopt niet.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
18 okt 2020 03:00
De IC liggen dan .misschien iets minder vol, de ziekenhuizen hebben zo veel corona patiënten landelijk binnen de muren dat de gewone zorg drastisch moet worden afgeschaald. Dat is zeer ernstig te noemen en dat bagatelliseren is erg fout Nijogeth !
Als ik deze link lees, dan vind ik persoonlijk 1568 Covid-patiënten in de ziekenhuizen over heel Nederland gerekend, eigenlijk nog wel meevallen. En zo te lezen kan Nederland het nog wel aan, alleen kunnen niet alle patiënten in hun eigen regio worden opgenomen.
https://lcps.nu/352-covidpatienten-op-i ... n-kliniek/

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Of misschien is een plaatsje In het RED team wel iets voor u, zij moeten weerwoord geven aan het OMT.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Hier nog een artikel at uitlegt waarom we wel een probleem hebben, ondanks dat leken roepen dat het niet zo is.
https://www.geenstijl.nl/5155906/feynma ... -is-weten/

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
18 okt 2020 12:07
Dat ze jou niet in het Outbreak Management Team hebben gezet Nijogeth. Jij weet het zo goed, veel beter dan de artsen die de noodklok luidden.

Voor hen die vinden dat dit een persoonlijke aanval is, jammer dan.
In de media wordt behoorlijk de noodklok geluid door artsen en het is nogal vervelend dat er dan iemand steeds loopt te roepen, nee hoor het is niet zo, wat de artsen met eigen ogen zien en hun jarenlange ervaring klopt niet.
De artsen die de noodklok luiden hebben er bijna elke keer nog langs gezeten met hun voorspellingen. In het begin zou het zo snel niet gaan, er werd ook alleen getest als je in contact was geweest met iemand die positief had getest en zelf klachten had, want anders kon je het niet krijgen. In mijn geval waren er 2 positief geteste mensen in Nederland en die kende ik allebei niet. Anderhalve week later hadden we al 5 doden.

Nu zitten diezelfde artsen er weer langs, want ze voorspellen vele malen erger dan het is. De IC's hebben nog gigantisch veel ruimte over, coronapatienten nemen procentueel gezien niet veel bedden in beslag, terwijl we 2 weken terug al geen ruimte meer zouden hebben volgens deze zogenaamde experts.

Wat zij denken, dat mogen ze denken, maar als ze er iedere keer langs zitten, kijk ik gewoon naar de cijfers. En die cijfers zeggen dat ze er weer langs zitten en het dus allemaal wel meevalt. Iedere leek zou die conclusie kunnen trekken. Feit is gewoon dat ze fout zitten met hun voorspellingen. Ja, dat is een feit, geen mening.

Maar schijnbaar mag je van de makke kudde schapen niet meer de andere stevige brug pakken naar de overkant en moet je per se het gammele bruggetje pakken dat iedereen pakt. Mij best, mijn mening verandert toch niet. De aanpak is totaal niet in balans met de gevolgen. De gevolgen zijn in mijn ogen erger dan het probleem dat we proberen te voorkomen. Maarja, ik heb de economie en het geestelijke welzijn dan ook hoger staan dan de volksgezondheid. Als we die 3 nou eens op dezelfde voet zouden zetten in dit land, dan zou je een veel betere balans krijgen en zouden de uiteindelijke gevolgen waarschijnlijk een stuk minder zijn.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
18 okt 2020 12:30
Hier nog een artikel at uitlegt waarom we wel een probleem hebben, ondanks dat leken roepen dat het niet zo is.
https://www.geenstijl.nl/5155906/feynma ... -is-weten/
Dat artikel legt nou niet echt uit dat we een probleem hebben. Wel dat we achter de cijfers aanlopen qua beleid, waardoor we bijvoorbeeld in december pas dagelijks het aantal mensen kunnen testen dat we in september hadden moeten testen.

Overigens heeft Slowakije besloten de hele bevolking te gaan testen. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Als je het land dicht gooit, dan kun je ervoor zorgen dat jouw land geheel coronavrij blijft, maar daar staat tegenover dat het me onmogelijk lijkt om zo'n land een jaar helemaal gesloten te houden voor buitenstaanders.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nederland doet het slecht in vergelijking met Duitsland. Wanneer je de grens overgaat zou je denken dat het "daar" ongeveer even erg is als "hier". Maar bizar genoeg is dat niet zo.

De kaart van het RIVM kleurt inmiddels elke week donkerder. Sinds afgelopen week draagt iedereen in de supermarkt een mondkapje. Dat geeft toch wel aan dat de meeste mensen van de ernst van de situatie zijn doordrongen.

Maar er zullen mensen blijven die de situatie door een roze bril blijven bekijken.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zou het nuttig zijn als het percentage positieve testen wordt opgenomen in get coronadashboard? Dat zegt meer dan alleen het aantal.
Iets vergelijkbaars geldt voor de verdubbelingstijd. De betekenis van de reproductiefactor is goed uit te leggen, de verdubbelingstijd is volgens mij duidelijker.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
18 okt 2020 12:44
Feitelijk lees ik dat jij vooral je eigen welzijn voor hebt staan op die van anderen. Niet onbegrijpelijk, want er zijn velen met jou. Maar als iedereen zijn eigen regels kan en mag maken komen we vanzelf op een punt dat het zo'n puinhoop wordt dat er iemand algemene regels moet gaan afdwingen. Op dat punt zaten we dus vorige week.

Ik geef je dus geen ongelijk maar ook geen gelijk.

Ik zie op dit moment voornamelijk vrienden uit de horeca branche die hopen dat iedereen zich even aan de maatregelen kan houden zodat zij zo snel mogelijk weer de kans krijgen om economisch te overleven.
Ik heb het de laatste 2 pagina's alleen gehad over het feit dat experts er weer eens naast hebben gezeten, dat is gewoon puur een feit.

Als ik zeg dat er over 2 weken geen enkele besmetting meer is en dit blijken er dagelijks 10.000 te zijn, dan zit ik er gewoon naast. Dat is en blijft een keihard feit. Dat geldt dus ook als de experts zeggen dat er in de eerste week van oktober 400-700 mensen op de IC liggen en de 400 nog niet eens bereikt is in de derde week van oktober. Dan is het feit dat ze er met de voorspellingen gigantisch langs zaten gewoon een feit.

Overigens zoals mijn vader het laatste mooi zei. We krijgen nu strenge maatregelen, dan worden de besmettingen uiteindelijk minder, dan gaan we weer versoepelen en krijgen we weer meer besmettingen, waarna we weer strengere maatregelen krijgen en uiteindelijk krijgt de horeca iedere keer de klappen. Mooi beleid hoor.

In de economie hebben we het model van Keynes, wat redelijkerwijs inhoudt dat je in goede tijden geld over moet houden, waardoor je in slechtere tijden kunt investeren, zodat de conjunctuurgolf zoveel mogelijk gelijk blijft en de pieken en dalen eigenlijk verzacht worden.

Zo zou je ook in deze crisis kunnen proberen de maatregelen zoveel mogelijk een gulden middenweg te geven en zo min mogelijk met golven te gaan. Dus vaste maatregelen, die maandenlang gelden, waardoor we een soort rechte lijn krijgen qua besmettingen, die wel hoger ligt dan in de zomer, maar lager ligt dan nu.

Ik neem aan dat die geroemde experts die altijd gelijk hebben, dit toch wel voor elkaar kunnen krijgen. Want dat wispelturige gedoe, dat gaat toch ook niet werken?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
18 okt 2020 12:49
Nederland doet het slecht in vergelijking met Duitsland. Wanneer je de grens overgaat zou je denken dat het "daar" ongeveer even erg is als "hier". Maar bizar genoeg is dat niet zo.

De kaart van het RIVM kleurt inmiddels elke week donkerder. Sinds afgelopen week draagt iedereen in de supermarkt een mondkapje. Dat geeft toch wel aan dat de meeste mensen van de ernst van de situatie zijn doordrongen.

Maar er zullen mensen blijven die de situatie door een roze bril blijven bekijken.
Waar doet Nederland het slechter in dan Duitsland?
“De Duitse krant Die Welt meldde eerder op basis van eigen tellingen dat het aantal besmettingen de afgelopen zeven dagen 69 procent hoger ligt dan de week daarvoor. Het aantal coronabesmettingen in Duitsland is in veertien dagen verdubbeld, volgens de krant.

Een dag nadat Duitsland het hoogste aantal nieuwe coronabesmettingen in de laatste 24 uur tot dan toe registreerde, melden de autoriteiten in de Bondsrepubliek opnieuw een recordaantal nieuwe coronagevallen.”

Bron AD.

Ik denk niet dat veel mensen alles door een roze bril blijven bekijken, maar er geen zin in hebben hun leven door angst te laten regeren.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
18 okt 2020 12:30
Hier nog een artikel at uitlegt waarom we wel een probleem hebben, ondanks dat leken roepen dat het niet zo is.
https://www.geenstijl.nl/5155906/feynma ... -is-weten/
Waarheidsvinding op geenstijl.nl.....het is tenminste een begin, al zou ik elders beginnen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lowieze schreef:
18 okt 2020 13:00
Bob Schurkjens schreef:
18 okt 2020 12:49
Nederland doet het slecht in vergelijking met Duitsland. Wanneer je de grens overgaat zou je denken dat het "daar" ongeveer even erg is als "hier". Maar bizar genoeg is dat niet zo.

De kaart van het RIVM kleurt inmiddels elke week donkerder. Sinds afgelopen week draagt iedereen in de supermarkt een mondkapje. Dat geeft toch wel aan dat de meeste mensen van de ernst van de situatie zijn doordrongen.

Maar er zullen mensen blijven die de situatie door een roze bril blijven bekijken.
Waar doet Nederland het slechter in dan Duitsland?
“De Duitse krant Die Welt meldde eerder op basis van eigen tellingen dat het aantal besmettingen de afgelopen zeven dagen 69 procent hoger ligt dan de week daarvoor. Het aantal coronabesmettingen in Duitsland is in veertien dagen verdubbeld, volgens de krant.

Een dag nadat Duitsland het hoogste aantal nieuwe coronabesmettingen in de laatste 24 uur tot dan toe registreerde, melden de autoriteiten in de Bondsrepubliek opnieuw een recordaantal nieuwe coronagevallen.”

Bron AD.

Ik denk niet dat veel mensen alles door een roze bril blijven bekijken, maar er geen zin in hebben hun leven door angst te laten regeren.
Me dunkt:
https://www.dvhn.nl/extra/Corona-in-Eur ... 08321.html

Met angst heeft dit verder niets te maken. Wel met harde feiten. Wil je het niet zien? Dan noem ik dat een roze bril.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kijk even bij de actuele coronacijfers Duitsland, Bob.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat is je punt precies? Ik maakte toch een vergelijking tussen Nederland en Duitsland?

Begrijp je niet wat een vergelijking is? Tien is bijvoorbeeld meer dan vier, om een voorbeeld te noemen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Wel opvallend weer, de Koning zat in code Geel gebied en moest terugkomen, Rutte verbleef afgelopen week in code Oranje gebied, en daar hoor je niets over. Zou hij in quarantaine zitten, dat moet 10 dagen ?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
18 okt 2020 12:36
De artsen die de noodklok luiden hebben er bijna elke keer nog langs gezeten met hun voorspellingen. In het begin zou het zo snel niet gaan, er werd ook alleen getest als je in contact was geweest met iemand die positief had getest en zelf klachten had, want anders kon je het niet krijgen. In mijn geval waren er 2 positief geteste mensen in Nederland en die kende ik allebei niet. Anderhalve week later hadden we al 5 doden.

Nu zitten diezelfde artsen er weer langs, want ze voorspellen vele malen erger dan het is. De IC's hebben nog gigantisch veel ruimte over, coronapatienten nemen procentueel gezien niet veel bedden in beslag, terwijl we 2 weken terug al geen ruimte meer zouden hebben volgens deze zogenaamde experts.

Wat zij denken, dat mogen ze denken, maar als ze er iedere keer langs zitten, kijk ik gewoon naar de cijfers. En die cijfers zeggen dat ze er weer langs zitten en het dus allemaal wel meevalt. Iedere leek zou die conclusie kunnen trekken. Feit is gewoon dat ze fout zitten met hun voorspellingen. Ja, dat is een feit, geen mening.

Ik hoor Van Dissel nog zeggen dat we niet bang hoefden te zijn dat het virus naar NL zou komen, die kans was erg klein. Bleek het hier allang te zijn...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De actuele coronacijfers Duitsland: 40,7 per 10.000 inwoners

De actuele coronacijfers Nederland: 108,4 per 10.000 inwoners

Het aantal coronabesmettingen ligt daarmee bijna drie keer hoger in Nederland dan in Duitsland.

Gesloten