LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
22 okt 2020 21:34
Wat ik hier lees:

Ikke, ikke en de rest kan stikken.
Klopt. Ikke wil minder risico lopen, en een paar maandjes langer leven. En daarom moet de rest binnenblijven

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 okt 2020 17:41
Jawel, zinloos. Pure onzin.
Iets wat werkt, al is het maar een beetje, is per definitie niet zinloos.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Remedie is dan erger als de kwaal, dus zinloos.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
22 okt 2020 19:53
omega19 schreef:
22 okt 2020 18:38
Misschien een volledige lockdown voor alle 40 plussers in heel NL, dan kunnen de jonge en gezonde mensen de economie blijven stimuleren. Geen overbelasting van de zorg meer, en minder economische schade. Als er dan in het voorjaar 2021 een vaccin is kunnen de ouderen ook weer naar buiten.
En waar bestaat dat stimuleren van de economie door jongeren uit?

Feesten en partijen en zich klem z**pen in de kroegen?
Dit is idd wel een mooi afgewogen en redelijk standpunt ...:(
Gelukkig krijgen we binnenkort 10.000 euro van Groen Links, kunnen we nog meer stimuleren

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
22 okt 2020 19:53
En waar bestaat dat stimuleren van de economie door jongeren uit?

Feesten en partijen en zich klem z**pen in de kroegen?
Eenzijdige kijk. Vraag je eens af, wie de premie voor de AOW van ouderen betaalt

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit het topic van de redactie over wat je werkgever van je kan vragen
J. Deltoer schreef:
23 okt 2020 00:06
Mondkapjes dragen is flauwekul. Schijnveiligheid. Ik weiger dan ook met deze onzin mee te doen ook al behoor ik inmiddels tot de minderheid in supermarkt en restaurant.
Op steeds meer plekken kom je er alleen in met mondkapje. Voor mensen zoals jij helpt alleen een verplichting inclusief sanctie.

Wij (gezin) gebruiken ze al maanden en tot nu toe met resultaat: geen griep, niet verkouden, geen last van dieseldampen, niet meer hoesten omdat de ander teveel parfum/deo gebruikt, etc.

Het lijkt erop, dat we immuun zijn. Laatste weken zijn er meerdere goede bekenden positief getest, gelukkig allemaal met een 'normaal' ziekteverloop zonder ziekenhuisopname, en wij hebben nergens last van.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Jablan schreef:
23 okt 2020 09:07
Uit het topic van de redactie over wat je werkgever van je kan vragen
J. Deltoer schreef:
23 okt 2020 00:06
Mondkapjes dragen is flauwekul. Schijnveiligheid. Ik weiger dan ook met deze onzin mee te doen ook al behoor ik inmiddels tot de minderheid in supermarkt en restaurant.
Op steeds meer plekken kom je er alleen in met mondkapje. Voor mensen zoals jij helpt alleen een verplichting inclusief sanctie.

Wij (gezin) gebruiken ze al maanden en tot nu toe met resultaat: geen griep, niet verkouden, geen last van dieseldampen, niet meer hoesten omdat de ander teveel parfum/deo gebruikt, etc.

Het lijkt erop, dat we immuun zijn. Laatste weken zijn er meerdere goede bekenden positief getest, gelukkig allemaal met een 'normaal' ziekteverloop zonder ziekenhuisopname, en wij hebben nergens last van.
Die diesel dampen, gaan er echt dwars doorheen, net als de rest van wat u noemt.
Maar goed het gaat erom dat u zich veilig voelt.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

De wegwerpmondkapjes beschermen je niet tegen wat het masker ingaat. Dan zou je een masker met een speciaal filter moeten gebruiken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 okt 2020 23:37
Remedie is dan erger als de kwaal, dus zinloos.
Hoewel je steeds andere "argumenten" gebruikt, is er één gemeenschappelijke factor: de kwaliteit van argumenten is steeds recht evenredig aan het ontbreken van iedere vorm van onderbouwing.

Neem me dus niet kwalijk als ik je reacties daarom totaal niet serieus neem.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Mondkapje op, handen wassen en ruim afstand gehouden dat doe ik al maanden, toch raak ik besmet. Wat gaat er dan fout? Het voordeel is dat ik nu wel immuun ben en door wil gaan met het normale leven en geld verdienen. Dat is nou een beetje jammer want dat lukt nauwelijks...de economie ligt plat, zeker vele ondernemers kreunen.

Wat is dan zinvol?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
23 okt 2020 08:23
Lady1234 schreef:
22 okt 2020 19:53
En waar bestaat dat stimuleren van de economie door jongeren uit?

Feesten en partijen en zich klem z**pen in de kroegen?
Eenzijdige kijk. Vraag je eens af, wie de premie voor de AOW van ouderen betaalt
Vraag u eens af wie de premie voor de AOW van uw grootouders of ouders heeft betaald.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

sake1987 schreef:
23 okt 2020 09:52
Die diesel dampen, gaan er echt dwars doorheen, net als de rest van wat u noemt. Maar goed het gaat erom dat u zich veilig voelt.
Waarschijnlijk hebben we het over verschillende maskers. Bij ons is het niet-medisch, 3 of 4 lagen, nooit langer dan een uur op (daarna een volgende frisse, schone).
eetcafe schreef:
23 okt 2020 10:46
Mondkapje op, handen wassen en ruim afstand gehouden dat doe ik al maanden, toch raak ik besmet. Wat gaat er dan fout?
Dan ben je ergens besmet geraakt, waar je geen mondkapje op had of waar de ventilatie niet in orde was. Verspreiding gaat a-select: de meesten besmetten één persoon, een enkeling gelijk een hele groep. Wanneer iemand door is gegaan, zonder symptomen het virus draagt, niet ziek is geworden, kan diegene wel degelijk anderen besmetten.-

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Dan ben je ergens besmet geraakt, waar je geen mondkapje op had of waar de ventilatie niet in orde was”

Is weer veel te stellig, ook als je een mondkapje draagt kan het virus daar doordringen. Het kapje is bedoeld om anderen te beschermen.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Ik denk dat weerstand al een behoorlijk vangnet is, kinderen en jongeren hebben er nagenoeg geen last van, ze dragen het waarschijnlijk wel maar het virus denkt....hier valt niks te beleven. Die jongeren moeten en willen werken, en ja ook naar de kroeg natuurlijk. Dat is toch logisch.

Waar blijft dan de motivatie? jonge ondernemers met magere omzetten en hoge lasten. Dat houdt niemand vol, zeker geen maanden of jaren. Grote bedrijven krimpen in hun personeel, vliegmaatschappijen ontslaan personeel. Pensioenfondsen renderen niet meer, het is toch ook mijn pensioen voor later.

Gaan we voor economie of voor de minder weerstand houdende mensen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »


hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
23 okt 2020 14:56
Over dat mondkapje... :D
>>
:lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik wil er niet , nog veel langer dramatisch over doen , over Covid 19 :
Ik zeg er nogmaals bij dat wij het hier niet hebben meegemaakt bij familie of vrienden , dus dat praat anders , dat besef ik .
-velen hebben wel blijvende ( long) schade opgelopen oa ook door het te lang liggen op de IC , maar dat is nu veranderd.
- onderscheid maken tussen leeftijdsgroepen vind ik onnodig.
- jongeren sterven net zo goed ook aan Corona
- jongeren kunnen ouderen besmetten en vice versa
- veel ouderen gedragen zich eigenwijs/ onnozel , veel jongeren ook.

Het is zoals het is , we zitten er middenin en het zal nog wel even duren, dus :
* hou vol, zorg goed voor jezelf en voor de ander, houdt afstand en ga niet in een groepje staan beppen , was je handen , blijf zoveel mogelijk binnen, laat je testen bij verschijnselen en bij positief , ga in quarantaine en
* wees lief voor elkaar.

Leer omgaan met de situatie :
* Adem door, rust, ontspan
* Hou je vaste routines vast
* Wandel iedere dag een half uur
* Kijk prachtige natuurfilms
* Zoek op tijd hulp, indien nodig.

Meer is het niet , er vallen geen bommen, het is geen oorlog er is volop drinken en eten en wc papier :P
Maak het thuis gezellig en knus, wees lief voor elkaar en vlg jaar om deze tijd zijn we er zeer waarschijnlijk weer van af. :P

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Gelezen op internet : mensen met bloedgroep O hebben 13% minder kans om ernstig ziek te worden van Covid 19.
Blijkt uit een Deens onderzoek. Er moet nog méér onderzoek worden gedaan.

Verder heb ik wat pandemieën opgezocht :
- pokken : 300-500 miljoen doden
- pest : 200 miljoen
-Spaanse griep : 50 - 100 miljoen
- HIV : 35 miljoen
- TBC : 1.5 miljoen

Dit alles is de mensheid overkomen en we zijn er nog steeds en met idioot velen zou ik bijna zeggen. :oops:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
23 okt 2020 15:23
Nou @moederslink wat u hebt opgezocht over pandemien is nou niet bepaald bemoedigend. Maar u hebt gelijk. Mensen overwinnen uiteindelijk alles.

Als ze verstandig zijn wel ja.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

reggie2 schreef:
23 okt 2020 15:31
Jose2501 schreef:
23 okt 2020 15:23
Nou @moederslink wat u hebt opgezocht over pandemien is nou niet bepaald bemoedigend. Maar u hebt gelijk. Mensen overwinnen uiteindelijk alles.

Als ze verstandig zijn wel ja.
>>
Ik vind je wel negatief aan het generaliseren.
Natuurlijk is iedereen verstandig, op hun eigen manier.
Dat dit niet jouw manier is, wil niet zeggen dat jij de enige verstandige bent...

Laat iedereen in zijn waarde aub.

Gesloten