LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
25 okt 2020 11:28
]
Gisteren gelezen :
mensen zijn te dik, hebben teveel vetweefsel en vetweefsel produceert hormonen en geeft signalen af aan indringers . De balans is zoek , er ontstaan chronische ontstekingen , maar het immuunsysteem is of uitgeput of staat zo op scherp dat ze veel te heftig reageert wat dus méér schade toebrengt.
Velen op de IC hebben diabetes type 2 ; al dit soort kwalen, hoge bloeddruk, hartfalen heeft te maken met een ongezonde leefstijl. Het wordt de hoogste tijd dat we moeten gaan inzetten op gezonder leven. En juist ook de arme sloebers , drinken frisdranken eten teveel frites ( lekker goedkoop ) en chips roken en worden dikker en dikker.
Ik zie het in de winkel , in hun karren ligt voornamelijk suiker rotzooi.
En niet te vergeten: we bewegen over het algemeen veel te weinig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeker, ook dat en vooral nu velen thuiswerken .

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat hele gezonder leven, dat vind ik persoonlijk ook nonsens. Het enige doel daarvan is weer dat wel collectief ouder moeten worden. En dat is gewoon nu al een probleem.

Waarom niet mogen genieten van de dingen die misschien slechter zijn en sterven als je 70 bent? Moet nu per se iedereen zo gaan leven dat ze 90 worden? Het probleem is vooral dat we continue gefocust lijken te zijn op het alsmaar verlengen van het leven in plaats van op het nog beter en leuker maken van het leven.

En als dat laatste gepaard gaat met een wedstrijd voetballen op zondag, gevolgd door een paar liter bier en een vette hap, dan is dat zo. Dan heb je van ieders wat, de ideale samenstelling lijkt me dat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan hebben we een verschil van mening : ik wil dolgraag 90 worden, maar zeg erbij :
geen kwalen, geen akelige levensreddende behandelingen, geen Alzheimer, maar lekker gezond oud worden. Geen beroertes, geen opnames in verpleeghuizen etc etc.
Maar ja.....🤔

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
25 okt 2020 11:39
Dat hele gezonder leven, dat vind ik persoonlijk ook nonsens. Het enige doel daarvan is weer dat wel collectief ouder moeten worden.

Dat zeg je niet als je tegen de 50 gaat lopen, dan begin je ineens te beseffen dat het leven toch wel erg leuk is, ook als je gezond leeft.

Zo te horen/lezen word jij een dure voor de zorgverzekeraar.

Genieten kan ook met gezond leven /eten

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
25 okt 2020 11:39
Dat hele gezonder leven, dat vind ik persoonlijk ook nonsens. Het enige doel daarvan is weer dat wel collectief ouder moeten worden. En dat is gewoon nu al een probleem.

Waarom niet mogen genieten van de dingen die misschien slechter zijn en sterven als je 70 bent? Moet nu per se iedereen zo gaan leven dat ze 90 worden? Het probleem is vooral dat we continue gefocust lijken te zijn op het alsmaar verlengen van het leven in plaats van op het nog beter en leuker maken van het leven.

En als dat laatste gepaard gaat met een wedstrijd voetballen op zondag, gevolgd door een paar liter bier en een vette hap, dan is dat zo. Dan heb je van ieders wat, de ideale samenstelling lijkt me dat.
Gezonder leven geldt natuurlijk ook voor jongeren. Hoeveel jongeren hebben tegenwoordig geen overgewicht/obesitas?
Dat u alleen voor uzelf leeft, is geheel aan u. Maar er zijn mensen die gezinnen hebben en graag toch wel hun kinderen willen zien opgroeien.
Dat u op uw leeftijd het nog steeds heeft over feestjes vieren, liters bier achterover slaan en uitgaan, wat schijnbaar uw leven is, komt op mij behoorlijk onvolwassen over. En uw reactie hierboven ook.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je nooit gezond leeft, Nijogeth, dan eindigt je leven misschien met 70, maar de manier waarop zal dan niet altijd prettig zijn. Zat mensen die al na hun 40ste, 50ste allerlei nare kwalen hebben door hun manier van leven.

Het gaat ook niet om het niet mogen genieten, maar wel met mate. In mijn ogen geniet je er dan des te meer van. Dat is trouwens ook een ziekte van deze tijd. Alles moet maar leuk zijn of een kick geven en daardoor moet alles steeds extremer. Daarom zit de jeugd aan het lachgas en comazuipen. Het is nooit genoeg.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het grootste probleem is dat we geen inzicht hebben in een balans tussen eten en bewegen.
Als je minder beweegt is het ook aan te raden minder te eten of minder suiker te nuttigen.

Want als je veel bewoog en dus ook veel at dan is dat eten te veel als je minder gaat (of kunt) bewegen.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
25 okt 2020 11:28
Onrust en betogingen tegen lockdown en avondklok her en der verontrusten me veel meer.
Om vervolgens een half uur later te lezen:
Duitse RIVM bestookt met brandbommen
https://nos.nl/liveblog/2353718-duitse- ... accin.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
25 okt 2020 12:11
Dat is trouwens ook een ziekte van deze tijd. Alles moet maar leuk zijn of een kick geven en daardoor moet alles steeds extremer. Daarom zit de jeugd aan het lachgas en comazuipen. Het is nooit genoeg.
Knallen, hoe idioter, hoe beter !
Snel verveeld , verwend en alles moet maar maakbaar zijn.
Dit virus drukt ons wél even op de feiten! Effe dimmen en effe pas op de plaats graag en je gedragen.

Wij zaten vroeger ook op zaterdag op school en hadden soms ook nog een bijbaantje.
Jongens gingen in dienst ( wat zou ik de dienstplicht weer graag ingevoerd zien!)
Niks zich vervelen en lamballen en er was respect .

Het is eigenlijk geen wonder dat virussen toeslaan , na Covid 19 komt er wel weer iets anders.
Vogelgriep, varkenspest etc etc .
Misschien en hopelijk gaan onze ogen open en vindt er omdenken plaats.

Hoewel.....ik vrees met grote vreze.......als ik de beelden zie .... :cry:
Wat een anarchie, chaos, woede en chagrijn .

We hebben het n.m.m aan onszelf te danken dus we moeten maar ff op de blaren zitten.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Laten we nou ook weer niet alle jongeren over één kam scheren en beweren dat jongeren vroeger niks uithaalden :D .
Ik kan me de krakersrellen nog goed herinneren hoor, ging ook met grof geweld.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat is ook wel weer waar.

Maar ik kan mij van mijn jeugd nog herinneren dat het bijzonder was als we naar een dierentuin of pretpark gingen. Een bioscoop, daar ging ik hooguit een paar keer per jaar naar toe. Als mijn moeder hapjes klaarmaakte voor oud en nieuw, dan was dat een feest. Sinterklaas bestond uit een teil met voor ieder een paar kleine dingen en daar was je dan wat blij mee. Misschien spreek ik voor mezelf, maar die dingen waren voor mij als kind bijna magisch, zo bijzonder dat ik daar nu als volwassene nog met plezier naar terugkijk.
En ik heb een beetje het gevoel dat veel kinderen, maar ook volwassenen, die momenten niet meer hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
25 okt 2020 12:45
Laten we nou ook weer niet alle jongeren over één kam scheren en beweren dat jongeren vroeger niks uithaalden :D .
Ik kan me de krakersrellen nog goed herinneren hoor, ging ook met grof geweld.
:lol: ik ook. Wij waren ook geen brave Hendrikjes. :D
Maar de wereldwijde massale protesten zoals nu en al zo lang dat zag je toch niet.
Het was de aanzet uiteindelijk tot WOII .

En nu? We vliegen de hele wereld over en nemen overal vandaan ziekteverwekkers mee.
Al die migrantenstromen nu ook....
Kort en goed, ik ben totaal niet verrast of verbaasd, dit kon je verwachten.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Mensen nemen al eeuwen ziekteverwekkers mee uit andere landen.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:
25 okt 2020 13:18
Mensen nemen al eeuwen ziekteverwekkers mee uit andere landen.
Maar niet op de huidige schaal...

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, ook iedereen die ik ken had een bijbaantje tijdens de middelbare school. Volgens mij is dat nu nog steeds zo. Bij mij was het zelfs zo erg dat ze steeds naar huis belden om mijn moeder te vragen of ik kon komen werken, wetende dat ik daar bijna 40 uur per week maakte tijdens schooldagen. Mijn moeder zei altijd 'hij heeft een mobiel, bel hem zelf maar'. En dan sloeg ik weer wat lessen over om geld te gaan verdienen. Het mooie is dat de rector van dat gymnasium bij diezelfde Albert Heijn zijn boodschappen deed en dan kwam ie mij tegen rond de lunch op zijn vrije dag. Op de vraag of ik tussenuren had kreeg ie steevast de reactie welke les ik had en dat ik vrijdag wel even op kantoor langs zou komen.

Aangezien ik alleen vakken oversloeg waar ik een 8 of hoger voor had, maakte hij zich nooit zo'n zorgen, zeker omdat mijn ouders het best wel fijn vonden dat ik mezelf op deze manier bezig kon houden. Ik was namelijk niet echt een fijne leerling in de klas als ik een vak met gemak haalde. Dat had meestal tot gevolg dat leraren me zelf er al uit gingen gooien. Geen huiswerk gemaakt, aan het praten, tekeningen maken IPV met de les bezig zijn en natuurlijk het ideale papieren vliegtuigje proberen te maken dat zo hard mogelijk tegen de leraar aan moest vliegen. Dan kon ik beter niet in de les zitten en gewoon dikke voldoendes halen en ondertussen geld verdienen.

Overigens zie ik dat comazuipen eigenlijk alleen maar toenemen sinds de leeftijdsgrens is opgetrokken. Dan mogen ze eindelijk zelf alcohol halen in de winkel, mogen ze direct sterke drank halen. Dat is dan wel meteen interessanter.

Ik ben het zeker eens dat de grenzen flink zijn opgetrokken en dat vroeger een uitje naar de dierentuin of een attractiepark echt bijzonder was. Dat had ik ook als kind. Maar dat wil niet zeggen dat je het de jeugd kwalijk moet nemen dat de hele maatschappij zo is ingericht dat alles tegenwoordig entertainment moet zijn. Die verandering is al jaren geleden ingezet.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
25 okt 2020 13:18
Mensen nemen al eeuwen ziekteverwekkers mee uit andere landen.
Nadat Columbus Amerika ontdekte, zijn miljoenen mensen van de originele populatie gestorven aan de geimporteerde ziekten. Complete bevolkingsgroepen verdwenen, het aantal doden was hoger dan bij Corona nu wereldwijd.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
25 okt 2020 13:43
Maar dat wil niet zeggen dat je het de jeugd kwalijk moet nemen dat de hele maatschappij zo is ingericht dat alles tegenwoordig entertainment moet zijn. Die verandering is al jaren geleden ingezet.
Ik neem het ook niemand kwalijk. Dat heb ik toch niet geschreven?

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Als Sahara zand hier naar toe kan waaien, zouden dan andere stoffen dat niet kunnen?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Saharazand hoeft onderweg niet te overleven, virussen wel. Of je vergelijking hout snijdt is dus maar zeer de vraag.

Gesloten