LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

petervanaard
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2020 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door petervanaard »

Ben wel geschrokken van dat filmpje van die sterkste man van Nederland die Covid had gekregen. Dan zie je hoe erg snel je gezond achteruit gaat,

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het zou wel cru zijn als de winter dit jaar trouwens streng genoeg is voor de Elfstedentocht en deze niet door kan gaan vanwege corona. Heb je dan 24 jaar op moeten wachten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

petervanaard schreef:
30 okt 2020 17:38
Ben wel geschrokken van dat filmpje van die sterkste man van Nederland die Covid had gekregen. Dan zie je hoe erg snel je gezond achteruit gaat.
Matthieu Onderdijk.

Je spreekt een constante aan: ziekte en dood zijn geen onderdeel (meer) van het dagelijks leven. Als je dit soort dingen niet eerder hebt gezien of meegemaakt, is het schrikken wat er overblijft van gezonde mensen nadat ze de dood in de ogen hebben gekeken.

Voor de periode daarna geldt meer dan ooit: herstellen, de oude worden, doe je zelf. De kunst is om niet verstrikt te raken in de tentakels van de zorgoctopus, maar het doel voor ogen houden en dat bovenaan houden.

*

Interessant voor dit forum, deze site: Nu.nl: Reisbranche krijgt voucherbank. De vouchers worden gedekt via een kredietfaciliteit van de overheid en de SGR-bijdrage komt terug bij het boeken via aangesloten reisorganisatoren.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door omega19 »

Kastiop is ook gestorven aan Corona.

Ook onder jongeren houdt het virus huis maar op een andere manier

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Mijn onderneming is ook gestorven zoals zo velen, de doodsteek van sluitingen horeca.
R.I.P. beste horeca.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, dan heb je des te meer tijd om je heldere inzichten hier op het forum te delen, ja toch?

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

witte angora schreef:
31 okt 2020 20:17
Ach, dan heb je des te meer tijd om je heldere inzichten hier op het forum te delen, ja toch?
Nou nee, om te zien om zo goed mogelijk gevuld hier weg te komen. Helder heerlijk ....ken.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Deugniet dat je er bent, ik zat er op te wachten.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
31 okt 2020 20:17
Ach, dan heb je des te meer tijd om je heldere inzichten hier op het forum te delen, ja toch?
Beetje sarcasme/beetje waarheid/beetje humor??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu de horeca is gesloten, is mij vooral de grote hoeveelheid lege bierblikken in de natuur van marktleider Heineken opgevallen.

Eigenlijk zou onderstaand affiche door de ANWB weer opnieuw uitgebracht moeten worden. Maar dan met lege Heinekenblikken:

https://www.boswachtersblog.nl/overijss ... lnad-1.jpg

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
31 okt 2020 20:49
Nu de horeca is gesloten, is mij vooral de grote hoeveelheid lege bierblikken in de natuur van marktleider Heineken opgevallen.

Eigenlijk zou onderstaand affiche door de ANWB weer opnieuw uitgebracht moeten worden. Maar dan met lege Heinekenblikken:

https://www.boswachtersblog.nl/overijss ... lnad-1.jpg
Toen waren er nog geen blikjes!!

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Oeps! niet goed gelezen.
Sorry mr. schurkjens.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

https://www.ad.nl/ad-werkt/waarom-we-st ... ~a66ae030/

Dit artikel geeft precies weer hoe ik erover denk.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
01 nov 2020 09:56
https://www.ad.nl/ad-werkt/waarom-we-st ... ~a66ae030/

Dit artikel geeft precies weer hoe ik erover denk.
Vind ik ook, iets met de splinter in andermans oog wel zien.....

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe bedoelt u? Verplicht besmetten of zo?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind deze opmerking :
“Je zou ze toch kapot schoppen dat tuig.....” eigenlijk erger dan wat die jongeren doen.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind het wel wat hebben. Gezellig, zo'n feestje. Doet me ook een beetje denken aan de mensen in het verzet tijdens de tweede wereldoorlog. Iets doen wat goed is voor de medemens, in de wetenschap dat je er door gestraft kan worden. Hulde voor de mensen die zoiets organiseren, zodat mensen hun zinnen kunnen verzet. Zeker met de wetenschap dat de GGZ pas bekend heeft gemaakt dat de maatregelen er extreem zwaar in hakken bij jonge mensen, waardoor depressies en angststoornissen heel veel vaker voorkomen.

Persoonlijk vraag ik me af, Reggie, waarom de jongeren in quarantaine doen? Het virus verspreid zich net zo snel bij ouderen. Zeker als de 70-plussers dan ineens de schappen in de supermarkt bij moeten gaan vullen. Maar ondertussen zijn zij de groep die voor de druk op de zorg zorgen, niet de mensen onder de 40. De oplossing zoals in Groot Brittannië is geopperd, is om de jongere bevolking de vrijheid te geven en het virus eventueel kunstmatig rond te laten gaan, zodat er daar immuniteit ontstaat. Als dat er is, dan kan de wat oudere bevolking veilig ertussen komen met een gigantisch verlaagd verspreidingsrisico, terwijl die jongeren onderling gewoon hun ding kunnen doen.

Het vrij laten van de ouderen geeft daarentegen een gigantische druk op de zorg met extreem veel onnodige doden tot gevolg. Leuke ideeën heb jij, Reggie. Maar we weten allemaal dat je zo'n oude man bent die een hekel heeft aan de jeugd.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
01 nov 2020 11:50
Lady1234 schreef:
01 nov 2020 11:14
Hoe bedoelt u? Verplicht besmetten of zo?
Dat zou kunnen. Doen ze al in Engeland dacht ik. In de praktijk doen veel mensen dat toch al dus waarom niet georganiseerd.
En of je immuun bent kun je vaststellen via een test op specifieke T-cellen uit je immuunsysteem. Waarom niet meer mensen op die manier testen?
In Engeland wordt de lockdown juist strenger.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Hoe weet men nu precies wie er al immuniteit heeft?
En als je immuun bent, moet je dan nog steeds aan bepaalde regels meedoen?

Als er zoveel besmettingen zijn, elk dag weer...
Dan zijn er toch ook heel veel die op korte termijn niet meer besmettelijk kunnen zijn?

Krijgen deze dan wel een boete of beperkingen terwijl deze niet meer een gevaar zouden (mogen) vormen.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 12:14
Ik vind het wel wat hebben. Gezellig, zo'n feestje. Doet me ook een beetje denken aan de mensen in het verzet tijdens de tweede wereldoorlog. Iets doen wat goed is voor de medemens, in de wetenschap dat je er door gestraft kan worden. Hulde voor de mensen die zoiets organiseren, zodat mensen hun zinnen kunnen verzet. Zeker met de wetenschap dat de GGZ pas bekend heeft gemaakt dat de maatregelen er extreem zwaar in hakken bij jonge mensen, waardoor depressies en angststoornissen heel veel vaker voorkomen.

Persoonlijk vraag ik me af, Reggie, waarom de jongeren in quarantaine doen? Het virus verspreid zich net zo snel bij ouderen. Zeker als de 70-plussers dan ineens de schappen in de supermarkt bij moeten gaan vullen. Maar ondertussen zijn zij de groep die voor de druk op de zorg zorgen, niet de mensen onder de 40. De oplossing zoals in Groot Brittannië is geopperd, is om de jongere bevolking de vrijheid te geven en het virus eventueel kunstmatig rond te laten gaan, zodat er daar immuniteit ontstaat. Als dat er is, dan kan de wat oudere bevolking veilig ertussen komen met een gigantisch verlaagd verspreidingsrisico, terwijl die jongeren onderling gewoon hun ding kunnen doen.

Het vrij laten van de ouderen geeft daarentegen een gigantische druk op de zorg met extreem veel onnodige doden tot gevolg. Leuke ideeën heb jij, Reggie. Maar we weten allemaal dat je zo'n oude man bent die een hekel heeft aan de jeugd.
U weet werkelijk nietwaar u het over heeft. Het organiseren van feesten vergelijken met het verzet tijdens de oorlog.

Gesloten