Als mensen die mij kennen mij aan het werk zien, zien ze soms ineens een kant van mij die ze totaal niet kennen. Gelukkig ook maar

Volgens mij heb ik maar 1x mijn oma genoemd. Zie 19 november 20.12.
Vindt u? We hadden een discussie over wel of niet vaccineren. Zij was heel stellig. Ik twijfel heel klein beetje hoewel ik immuun denk te zijn. Maar niemand weet hoe lang. Op mijn vraag of ik me zou laten vaccineren om haar te beschermen antwoordde ze dus bovenstaande.Lady1234 schreef: ↑21 nov 2020 16:18@jose
“Had vanmiddag discussie (via WhatsApp) met mijn oma van 70+. Zij zei: waarom zou je je laten vaccineren als je niet tot de risicogroep behoort? Kind ik zou het echt niet doen zo lang niet bewezen is dat het 100 procent veilig is voor langere termijn. Om mij te beschermen? Beter aan jezelf te denken. Ik kan mezelf wel beschermen hoor”
Hier schrijft u wat anders.
Als je de site van de WHO regelmatig bezoekt, dan zie je, dat deze organisatie haar best doet om de informatie actueel te houden. Sinds januari is het deel over de overdracht van het virus al vaker aangepast. Dus hoezo 'blijven hangen'?
Hoezo 'veronderstelde' besmettingsweg? Waarom trek je dit in twijfel? Hoe wordt het virus volgens jou dan overgedragen?
Dan is een deel van de mensheid in jouw ogen gek. Niet iedereen merkt direct dat men koorts heeft, net zo goed als mensen een heel verschillende pijndrempel hebben.
Steeds meer onderzoek wijst uit, dat het masker in beide richtingen bescherming biedt. Nederland behoort tot het hardnekkige soort 'ik wil dat niet waar hebben' en de besmettingscijfers zijn er dan ook naar.
Ze zijn er, maar weten zich te verbergen met een onzichtbaarheidsmantel, waardoor ze voor twijfelaars buiten beeld blijven.
Nou ... de laatste maanden ... ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar het is al sinds maart-april bekend, dat Covid19-patiënten het meest besmettelijk zijn op de dag voordat ze de eerste symptomen krijgen en in de zomer is het basisadvies in de meeste landen al uitgebreid met 'ventileren'. Alleen is natuurlijke ventilatie lastig als het buiten nul graden is, nauwelijks waait en de hele dag grondmist blijft hangen.locutis schreef: ↑23 nov 2020 16:00Gedurende de laatste maanden zijn de inzichten ten aanzien van de besmettingsweg drastisch gewijzigd. Het blijkt, dat voornamelijk asymptomatische mensen (die geen klachten hebben) aanzienlijke hoeveelheden virus in hun adem kunnen uitstoten. Dit luchtgedragen virus kan lange tijd in een ruimte met onvoldoende luchtverversing blijven hangen. Deze mensen zorgen onwetend voor het gros van de besmettingen.
Wat zijn jouw bronnen voor deze onzin?
Nu het virus in de Verenigde Staten controverses oproept, zijn de verschillen erg makkelijk terug te vinden. In staten zonder maskerplicht zijn er veel meer besmettingen en doden dan in de staten met maskerplicht, afstand houden, hygiënestations, ventileren.
En heb jij werk? Als dat zo is, dan is het duidelijk niet in de zorg. Nogmaals: een werkgever heeft op basis van bestaande wetgeving al het recht een masker verplicht te stellen. Waarom zou een werknemer dan mogen weigeren volgens jou?
Tja, voor de derde maandag op rij per persbericht, keurig voor opening van de beurzen, een volgend vaccin.avocadohero schreef: ↑23 nov 2020 12:07Ik laat me wel vaccineren snap niet dat mensen daar zo moeilijk allemaal over doen.
Met van mijn kant een aanvulling: als de redactie dit oppakt, voer het onderzoek uit samen met buitenlandse collega's van soortgelijke programma's. Spaart kosten, levert meer op.avocadohero schreef: ↑23 nov 2020 12:07Kan Radar geen uitzending maken over Vitamine pillen of deze echt werken of dat het toch alleen Placebo is?
Als je doelt op de aanhoudend hoge besmettingscijfers overal in Europa, dan is daar een simpele verklaring voor. Mensen zijn na een half jaar alle beperkingen zat en het wispelturige gedrag van de verschillende regeringen is vooral een aanmoediging om je eigen lijn te trekken. Het verschil tussen zeggen, dat je je aan de regels houdt en dat ook werkelijk doen, wordt steeds groter. Voorbeelden?
Dan toch maar een degelijk mondkapje op?!locutis schreef: ↑23 nov 2020 16:00(...) Het blijkt, dat voornamelijk asymptomatische mensen (die geen klachten hebben) aanzienlijke hoeveelheden virus in hun adem kunnen uitstoten .Dit luchtgedragen virus kan lange tijd in een ruimte met onvoldoende luchtverversing blijven hangen. Deze mensen zorgen onwetend voor het gros van de besmettingen