LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In het veiligheidsprotocol wordt richting de reiziger het volgende gecommuniceerd:
Mijd drukte
Reis zoveel mogelijk buiten de spits
Geef elkaar de ruimte in de trein, bus, tram of metro
Werk indien mogelijk thuis
Blijf thuis bij klachten en laat u testen, Pas hygiëne toe
Volg instructies van het personeel op
Dat protocol kun je hier downloaden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... sie-1-juli

Er staat dus niet dat reizen met het OV zoveel mogelijk beperkt moet worden. Ik denk dat de informatie op de site er inderdaad vanmorgen op is gezet als aanloop naar de toespraak van vanavond.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 dec 2020 11:03
In het veiligheidsprotocol wordt richting de reiziger het volgende gecommuniceerd:
Mijd drukte
Reis zoveel mogelijk buiten de spits
Geef elkaar de ruimte in de trein, bus, tram of metro
Werk indien mogelijk thuis
Blijf thuis bij klachten en laat u testen, Pas hygiëne toe
Volg instructies van het personeel op
Dat protocol kun je hier downloaden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... sie-1-juli

Er staat dus niet dat reizen met het OV zoveel mogelijk beperkt moet worden. Ik denk dat de informatie op de site er inderdaad vanmorgen op is gezet als aanloop naar de toespraak van vanavond.
Onzin WA. Beperk reisbewegingen geldt al zo lang al we in deze fase ( 4, ernstig ) zijn beland. En zelfs in lagere fases geldt dit. Dit is overigens ook ruimschoots besproken en getoond tijdens eerdere persconferenties en staat ook op plaatjes die je zelf hebt gepost hier.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Of de communicatie is weer eens niet duidelijk, kan dat ook?

Maar ik blijf erbij, en dat is voldoende gecommuniceerd, dat het OV vanaf 1 juli voor iedereen weer toegankelijk was.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Gooi maar in mijn pet...
Sinds 1 juli is het OV weer voor iedereen, ongeacht reisdoelen bestemming. Blijf wel thuis als u last heeft van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging of koorts. Sinds 1 juni is het dragen van een mondkapje verplicht, het niet dragen van een mondkapje kan tot een boete leiden.
https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1 ... rona-en-ov

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 dec 2020 11:16
Gooi maar in mijn pet...
Sinds 1 juli is het OV weer voor iedereen, ongeacht reisdoelen bestemming. Blijf wel thuis als u last heeft van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging of koorts. Sinds 1 juni is het dragen van een mondkapje verplicht, het niet dragen van een mondkapje kan tot een boete leiden.
https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1 ... rona-en-ov
En sinds 1 juli is er niets meer verder gecommuniceerd, zijn er geen persconferenties meer geweest en geen aanvullende maatregelen getroffen? Je bent nu echt aan het trollen WA.
Dus als ik een nieuwsbericht vind van juli waarbij de horeca weer open mogen, dan geldt dat dus ook weer?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:
14 dec 2020 09:59
... degene die stelt dat 10% van de reizigers geen mondkapjes draagt. Ik heb gesteld dat ik die 10% niet ben tegengekomen....
Helaas moet ik zo af en toe met de trein. De 10 procent is erg aan de lage kant. In sommige stations, zoals Lelystad draagt echt niemand een mondkapje. In de treinen wel veel mondkapjes, maar toch zeker een kwart niet goed gedragen. 2 uur doen over een bekertje koffie, of eindeloos chips eten. Veel erg vieze, al maanden gebruikte eenmailge exemplaren.
En verder staat men nog volop te roken, ook zonder mondkapje natuurlijk, eigenlijk goed voor E 216 boete ! Maar ja, wie gaat de strijd nog aan met deze mensen. Vele willen toch niet luisteren met als resultaat bijna 10000 besmettingen per dag.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
14 dec 2020 11:19
witte angora schreef:
14 dec 2020 11:16
Gooi maar in mijn pet...
Sinds 1 juli is het OV weer voor iedereen, ongeacht reisdoelen bestemming. Blijf wel thuis als u last heeft van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging of koorts. Sinds 1 juni is het dragen van een mondkapje verplicht, het niet dragen van een mondkapje kan tot een boete leiden.
https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1 ... rona-en-ov
En sinds 1 juli is er niets meer verder gecommuniceerd, zijn er geen persconferenties meer geweest en geen aanvullende maatregelen getroffen? Je bent nu echt aan het trollen WA.
Dus als ik een nieuwsbericht vind van juli waarbij de horeca weer open mogen, dan geldt dat dus ook weer?
De quote staat toch echt NU online...

Dit staat er ook, bij een andere vraag:

Er geldt geen officieel negatief reisadvies maar mensen met een kwetsbare gezondheid wordt aangeraden het OV te mijden.
Voor de goede orde: dit is geen nieuwsbericht, maar de site van Rover, de organisatie die opkomt voor de belangen van reizigers.

Ik ben dus niet degene die aan het trollen is.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bericht van 5 mei, laatste update 17 juli.

Je bent aan het trollen WA

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennelijk was er geen verdere update nodig omdat er sinds 17 juli niks veranderd is?

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onzin WA en dat weet je.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En hier hebben we de feiten per 19 oktober:
Onjuist geïnformeerde media meldden vorige week nog dat er na de jongste persconferentie weer zou gelden dat het OV alleen voor noodzakelijk reizen zou zijn. Dat zou vreemd zijn geweest. Want zolang ‘doorstroomlocaties’ zoals musea worden opengehouden, is het niet meer dan normaal dat ook de OV-reiziger daar mag komen.

Wel geldt er nu een algemene oproep aan iedereen om het aantal reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken.
Kortom: wat er per 19 oktober via de media is gecommuniceerd klopt niet, en wat er wel klopt, daar is niet echt duidelijk. Het mag, maar liever niet, zoiets.

https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1 ... n-iedereen

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eindelijk écht stevige maatregelen...?

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
14 dec 2020 08:35


U probeert gewoon recht te praten wat krom is.




Dat doet hij/zij aan een stuk door, omdat hij/zij zich niet aan de regels wil houden. Wel kritiek op een ander hebben , maar geen kritiek kunnen verdragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
14 dec 2020 11:55
Eindelijk écht stevige maatregelen...?

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html
We gaan het horen vanavond :
wie niet luisteren wil zal voelen, zoiets?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
14 dec 2020 11:55
Eindelijk écht stevige maatregelen...?

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html
Je ziet meteen al de reactie van winkeliers: sommigen die maandags gesloten zijn zijn open, anderen gaan eerder open of blijven langer open, in de hoop nog gauw wat spullen, met name kerstspullen, kwijt te raken.

Tot 19 januari, dat is dus iets van 5 of 6 weken. Best wel een eind.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
14 dec 2020 12:12

We gaan het horen vanavond :
wie niet luisteren wil zal voelen, zoiets?
Daar gaan de kerstkapsels :D

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kerstkapsel... je wil niet weten wat voor beeld ik erbij heb... :lol:

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toch wel raar. We staan er veel beter voor dan een maand geleden en nu gaan we ineens idiote maatregelen treffen die hun ineffectiviteit in andere landen al hebben bewezen. En dan een maand lang. Was het niet zo dat 2 weken lang genoeg was?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
14 dec 2020 11:55
Eindelijk écht stevige maatregelen...?

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html
Jammer dat het nodig is, ik hoop dat als mensen zich er niet aan houden een flinke prent krijgen en dan ook echt.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen. De mensen zijn meer dan een speelbal voor de regering, mensen moeten ook gewoon mens kunnen zijn.

Daarop inhakend, kwam de NS met een statement dat tot nu toe dit jaar de treinen vaker op tijd waren, zelfs 1% meer. Dat zou in de laatste weken van het jaar wel eens heel anders kunnen worden. Hier zijn er in de afgelopen weken weer een extra aantal voor de trein gesprongen (zo ben ik mijn zusje en een vriendin zaterdag op het station in Eindhoven gaan ophalen, omdat er geen treinen meer reden). December is al de maand met de meeste zelfdodingen, zulke maatregelen zullen alleen maar meer mensen over het randje duwen, gok ik zo maar even.

Gesloten