LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Omdat dit land wordt bestuurd in plaats van geregeerd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
14 dec 2020 17:06
sjohie schreef:
14 dec 2020 16:22
Zo kan je wel blijven cherrypicken, maar een waarde die zou duiden op een soort van grip op de pandemie, waarbij fatsoenlijk bron- en contactonderzoek zou werken, en gerichte locale maatregelen genoeg zouden zijn om dat zo te houden, is 7. Dus je kan wel verlekkerd zitten geilen op dat "heel wat minder" wat jij meent te kunnen destilleren uit de verschillen tussen oktober en nu, maar zowel 56,9 als 63,7 zijn veel en echt véél te hoog.
Maar waarom zijn de maatregelen dan niet veel eerder aangescherpt?
Omdat de hoop bleef dat het zonder zou kunnen.
Ijdele hoop. En dan daarnaast nog je buurland( en ) die de boel wel op slot gooien waarbij je die er ook nog eens bij gaat krijgen als hier de winkels wel open blijven en het met de feestdagen al te druk is.
Dan maar rigoureus en met de vaccinaties in aantocht hopelijk er redelijk vanaf.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 16:46
Niks cherry picking. De feiten zeggen gewoon dat we er beter voorstaan dan ruim een maand geleden. Dat is aan alle cijfers af te lezen. Zeker als je dan met een bron komt, dan moet je niet gaan wijzen als die bron het tegenovergestelde beweert dan wat jij zegt.

Cherry picking zoals altijd. Moet toch pijn doen dat er vooral berusting en/of begrip is voor de lockdown en dat 75% aangeeft achter de lockdown te staan..
De enige oproer die er komt zal van de gebruikelijke groep zijn die gewoon uit is op een confrontatie.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb nog helemaal niemand horen zeggen dat ze het er mee eens zijn. En ik heb de afgelopen 24 uur ongeveer 25 mensen gesproken.

Wat ik nog het meest idiote aan alles is dat kleine winkeliers gewoon een maand geen inkomen hebben.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

:( En wel de huur moeten betalen....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 17:31
Ik heb nog helemaal niemand horen zeggen dat ze het er mee eens zijn. En ik heb de afgelopen 24 uur ongeveer 25 mensen gesproken.

Wat ik nog het meest idiote aan alles is dat kleine winkeliers gewoon een maand geen inkomen hebben.
Vast allemaal "koters", jij hoort wat jij wil horen.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niemand die ik spreek vindt het leuk, maar iedereen begrijpt het wel. Leeftijden van midden twintig tot rond de tachtig.

Die kleine winkeliers zullen opgelucht zijn als het blijft bij een maand omzetverlies en als zij niet getroffen worden door plundering en vernieling bij de grootschalige ongeregeldheden waarop sommigen zeggen te hopen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 17:31
Ik heb nog helemaal niemand horen zeggen dat ze het er mee eens zijn. En ik heb de afgelopen 24 uur ongeveer 25 mensen gesproken.
Cherry picking 8)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
14 dec 2020 17:47
Niemand die ik spreek vindt het leuk, maar iedereen begrijpt het wel. Leeftijden van midden twintig tot rond de tachtig.

Die kleine winkeliers zullen opgelucht zijn als het blijft bij een maand omzetverlies en als zij niet getroffen worden door plundering en vernieling bij de grootschalige ongeregeldheden waarop sommigen zeggen te hopen.


Voor dat soort mensen bestaan er inrichtingen, dan ben je echt niet goed wijs.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 12:44
Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen.

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door scontra op 14 dec 2020 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
14 dec 2020 17:26
Nijogeth schreef:
14 dec 2020 16:46
Niks cherry picking. De feiten zeggen gewoon dat we er beter voorstaan dan ruim een maand geleden. Dat is aan alle cijfers af te lezen. Zeker als je dan met een bron komt, dan moet je niet gaan wijzen als die bron het tegenovergestelde beweert dan wat jij zegt.
Cherry picking zoals altijd. Moet toch pijn doen dat er vooral berusting en/of begrip is voor de lockdown en dat 75% aangeeft achter de lockdown te staan..
De enige oproer die er komt zal van de gebruikelijke groep zijn die gewoon uit is op een confrontatie.
Mag ik vragen naar de bronvermelding van die 75% ?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
14 dec 2020 18:00
Nijogeth schreef:
14 dec 2020 12:44
Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen. De mensen zijn meer dan een speelbal voor de regering, mensen moeten ook gewoon mens kunnen zijn.

Daarop inhakend, kwam de NS met een statement dat tot nu toe dit jaar de treinen vaker op tijd waren, zelfs 1% meer. Dat zou in de laatste weken van het jaar wel eens heel anders kunnen worden. Hier zijn er in de afgelopen weken weer een extra aantal voor de trein gesprongen (zo ben ik mijn zusje en een vriendin zaterdag op het station in Eindhoven gaan ophalen, omdat er geen treinen meer reden). December is al de maand met de meeste zelfdodingen, zulke maatregelen zullen alleen maar meer mensen over het randje duwen, gok ik zo maar even.
Edit. Scontra, want de zin die hier stond zou verkeerd begrepen kunnen worden, net als ik hopelijk de oproep van Nijogeth verkeerd begrijp, want als hij echt bedoeld wat hij schrijft is dat een duidelijke overschrijding van de grenzen van dit forum. :wink:

Gelukkig wonen er in de steden voor 99.999999999999999999999% verstandige mensen die niet aan de wens van een oproerkraaier zullen voldoen.

:idea: Rangeerder Nijogeth, "het blok is over", zoals ze vroeger bij de Spoorwegen riepen !!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
14 dec 2020 18:07
angel1978 schreef:
14 dec 2020 17:26
Nijogeth schreef:
14 dec 2020 16:46
Niks cherry picking. De feiten zeggen gewoon dat we er beter voorstaan dan ruim een maand geleden. Dat is aan alle cijfers af te lezen. Zeker als je dan met een bron komt, dan moet je niet gaan wijzen als die bron het tegenovergestelde beweert dan wat jij zegt.
Cherry picking zoals altijd. Moet toch pijn doen dat er vooral berusting en/of begrip is voor de lockdown en dat 75% aangeeft achter de lockdown te staan..
De enige oproer die er komt zal van de gebruikelijke groep zijn die gewoon uit is op een confrontatie.
Mag ik vragen naar de bronvermelding van die 75% ?
Werd net op het nieuws op de radio vermeld. Heb geen linkje dus (nog)

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
14 dec 2020 18:17
16again schreef:
14 dec 2020 18:07
Mag ik vragen naar de bronvermelding van die 75% ?
Werd net op het nieuws op de radio vermeld. Heb geen linkje dus (nog)
https://nos.nl/artikel/2360635-bijna-ze ... eleid.html
Maar 49% wil totale lockdown. Maar we kunnen , in de huidige tijdsgeest, natuurlijk de stemmen gaan hertellen :D

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je maar vaak genoeg telt en de juiste samenstelling weet te vinden en genoeg aan cherry picking doet kun je elke uitslag krijgen die je wenst.

Maar het sentiment is in ieder geval niet dusdanig dat hierdoor de pleuris uitbreekt behalve datgene dat door raddraaiers wordt veroorzaakt. Los van de details van de cijfers.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig kun je bij feiten moeilijk aan Cherry picking doen. De cijfers vanuit de Rijksoverheid zijn gewoon vaste feiten. Alleen de interpretatie kan verschillen. De een zegt dat 10.000 besmettingen in oktober minder erg is dan 9000 besmettingen in december, de ander zegt het juist andersom.

Ervan uitgaande dat die 68% klopt, dan houdt dat in dat 32% er niet achter staat. Van die 68% zijn er natuurlijk altijd mensen die het allemaal niet uit maakt en dus inderdaad geen probleem hebben met de maatregelen. Maar 32% die gewoonweg genegeerd worden, dat vind ik persoonlijk een erg slechte zaak.

Het is ook niet zo dat mensen hun volksvertegenwoordigers op dit gebied hebben kunnen kiezen. Ik heb juist VVD gestemd, omdat zij de beste plannen hadden met de economie. Gooien ze in het laatste jaar eigenhandig te hele economie te grabbel, die zijn mijn stem gewoon kwijt.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 18:42
Gelukkig kun je bij feiten moeilijk aan Cherry picking doen. De cijfers vanuit de Rijksoverheid zijn gewoon vaste feiten. Alleen de interpretatie kan verschillen. De een zegt dat 10.000 besmettingen in oktober minder erg is dan 9000 besmettingen in december, de ander zegt het juist andersom.

Ervan uitgaande dat die 68% klopt, dan houdt dat in dat 32% er niet achter staat. Van die 68% zijn er natuurlijk altijd mensen die het allemaal niet uit maakt en dus inderdaad geen probleem hebben met de maatregelen. Maar 32% die gewoonweg genegeerd worden, dat vind ik persoonlijk een erg slechte zaak.

Het is ook niet zo dat mensen hun volksvertegenwoordigers op dit gebied hebben kunnen kiezen. Ik heb juist VVD gestemd, omdat zij de beste plannen hadden met de economie. Gooien ze in het laatste jaar eigenhandig te hele economie te grabbel, die zijn mijn stem gewoon kwijt.
Je bewijst toch elke keer ( ook hier weer ) het tegendeel

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dat verduidelijken, dat kun je niet. Vandaar dat het me juist lijkt, die feiten die ik opnoemt.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je bevestigt enkel mijn punt Nijogeth. Ieder die je posts heeft gezien de afgelopen dagen weet precies hoe het zit. Je spelletjes om eindeloos lange posts en verdoen van tijd en moeite van een ander uit te lokken heb ik wel genoeg gezien.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kap nu een keer met Nijogeth aanvallen. Hij heeft een mening, die ik wel vaker tegenkom in mijn werk, en in mijn ogen was dit puur een eerste reactie: schrik, woede, frustratie, boosheid, teleurstelling en vooral de hoop, dat het de goede kant uitgaat, in één keer zien verdwijnen als sneeuw voor de winterzon. Niets mis mee, ook niet voor herhaling vatbaar.

Dan de percentages 'steun' voor de maatregelen. Bij 1V was het 73%, bij andere media met hun eigen polletje op de site vanaf 49% omhoog. Zelf schat ik het op de helft - meer begrip voor het op slot gooien van de maatschappij, maar niemand vindt het de oplossing.

Gesloten