LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Denken jullie ook dat een complot is? Waarom zou je de economie stop zetten en alles dicht gooien? Ze willen de kleine onderneming vernietigen en ons dwingen tot vaccinatie. Kan me niet verbazen als een oorlog uitbreekt.
- Gustavo Woltmann

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@janlan

Aanvallen?

“ Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen”

En daar vindt u niets mis mee?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
14 dec 2020 19:35
Kap nu een keer met Nijogeth aanvallen. Hij heeft een mening, die ik wel vaker tegenkom in mijn werk, en in mijn ogen was dit puur een eerste reactie: schrik, woede, frustratie, boosheid, teleurstelling en vooral de hoop, dat het de goede kant uitgaat, in één keer zien verdwijnen als sneeuw voor de winterzon. Niets mis mee, ook niet voor herhaling vatbaar.

Wat een flauwekul, iedereen zag dit aankomen. Dus hoezo, schrikken, boosheid en nog meer van die onzin?
Hadden de mensen zich aan de regels moeten houden, waren we nu een stukje verder.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 18:42
Ik heb juist VVD gestemd, omdat zij de beste plannen hadden met de economie. Gooien ze in het laatste jaar eigenhandig te hele economie te grabbel, die zijn mijn stem gewoon kwijt.
De VVD kan iemand met uw standpunten missen als kiespijn.
Blijft Thierry over en die zal blij zijn nog een meeloper te hebben.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
14 dec 2020 19:35
Kap nu een keer met Nijogeth aanvallen. Hij heeft een mening, die ik wel vaker tegenkom in mijn werk, en in mijn ogen was dit puur een eerste reactie: schrik, woede, frustratie, boosheid, teleurstelling en vooral de hoop, dat het de goede kant uitgaat, in één keer zien verdwijnen als sneeuw voor de winterzon. Niets mis mee, ook niet voor herhaling vatbaar.

Dan de percentages 'steun' voor de maatregelen. Bij 1V was het 73%, bij andere media met hun eigen polletje op de site vanaf 49% omhoog. Zelf schat ik het op de helft - meer begrip voor het op slot gooien van de maatschappij, maar niemand vindt het de oplossing.
Er wordt niemand aangevallen. Dan was het over de persoon gegaan. Maar de persoon Nijogeth wordt niet aangevallen.
Enkel de uitspraken worden aangepakt en bediscussieerd en daar is een forum voor. Kan je daar niet tegen, doe dan de uitspraken niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
14 dec 2020 19:41
En daar vindt u niets mis mee?
Ik neem het hooguit als signaal, dat het onderhuids broeit en verder vind ik er niet zoveel van, omdat ik in mijn werk dit soort reacties bijna dagelijks om de oren krijg. Van wie dan?
- Geen toekomst zien of elk plan voor de toekomst al bij voorbaat in de kiem gesmoord vanwege alle ge- en verboden.
- Privésituatie: partner werkt in een branche, die al een zwangerschap lang plat ligt of als zzp'er. hoe dan ook: inkomensverlies
- Virusontkenners.
- Er doorheen zitten.
reggie2 schreef:
14 dec 2020 19:41
Wat een flauwekul, iedereen zag dit aankomen. Dus hoezo, schrikken, boosheid en nog meer van die onzin? Hadden de mensen zich aan de regels moeten houden, waren we nu een stukje verder.
Zie ik anders. In oktober twee, drie weken alles dicht had meer effect gehad. Begrijp mij niet verkeerd: de overgrote meerderheid doet echt zijn best zich aan de regels te houden, maar altijd en overal is echt te moeilijk. En het zien aankomen is relatief. Ik luister de podcasts af en dan heb ik genoeg informatie voor de komende weken. Wie heel druk is met zijn eigen zaak, heeft minder tijd hiervoor en dan komt het onverwacht. ik heb hierboven niet voor niets geschreven, dat mijn collega's en ik ons af en toe afvragen of we bij 113 zelfmoordpreventie werken of gewoon een pakket diensten leveren. Vandaag is het meer een dag vol zielzorg. Even rekenen, nog anderhalve week tot een lang weekend. Moet lukken om overal de hoofden weer de goede kant op te laten draaien.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een hoop poeha. 113 zelfmoordpreventie nogal liefst.

Nijogeth heeft helemaal geen zaak, hij is net van werkgever gewisseld en ontslagen. Dus tijd genoeg om zijn verstand te gebruiken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

gustavo-woltmann schreef:
14 dec 2020 19:37
Denken jullie ook dat een complot is? Waarom zou je de economie stop zetten en alles dicht gooien? Ze willen de kleine onderneming vernietigen en ons dwingen tot vaccinatie. Kan me niet verbazen als een oorlog uitbreekt. - Gustavo Woltmann
Nee, Gustavo, dit is allemaal echt. Weliswaar last-minute , maar nog steeds allemaal waar.

De afgelopen 9 maanden is de economie op sudderen gezet. Dat blijkt in de praktijk tot grote meerkosten te leiden, want bedrijf A is dicht wegens gebrek aan onderdelen, bedrijf B is normaal open, bedrijf C is tijdelijk dicht wegens ziekte en voor je product heb je alle drie de bedrijven nodig. Kortom: je wilt leveren, je zou kunnen leveren, maar wanneer, dat weet je niet en deze onzekerheid richt meer schade aan dan wanneer alle bedrijven tegelijk op spaarvlam worden gezet en ook weer tegelijk met normale bezetting en levertijden open kunnen. Dan kan iedereen weer normaal zijn geld verdienen.

Je laten vaccineren is vrijwillig en een eigen keuze. Ik raad het wel iedereen aan, want dit virus moet je niet willen oplopen. Kijk anders op npostart een paar afleveringen van 'Frontberichten' om je geheugen op te frissen.
Lady1234 schreef:
14 dec 2020 20:42
Wat een hoop poeha. 113 zelfmoordpreventie nogal liefst.
Heb je een betere samenvatting voor gesprekken, waarin de ander geen toekomst meer ziet voor zichzelf?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
14 dec 2020 20:42
Wat een hoop poeha. 113 zelfmoordpreventie nogal liefst.
Ze worden nu wel vaker gebeld als vorig jaar. En de lockdown gaat nog beginnen
https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-382 ... n_113.html

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat wil niks zeggen, zolang mensen bellen doen ze geen onherroepelijke dingen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
14 dec 2020 20:42
Wat een hoop poeha. 113 zelfmoordpreventie nogal liefst.
Wees eens wat voorzichtiger met wat je schrijft, Lady.

Het is een triest feit (!) dat de depressies en zelfmoord(neigingen) flink toenemen. Als je een goed luisterend oor hebt, herken je die onderliggende nood echt wel. Ik geloof direct dat Jablan daar in zijn werk tegenaan loopt.
reggie2 schreef:
14 dec 2020 21:49
Dat wil niks zeggen, zolang mensen bellen doen ze geen onherroepelijke dingen.
Was het maar waar. Ik ben nogal getraind op dit punt in verband met mijn werk, en wat je schrijft is helaas onjuist.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Over het algemeen is dat bellen een schreeuw om hulp.
Maar goed, het zal helaas wel wat keren gebeuren.

J. Deltoer
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gelukkig is er geen uitspaak van pRutte gekomen over de kerkjes . We kunnen dus gewoon met zijn allen naar het kerkje blijven gaan. Mondkapjes niet verplicht en zingen tot Messias onze heer. Halleluhjah Heere God en alles komt goed Gij allesbepalende Jehova.
En een andere religie wordt (uiteraard) ook niet aangepakt, de religie betreffende het Almachtige Schiphol.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, onze Jablan heeft op alles een antwoord en weet echt veel beter dan wie dan ook hoe de problemen moeten worden opgelost. Complete windbuil.

De een heeft het over een oorlogsgebied en plunderingen en de ander over zelfmoorden.

Super nuttig bij een lockdown van niet essentiële zaken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 18:42
Gelukkig kun je bij feiten moeilijk aan Cherry picking doen. De cijfers vanuit de Rijksoverheid zijn gewoon vaste feiten. Alleen de interpretatie kan verschillen. De een zegt dat 10.000 besmettingen in oktober minder erg is dan 9000 besmettingen in december, de ander zegt het juist andersom.
En wat doe je vervolgens? Cherry picken. Want je negeert dat het nu pas 14 december is en we continu een stijgende lijn hebben gezien.
Jij kijkt puur naar de aantallen in je bericht en bent daarmee aan het cherry picken, in plaats van het hele verhaal te bekijken.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
15 dec 2020 02:03
Want je negeert dat het nu pas 14 december is en we continu een stijgende lijn hebben gezien.
Jij kijkt puur naar de aantallen in je bericht en bent daarmee aan het cherry picken, in plaats van het hele verhaal te bekijken.
Over welke stijgende lijn hebben we het???
16again schreef:
14 dec 2020 15:48
Wat is er nu dan alarmerend aan de cijfers?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
De drie onder genoemde grafieken hadden allen fors hogere waarden eind oktober/begin november
GGD meldingen van positief geteste personen
In ziekenhuis opgenomen patienten
Aantal overledenen

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
15 dec 2020 07:24
kuklos schreef:
15 dec 2020 02:03
Want je negeert dat het nu pas 14 december is en we continu een stijgende lijn hebben gezien.
Jij kijkt puur naar de aantallen in je bericht en bent daarmee aan het cherry picken, in plaats van het hele verhaal te bekijken.
Over welke stijgende lijn hebben we het???
Die we in december zien. In december stijgt het aantal besmettingen weer.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

gustavo-woltmann schreef:
14 dec 2020 19:37
Denken jullie ook dat een complot is? Waarom zou je de economie stop zetten en alles dicht gooien? Ze willen de kleine onderneming vernietigen en ons dwingen tot vaccinatie. Kan me niet verbazen als een oorlog uitbreekt.
- Gustavo Woltmann
Dit soort complotdenken zal op Facebook en op sommige plekken op Linkedin meer aftrek vinden dan hier.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

kuklos schreef:
15 dec 2020 07:43
gustavo-woltmann schreef:
14 dec 2020 19:37
Denken jullie ook dat een complot is? Waarom zou je de economie stop zetten en alles dicht gooien? Ze willen de kleine onderneming vernietigen en ons dwingen tot vaccinatie. Kan me niet verbazen als een oorlog uitbreekt.
- Gustavo Woltmann
Dit soort complotdenken zal op Facebook en op sommige plekken op Linkedin meer aftrek vinden dan hier.
Die hele wappie club is één grote "circle-jerk", die doen niks anders dan elkaars onderbuikgevoelens bevredigen. Met een pollepel op een pan slaan in het donker bij een vijver doet mij dan weer weinig, maar goed, ieder zijn fetish denk ik dan maar.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Stijgende lijn besmettingen, stijgende lijn ziekenhuisbezetting, stijgende lijn ic-bezetting, stijgende lijn r-waarde.

Eigenlijk alles stijgt de afgelopen weken. Dat er dan gegoocheld wordt met getallen en er meetpunten worden genomen zodat het toch weer anders uitkomt ( vergelijking oktober - december bijv ) doet daar niets aan af.
Bijlagen
rwaarde.png
(9.72 KiB) 111 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
ic-bezetting.png
(39.84 KiB) 111 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
ziekenhuisbezetting.png
(43.98 KiB) 111 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 15 dec 2020 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten