LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Covid 19 en vrijheid/privacy

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door cherokee »

Die avondklok had geen probleem hoeven zijn, ze hadden het alleen anders moeten brengen:
Overheid: "Willen jullie meer of minder sex?"
Nederland: "Meer, meer!!"
Overheid: "Dan gaan we dat regelen, iedereen om 21.00 uur binnen zijn en hoppa!"
Nederland: " Jeeeej! Leve de overheid!"

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:
26 jan 2021 14:19
angel1978 schreef:
26 jan 2021 12:23
Heeft er al iemand een bon gekregen voor het halen van een pak sap ( vanuit je eigen berging )?
Ik heb geen sap in mijn berging staan.
Ook geen boete gekregen toen ik afgelpen zaterdag na 2100 in mijn voortuin zat met vuurkorf en drankje.
Wij hebben wel een kelder met flessen gefermenteerd druivensap. Helaas door het niet doorgaan van vakanties, en wijnproeverijen afgelopen jaar, niet de 100 à 125 flessen zoals normaal, maar we redden het nog wel even. :D

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
26 jan 2021 11:21
BL2 schreef:
26 jan 2021 10:47
Ben blij dat ik nu gedwongen wordt vanaf 21.00 uur lekker bij de kachel te zitten. O verhip, dat deed ik toch al, het is hartje winter......
Man man waar maken we ons druk over. Ze hadden de avondklok ook om 19.00 uur in mogen laten gaan, maakt voor 95 procent der brave Nederlanders niets uit.
Maar als dat zo is, wat maakt het dan voor verschil in de verspreiding? Als iedereen toch al binnen zat, was een avondklok niet nodig geweest.
Deze avondklok was niet nodig geweest. De avondklok had om 16.00 uur in moeten gaan om nog enigszins serieus te zijn. Als je ziet hoe druk het is in de treinen, op de sportvelden en op de wegen rond die tijd, dan begrijp je dat deze avondklok complete mislukking is.
Overigens is denk ik een ruim eerdere avondklok de volgende stap.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou me niks verbazen als de volgende stap een avondklok van 20.30 tot 4.30 wordt. Een tijd van 18.00 of 19.00 zal het voorlopig niet gaan worden denk ik.

Aandachtspunt is dat in Gorinchem inmiddels de Zuid-Afrikaanse variant is vastgesteld, terwijl de Britse nog volop bezig is terrein te veroveren op de oudere virussen. En wat gaat er allemaal nog meer op ons af komen? Ondanks de dalende cijfers zijn we nog lang niet daar waar het wezen moet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door Jablan »

zeiler schreef:
26 jan 2021 10:33
een paar jaar geleden wilde de regering een nieuwe anti-terreurwet invoeren. Daar was veel tegenstand tegen vanwege onze privacy. Nu word onder de kop van Covid-19 onze vrijheid nog veel erger beperkt en dan slikken we het wel.
En het gaat niet om te voorkomen dat we ziek worden, neen om te voorkomen dat de ziekenhuizen (nog meer) patienten gaan weigeren.
Waarom denken we er nu anders over? Ziekte – Terroristen ??
en dan gooit de GGD ook nog al onze privé gegevens op internet.
Die anti-terreurwet is bekender als sleepwet en bij de eerste evaluatie blijkt het sleepnet niet goed te werken.

Alles rond Corona is angst-gebaseerd, een normale menselijke reactie op een epidemie.

Voorkomen dat je ziek wordt, is een eigen verantwoordelijkheid, al proberen we met collectieve maatregelen iedereen zo goed mogelijk te beschermen, want - net als bij vorige epidemieën - je kunt nog zo goed je best doen om niet ziek te worden en toch besmet raken.

Overbelasting van de zorg, van de ziekenhuizen is een handvat, de regeermentaliteit in Nederland wordt aangedreven door cijfers, cijfers, cijfers en graag nog een scheutje wetenschappelijk bewijs. Af en toe mogen het cijfers uit de natte duim zijn of bij elkaar geharkt wetenschappelijk bewijs. Dat noemen we flexibel omgaan met de situatie. :wink:

Het verschil tussen minder privacy / meer mogelijkheden voor de overheid om het individuele gedrag te volgen en Corona is niet zo moeilijk. Je kunt overlijden aan Covid19, met iets minder pech heb je een hele lange tijd te maken met de meest rare lange-termijn-gevolgen (de ene dag alles kunnen doen, de volgende dag geen theelepeltje kunnen vasthouden en een dag later lukt het weer) en met iets meer geluk ben je gewoon een paar dagen stevig ziek.
Van de sleepwet merkt de gemiddelde inwoner niets.

De GGD heeft, net als andere overheidsdiensten, last van ICT-amateurisme. Ik heb gezien waarmee wordt gewerkt en er zitten een paar zwakke plekken in de systemen en organisatie - gevolg van de snelheid waarmee de GGD moest uitbreiden. Zwakke plekken zijn
1 Toegang tot de gegevens is te veel opengezet. Je kunt veel meer zien dan nodig is voor het werk.
2 De koppelingen lopen op basis van BSN. Dat is een gevolg van slordig en snel programmeren.
3 Gebruik van externe partijen (callcenters), die onvoldoende zijn gescreend.
4 Er wordt niet/onvoldoende gelogd welke medewerker de gegevens van welke persoon bekijkt.
Ik weet dit al langer, omdat we iemand in huis hebben, waarvan niemand zomaar de gegevens mag hebben of inzien.


Rest van de discussie in het algemene Corona-topic?

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door bert888 »

Rutte blijft falen.
Leugens, ontkenning, te laat, en de verkeerde maatregelen :?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door Revoked »

Niemand nog verbaasd over het "build back better"? Ik raad jullie het boek " Covid-19 the Great Reset" van Klaus Schwab / Thierry Malleret aan. Of eigenlijk "af" . Ik heb het net uit. Je valt van je stoel van verbazing. Het is als "1984" , maar dan een paar tandjes gekker. En het is géén fictie. Een handvest, voor de leiders in de wereld. En Rutte doet al lekker mee.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bert888 schreef:
26 jan 2021 20:36
Rutte blijft falen.
Leugens, ontkenning, te laat, en de verkeerde maatregelen :?
Lekker inhoudelijk enige wat ik hier lees is het napraten van meneer Wilders die in maart nog pleite voor een complete lock-down en nu terwijl de crisis ernstiger is opeens compleet draait. Zoals gewoonlijk zegt Rutte A dus zegt Wilders B. En sommige types zoals Bert doen geen enkel eigen onderzoek en praten Wilders na op forums.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door Nijogeth »

The Great Reset is gewoon heel idioot. Men zou het kapitalistische systeem verbeteren door een wereld te creëren zonder privébezit. Welvaart en inkomen moeten eerlijk verdeeld worden. Oftewel, men wil het kapitalistische systeem verbeteren door er een communistisch systeem van te maken. Logica van 0,0.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
26 jan 2021 20:05
zeiler schreef:
26 jan 2021 10:33
Ik weet dit al langer, omdat we iemand in huis hebben, waarvan niemand zomaar de gegevens mag hebben of inzien
Voor veel ouderen doet de avondklok terugdenken aan WO2. Ook toen was er een avondklok.
Vele hadden onderduikers in huis, Joden of dienstplichtige mannen.
En nu heeft Jablan ook iemand in huis, waar niemand iets van mag weten, echt geheimzinnig allemaal......
Het zijn vreemde tijden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door Jablan »

Het gebeurt veel vaker, dat pleegkinderen vanwege hun rugzakje iets meer bescherming nodig hebben.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door witte angora »

De vergelijking tussen onderduikers in WO II en de pleegzoon van Jablan gaat volgens mij volledig mank.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door sjohie »

Revoked schreef:
26 jan 2021 22:58
Niemand nog verbaasd over het "build back better"? Ik raad jullie het boek " Covid-19 the Great Reset" van Klaus Schwab / Thierry Malleret aan. Of eigenlijk "af" . Ik heb het net uit. Je valt van je stoel van verbazing. Het is als "1984" , maar dan een paar tandjes gekker. En het is géén fictie. Een handvest, voor de leiders in de wereld. En Rutte doet al lekker mee.
Schwab geeft al jaren elke WEF bijeenkomst in Davo een thema/naam, in 2020 is dat dan "the great reset", en daar wordt elk jaar ook het eea over gepubliceerd. Het is een theoretische oefening over hoe je de kansen/winst uit een globale shock als deze pandemie kan benutten. Zie bijvoorbeeld hoe sommige bedrijven hierdoor geprikkeld worden om de hele thuiswerktrein goed op de rails te zetten, zodat het bedrijf én de medewerkers er van profiteren.

Het is echt geen masterplan voor werelddominantie of zoiets,

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Covid 19 en vrijheid/privacy

Ongelezen bericht door Radar »

Ik kreeg via de 5G-nanochip door dat ik The Great Reset eens op dit topic moest toepassen.

Even zonder gekheid, het is een half complottopic / verkapt lultopic geworden waar weliswaar een paar inhoudelijk sterke posts in staan, maar discussiëren over de avondklok kan ook in het algemene coronatopic. Met zo'n wat suggestieve en opruiende openingspost als hier zie ik er verder weinig in, moet ik zeggen.

Het algemene coronatopic staat hierrrrr: algemeen-f162/coronavirus-algemeen-topic-t192897.html

Groeten, Radar^SK

Gesloten