LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De gluur-app van de overheid

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Net zoals lepra-patiënten, maar dan positief? Een ratel, want ik ben veilig? Of wat hebben we nog meer voor merktekens om iemand te onderscheiden?

“Ik heb een app en was verleden week nog niet besmet, dus verleden week kon men in mijn buurt komen”, zoiets?

Die app geeft toch helemaal niet aan dat iemand “veilig” zou zijn?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door mahadma »

Die app wordt de blunder van 2020! Den Haag is geslaagd voor de cursus "Hoe gooi ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld in het water".

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door moederslink »

Theotrucker schreef:
18 apr 2020 22:40
Eigenlijk zou iemand met de app zich herkenbaar kunnen maken met een groene opgestoken duim!
Dan voel je je veilig als je iemand tegenkomt.
En iemand zonder, nee laat maar.
:lol: of draag een witte haarband in je " coupe Corona " met daarop gekalkt:" dag...Ik ben veilig hoor " .
Of alle niet besmette mensen gaan met zo.n deftig parasolletje lopen , dan heb je gelijk al wat afstand, en man of vrouw maakt ook niets meer uit in deze genderneutrale maatschappij .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een paraplu, dat is de oplossing. Dan blijf ik altijd uit de buurt, bang om geprikt te worden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Of zet een alu-hoedje op en een neon-knipperende bril, houden mensen ook gegarandeerd afstand.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat alweer hartstikke goed met die 7 geselecteerde apps. Bij de eerste, de Covid19-alert is er al een datalek gevonden. Zie het artikel:

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... sterie-app

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

In deze fase is dat natuurlijk niet gek. In tegendeel.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forummers,

We hebben een bericht, en de reacties daarop, verwijderd, gezien deze huisregel:

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken. Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende, onrespectvolle, niet-constructieve, irrelevante of anderszins ongepaste bijdragen zijn niet toegestaan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Jablan »

:idea: Waarom moet ik ineens aan een spiegel denken?
witte angora schreef:
19 apr 2020 09:47
Het gaat alweer hartstikke goed met die 7 geselecteerde apps. Bij de eerste, de Covid19-alert is er al een datalek gevonden.
Nog 6 te gaan en twee vragen voor de ministers:
- Hoeveel kost dit?
- Is het niet veel gemakkelijker om de Sars-Covid-2-apps uit andere Europese landen te gebruiken?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Schijnbaar werd mijn zwarte humor niet gewaardeerd. Ik heb niet de bedoeling gehad iemand te kwetsen. Als dat toch is gebeurd, dan bied ik bij deze mijn excuses daarvoor aan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat vind ik dan weer heel netjes. Excuses aanbieden, dat lukt niet iedereen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vond hem op het randje, maar de ene is er natuurlijk gevoeliger voor dan de andere.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vond hem eerlijk gezegd wat over het randje. Maar mensen zijn mensen, en soms wordt er nu eenmaal iets gezegd dat beter niet gezegd moest worden. En daar wordt weer van geleerd. Zo is het leven gewoon.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
19 apr 2020 15:18
Dat vind ik dan weer heel netjes. Excuses aanbieden, dat lukt niet iedereen.
Eens!!

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, ja. Die veren zijn dan ook weer niet nodig. Ik weet dat mijn humor soms op de grens is en dat 'op de grens' bij sommigen betekent 'over de grens'. Dit is de soort humor die ik van mijn opa heb meegekregen, die liet ie vorig jaar op zijn sterfbed nog eens zien, terwijl amper energie had om te praten. Dus die humor koester ik en zal ik ook niet weglaten, maar ik weet dat sommigen daar minder goed mee om kunnen gaan. Daar kun je moeilijk over doen of dat kun je accepteren. Dat laatste is een stuk makkelijker.

Maar nu weer over naar de gluurapp van de overheid. Het ziet er naar uit dat het allemaal nog niet zo hard loopt en dat er veel problemen met de ontwikkelaars zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
19 apr 2020 12:23
:idea: Waarom moet ik ineens aan een spiegel denken?
witte angora schreef:
19 apr 2020 09:47
Het gaat alweer hartstikke goed met die 7 geselecteerde apps. Bij de eerste, de Covid19-alert is er al een datalek gevonden.
Nog 6 te gaan en twee vragen voor de ministers:
- Hoeveel kost dit?
- Is het niet veel gemakkelijker om de Sars-Covid-2-apps uit andere Europese landen te gebruiken?
Het is een, zeer kortgesloten, test- en aanbiedingsfase, ik zou me eerder richten op die andere zes, want in korte tijd een waterdichte app maken, is onmogelijk, dus die vind ik pas echt verdacht. En dat verplicht moeten publiceren van de broncode, vind ik wel wat een amechtige knieval voor wat onderbuikgevoelens van de samenleving.

Sommige van die andere apps dienen als bron voor de Nederlandse, die van ons lijkt niet eentje te gaan worden, die vanaf 0 wordt gebouwd. Maar in het VK bijvoorbeeld, zijn ze wat minder streng qua privacy, dus dié app, zal hier mogelijk niet lekker passen qua sentimenten bij de burgers.

Gesloten