LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EHBO cursus

Daythona
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2018 21:07

EHBO cursus

Ongelezen bericht door Daythona »

Goedendag ,

Woensdag 7 oktober heb ik bij savite een EHBO voor kinderen cursus gekocht speciaal voor gastouders.
Theorie gehaald heel blij mee..
13 oktober zou ik een praktijkles van 4 uur hebben op locatie.

Aantal dagen van te voren merkte ik oei.. ik word verkouden maar laat ik het maar even aanzien misschien is het 12 oktober wel over. Dit is niet het geval. Dus ik contacteer savitae met de vraag of ik mag komen heb immers GEEN corona . 5 minuten erna gaat mijn telefoon over en er werd duidelijk gezegd dit wordt niet vergoed en je mag de cursus niet verplaatsen je moet maar een nieuwe kopen . Zo gaf hij als voorbeeld een vliegticket.. als hij verkouden is mag hij ook niet vliegen en moet hij een nieuw ticket kopen.. het is geen vliegtuigmaatschappij maar een cursus ?? Hoop heen en weer gemail en ze blijven bij hun standpunt.

Gewezen op de voorwaarden.

Nadat de overeenkomst tot stand is gekomen heeft een particuliere klant 6 maanden de tijd om cursus te starten, en 12 maanden de tijd om de cursus inclusief eventuele
praktijksessie/examen af te ronden. Na 12 maanden beëindigd de overeenkomt automatisch en bestaat er geen mogelijkheid tot restitutie van het betaalde of nog verschuldigde bedrag.


Waarop ik antwoord kreeg.
De Eerste Hulp Groep houd het recht voor om een cursus indien er onvoldoende aanmeldingen zijn te verplaatsen naar een andere locatie, datum en/of tijdstip.
Indien de klant de datum, locatie en/of tijdstip van de cursus, praktijksessie en/of examen binnen 14 dagen voor aanvang wenst te wijzigen, dan is de Eerste Hulp Groep gerechtig de volledige cursuskosten (per gewijzigde module) bij de klant in rekening te brengen.




Maar ik heb de cursus 6 dagen geleden gekocht en dan gelden deze voorwaarden niet. Hij gaf toe dat hij niet naar de aanschaf datum had gekeken. En bood alsnog een andere cursus datum aan.



Ondertussen heb ik al via een andere organisatie een samenwerking en wens niet met hun verder te gaan en zou graag mijn geld terug willen in elkgeval het praktijk gedeelte die ik niet kan volgen.


Ze verdienen kortom heel goed hieraan. Buiten mijn eigen situatie hoe wilt iemand 2 weken van te voren weten dat hij/zij verkouden word? Dan zou de cursus niet verplaatst kunnen worden. Hun verdienen er goed aan maar ontzettend slecht voor klandizie in deze tijden moet iedereen flexibel zijn..


Maar heb ik recht op mijn geld terug?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EHBO cursus

Ongelezen bericht door berndv »

Daythona schreef:
12 okt 2020 21:31
Ondertussen heb ik al via een andere organisatie een samenwerking en wens niet met hun verder te gaan en zou graag mijn geld terug willen in elkgeval het praktijk gedeelte die ik niet kan volgen.
Dat kan zou dus eigenlijk wil moeten zijn. Ze hebben een verkeerd antwoord gegeven. Dat is natuurlijk vervelend, maar waar gewerkt wordt, maakt men fouten. Ze hebben hun fout ingezien, ze hebben u excuses aangeboden voor de gemaakte fout en hebben u een oplossing geboden.

Al met al hoop ik dat u de cursus bij de andere partij nog kunt annuleren, want anders zult u waarschijnlijk met de kosten van 2 cursussen zitten, want ik zie eerlijk gezegd geen reden om de overeenkomst te ontbinden.

Gesloten