LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

MysteryAngel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2019 15:49

Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door MysteryAngel »

Op 5 augustus openen ze bij Thermen Holiday en Elysium weer hun Wellness
Deze saunas vallen onder International Wellness Resorts
International Wellness Resorts telt in totaal elfhonderd medewerkers en heeft daarnaast de volgende wellnessresorts onder haar hoede: Veluwse Bron, Elysium, SpaSense, SpaPuur, Zwaluwhoeve, SpaWell, Thermen Holiday en Hezemeer (België). Ook zijn de merken DagjeWellness.nl, WellnessInstituut en de Wellness Giftcard in eigendom van International Wellness Resorts.

EXTRA VERHOGING BOEKINGSKOSTEN NAV CORONA

Echter nu moet je € 17.95 boekingskosten voldoen per persoon om te mogen reserveren voor een dagje Wellness …
Ga je met je partner kun je dus zo eventjes € 36 extra betalen en dat alleen om aan te kondigen dat je die dag naar de sauna komt.

Voorheen was t dat je alleen op badkledingdagen of in het weekend een toeslag moest voldoen

En dan was de toeslag maar € 3.25 per persoon Een verhoging van bijna € 15 als corona toeslag.

Door de corona crisis vinden ze nu dat ze recht hebben om hun gasten € 17.95 per persoon eventjes in rekening te brengen.
Hun uitleg is dat je immers blij mag zijn dat ze weer open zijn en je nu veel meer rust ervaart omdat er minder bezoekers binnen mogen ...En natuurlijk om hun geleden verliezen te mogen compenseren door de gasten ….

Gasten die reeds eerder geboekt hebben daarvan is hun reservering geannuleerd of verzet en ook die mogen nu de extra kosten eventjes bij betalen.

Echt lekker relaxt lig je er volgens mij niet meer bij als je weet dat je extra geld uit de zak geklopt is.

Gasten die een gratis voucher kregen tijdens hun voorgaande bezoek moeten nu ook ineens € 17.95 per persoon extra betalen ….

Op hun site vermelden ze niet wat de boekings kosten uiteindelijk zijn dus als gast kun je voor verrassingen komen te staan als je denkt lekker een dagje relaxen te boeken …

Antwoord volgens hun site
Wanneer worden er toeslagen berekend?

In verband met de maatregelen vanuit het RIVM hebben wij, zo lang deze maatregelen van kracht zijn, veel minder capaciteit in ons resort. Er zullen dus minder gasten worden toegelaten in ons resort waardoor je nóg meer rust en ruimte hebt om te ontspannen. Omdat wij, ondanks deze verminderde capaciteit, toch beschikbaarheid willen bieden aan e-tickets en vouchers zijn wij helaas genoodzaakt tijdelijk onze boekingskosten aan te passen. Dit stelt ons in staat toch beschikbaarheid te kunnen bieden. Je kunt ook kiezen voor één van onze volledig samengestelde arrangementen. Hier kunnen ook toeslagen berekend worden.


Is dit gerechtvaardigd ? Kan dit zomaar ….. om extra toeslagen van de gasten te eisen ?
En reeds geboekte reserveringen te annuleren om zo de gasten opnieuw te laten reserveren
en de corona toeslag van 17.95 euro in rekening te kunnen brengen voor e-tickets en vouchers ...

Ook is er verschil in boekings/reserveringskosten voor de gasten.
Sommige gasten hoeven maar € 9.95 te voldoen terwijl ze aan andere gasten dus € 17.95 vragen.
Als gast weet je niet meer waar je aan toe bent of voor welke kosten een dagje sauna nu kost !!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 23:40
Nog een toevoeging: ik zie nu ook dat je het hebt over e-tickets. Als je eerder een e-ticket hebt aangeschaft mag er natuurlijk ook niet alsnog een extra toeslag worden gerekend bovenop de overeengekomen prijs.
Waarom zou dit niet mogen? Als je een voucher hebt gekregen voor een vakantie in mei en je wilt nu in het hoog seizoen op vakantie betaal je ook meer, dit vinden we allemaal logische.

Het staat de sauna vrij haar prijzen te verhogen en de lagere bezetting door Corona is hiervoor een goed argument. Als consument kun je uiteraard wel je geld terug vragen voor de verkregen voucher.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Volgens mij heb je ook recht op geld terug idd.

Eerst een bon verkopen en daarna de boekingskosten zoveel verhogen lijkt mij een oneerlijke handelspraktijk.

paula.vorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2020 14:55

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door paula.vorst »

Ik heb elysium een mail gestuurd ivm onbekende reserveringskosten. Afhankelijk van de kortingskaarten die je hebt (in mijn geval AD Krantenactie). Betaal je een bedrag. Ik hoorde bij mijn AD ETICKET dat dat 17,50 pp. Is.
Het mag toch niet zo zijn dat af hankelijk van je korting/etiket dat de reserveringskosten wordt betaald. Ik heb hieronder de mail wisseling. Graag actie ondernemen als dat kan.

On 7 Aug 2020, 13:47 +0200, Monique - Gastenservice DagjeWellness <[email protected]>, wrote:
Beste Paula,
Hartelijk dank voor jouw bericht.
Het klopt dat deze niet op onze website aangegeven staan. Wanneer je de reservering maakt zie je de reserveringskosten aan de zijkant staan, dit omdat de boekingskosten kunnen verschillen per voucher/e-ticket.
Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Monique
Customer Care

Mijn antwoord hierop teruggemaild:

Ik had een reservering gemaakt, maar geen bedrag gezien. Het is toch belachelijk dat er verschillende bedragen hiervoor zijn.
Als ik het bedrag te groot vind, kan ik het zonder kosten niet eens annuleren. Lekker is dat. Dit gaat door naar de Consumentenbond en radar.
Ik begrijp best dat jullie meer geld nodig hebben ivm Corona tijd. Maar wees daar dan ook eerlijk en open over.
Dus zet de reserveringdkosten gewoon op de site.
Zolang dat niet gebeurd, zal er discussies komen bij het afrekenen.
Met vriendelijke groeten
Paula.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wie zou er actie moeten ondernemen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het zal zo daar wel erg rustig worden.. gewoon thuisblijven tot die onzin is afgelopen indien ze het overleven.

Als elke Voucher terug betaling gaat eisen?
Al hun Concurrenten die hier niet genoemd zijn zullen blij zijn met de extra omzet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door Brahms »

Op reeds bestaande tickets/vouchers een toeslag gaan eisen, dat kan alleen als er ook een mogelijkheid is tot 100 procent geld terug.
Op nieuwe kaartjes kunnen ze een toeslag heffen, zo hoog als ze zelf bepalen.
Voor de klanten welke nieuwe kaartjes kopen, je bepaald zelf of het geld het je waard is.
Voor ons geen zwembaden, sauna's enz, dat is echt te link in deze Coronatijd.

anita.matthijssen-van-iersel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2020 07:54

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door anita.matthijssen-van-iersel »

Dat de sauna hun boekingskosten iets verhogen ivm de Corona heb ik wel begrip voor, maar van € 4,95 naar € 17,95 vind ik wel iets te gek. We hebben nu al geboekt maar daar laten we het bij tot alles weer normaal is.

lucsssss1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 13:06

Re: Extra verhoging boekingskosten International Wellness Resorts Sauna Elysium en Thermen Holliday

Ongelezen bericht door lucsssss1 »

Goedendag,

Ik herken mij totaal in dit probleem.

Op breedbandwinkel had ik mij aangemeld. Omdat hun deze leuke aanbieding hadden.
Als je dan op je verjaardag jarig was, kon je een dagje weg naar de sauna.

Mijn vriendin heeft altijd in de zorg gewerkt. Een jaar geleden heeft zij een auto ongeluk gehad toen zij met de fiets naar huis reed.
Ze is dankzij dit ongeluk arbeidsongeschikt geraakt. Een hoop leed is er dus in deze situatie ontstaan.
Een uitkering en een salaris hebben, in deze situatie is het enorm lastig om rond te komen.

Ik ben daarom iemand die probeert elke aanbieding te pakken die ik kan krijgen. Zodat we toch nog van het leven kunnen genieten.
Ik ga dan ook alles af om te kijken waar ik het goedkoopste kan boeken, voor internet maar ook voor gas en licht.
Ik kwam bij Breedbandwinkel uit. Met een leuke aanbieding, waarbij je dan op je verjaardag las ik via het internet een sauna bon kreeg. Dit zat er dan bij. Dat leek ons ideaal, eindelijk konden we na al deze leed eens weg.
We zagen dat ze een kleinschalige sauna aanboden, genaamd Spapuur.

We kregen zoals gezegd omdat wij ons daar aanmelden op mijn verjaardag een e-ticket waarbij wij voor 60 euro met zijn 2e weg mochten naar de sauna als verjaardagscadeau. Even die ontspanning leek ons heerlijk.
In de zomervakantie was ik vrij, ik meldde mij dus aan bij Spapuur om een dagje weg te kunnen met mijn vriendin. Dit kostte ons 6,50 qua reserveringskosten met zijn 2e. Na al die ellende was dit ideaal voor ons. Nu bleek dat de sauna door de corona maatregelen dicht mocht. Natuurlijk heel vervelend. Maar logisch. Wij hadden besloten om dan na de vakantie in augustus a september te gaan.
Nu probeerde wij ons opnieuw aan te melden en tot onze verbazing was de prijs verhoogt tot 17,50 per man. Dat is dus 35 euro voor ons 2e voor een verjaardagscadeau.

Voor ons is dit erg duur en dit vinden wij vrij absurd. 
Wij hebben ons speciaal aangemeld bij Breedbandwinkel voor deze aanbieding.
Na uitleg via messenger met een medewerker en breedbandwinkel, kreeg ik te horen dat dit het reglement was.
Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en voelde mijzelf erg in de steek gelaten.

Graag zal ik dan ook aan Radar willen vragen dit onder de aandacht te brengen. Ik zal dan ook de conversatie per e-mail naar u toesturen.
- Ik heb print screens van de conversatie met Breedbandwinkel en met Spapuur.
Daarbij gaat het o.a. over de eerdere reservering.
- Ik heb de gefeliciteerd bon van Breedbandwinkel.
- Ik heb een print screen dat ze een aanbieding via social deal hebben aangeboden, waarbij het gehele sauna gebruik goedkoper is dan de huidige e-ticket verjaardagscadeau.

Mvg,

Luc

Gesloten