LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

janetmeier
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2020 00:14

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door janetmeier »

Dit begrijp ik volkomen. Ik heb echter tickets gekocht voor de musical Annie. Ik ben een echte cultuurbarbaar dus ik koop nooit tickets. Dus ik ben er volop ingetrapt en heb tickets gekocht via topticketshop. Dom dom dom, zeker omdat IK had moeten checken en dubbel checken. Dus ik wist direct dat er veel anderen zijn die hierin trappen!!! En nu is er corona. Ik wil dus nu mijn geld terug. Zelfs in de hoop dat deze *** bedrijven verdwijnen!!! Als dit lukt beloof ik dat ik het dubbele bedrag besteed bij het echte theater! Net zoals ik inmiddels via donaties een aantal horeca zaken heb ondersteund.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
27 mar 2020 23:04
Als men toegangskaarten voor culturele evenementen voor 1 juni heeft gekocht dan roept minister van Engelshoven op om niet direct geld terug te vragen. Dit om de culturele sector een overlevingskans te bieden. (Zou toch heel zielig zijn voor Sir Paul McCartney)
Gekochte toegangskaartjes worden mogelijk vouchers - https://nos.nl/l/2328570
Paul McCartney verdiend aan elk cultureel evenement in Nederland? Sinds wanneer?
Op zich is heel dat voucher verhaal wel te begrijpen. Men heeft een kaartje gekocht om ergens heen te gaan. Nu kan dat evenement even niet doorgaan, maar op een later moment wel. Je hebt dat kaartje gekocht omdat je graag wilde gaan, wat is dat het probleem als het iets later wordt?
En ja, er zijn altijd mensen die later niet kunnen. Maar als je die mensen niet hoeft uit te betalen die toch wel gaan hou je dat geld in de zak en kan je wel dat percentage terug betalen die wonderlijk genoeg ineens niet meer willen gaan of die niet kunnen op de nieuwe datum.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:29
Paul McCartney verdiend aan elk cultureel evenement in Nederland?
Het woord 'elk' staat er niet.
@breien bedoelt uiteraard dat Paul McCartney wel een stootje kan hebben qua inkomen...

Ik hoop dat mensen zelf kunnen kiezen of ze geld terug willen of niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:
28 mar 2020 08:35
NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:29
Paul McCartney verdiend aan elk cultureel evenement in Nederland?
Het woord 'elk' staat er niet.
@breien bedoelt uiteraard dat Paul McCartney wel een stootje kan hebben qua inkomen...

Ik hoop dat mensen zelf kunnen kiezen of ze geld terug willen of niet.
Er worden wel meer evenementen gehouden dan enkel en alleen van 1 persoon. Het is dus nutteloos om dan 1 naam te noemen omdat die wel genoeg vlees op de botten zou hebben. Dat wil niet zeggen dan andere producties deze lasten wel kunnen dragen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:37
Klaas Jan schreef:
28 mar 2020 08:35
NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:29
Paul McCartney verdiend aan elk cultureel evenement in Nederland?
Het woord 'elk' staat er niet.
@breien bedoelt uiteraard dat Paul McCartney wel een stootje kan hebben qua inkomen...

Ik hoop dat mensen zelf kunnen kiezen of ze geld terug willen of niet.
Er worden wel meer evenementen gehouden dan enkel en alleen van 1 persoon. Het is dus nutteloos om dan 1 naam te noemen omdat die wel genoeg vlees op de botten zou hebben. Dat wil niet zeggen dan andere producties deze lasten wel kunnen dragen.
Het was maar een grapje hè? Humor!

Nee, dat is waar. Dat geldt niet voor elke productie.
Wat ook niet voor elke klant geldt is dat uitstel zonder problemen mogelijk of wenselijk is.
Dat oordeel is aan de klanten zelf.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klaas Jan schreef:
28 mar 2020 08:35
Ik hoop dat mensen zelf kunnen kiezen of ze geld terug willen of niet.
Ook hier ben ik voor marktwerking. Je kan gewoon de evenementen iets duurder maken en dan mensen een keuze geven tussen geld of een voucher die je toegang geeft zonder bij te betalen.
NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:29
Nu kan dat evenement even niet doorgaan, maar op een later moment wel. Je hebt dat kaartje gekocht omdat je graag wilde gaan, wat is dat het probleem als het iets later wordt?
Er moet worden bij betaald. Je kan niet. Niet iedereen in de groep kan. Je houdt niet van gedwongen wilkernering. Als jij een keer niet kan dan krijg je ook geen voucher. Wat is zo'n voucher waard als er toch een faillissement komt? Er zijn tal van bezwaren te bedenken.
NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:37
Er worden wel meer evenementen gehouden dan enkel en alleen van 1 persoon. Het is dus nutteloos om dan 1 naam te noemen omdat die wel genoeg vlees op de botten zou hebben. Dat wil niet zeggen dan andere producties deze lasten wel kunnen dragen.
Dat doet niet af aan het feit dat dit voor Paul McCartney bijzonder vervelend is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
28 mar 2020 09:20
NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:29
Nu kan dat evenement even niet doorgaan, maar op een later moment wel. Je hebt dat kaartje gekocht omdat je graag wilde gaan, wat is dat het probleem als het iets later wordt?
Er moet worden bij betaald. Je kan niet. Niet iedereen in de groep kan. Je houdt niet van gedwongen wilkernering. Als jij een keer niet kan dan krijg je ook geen voucher. Wat is zo'n voucher waard als er toch een faillissement komt? Er zijn tal van bezwaren te bedenken.
NeoDutchio schreef:
28 mar 2020 08:29
Maar als je die mensen niet hoeft uit te betalen die toch wel gaan hou je dat geld in de zak en kan je wel dat percentage terug betalen die wonderlijk genoeg ineens niet meer willen gaan of die niet kunnen op de nieuwe datum.
Daarmee zeg ik toch hetzelfde als u. Niet bewust een klein gedeelte quoten als u ook de hele reactie had kunnen lezen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zijn ook artiesten die "iets" minder verdienen als Paul M.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, ik heb kaartjes voor een redelijk obscure groep uit Amerika, en als die niet komen, zie ik ze niet dit jaar nog een keer terugkeren om een concertje in te halen. Ik wil gewoon mijn geld terug als er niet geleverd wordt, en geen voucher waar ik vrijwel zeker niks aan heb.
De cultuursector hangt toch al aan elkaar van de subsidies die we met zijn allen opbrengen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
27 mar 2020 23:04
(Zou toch heel zielig zijn voor Sir Paul McCartney)
Ik denk meer aan zijn gevolg: geluid/licht technici, stage-bouwers , zaaleigenaar, catering...…

"band on the run" om het Corona virus te ontlopen :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gekochte toegangskaartje voor culturele evenementen worden misschien vouchers

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Mits het om het zelfde evenement gaat. Het wordt natuurlijk een lastiger verhaal als je bijvoorbeeld vanwege een bepaalde band naar Pinkpop had gewild en dan een waardebon krijgt voor een andere Pinkpop, met een totaal ander programma.

Gesloten