LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Spiekrie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2018 18:45

Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Spiekrie »

In Amersfoort heb je - ook Landelijke - winkels ketens die allesreiniger bij de deur uitstallen, om daarmee de winkel karren te ontsmetten. Het lijkt me dat naast het beboeten van mensen voor het niet naleven van de 1,5meter regel de politie hier ook een taak heeft om hierin STRENGop te treden.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2020 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door berndv »

Maar waartegen moet er opgetreden worden dan? Het reinigen van winkelwagens met allesreiniger?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door reggie2 »

Spiekrie schreef:
15 mei 2020 16:29
In Amersfoort heb je - ook Landelijke - winkels ketens die allesreiniger bij de deur uitstallen, om daarmee de winkel karren te ontsmetten. Het lijkt me dat naast het beboeten van mensen voor het niet naleven van de 1,5meter regel de politie hier ook een taak heeft om hierin STRENGop te treden.

Gisteren op TV bij Beau, zat er een politie agent die vertelde dat ze daar echt geen tijd voor hebben. Mensen zijn toch volwassen??

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus als u uw winkelwagen wil ontsmetten, dan moet u eerst allesreiniger kopen daar? Snap ik het zo goed? Best slinks, maar niet tegen de wet. Of ik er nog naar binnen zou gaan als ik er per se op zou staan dat de winkelwagen ontsmet is, dan is het antwoord nee. Gelukkig maak ik me daar dan weer niet druk over.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Arme politie.

Spiekrie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2018 18:45

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Spiekrie »

In de winkels hoor je regelmatig n bericht dat ze waken over je veiligheid,,,er word n beroep op de klant gedaan om afstand te bewaren,,,het ontsmettingsmiddel die ze verstrekken voor het ontsmetten,,,acht ik nog belangrijker...dan de afstand bewaren.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat is het probleem nou?

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Dus de pliesie moet van TS gaan controleren of klanten hun karretje wel afdoende desinfecteren (overigens zo goed als zinloos, maar dat terzijde)? Want ze hebben toch al niks te doen, of zo?
Het moet niet gekker gaan worden met de huidige smetvrees-uitbraak. :roll:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door witte angora »

Spiekrie schreef:
15 mei 2020 16:29
In Amersfoort heb je - ook Landelijke - winkels ketens die allesreiniger bij de deur uitstallen, om daarmee de winkel karren te ontsmetten. Het lijkt me dat naast het beboeten van mensen voor het niet naleven van de 1,5meter regel de politie hier ook een taak heeft om hierin STRENGop te treden.
Dan kun je hier in iedere winkel wel tientallen agenten neerzetten. Mensen scheuren langs elkaar heen, die houden echt geen anderhalve meter afstand.

En het ontsmetten van die winkelwagens: dat zijn alleen de handvatten. Maar als je je tas aan het haakje hangt, is dat haakje echt niet schoongemaakt. En als je je boodschappen uit het wagentje pakt, zit je met je handen aan exact hetzelfde metaal als tientallen klanten voor je.Ik vind het een beetje flauwekul geworden, een stukje schijnveiligheid.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het moet ontsmet worden staat in advies Overheid!

Dat de ontsmetting duur en soms uitverkocht is.
Huismerk alles reiniger is goed alternatief, ik doe voor en na winkelen ook mijn handen naast de handgreep!

Puur dagelijks wassen is niet goed voor je handen maar een beetje, hoe sop je jou keuken schoon?
Of laat je na enkele jaren zien hoe goed je kan koken ?
Daar hebben we toch studenten huizen voor?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door kuklos »

@Spiekrie, ga je ons nog uitleggen wat nou precies het probleem is? Want dat is nog steeds niet duidelijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelukkig geen rioolontstopper.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar weten ze bij Ikea alles van, inderdaad.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En wat dacht je van de knopjes die je moet indrukken bij het fietsstoplicht. Broeinesten van coronavirus. Die knoppen worden nooit ontsmet. De Fietsersbond adviseert een stokje om de knop mee in te drukken.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkig kunnen fietsen geen Corona krijgen... ;)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als het maar koud genoeg is draagt iedereen handschoenen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Spiekrie schreef:
15 mei 2020 16:29
In Amersfoort heb je - ook Landelijke - winkels ketens die allesreiniger bij de deur uitstallen, om daarmee de winkel karren te ontsmetten. Het lijkt me dat naast het beboeten van mensen voor het niet naleven van de 1,5meter regel de politie hier ook een taak heeft om hierin STRENGop te treden.
Waarom? Allesreiniger is gewoon een middel wat gebruikt kan worden volgens het RIVM.

https://www.rivm.nl/zorgvuldig-gebruik- ... en-in-huis

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Er liggen stapels aangifte die niet behandeld kunnen worden omdat er geen capaciteit is...
Wil je bij elke winkel een agent neerzetten?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:
15 mei 2020 19:27
En wat dacht je van de knopjes die je moet indrukken bij het fietsstoplicht. Broeinesten van coronavirus. Die knoppen worden nooit ontsmet. De Fietsersbond adviseert een stokje om de knop mee in te drukken.
Zijn er dan fietsers die daadwerkelijk stoppen bij rood licht ? :lol:

sake1987

Re: Handhaving van ontsmetting winkelkarren

Ongelezen bericht door sake1987 »

De Dropshippers hebben de oplossing al op Facebook. Voor maar slechts 19.95 een echte bronzen contact key. Hiermee trek je winkel karren naar je toe, drukt lift knoppen in en kan ook voor stoplicht knoppen worden gebruikt.? ( bij Ali 1,85 euro)

Gesloten